Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele imuria, kehu imuriasi!

Vierailija
23.09.2014 |

Viimisen viiden vuoden aikana ostellut neljä eri imuria noin parin sadan hintaisia. Tehot loppuu vuodessa. On ollut philipsiä, voltaa, elexroluxia, boschia..

Ärsyttää, kun noita paljon kehuttuja Dyson vaihtoehtojakin on noin monta. Riittäis, jos olisi pieni säiliö ja iso säiliö, niin osaisin valita sitten sen ison.

Meillä on sataneliöinen kaksikerroksinen rivarikämppä, 2+2. Ei lemmikkejä. Sotkusia ollaan ihan itse. Kerran kaksi imuroisin viikossa.

Vielä voit vaikuttaa ostopäätökseeni!

Kiitos :)

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen imuria. Imurini on hyvä.

Vierailija
22/44 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 13:45"]

Itse haluan ehdottomasti pussillinen imurin en säiliöllistä. Mutta meillä on eläimiä, ja en jaksaisi niitä sähköisiä karvoja kaivella sieltä säiliöstä. Johan se tyhjennys pölyttää ne takaisin huoneilmaan. Ei kiitos. Pölypussit on halpoja ja helppoja. Meillä on Mielen paras ja kallein malli, hyvin imee!

[/quote]

Hmm, minä tyhjennän sen säiliön ulkona, ja pesen sen käytön jälkeen ihan vedellä + tiskiaineella + tiskiharjalla. Puhdasta ja raikasta tulee, eikä ole tarvinnut koirankarvoja erikseen tonkia mistään. Toki sitä moottoriosiota (vai mikä se on) ei voi huuhtoa, mutta pyyhin sen ulkona mikrokuituliinalla aina käytön jälkeen.

Meillä oli aina ennen pölypussillinen imuri - kallis Miele täälläkin, sitä ennen Electrolux, tyyppinumeroa en muista - enkä voinut sietää sitä tunkkaista hajua. En osaa selittää, mutta minun mielestäni jo parin imurointikerran jälkeen pölypussi alkaa aina haista oksennukselta. Ei auta vaikka filtteriä vaihtaisi kuinka usein.

Nyt meillä on siis sellainen keskinkertainen Dyson, muistaakseni jotain vajaa 400 euroa maksoi. Olen ollut todella tyytyväinen, minusta imuteho on loistava. (Miinuksena se, että ei ole mitään keinoa säädellä imutehoa pienemmäksi... tuntuu joskus että se imee sohvantyynyjen päälliset melkein rikki.) Meteli on kova, mutta eipä se tässä huushollissa haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 13:46"]

Kannattaa muuten ostaa aika äkkiä imuri. EU on iskemässä näihinkin ja niiden maksimitehoja ollaan rajoittamassa, kohta saa vain imureita joiden teho on alle 1400W = ei tee hevon vittua.

[/quote]

Tämä on taas tätä Daily Mail/Iltalehti-linjan EU-valistusta. Tulossa oleva uudistus ei liity imurien imutehoon mitenkään. Moottorin wattimäärä ei ratkaise imutehoa, mutta virran kulutuksen se määrää. Vertailukohdan voi hakea autoista. Ennen isoissa perheautoissa piti olla ihan vähintään 2-litrainen kone, mutta nykyään samat tehot otetaan vaivatta 1.6-litraisista.

[/quote]

Juurikin näin.

Imuteho koostuu monista asioista, ei niinkään moottorin tehosta. Tämä vain kannustaa valmistajia kehittämään imureita paremmiksi, koska niitä ei voi enää vaan myydä millään kasvatetuilla wattimäärillä.

Eli paremmat imurit +parempi imuteho + pienempi sähkönkulutus= Kuluttaja voittaa

Vierailija
24/44 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:42"]

Itse haluan ehdottomasti pussillinen imurin en säiliöllistä. Mutta meillä on eläimiä, ja en jaksaisi niitä sähköisiä karvoja kaivella sieltä säiliöstä. Johan se tyhjennys pölyttää ne takaisin huoneilmaan. Ei kiitos. Pölypussit on halpoja ja helppoja. Meillä on Mielen paras ja kallein malli, hyvin imee!

[/quote]

Hmm, minä tyhjennän sen säiliön ulkona, ja pesen sen käytön jälkeen ihan vedellä + tiskiaineella + tiskiharjalla. Puhdasta ja raikasta tulee, eikä ole tarvinnut koirankarvoja erikseen tonkia mistään. Toki sitä moottoriosiota (vai mikä se on) ei voi huuhtoa, mutta pyyhin sen ulkona mikrokuituliinalla aina käytön jälkeen.

Meillä oli aina ennen pölypussillinen imuri - kallis Miele täälläkin, sitä ennen Electrolux, tyyppinumeroa en muista - enkä voinut sietää sitä tunkkaista hajua. En osaa selittää, mutta minun mielestäni jo parin imurointikerran jälkeen pölypussi alkaa aina haista oksennukselta. Ei auta vaikka filtteriä vaihtaisi kuinka usein.

Nyt meillä on siis sellainen keskinkertainen Dyson, muistaakseni jotain vajaa 400 euroa maksoi. Olen ollut todella tyytyväinen, minusta imuteho on loistava. (Miinuksena se, että ei ole mitään keinoa säädellä imutehoa pienemmäksi... tuntuu joskus että se imee sohvantyynyjen päälliset melkein rikki.) Meteli on kova, mutta eipä se tässä huushollissa haittaa.

[/quote]

No, kerrostalossa asuvalla hieman hankalaa lähteä 8:sta kerroksesta ulos tyhjentelemään. Minulla on Mielen semmoinen Cats & Dogs imurimalli, joka imuroi todella tehokkaasti kaikki karvat irti sohvista jne. mihin Dyson ei riitä. Käytän siinä sellaisia "eläinpusseja" jotka eivät päästä mitään hajuja tai hiukkasia läpi, takaisin huoneilmaan. Täysin on hajuton ja pölytön tyhjentää. Olen todella herkkähajuaistinen ja tämä ei haise vaikka kissanhiekat imuroisi. Lisäksi sitä voi käyttää vaikka yöllä, on todella hiljainen.

Ostin imurikauppiaan suosituksesta enkä ole katunut. 

Vierailija
25/44 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:29"]

mikään ei voita dysonin imutehoa. jos joku toista väittää, on sen imuri tukossa. äänikin kovenee, jos se on tukossa.

dyson vaan on paras.

[/quote]

Jännä miksi ne imurikauppiaat sanoo järjestäen että ei ole hintansa arvoinen. Ne kuitenkin myy  niitä ammatikseen. Olen käynyt n. viidessä eri paikassa ja kaikki suosittelivat Mieleä tai Electroluxia kun sanoin että haluan parhaan imurinne. Dysonia kehottivat välttämään :-D

Vierailija
26/44 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:34"]

näillä dysonin dissaajilla on imurit tukossa! kovaäänisyyskään ei haittaa, kun siivooja siivoaa arkena päiväsaikaan.

[/quote]

Ei ole. Dysonin huonous on faktaa. Kannattaa hyväksyä.

Vierailija
27/44 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:42"]

[/quote]

[/quote]

No, kerrostalossa asuvalla hieman hankalaa lähteä 8:sta kerroksesta ulos tyhjentelemään. Minulla on Mielen semmoinen Cats & Dogs imurimalli, joka imuroi todella tehokkaasti kaikki karvat irti sohvista jne. mihin Dyson ei riitä. Käytän siinä sellaisia "eläinpusseja" jotka eivät päästä mitään hajuja tai hiukkasia läpi, takaisin huoneilmaan. Täysin on hajuton ja pölytön tyhjentää. Olen todella herkkähajuaistinen ja tämä ei haise vaikka kissanhiekat imuroisi. Lisäksi sitä voi käyttää vaikka yöllä, on todella hiljainen.

Ostin imurikauppiaan suosituksesta enkä ole katunut. 

[/quote]

Ok, ymmärrän kyllä hyvin :) Jokaiselle sopii erilainen imuri. Oli vain pakko mainita, että meillä on koirahuushollissa toiminut hyvin tuo Dyson. Mutta tosiaan omakotitalossa asutaan.

Se aiempi Electrolux oli meillä jokin allergikoille tarkoitettu kallis malli, mutta silti en ollut tyytyväinen :/ Tuota Cats and Dogs -mallia en ole koskaan kokeillut.

Vierailija
28/44 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ääni myls UltraOnelle. Tosin meillä on niin pieni kämppä, että sillä meinaa kolhia paikkoja (vanha imuri oli pieni ja linjakas, sekä imuteholtaan surkea). Mutta todella hyvin imuroi ja on myös ergonominen. 

Vierailija
29/44 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda imuri! 5 vuotta sitten hajosi imuri, eikä vieläläkään ole uutta, kun ollaan pärjätty mikrokuituliinamopilla, jota voi käyttää kuivana tai kosteana. 

Vierailija
30/44 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dyson DC39, hyvä imuri. Ostin Hooverin jonkun "eläinmallin" nuukuuksissani ensin (ei ollut edes mikään halppis, mutta Dysonia halvempi) ja se ei meidän karvakasan kanssa pärjännyt, joka kerta meni tukkoon.

Pölypussillista en edes harkitsisi.

Vierailija
31/44 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Dyson DC52 Allergy. Asumme isossa omakotitalossa. Imuteho hyvä, huomattava ero aikaisempaan imuriimme verrattuna. Tyhjennys ja huolto helppoa. En pidä erityisen äännekkäänä laitteena mutta ehkä olen tottunut meteliin. Ainoita miinuksia ovat putkenpidike, joka on lähinnä hyödytön lelu ja perusmallisen suulakkeen paksuus, joka vaikeuttaa sohvan ja jääkaapin alustojen siivousta.

Vierailija
32/44 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Electroluxin Ultra One on meillä toiminut 5 vuotta ongelmitta. Näppärä ja tehokas!

Vierailija
33/44 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa löytyy ferrarin punainen Samsumg. Pussiton tehopakkaus! Täytyy myöntää että olen JÄRKYTTYNYT siitä miten hyvin se saa paskat ja pölyt kerättyä lattioilta, sängystä, sohvalta ym pinnoilta. Imuroin kissan takia 2-3x viikossa ja olen ihmetellyt kuinka olen tullut aikaisemmin toimeen ilman tätä tehopakkausta!! Luulin ihan oikeasti että asun siististi mutta tuo pölyn ja muun määrän järkyttää joka kerta. Siinä hyvä puoli myös että se suodattaa tuplasti ilman joten huoneilmakin tulee paremmaksi. Ainut miinus, huom AINUT on se kun tehoja pitää kovalla. Kuten imuroi sohvaa niin melutaso nousee aika kovalle. Mutta silti olen aivan myyty tähän kodinkoneeseen. Hintakaan ei päätä huimannut. 199€ !! Oikea hinta oli vielä yli 300€ että hyvät kaupat tuli tehtyä. 

Vierailija
34/44 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 17:04"]

Kotoa löytyy ferrarin punainen Samsumg. Pussiton tehopakkaus! Täytyy myöntää että olen JÄRKYTTYNYT siitä miten hyvin se saa paskat ja pölyt kerättyä lattioilta, sängystä, sohvalta ym pinnoilta. Imuroin kissan takia 2-3x viikossa ja olen ihmetellyt kuinka olen tullut aikaisemmin toimeen ilman tätä tehopakkausta!! Luulin ihan oikeasti että asun siististi mutta tuo pölyn ja muun määrän järkyttää joka kerta. Siinä hyvä puoli myös että se suodattaa tuplasti ilman joten huoneilmakin tulee paremmaksi. Ainut miinus, huom AINUT on se kun tehoja pitää kovalla. Kuten imuroi sohvaa niin melutaso nousee aika kovalle. Mutta silti olen aivan myyty tähän kodinkoneeseen. Hintakaan ei päätä huimannut. 199€ !! Oikea hinta oli vielä yli 300€ että hyvät kaupat tuli tehtyä. 

[/quote]

Mikä malli se imuri on?

Vierailija
35/44 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla on nyt hymyileva Henry, mika toimii kuin unelma ja vailla turhia harpakkeita tms. polypussi on jattimainen ja hiljainen kayttaa. Hintakin kohdallaan ja useiden ammattilaisten valinta joten luotan tahan.

Vierailija
36/44 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin halvin imuri Prismasta, Dirt Devil. On ollut yllättävän hyvä! Meteliä pitää, mutta pienikokoinen ja kätevä laite, ja muuten valmistettu Saksassa! Tätä ennen meillä oli kallis Volta, joka kesti puoltoista vuotta ja sitten meni rikki ilman syytä, korjauskelvottomaan kuntoon.

Vierailija
37/44 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Electrolux UltraPerformer, pölypussiton siis. Hyvä imuteho, säiliö helppo tyhjentää. Aivan toisesta maailmasta kuin Dyson, joka ei imenyt jos lattialla oli jotain pölyhiukkasta isompaa roskaa, vaan suulake piti aina nostaa jotta roska meni sinne. Dysonissa ei ollut tehonsäätöä, hirveä mekkala, iso suulake. Electrolux on kaikin puolin parempi (ja halvempi). Ja pölysäiliön kippaaminen piharoskikseen on paljon helpompaa kuin pölypussien raahaaminen kaupasta.

Vierailija
38/44 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

34

kas tässä 

https://www.hobbyhall.fi/web/store/kodinkoneet/Siivouspäivän-uutterat-apurit/samsung-sc8850-imuri-polypussiton-punainen?

jostain ihmeen syystä en saa päähäni sitä nettikauppaa mistä tämän ostin, pahoittelen sitä mutta hinta oli ainakin silloin se 199€.

tämä on oikeasti ollut käsittämättömän hyvä ostos! En olisi ikinä uskonut että jostain kodinkoneesta voi tykästyä ja olla tyytyväinen mutta tätä olen suositellut ystävillekkin hyvällä omatunnolla. 

Vierailija
39/44 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 17:59"]

34

kas tässä 

https://www.hobbyhall.fi/web/store/kodinkoneet/Siivouspäivän-uutterat-apurit/samsung-sc8850-imuri-polypussiton-punainen?

jostain ihmeen syystä en saa päähäni sitä nettikauppaa mistä tämän ostin, pahoittelen sitä mutta hinta oli ainakin silloin se 199€.

tämä on oikeasti ollut käsittämättömän hyvä ostos! En olisi ikinä uskonut että jostain kodinkoneesta voi tykästyä ja olla tyytyväinen mutta tätä olen suositellut ystävillekkin hyvällä omatunnolla. 

[/quote]

Kiitos.

T: 34

Vierailija
40/44 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt miksi, varsinkin täällä Dysonia parjataan :) 

Meidän perheessä on toinen Dyson menossa. Ennen Dysonia on ollut kolme eri ns. tavis imuria ja niistä yhdestäkään ei ollut mihinkään!

Ensimmäinen Dyson oli kuvioissa n. 5 vuotta, mutta sen menin itse ns. pilaamaan imuroimalla kaiken maailman remonttipölyä sekä märkätiloja. Tiedän, olen tyhmä, mutta tästä viisastunut :)

Toinen Dyson on nyt ollut käytössä yli kaksi vuotta. Imuteho ei ole tänä aikana laskenut. Tällä hetkellä käytössä tämä malli http://www.fi.dyson.com/polynimurit_/per%C3%A4ss%C3%A4_vedett%C3%A4v%C3%A4t_imurit/dc29/dc29-animalpro-db.aspx. Tuohon päädyttiin, koska siinä tuli turbiinisulakkeet mukana. Turbiini on aivan huippu lisäosa ainakin meidän mattoihin, jotka silminnähden kirkastuvat, kun kaikki pöly irtoaa. Lisäksi tuo säiliö. Tyhjennän sen joka imuroinnin jälkeen, koska se tulee joka kerta aivan täyteen. Pölypussillisella imurilla olisin tuhlannut jo pienen omaisuuden niihin hiiatin pusseihin.

Meillä on taloudessa kaksi aikuista ja vuosien aikana vaihteleva määrä elukoita (1-3 kissaa ja 1-3 koiraa) ja elukoiden karvoille en mitään muuta imuria ottaisi.

Nyt tuli taloon myös Samsungin "halpis" roboimuri ja tämä helppous! Normaalisti imuroin ja minuutti sen jälkeen koira kävelee ja jättää vanan karvaa lattialle. 

Nyt laitan robon heti aamulla, kun herään päälle ja se kerää isoimmat ja näkyvimmät karvat heti pois ja mitä minä teen tämän eteen? No en mitään! Ihana värkki :) Pysyy paljon paremmin perus siisti ilme kotona tuon kanssa. Kunnon siivous edelleen toki Dysonilla, mutta nyt sille ei ole tarvetta kuin kerran viikossa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme