Äiti löi mua. En jaksa tätä elämää enää.
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on maailma muuttunut paljon...Ja sit ihmetellään miksi ei haluta isiksi ja äideiksi. Mäkin olen saanut läimäytyksen naamaan joskus teininä ja ei se mun kehitykseen vaikuttanut mitenkään. Hyvät vanhemmat on eikä mitään pahaa sanottavaa. Hyvissä väleissä. Toki eri asia jos homma toistuu todella usein ja ilman syytä. Itse ainakin kauhukakarana antsaitsin näpäytyksen. Eipä onneksi tarvi itse miettiä asiaa kun omia lapsia ei tule
En kyllä usko että kukaan jättää hankkimatta lapsia tässä maassa sen takia ettei heihin saa kohdistaa väkivaltaa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on maailma muuttunut paljon...Ja sit ihmetellään miksi ei haluta isiksi ja äideiksi. Mäkin olen saanut läimäytyksen naamaan joskus teininä ja ei se mun kehitykseen vaikuttanut mitenkään. Hyvät vanhemmat on eikä mitään pahaa sanottavaa. Hyvissä väleissä. Toki eri asia jos homma toistuu todella usein ja ilman syytä. Itse ainakin kauhukakarana antsaitsin näpäytyksen. Eipä onneksi tarvi itse miettiä asiaa kun omia lapsia ei tule
En kyllä usko että kukaan jättää hankkimatta lapsia tässä maassa sen takia ettei heihin saa kohdistaa väkivaltaa
Jos äiti on nimenomaan kieltänyt lasta puhumasta kotiasioista kenellekään, hän tietää jo, että kotona ei kaikki ole niin kuin pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Äitisi taitaa olla ns vaikea ihminen. Sanot ettet jaksa. Sun on päästävä pois kotoa.
Älä ohjelmoi ap tä jättämään kotiaan, kun et tunne oikeasti koko tilannetta.
Mutta jos jokaisen viranomaisen lapset olisivat läimäytyksistä ihan pilalla niin meillä olisi miljoonia pilalla olevia aikuisia. Sen verran tiedän näistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Nämä vakivallattomuudesta vouhkaajat : muistatteko eräänkin matsin sisarustenne kanssa? Minulla oli paras ystävä joka oli kaikille kauniisti käyttäytyvä lähes 10 oppilas. Siis oikea koululaishelmi koko koulussa.
Hän kuitenkin otteli verisiä otteluista veljensa kanssa ja usein oli isojakin raamuja käsissä. Kysyin mistä on kysymys, niin tämä oikein hyvän perheen tytär tappeli verisesti sisarensa kanssa.
K'si sydämelle siis? Oliko kotinne TÄYSIN väkivallaton? Ihanko totta? Olit ainoa lapsi jos sellainen ihme oli.
Ja tämäkö on syy siihen että lapsen pitää YMMÄRTÄÄ ja ANTAA ANTEEKSI jos aikuinen pahoinpitelee? Se ei todellakaan ole lapsen tehtävä.
Aikuinen voi ymmärtää ja antaa anteeksi, mutta puolustuskyvyttömän, kehittymättömän lapsen pitää saada suojelua silloin kun häntä uhataan!
Hitto mitä kommentteja, joku väkivallan puolustelija trollailemassa...
Koulukuraattorille laita viestiä! Vaikka wilman kautta! Pyydä kiireellistä aikaa ja kerro tilanne. Asiat varmasti muuttuvat parempaan suuntaan vaikka nyt on hankala ja vaikea elämäntilanne ❤️❤️❤️
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikista kommenteista. En kyllä varmaan voi soittaa minnekkään. En uskalla koska mun äiti on niin arvaamaton.. ap
Sinä et ole tehnyt mitään väärin. Soita viranomaisille, ihan vaikka 112. He pystyvät auttamaan sinua ja äitiäsi, ja tarvitsette kumpikin nyt apua. Soita jo tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele ymmärtämään lukemaasi. Mitähän muuta asia mahtoi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä vakivallattomuudesta vouhkaajat : muistatteko eräänkin matsin sisarustenne kanssa? Minulla oli paras ystävä joka oli kaikille kauniisti käyttäytyvä lähes 10 oppilas. Siis oikea koululaishelmi koko koulussa.
Hän kuitenkin otteli verisiä otteluista veljensa kanssa ja usein oli isojakin raamuja käsissä. Kysyin mistä on kysymys, niin tämä oikein hyvän perheen tytär tappeli verisesti sisarensa kanssa.
K'si sydämelle siis? Oliko kotinne TÄYSIN väkivallaton? Ihanko totta? Olit ainoa lapsi jos sellainen ihme oli.
Ja tämäkö on syy siihen että lapsen pitää YMMÄRTÄÄ ja ANTAA ANTEEKSI jos aikuinen pahoinpitelee? Se ei todellakaan ole lapsen tehtävä.
Aikuinen voi ymmärtää ja antaa anteeksi, mutta puolustuskyvyttömän, kehittymättömän lapsen pitää saada suojelua silloin kun häntä uhataan!Hitto mitä kommentteja, joku väkivallan puolustelija trollailemassa...
sinä tässä puolustat sitä että lapset menettäisivät kotinsa palkollisille ihmisille. Minä en puolusta nimenomaan väkivaltaa vaan sopimista ja kasvamista yhdessä eteenpäin. Ja 13 vuotias on jo kykenevä siihen kyllä ettei perhe hajoa mikäli se on yhtään MYÖS hänestäkin kiinni.
Tee itsestäsi nimetön lasu. -> Olen huolissasi "Maija Meikäläisen" perhetilanteesta, pelkään että "Maijaa" kaltoinkohdellaan kotona. Toivoisin perheelle apua mahdollisimman pian.
Lapsi rakas, sinun ei tarvitse pohtia, miten äiti reagoi. Aikuisella on vastuu käyttäytyä asianmukaisesti ja sinulla on oikeus kaikinpuolin turvalliseen lapsuuteen.
Lastensuojelu, tai sosiaalitoimi ylipäätään ei ole peikko, jota tarvitsee pelätä. Sieltä löytyy rautaisia ammattilaisia, jotka osaavat auttaa niin Sinua kuin äitiäsikin ☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen voi ymmärtää ja antaa anteeksi, mutta puolustuskyvyttömän, kehittymättömän lapsen pitää saada suojelua silloin kun häntä uhataan!Hitto mitä kommentteja, joku väkivallan puolustelija trollailemassa...
sinä tässä puolustat sitä että lapset menettäisivät kotinsa palkollisille ihmisille. Minä en puolusta nimenomaan väkivaltaa vaan sopimista ja kasvamista yhdessä eteenpäin. Ja 13 vuotias on jo kykenevä siihen kyllä ettei perhe hajoa mikäli se on yhtään MYÖS hänestäkin kiinni.
Sä ihan oikeasti luulet, että äidin, joka pahoinpitelee ja käy kurkkuun kiinni, kanssa voi jotenkin sopia asioista? Että kun vaan sopii, vanhempi ei enää pahoinpitele? Kovin on vinksallaan sinun maailma.
Vierailija kirjoitti:
Tee itsestäsi nimetön lasu. -> Olen huolissasi "Maija Meikäläisen" perhetilanteesta, pelkään että "Maijaa" kaltoinkohdellaan kotona. Toivoisin perheelle apua mahdollisimman pian.
Lapsi rakas, sinun ei tarvitse pohtia, miten äiti reagoi. Aikuisella on vastuu käyttäytyä asianmukaisesti ja sinulla on oikeus kaikinpuolin turvalliseen lapsuuteen.
Lastensuojelu, tai sosiaalitoimi ylipäätään ei ole peikko, jota tarvitsee pelätä. Sieltä löytyy rautaisia ammattilaisia, jotka osaavat auttaa niin Sinua kuin äitiäsikin ☺
Lasten ei tarvitse pelätä myös lastenkodeissa kuten tekevät, pedosetiä ja tätejä. Siellä ei rakasteta ketään ja pahimmassa tapauksessa hyväksikäytetään paitsi että saadaan palkkaa niin vielä pahemminkin. Eikä ole yksi eikä kaksi kokenutta. Sekin pedosetä joka jäi srk leirityksistä kiinni saalisti perheestä irrotettuja lampaita. Tyttö on todella vielä riskiryhmässä
Juu Auerinkin lapset, valtio vähän mestaroi taas...juu. Parhaaksihan se oli tietysti juu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä ihan oikeasti luulet, että äidin, joka pahoinpitelee ja käy kurkkuun kiinni, kanssa voi jotenkin sopia asioista? Että kun vaan sopii, vanhempi ei enää pahoinpitele? Kovin on vinksallaan sinun maailma.
Et sinä tiedä tuota tapausta ollenkaan miten siellä on asiat. Minulla on tapana tutkia ensin ennekuin ohjailen lapsia, vastuuttomilla "neuvoilla".
Lasu ei ole = huostanotto ja asuminen laitoksessa.
Aina ensisijaisesti perhettä pyritään auttamaan avohuollon tukitoimin ☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä tiedä tuota tapausta ollenkaan miten siellä on asiat. Minulla on tapana tutkia ensin ennekuin ohjailen lapsia, vastuuttomilla "neuvoilla".
Perhettä tarkemmin tuntematta tiedän väkivaltakäyttäytymisestä sen verran, että sen taustalla on sen verran suuria ongelmia, ettei asia tule kuntoon niin, että lapsi neuvottelee vanhemman kanssa. Vanhempi tarvitsee itselleen tukea ja apua.
Vierailija kirjoitti:
Nämä rautaiset ammattilaiset ja johtonsa marssivat kerran vaikeasti sairaan perheenjäsenen luokse ja tuumivat hänen omassa kodissaan, hänen kuultensa.
Tämähän on kuin sikolätti koko asunto.
Mies oli vaikeasti masentunut ja vaikeasta sairausedestaan johtuen kyvytön siivoamaan.
Niin kun tällaista lauotaan johdon ollessa mukana niin mitähän muuta? Jokaiselle koti on koti sentään.
Parempi olisi kertoa jollekin luotetulle aikuiselle.
Oletan että on kamalaa joutua lastensuojelun pyöritykseen.
Lyöminen oli ennen sallittua. Siihen jopa kehotettiin. Mielestäni sellainen, joka silloin ja nyt lyö raivon vallassa on sekopää.
En takuulla olisi piiskannut lujaa, vaikka olisin elänyt 1800-luvulla. Ehkä pienen näpäytyksen antanut.
Täällä on luultavasti vaan yksi ihminen, joka puhui näitä "älä kerro" -juttuja. Hänellä on selkeästi ongelmia itsensä kanssa, ja täällä ketjuihin eksyy kaikenlaisia häiriköitä. Älä kuuntele tätä ihmistä. Muut ovat täällä puolellasi ja rohkaisevat hakemaan apua.