Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni vaatii miestä olemaan juomatta raskausajan?

Vierailija
23.09.2014 |

Jos vaadit, niin miksi?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 02:38"]No jos mies tinttaa perseet olalle 52 kertaa vuodessa, niin mun mielestä voi vaatia vähentämään alkoholinkäyttöä.
[/quote]

No tuota, ehkä voisi miettiä, että kannattaako lähteä tekemään lasta miehen kanssa, jonka alkoholinkäyttö on liiallista?

Vierailija
22/45 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 02:49"]

Mä en taas näe, miksei mieskin voisi pidättäytyä alkoholista raskausaikana. Ei olisi tipaton 9 kk pahitteeksi miehellekään.

[/quote]

Niin, miksei. Jos se lähtee hänen omasta päätöksestään, eikä sen raskaana olevan pirttihirmun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä vaadin miestä olemaan juomatta viimeisen kk ennen laskettua aikaa, koska mies oli raskausaikana alkanut juomaan huomattavasti ennemän. Kohtuukäyttäjästä oli muutamassa kuukaudessa tullut suurkulutaja, asia mikä yllätti minut ihan täysin koska olimme tunteneet jo pitkään ja hän ei ollut ikinä mikään juomari.

Onneksi vaadin alkoholin lopettamisen, muuten olisi ero tullut jo ennenkuin lapsi olisi itkenyt ensimmäisen kerran, ihan jo sen takia että mies olisi ollut humalassa kaverinssa juhlissa eikä mitenkään olisi voinut lähteä mukaan synnytykseen vaikka se oli raskauden alussa hänen suurin toive.

Vierailija
24/45 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa olen ollut raskaana ja imettänyt sen jälkeen noin vuoden ja silloinkaan en ole juonut oikeastaan ollenkaan. Enkö ole vaatinut mieheltä juomattomuutta. Mieheni juo muutenkin niin harvoin, että vapaalle lähteminen olisi ollut toivottavaakin ja pari kertaa hänet veljensä kanssa illanviettoon lähetinkin.

Vierailija
25/45 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kohtuukäyttäjä. Ei normaalistikaan ota paljoa kerralla, vaan ehkä kahtena iltana viikossa yhden oluen ruokajuomana. Viinilasin ehkä kerran parissa kuussa. Viihteellä käy ehkä kerran vuodessa työporukalla. En kokenut tarpeelliseksi vaatia mitään. Joten luonnostaan molemmissa raskauksissa se oluen juontikin väheni ehkä pariin kertaan kuussa yksi pullo kerrallaan.

Tajuan vaatimuksen ehkä silloin, jos molemmat/mies on käyttänyt paljon alkoholia ennen raskautta ja miehenkin on hyvä tottua siihen, että lapsiperheessä ei tissutella samaan tahtiin (toivottavasti älyää sen itsekin). Mutta pirttihirmuksi en alkaisi.

Vierailija
26/45 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihgan  ok vaatia asioita tekemään yhdessä. Minäkin pakotin vaimoni mukaan armeijaan käydessäni sitä nuorena miehenä . Lomat vaan oli harmittavasti eri aikoihin

Vierailija
27/45 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä kun ei ole mitään fysiologista estettä juoda niin juokoon. Yhtöä hyvin voi vaatia samaa ruokavaliota:sori kulta, ei maksamakkaraa, ri graavilohta, ei tuorejuustoa, ei....

Vierailija
28/45 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden pariskunnan tuttavapiiristä, joilla oli tämä järjestely. Tai siis oli yritystä pitää sitä yllä, mutta eihän siitä mitään tullut ja riitelyksi meni. 

Ihan hyvä se on miestenkin vähentää alkoholinkäyttöä siinä vaiheessa kun on lapsukainen tulossa. Riippuen tietysti juomatavoista, mutta eihän se mikään salaisuus ole, että suomalaiset tuppaa olemaan aika kosteaa sakkia. 

Vierailija
29/45 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 07:25"]Miehellä kun ei ole mitään fysiologista estettä juoda niin juokoon. Yhtöä hyvin voi vaatia samaa ruokavaliota:sori kulta, ei maksamakkaraa, ri graavilohta, ei tuorejuustoa, ei....
[/quote]

Samaa ruokaa meillä syödäänkin. Esim. molempien suuri herkku, salmiakki, sai raskausaikana jäädä molemmilta. Enkä edelleenkään vaatinut sitä mieheltä, niin vain kävi. Sen sijaan kahvia mies on juonut aina yksin, joten siinä ei ollut muutosta.

Ja armeijan käyneelle: raskaus oli meidän yhteinen päätös, maanpuolustusvelvollisuus taas on valtion päätös. Tuin kyllä miestäni sivarin aikana kuten hän minua raskausaikana.

-13

Vierailija
30/45 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaika on miehellekin hyvä tilaisuus tarkastella omaa alkoholinkäyttöään. Jos on ollut tapana juosta baareissa harva se viikonloppu, niin nyt on hyvä aika vähentää sitä bilettämistä.

Vierailija
31/45 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaadi, koska alkoholi ei ole itselleni sellainen ongelma että häiritsis toisen kaljoittelut. Karkin puputtamista olen kyllä yrittänyt "kieltää" lähinnä niin, ettei mies ostais kotia karkkia vaan söis herkkunsa töissä. Ärsyttää kun toinen mussuttaa suklaata iltaisin ruoan päälle ja ostelee karkkipusseja, enkä mä osaa pitää näppejäni erossa noista herkuista:/

Vierailija
32/45 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi miehen pitäisi olla juomatta. Toki jos juo joka päivä liikaa niin tauko tekisi ihan hyvää, mutta muuta syytä en kyllä keksi. Ei minulle tullut mieleenkään pyytää miestä olemaan juomatta. Pari viimeistä viikkoa mies kyllä oli juomatta.

Vierailija
33/45 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 04:54"]Minun ei tarvinnut edes vaatia, koska valitsin sellaisen kumppanin kuka on oikeasti valmis isäksi eikä juokse joka viikonloppu baareissa. :)
[/quote] Puhuiko Ap jotain baareissa hyppäämisestä? Dokailla nääs pystyy muuallakin..

Vierailija
34/45 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin, että mies ei juonut rv38 eteenpäin, eikä ollut miehelle mikään ongelma. Halusin, että synnytyksessä ei varmasti ole ottanut yhtäkään.

Oon kyllä vähän sitä mieltä, et kyllä se jostain kertoo jos ilman alkoholia olemisesta tulis ongelma suhteessa.

Raskauden aikana muuten sanoin miehelle tupakastakin, että polttakoot, mutta mä en halua sitä tietää. En nähdä, kuulla, haistaa tai maistaa sitä. Mies poltti vain töissä ja päätti itseasiassa lopettaa kokonaan kun vauva syntyi.

Vierailija
35/45 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei juo muutenkaan alkoholia niin oli sit 9kk "selvänä" ja mun maineeni pirttihirmuna kasvoi miehen tuttavien silmissä :D

Vierailija
36/45 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia juoppoja teillä on miehinä, jos pitää kieltää ryyppäämästä? Kyllä meillä käytetään alkoholia ihan ruokajuomanakin esim. viikonloppuisin, mutta ryypätä ei perskännejä. Pitäisikö kieltää mieheltä se viinilasikin, ettei tule itselle paha mieli? Entäs kun mennään ravintolaan, niin maitoako ruokajuomaksi? 

Kuulostaa pahalta, jos aikuiselta ihmiseltä pitää kieltää jotain, kun itse ei voi käyttää. Entäs jos mies lopettaisi alkoholin käytön, niin voisiko hän kieltää sinua juomasta alkoholia? Jos olette ottaneet miehen, joja ryyppää 52 kertaa vuodessa, niin eikös se ole ihan toedossa ollut asia? Ei kannata kuvitella, että naisen raskaus jotenkin mystisesti muuttaa miehenkin raittiiksi superisäksi ;)

Vierailija
37/45 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivu 2

Vierailija
38/45 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 03:55"]Odotin poikaamme 19 vuotta sitten. Mies oli enemmän innoissaan kuin minä ja tarjoutui olemaan myös juomatta koko raskausajan. Minä tietenkin järkevänä ihmisenä tokaisin, ettei hänen tarvitse, eihän hänen juomisensa sikiöön vaikuta. Olin todellakin tuota mieltä ihan vilpittömästi, eikä olisi tullut mieleenkään itse ehdottaa hänelle moista.

Mutta jälkikäteen olen joutunut ajattelemaan, olisiko sittenkin kannattanut hyödyntää tämä tarjous, sillä mies on lievästi sanoen viinaanmenevä, jollei ihan alkoholisti niin vähintään ihan siinä hilkulla. Olimme molemmat ennen raskauttani tottuneet lipittelemään viiniä varsin tiuhaan tahtiin. Minun kohdallani tämä tapa jäi kertaheitolla (raivoraittiiksi en ruvennut, mutta erittäin kohtuulliseksi käyttäjäksi kylläkin). Olisi se tehnyt miehellekin ihan hyvää huomata, että ilman alkoholiakin voi oikeasti elää. Hän ei tunnu sitä tajuavan. Viinaan on aina riittänyt rahaa joka viikonloppu, vaikka muutoin olisi ollut kuinka tiukkaa. Monenmoista harmiakin on viinankäytöstä ollut. Joten, jos joku nainen nyt on samassa tilanteessa, niin turha jalomielisyys ja ylenmääräinen järkevyys sivuun ja käyttäkää hyväksi tilaisuus raitistaa mies, jos hänellä on selvä taipumus juomiseen.
[/quote]

Käypä Päihdelinkin keskustelualueella Kotikanava-osiossa. Löydät kohtalotovereita.

Vierailija
39/45 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei käytetä alkoholia muuta kuin viihteelle mentäessä. Olen nyt viikolla 32 ja mies on saanut käydä halutessaan tuulettumassa, eikä ole sinne halunnut sen enempää kuin ennen raskautta :) eli noin 1x 1kk. Eli en ole kieltänyt.

Vierailija
40/45 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies juo aika vähän ja harvoin muutenkin, mutta raskausaikana omasta tahdostaan vielä vähemmän kun tietää että viinihammasta olisi välillä kutittanut minullakin. Ennen raskautta ostimme kyllä melkein joka viikonlopuksi yhteisen viinipullon jonka sitten perjantain ja lauantain aikana nautiskelimme. Ehkä kerran kahdessa kuussa otti yhden saunajuoman , ja pari kertaa viinilasillisen ruuan kanssa. Kerran kävi työkavereiden kanssa laivalla, mutta koska hän käy ns. viihteellä ehkä max sen kerran vuodessa niin olin vain hyvilläni että meni vähän rentoutumaan.

Vaikka en aikuista ihmistä olisi halunnut kieltääkään, niin en olisi halunnut omassa kodissani katsella raskaana ollessani mitään kännäilyä. Yksi lasillinen silloin tällöin on ok.