Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talvitakin budjetti 350e. Millaisen ostaisit?

Vierailija
23.09.2014 |

Olen laihtunut viime talvesta 26kg, joten vanhat talvitakit ovat jättimäisiä. Nyt haluan panostaa takkiin vähän enemmän ihan siksi, että valikoima on paljon runsaampi kuin ylipainoisena ja haluan myös palkita itseni onnistuneesta laihdutuksesta. Vanha villakangastakki löytyi siskolta "siistiksi" takiksi, mutta tarve olisi rennommalle takille. En koe tarvitsevani untuvatakkia tai muuta todella muhkeaa talvitakkia vaan mieluummin hankkisin takin, jonka käyttökausi olisi syksystä kevääseen ja joka menisi kovillakin pakkasilla välikerroksen kanssa.

Runsaudenpula ja tuskastuminen meinaa iskeä! Osaisitteko vinkata merkkiä tai ihan mallia kivasta takista? Didriksonsin takkeja katselin ja ne olivat ihan ok, mutta entäs muita? Väri saisi olla tummansininen/harmaa/tummanvihreä tms, ei missään nimessä musta. Haluan pitkäikäisen takin, joten se saa vähän maksaakin.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku parkahan sen pitäisi silloin olla, hupullinen, jossa ehkä irtovuori.

Älä osta maastovihreää, siihen kyllästyy ja joka toisella vastaantulijalla on sellainen.

Vierailija
2/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus rahoissani maksanut nahkatakista noin paljon rahaa, mutta ei kävisi mielessäkään nykyään  maksaa noin paljon takista, pitäisi olla kyllä erikoinen takki esim. jalokivillä koristeltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 20:44"]

Olen joskus rahoissani maksanut nahkatakista noin paljon rahaa, mutta ei kävisi mielessäkään nykyään  maksaa noin paljon takista, pitäisi olla kyllä erikoinen takki esim. jalokivillä koristeltu.

[/quote]

No mulla on varaa laittaa takkiin tuo 350e. Hyväpalkkainen työ, velaton asunto, yksi jo lähes aikuinen lapsi. Täytyy tutkia Partioaitan valikoima kun pääsen koneelle, tällä tabletilla en jaksa. Ap.

Vierailija
4/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin kolme takkia :) vaikka sitähän sä et kysynyt. Onnea laihdutuksen johdosta!

Vierailija
5/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkaa olisin minäkin ehdottanut, mutta laadun takia untuvatäytteellä. Eivät ne kaikki ole muhkeita! Kevytuntutakkia en tarkoita, sillä ei pärjää kunnon pakkasilla.

Vierailija
6/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö untuvakin ole aika epäeettistä? Eikö siitä ole niitä kauhuvideoita netissä, miten lintuja kynitään elävältä?

Vierailija
7/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis, linkkaisitteko jonkun esimerkin! Tuntuu että kaikki mun näkemät untuvatakit on niitä tosi muhkeita. Kevytuntuvatakki ei ole vaihtoehto. Ap

Vierailija
8/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 20:22"]Canada Goose
[/quote]
Taitaa olla turhan lämmin takki Suomen räntäpaskatalveen. Taitavat maksaakin tonnin verran.

Vierailija
9/29 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

The North Face Arctic Parka. Tietynlainen klassikko. Löytyy googlettamalla. Itselläni on eräs toinen TNF-parka ja olen ollut tosi tyytyväinen. Parhaita sen mallin takkeja tuossa hintaluokassa. Voi tosin olla liiankin lämmin, mutta tarkeneepahan.

Tuossa esittelyä neljästä eri TNF-parkasta:

http://altitude-blog.com/review-4-women-north-face-arctic-tremaya-juneau-b-triclimate/

Vierailija
10/29 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tolla rahalla saa jo aikamonta takkia

Vierailija
11/29 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/29 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 07:32"]

Mun mielestä tolla rahalla saa jo aikamonta takkia

[/quote]

Sillä saa monta "rättiä" mutta sillä ei saa kun yhden laadukkaan takin. Köyhän ei kannata ostaa halpaa on vanha sanonta joka usein pitää paikkansa, koska halpa = huonoa.

Vierailija
13/29 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvekuvaukseen sopivia takkeja on mm. Helly hansenilla, haltilla, colombialla ja monella muulla urheilumerkillä. Yllämainittujen lisäksi. Kannattaa mennä johonkin uheiluvaatekauppaan, stadiumille, tms katsomaan valikoimia.

Hieman off topic, mutta mua ärsyttää tuon north facen takin sanominen parkaksi, vaikka se on parka-takin perustuntomerkeistä aika kaukana. Oikein kiva takki, ei siinä mitään, mutta ei parka.

Vierailija
14/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vielä hiukan että mihin tarkoitukseen se tulisi? Eli onko siisti "kaupunkitakki" joka menisi esim. mekonkin kanssa vai enemmänkin käytännöllinen joka saa olla ihan hiukan sporttisempi?

Mä itse olen sitä koulukuntaa joka ajattelee että jokaisella tulisi olla ainakin 2 kunnon talvitakkia, se "parempi" ja sitten se käytännöllisempi.

Vierailija
15/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fjällrävenillä on hyviä :)

Vierailija
16/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoisia sun entiset takit? Mä oon lihonut 22kg

Vierailija
17/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takki saa olla rento ulkotakki, se käytännöllinen. Sellainen, jota voi käyttää ihmisten ilmoilla farkkujen ja maihareiden kanssa, mutta joka päällä voi myös lähteä lapsen kanssa pulkkamäkeen tai kävellä kevättalvella merenrantoja pitkin auringossa :) Ei siis mihinkään hikiliikuntaan sopiva tarvitse olla. Eikä missään nimessä tarvitse mennä mekon kanssa, sitä varten on se vanha villakangastakki.

Vierailija
18/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
19/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 20:06"]http://www.fjallraven.fi/greenland-winter-parka-w
[/quote]

Tuo valkoinen vuori ei oikein kiehdo :( Muuten kyllä kiva takki ja oranssi väri olisi aika hauska!
Valitettavasti vanhat takit on jo lähteneet kiertoon nro 3 (?).

Vierailija
20/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä aina vähän väljässä pärjää. Ahtaan kanssa on heikommin.