Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sinä vastaisit äidillesi tällaisiin kommentteihin?

Vierailija
25.08.2021 |

-Pitääkö sitä meikata joka päivä ja noin paljon?
-Taasko laitat lippiksen päähän, etkä laita tukkaa?
-Sulla on taas maha kasvanut
-Sulla on liian lyhyt paita, miksi et osta tunikoita

Siis tätä on nyt tiedossa viikon verran, ikää mulla on jo 45v.
Tunnistaako kukaan muu tällaista? Mitä tällaiseen voi vastata kun ei haluttaisi tappelemaankaan alkaa?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini tekee tuota k0staakseen sen miten narsisti isä häntä kohtelee. Kuvio oli sama lapsenakin. Isä perseilee, antaa turpaan äidille henkisesti ja fyysisesti, äiti ei uskalla laittaa yhtään isälle vastaan, vaan purkaa oman pahan olonsa tallomalla ja vahingoittamalla lapsia (lapsuudessa fyysisesllä väkivallalla, aikuisena henkisellä).

Tiedän että koko lapsuusperhe on sairas ja on narsistin antamat roolitkin, minä syntipukki, sisarus kultalapsi.

Jotenkin säälin äitiäni silti ja pidän (harvakseltaan) yhteyttä. Ja saan ihan hirveää paskaa niskaan ja törkeitä solvauksia. Mun äiti on kymmeniä kertoja esim sanonut että ”sun ei olisi pitänyt koskaan antaa syntyä vaan tehdä abortti”. Mulle tuo on ollut todella loukkaavaa että oma äiti toivoo ”kuolemaani”.

Mutta tällaista on monissa suomalaisissa perheissä: vanhemmat vihaa lapsiaan ja yritää tuhota lapsensa. Vihamielinen kasvatusperinne on monessa suvussa totta.

Vierailija
62/90 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on jo kuollut, joten en mitään.

Kuuletko silti äitisi äänen hänen kommentoidessaan vääriä valintojasi?

😌

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teistä kaikista tulee vanhoina ihan samanlaisia vaikka luulette olevanne jotenkin erilaisia. Mutta ette te ole. Omat lapsenne iloitsevat kun sairastutte ja kuolette.

Vierailija
64/90 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitinne näkevät totuuden ja kun heillä on jo ikää eikä enää syytä mielistellä lapsiaan tai silitellä totuutta siitä millaisia k..u..s..i..päitä heidän lapsensa ovat, he sanovat asian suoraan. Totuus on sitten lasten vaikea kestää, tietysti. Katsokaa peiliin älkääkä syytelkö muita!

Monella aikuisella on kusipäinen äiti, jonka kusipäisyys vain lisääntyy vanhetessaan.

Kusipäät eivät ymmärrä näkemäänsä katsoessaan peiliin.

Se menee muuten niin että kusipäät periyttävät kusipäisyyttä. Aika monesta täällä äidistään valittavasta tulee aikanaan ihan samanlainen ellei jopa pahempi.

Vierailija
65/90 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitinne näkevät totuuden ja kun heillä on jo ikää eikä enää syytä mielistellä lapsiaan tai silitellä totuutta siitä millaisia k..u..s..i..päitä heidän lapsensa ovat, he sanovat asian suoraan. Totuus on sitten lasten vaikea kestää, tietysti. Katsokaa peiliin älkääkä syytelkö muita!

Taidat olla tällainen äiti, jolla mielestään on "kusipäälapsia" ja yrität epätoivoisesti perustella epäkypsää, jopa narsistisia piirteitä omaavaa käytöstäsi. Todellisuus on se, että lapsesi ovat aivan hyviä ihmisiä, sinä sen sijaan olet säälittävä ressukka.

Vierailija
66/90 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sinulla iäkäs äiti, kun synnyit? Eli: voiko äidilläsi olla dementia? Meillä dementoitunut äiti - ennen tahdikas ja hienotunteinen - alkoi laukoa tuollaisia kun dementoitui. Sille ei sitten voi mitään.

Mutta jos äitisi on yhä järjissään, sano suoraa, että et halua kuunnella hänen asvosteluaan ja motkotustaan. Että sinua ei huvita tulla tapaamaan häntä. Että hän loukkaa sinua ja etsit mielummin muiden ihmisten seuraa.

Vierailija
67/90 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teistä kaikista tulee vanhoina ihan samanlaisia vaikka luulette olevanne jotenkin erilaisia. Mutta ette te ole. Omat lapsenne iloitsevat kun sairastutte ja kuolette.

Omaan käytökseen voi onneksi vaikuttaa, jos havaitsee tällaisen sairaalloisen kierteen.

Pitkälle pääsee jo sillä, ettei kuvittele lapsensa olevan itsensä kopio, eikä kuvittele kaikkien sisarusten olevan toistensa kopioita.

68/90 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sitä meikata joka päivä ja noin paljon?

-täh, enhän mä meikkaa ikinä!

-joo, ainahan mulla on lippis, ja hiukset vaan ponnarilla

-no ehkä vähä tullu syötyä enemmän nyt kun työt loppui

-no onhan tää vähä lyhyt, mutta tunikat ei oo mun tyyliä.

Vierailija
69/90 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko sinulla iäkäs äiti, kun synnyit? Eli: voiko äidilläsi olla dementia? Meillä dementoitunut äiti - ennen tahdikas ja hienotunteinen - alkoi laukoa tuollaisia kun dementoitui. Sille ei sitten voi mitään.

Mutta jos äitisi on yhä järjissään, sano suoraa, että et halua kuunnella hänen asvosteluaan ja motkotustaan. Että sinua ei huvita tulla tapaamaan häntä. Että hän loukkaa sinua ja etsit mielummin muiden ihmisten seuraa.

Äitini oli 25 v. kun synnyin. Hän on kommentoinut aina ja ilmiö paheni iän myötä, kunnes lähes loppui kun sanoin suoraan että nyt ihan oikeasti riitti.

Vierailija
70/90 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinsä voi myös haastaa. Kysyä, miksi arvostelet ulkonäköäni? Miksi huomautat vaatteistani?

Vastauksista riippuen sitten vaan jatkokysymyksiä.

Voi olla äidille tukalaa joutua katsomaan omaa typeryyttään silmästä silmään. Niinkin tukalaa, että ärtyy (koska hänen heikkoutensa ja ilkeytensä on paljastettu) ja alkaa sättiä entistä enemmän.

Siihen voikin sitten sanoa että katso, juuri tätä tarkoitin. "Näin sinä teet. Sätit, haukut ja arvostelet. Tosiaanko kuvittelet, että aion tuota haluta tulla jatkossakin kuuntelemaan? Mietipä uudestaan."

Niille jotka täällä lyttää äideistään kärsivät prinsessoiksi: miettikääpä uudestaan.

Täällä olevat kokemukset kerrotaan vuosikymmenien kokemuksella. 70-luvulla syntyneet -ketjussa sivukaupalla raadollista totuutta lisälukemistoksi.

Vierailija
71/90 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä Ap:n äiti mahdollisesti anoppini???

Anopin ja appiukon kommentit ovat todella ajattelemattomia. Anopin äiti oli myös ajattelematon ja täysin tilannetajuton töksäyttelijä. Anoppi on omaksunut ilkeän puhetavan kotoaan eli ei harkita kommentteja ja sanomisia ihmisistä ja asioista. On ikävää, kun vanha ihminen puhuu hyvin ilkeään sävyyn ihmisistä ja esittää aina röyhkeitä ja töykeitä kommentteja. Anopin mielestä hänen äitinsä törkeisiin kommentteihin ei saanut puuttua, vaan "vanhaa ihmistä pitää kunnioittaa".

Vanhuus ja viisaus eivät valitattavasti aina asu samassa ihmisessä!

Vierailija
72/90 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä sanoisin että jos tuo haukkuminen/arvostelu ei lopu niin en tule enää käymään.

Vierailija
73/90 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Pitääkö sitä meikata joka päivä ja noin paljon?

-> on tää aina näin parempi kuin tuo sun naturelli naama

-> aina tää lippis on paremmannäköinen kuin tuo sun värjätty chicken ass

-> onhan se, onneksi sen saa paidalla piiloon. ootko muuten huomannu, että jos pidät päätäsi hieman eteenpäin työnnettynä, niin tota sun kaksoisleukaa ei niin näy

-> tunikat on tehty just sunikäsille lihaville mammoille

Jos siis joku jatkuvasti loukkaa omilla sanoillaan, niin paras tapa on aina heittää haukku kahta pahempana takas. Harva haluaa kuulla itsestään negajuttuja, joten vähitellen lopettavat.

Vierailija
74/90 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karseeta. Mä varmaan alkaisin syväanalysoimaan noita kysymyksiä: "pitääkö sitä meikata joka päivä ja noin paljon?"  --> "ai kuinka niin, mitä tarkoitat?" 

Kun äitisi tulee kuulluksi huolenaiheidensa kanssa (vaikka et hänen neuvojaan toteuttaisikaan) niin ehkä sen ei tarvitse niitä enää niin neuroottisesti ladella.

Vierailija
75/90 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sitä meikata joka päivä ja noin paljon?

Jos sitä vaikka komea mies tulee vastaan, pitäähän sitä olla parhaimmillaan ihan varulta.

Lippis suojaa myös vanhentavilta auringon säteiltä, en halua ryppyyntyä ennen aikaisesti. Kannattaisi sunkin miettiä aurinkosuojaa.

Tää on mun investointi tulevaan, ei nimittäin ole tullut halvaksi 😁

Vain mummo-ihmiset pitää tunikoita.

Vierailija
76/90 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä yrittääkö hän saada sut häpeämään itseäsi. Sekö on tuon kaiken osoittelun tarkoitus? Että pitäisi tuntea syyllisyyttä ja häpeää, joka sitten toimisi "hyvänä" buustina tehdä niille asioille jotain? Että pitäisi olla kiitollinen sitten kun joku haukkui maantasalle? 

Ei se mene niin. 

Vierailija
77/90 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"voi sinua äiti kulta kun olet tuollainen hössöttäjä, nytkin väsytät itsesi huolehtimalla taas minun asioitani. Näytätkin ihan uupuneelta, nyt sinun olisi parasta mennä lepäämään." Suhtaudu kuin höpsähtäneeseen ylihuolehtivaan mummeliin joka ei ole enää ihan tolkuissaan.

Vierailija
78/90 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos samoin.

Vierailija
79/90 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitoksia tähän astisista vastauksista, olen yrittänyt ottaa niin huumorilla kuin välillä sanonut ikävästikin takaisin. Aina sama juttu kun nähdään ja kaikenlaisia muita kommentteja lisää. Olen huomannut, että tämä on alkanut nyt kun olen muutama vuosi sitten eronnut; ehkä ei miehen aikana kehdannut laukoa näitä kommentteja. Olen myös yrittänyt ajatella niin, että tullut ikää ja tylsistyneenä viettää kotona aikaa, kai se sitten puretaan minuun. Tympäisee kyllä

Niin, äitisi ajattelee, ettet löydä uutta miestä, kun sinun mahasi on iso ja käytät liian lyhyitä paitoja ja liikaa meikkiä ja lippalakkeja.

No se äiti on oikeassa....

Miksi pitää löytää joku?

Vierailija
80/90 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitoksia tähän astisista vastauksista, olen yrittänyt ottaa niin huumorilla kuin välillä sanonut ikävästikin takaisin. Aina sama juttu kun nähdään ja kaikenlaisia muita kommentteja lisää. Olen huomannut, että tämä on alkanut nyt kun olen muutama vuosi sitten eronnut; ehkä ei miehen aikana kehdannut laukoa näitä kommentteja. Olen myös yrittänyt ajatella niin, että tullut ikää ja tylsistyneenä viettää kotona aikaa, kai se sitten puretaan minuun. Tympäisee kyllä

Niin, äitisi ajattelee, ettet löydä uutta miestä, kun sinun mahasi on iso ja käytät liian lyhyitä paitoja ja liikaa meikkiä ja lippalakkeja.

No se äiti on oikeassa....

Miksi pitää löytää joku?

Koska mamma haluaa niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi