Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkoileeko teidän päiväkodin pienten ryhmäläiset vesisateessa?

Vierailija
22.09.2014 |

Hyvä vai huono asia, perustele myös :)

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä niin iloinen,ettei omat lapset oo enään päiväkoti iässä. Itseäni meinaan ärsytti mennä hakemaan märkää lasta päiväkodista. Ja meidän lapsilla oli aina mukana hyvät vaatteet jotka piti vettä,mutta silti usein ei oltu puettu tarpeeksi hyvin. Sitten jos sataa kovasti vettä niin voi siinä silti kastua. Ja sitten oltiin kipeenä usein kun toisten lasten vanhemmat ei välitä mitkä vaatteet lapsillaan on päällä  ja ne vilustuu(joillain oli lapset kipeenä koko ajan kun ei talvellakaan kaulahuivia). Kouluaika on paljon helpompi. On vaan koulumatkat ja välitunnit ja lapset isompia niin ymmärtää pukeutua paremmin. Olihan päiväkodissa hyvätkin puolet ja kyllä ne tädit parhaansa varmasti tekee,mutta kyllä siis flunssat loppu kun seinään tai vähenty reilusti kun päiväkoti loppu.

Vierailija
2/54 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on ns. luontopäiväkodissa ja ne ulkoilee joka päivä 2 krt ja tekevät myös 2krt viikossa vähän pidemmän metsäretken pienryhmän kanssa. Kunnon kamppeet niin kyllä tarkenee. Ja mä en vie hoitoon "kipeäksi tulevaa" lasta. Myös kotona ulkoillaan 3krt/pvä koska mellä on koira ja se on lenkitettävä vaikka satais akkoja taivaalta. Lapsi viikonloppuisin ainakin aamu- ja iltalenkillä messissä. Kpko perheelle vaan kunnon kuteet ja ulkoilu sujuu ilman palelua ja kastumista. Lapsi siis 4v. Sadetakkeja saa myös aikuisille.....

Vierailija
4/54 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 12:55"]Mun lapsi on ns. luontopäiväkodissa ja ne ulkoilee joka päivä 2 krt ja tekevät myös 2krt viikossa vähän pidemmän metsäretken pienryhmän kanssa. Kunnon kamppeet niin kyllä tarkenee. Ja mä en vie hoitoon "kipeäksi tulevaa" lasta. Myös kotona ulkoillaan 3krt/pvä koska mellä on koira ja se on lenkitettävä vaikka satais akkoja taivaalta. Lapsi viikonloppuisin ainakin aamu- ja iltalenkillä messissä. Kpko perheelle vaan kunnon kuteet ja ulkoilu sujuu ilman palelua ja kastumista. Lapsi siis 4v. Sadetakkeja saa myös aikuisille.....
[/quote] Siis aamu-ja pvälenkillä mukana.......

Vierailija
5/54 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivu

Vierailija
6/54 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

S2

Vierailija
7/54 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoillaan, lämpöiset vaatteet, sadevaatteet ja kumpparit päällä mutta ei niin kauan kuin hyvällä säällä. Puolituntia on sopiva aika. Ei se sade niin vakavaa ole :)
T. lastenhoitaja

Vierailija
8/54 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan, sienestämässä ovat mm .käyneet. Lapseni ovat luonto-päiväkodissa. Myös itse ulkoillaan paljon, kelillä kun kelillä. Vaatteet ovat hyviä näinä päivinä:). Omasta lapsuudesta muistan sateet ja rännät jopa kivoina asioina eli vähän samaan tapaan.

Vierailija
9/54 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivu 2

Vierailija
10/54 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi.

En ymmärrä tätä suomalaista menoa että pitää ulkoilla vaikka sataisi pieniä ämmiä taivaan täydeltä.

Vierailija
11/54 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan varusteista se on kiinni. Meillä ulkoillaan myös 2x päivässä, lyhyemmin jos ihan karmea keli TAI tietenkin kovat pakkaset. Minulla kahdet housut ja kurahousut, villasukat ja lämpösaappaat, paidat, takki ja sadetakki. Sitten juoksutetaan lapsia jos meinaavat jäädä nököttämään. Ei meikäläinen voi kahtia jakautua, vanhempien kanssa sovittu että lapsi tuodaan hoitoon siinä kunnossa että ulkoilla voi, muuten lasketaan kipeäksi ja jäätävä kotiin. Nimim. Ypph

Vierailija
12/54 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän päiväkodissa ryhmät yhdistetään iltapäivän ulkoiluun eli vaikka jossain ryhmässä olisi vain se yksi lapsi jäljellä niin ryhmän hoitajaa kaivataan pihalla valvomaan lasten ulkoilua. Samoin aamulla aikaisimmin tulevat lapset ovat yhdessä ryhmässä ja vasta aamupalalle siirrytään omiin ryhmiin. 

Vierailija
13/54 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin, mikä on minusta tosi omituista, kun kaikilla on sadekamppeet kuriksia, saappaita ja sadehattuja myöten. Lapsethan rakastavat sadetta ja lätäköitä. Rankkasateet ymmärtäisin, mutta aika vähäisistäkin sateista jäävät sisälle.

Vierailija
14/54 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi eivät. Eilen lapsia hakiessani huokaisin helpotuksesta, kun omien lasteni ryhmä oli sisällä. Yksi ryhmä oli ulkona kaatosateessa toki kuravaatteet päällä mutta ilman hanskoja. Oli taatusti kylmät kädet... Tämä ryhmä on aina ulkona säässä kuin säässä. Itse kannata järjen ääntä. Lätäköissä voi leikkiä sateen jälkeenkin. Ja pieni tihku on eriasia kuin kaatosade tai räntä sivutuulessa.

Vierailija
15/54 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 07:43"]

Onneksi eivät. Eilen lapsia hakiessani huokaisin helpotuksesta, kun omien lasteni ryhmä oli sisällä. Yksi ryhmä oli ulkona kaatosateessa toki kuravaatteet päällä mutta ilman hanskoja. Oli taatusti kylmät kädet... Tämä ryhmä on aina ulkona säässä kuin säässä. Itse kannata järjen ääntä. Lätäköissä voi leikkiä sateen jälkeenkin. Ja pieni tihku on eriasia kuin kaatosade tai räntä sivutuulessa.

[/quote]

Jatkan vielä, että on meilläkin ne kunnon kuravaatteet ym. Mutta kun siellä tarhan pihassa lapsi saa istua lätäkössä, niin ei mikään kurahousu ja saapas estä sitä veden menemistä siitä lahkeen reunasta ja valumasta saappaaseen. Ja kun sukka kastuu, niin sitä pitkin se märkä imeytyy sinne sisävaatteisiin ja haalarin sisäpuolelle ja haalari voi olla polveen asti märkänä vaikka ulkopinta olisi kuinka vettä hylkivä. 

Joten muutaman kerran kun ovat ulkoilleet koiran ilmalla, niin kuravaatteista huolimatta on saappaan sisällä sukat märkinä. On ihan eri asia ulkoilla vanhempien kanssa kurakelillä, koska itse ainakin annan lasten pomppia lätäköissä, mutta en istua niissä. Ja on eri asia tarhassa, jossa tädit eivät ehdi/pystyä/voi/halua vahtia lapsia niin että lätäköissä istuminen estettäisiin.

Joten mieluummin sisällä!

Vierailija
16/54 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesisade ei ole mikään syy jäädä sisään, kunnon varusteet vaan. Itselläni on Haltin DrymaxX-sadeasu, joka on edelleen täysin vedenpitävä, vaikka ikää sillä on jo kymmenen vuotta. Jalkaan GoreTex-kengät tai kumisaappaat. Suosittelen lämpimästi muillekin.

http://www.halti.com/content/fi/33/11354/DrymaxX.html

Vierailija
17/54 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

T dellakin ulkoillaan, varsinkin aamupäivällä. 13 taaperona yhdessä huoneessa koko päivän, ei kiitos. Ulos, jotta tulee uni ja ruoka maistuu. Viekää niille lapsille kunnon varusteet niin ulkoilu on kivaa. Sopivankokoiset ja ehjät kuravaatteet.

Vierailija
18/54 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tytär on 1,5v ja eilen kun hain tarhasta niin siellä tuo istui iloisena lätäkössä lutraamassa :D Ihmettelin tarhaa lähestyessä kuka kirkuu, siellähän tämä lapiolla lätsytti vettä ja hihkui riemusta! Vähän oli päässyt saapas hörppäämään vettä ja lahkeenreuna kastumaan sadevaatteista huolimatta mut eipä se menoa näytä haittaavaan.

Ja juu, SAIRAS LAPSI EI KUULU HOITOPAIKKAAN OLLENKAAN vaan kotiin. Joko jäät itse hoitamaan tai palkkaat hoitajan kotiin. Näiden itsekeskeisten paskapää-äitien ja -isien takia on kohta koko tarharyhmä kipeenä kun on se "minuntyöni,minunkokoukseni,minäminäminä ja vieläkerranminä-asenne".

Vierailija
19/54 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 sivu

Vierailija
20/54 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen päiväkoteja joissa lapsia pakkoulkoilutetaan aamupäivällä 1,5 tuntia ja iltapäivällä välipalan jälkeen ei enää saa mennä sisälle. Tällä tavalla tätä pakkoulkoilua tulee 4 tuntia päiväkotiajasta säässä kuin säässä.

Olen itse noutanut parivuotiaan lapsenlapseni pimeästä, loskaisesta ja sateisesta päiväkodin pihasta klo 16.30 koska poikani ei ole liikenneruuhkan takia päässyt ajoissa noutamaan. Poika oli tällöin ollut ulkona tässä säässä 2,5 tuntia.

ONKO OIKEIN?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme