Pystyykö omakotitalon ostamaan vuokralla?
Lainaa emme saa, mutta onko kuinka yleistä, että omakotitalon voisi ostaa omaksi maksamalla vuokraa?
Kommentit (32)
Eli tavallaan ottaisitte lainan yksityiseltä omakotitalon omistajalta. Maksaisitte osissa talosta ja sopivan summan maksettuanne talo olisi teidän. En ole kummempaa koskaan kuullut.
Oon kuullut tuollaisestakin, sijainti on ollut sellainen että myyjän kannatti ennemmin myydä osamaksulla kuin pitää epävarmasti pysyvää vuokralaista. Helsingistä on turha haaveilla.
Miten tollaisestakin menisi verot myyjävuokraajan kannalta?
Melissa Nicholas kirjoitti:
Hei kaikki siellä, toivon, että te kaikki olette kunnossa? Nimeni ovat rouva Melissa Nicholas, olen kotoisin Kansasista, muutama kuukausi sitten olin imeytynyt huonoon taloudelliseen tilanteeseen, ja tarvitsin kiireellisen lainan laskujen maksamiseksi ja jalkojen palauttamiseksi taloudellisesti, koska pankkini kieltäytyi maksamasta antaa minulle lainan niin, että minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin etsiä vakuudettomia lainoja verkossa, tutkimukseni aikana olin petoksen uhri ja menetin lähes 750 dollaria, ja minulla oli enemmän ongelmia ja melkein annoin ongelmia jopa toivoo saavansa lainan, kunnes löysin postitse postitse lähetetyn online-viestin Charlestonin osavaltioista, joka todistaa, kuinka hän sai 50 000 dollaria Kathy Finance Inc: ltä sen jälkeen, kun hän oli lukenut viestin. sähköpostitse: (kathyrichardfinance@hotmail.com) yhteydenotot, jotka on jaettu viestissä, vakuudettoman 350 000 dollarin lainahakemukseni hyväksyttiin 72 tunnin kuluessa pyynnöstäni ja laina maksettiin pankkitililtäni ilman laiminlyöntiä.
Haluan ilmaista syvällisen kiitollisuuteni ja neuvoa myös lainanhakijoita siellä olemaan hyvin valppaita, koska siellä on monia huijareita, joiden ainoana tarkoituksena on pettää viattomat lainanhakijat, joten teidän on oltava varovaisia ja valppaita. jotka tarvitsevat lainaa Suosittelen Kathy Finance Inc: tä, voit ottaa yhteyttä yritykseen sähköpostitse: (kathyrichardfinance@hotmail.com)
Kiitos, että olet lukenut todistukseni, toivotan teille onnea.
teidän,
Melissa Nicholas.
Vierailija kirjoitti:
Melissa Nicholas kirjoitti:
Hei kaikki siellä, toivon, että te kaikki olette kunnossa? Nimeni ovat rouva Melissa Nicholas, olen kotoisin Kansasista, muutama kuukausi sitten olin imeytynyt huonoon taloudelliseen tilanteeseen, ja tarvitsin kiireellisen lainan laskujen maksamiseksi ja jalkojen palauttamiseksi taloudellisesti, koska pankkini kieltäytyi maksamasta antaa minulle lainan niin, että minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin etsiä vakuudettomia lainoja verkossa, tutkimukseni aikana olin petoksen uhri ja menetin lähes 750 dollaria, ja minulla oli enemmän ongelmia ja melkein annoin ongelmia jopa toivoo saavansa lainan, kunnes löysin postitse postitse lähetetyn online-viestin Charlestonin osavaltioista, joka todistaa, kuinka hän sai 50 000 dollaria Kathy Finance Inc: ltä sen jälkeen, kun hän oli lukenut viestin. sähköpostitse: (kathyrichardfinance@hotmail.com) yhteydenotot, jotka on jaettu viestissä, vakuudettoman 350 000 dollarin lainahakemukseni hyväksyttiin 72 tunnin kuluessa pyynnöstäni ja laina maksettiin pankkitililtäni ilman laiminlyöntiä.
Haluan ilmaista syvällisen kiitollisuuteni ja neuvoa myös lainanhakijoita siellä olemaan hyvin valppaita, koska siellä on monia huijareita, joiden ainoana tarkoituksena on pettää viattomat lainanhakijat, joten teidän on oltava varovaisia ja valppaita. jotka tarvitsevat lainaa Suosittelen Kathy Finance Inc: tä, voit ottaa yhteyttä yritykseen sähköpostitse: (kathyrichardfinance@hotmail.com)
Kiitos, että olet lukenut todistukseni, toivotan teille onnea.
teidän,
Melissa Nicholas.
Kiitos Melissa.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Oman asunnon myyntivoitto on verotonta ja vuokratuotto verollista. Omistushan kuitenkin siirtyisi vasta sitten kun koko osamaksupotti on maksettu ja sen jälkeen vasta varainsiirtovero ja kiintestövero tulisi ostajan masettavaksi.
Voukran pitäisi olla niin suuri että se kattaa kulut ja verot, mutta silti myyjälle jäisi vielä riski koko 30 (?) vuoden maksuoperaatiosta.
Luulen vähän että tuollainen ei ole edes teoriassa mahdollista, koska asuntokaupassa ei tosiaan tunneta lainkaan osamaksumahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 06:57"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 04:53"]
On tuo mahdollista, tottakai. Voitte tehdä kaupat millä tahansa maksuaikataululla ja vastaavasti omakotitalon omistus siirtyy sovituin osin teille. Käytännössä tuo omakotitalo kannattaa ensin yhtiöittää, sen jälkeen homma on selkeää.
Miten homma yhtiöittämisellä selkiää?
Yhtiöön muodostetaan osakkeita x määrä jolloin niille annetaan arvo (esim 1 osake = 1kk vuokra) ja siinä suhteessa omistus siirtyy ostajalle. Tästä on helpompi tehdä lainvoimaiset paperit kuin tavallisesta vastikkeesta
Missä vaiheessa maksetaan varainsiirtovero? Ilmeisesti silloin kun tämä sopimus tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Vero maksetaan myyntivoitosta niin kuin muutenkin. Eli olisi ikään kuin osamaksulla.
Nykyään on paljon sellaisia paikkakuntia, joilla ei pääse talostaan eroon edes ilmaiseksi. Sellainen talonomistaja voisi hyvinkin mielellään myydä talon osamaksulla.
Voisitko sopia vuokranantajan kanssa esim että kahden viimeisen vuoden vuokrat voitaisiin järjestää teille käsirahaksi asuntoon ja ottaisitte asuntolainan pankista, jotta voisitte maksaa loppuosan asunnosta? Jos siis tahtoo luopua sijoitusasunnostaan...
Vanha ketju jo, mutta ajattelikohan ap voivansa käyttää asumistukea tuohon vuokranmaksuun/asunnonostoon? Jos kerran tulot eivät riittäneet asuntolainaan, niin miten ne olisivat riittäneet vuokraan JA osamaksuun? Vai kuvitteliko hän vuokranmaksun menevän lainanlyhennyksestä?
Tänä päivänä yleinen tapa myydä huoneisto. Lähes kaikki suuremmat rakentajat myyvät asuontojaan vuorkaamalla omaksi.
Myös kiinteistöjä ja omakotitaloja on saatavana samalla systeemillä.
Miksi kukaan haluaisi "myydä" tuolla tavalla? Saitko idean Emmerdalesta?