e-pillerit aloittaessa täytyy syödä 21 pilleriä?
Typerä kysymys, mutta onko ehkäisyteho alkanut vaikka olisin syönyt vasta 20 pilleriä?
Kommentit (13)
Mä söin ehkä max. viikon ja jätin kumin pois. En tullut raskaaksi.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 18:33"]
Pillerit aloitetaan yleensä menkkojen aikana ja menkkojen jälkeen ehkäisytehon pitäisi toimia.
[/quote]
Jouduin aloittamaan pillerit ennen menkkojen alkua, koska olin aiemmin joutunut pitämään taukoa pillereistä sairaalahoidon takia joten seuraavia menkkoja olisi saanut odotella kuukausia.
Jos käsketään syömään 21 pilleriä, silloin sinä syöt 21 etkä 20. Kehon asiat eivät ole sinne päin, vaan juuri niin.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 18:33"]
Pillerit aloitetaan yleensä menkkojen aikana ja menkkojen jälkeen ehkäisytehon pitäisi toimia.
[/quote]
Jouduin aloittamaan pillerit ennen menkkojen alkua, koska olin aiemmin joutunut pitämään taukoa pillereistä sairaalahoidon takia joten seuraavia menkkoja olisi saanut odotella kuukausia.
[/quote]
Et sitten kumia voinut käyttää tuota paria kuukautta?
riippuu pillereistä. Mulla noita yazeja tarvitsi syödä vaan 7 ennen kuin ehkäisyteho oli kunnollinen.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 18:33"]
[/quote]
[/quote]
No yleensä ne aloitetaan menkkojen aikana että ehkäisyteho olisi riittävä ennen ensimmäistä yhdyntää ilman kumia. Eli noin viikon päästä aloittamisesta tehon luulisi olevan riittävä.
Suurimmassa osassa pillereitä ehkäisyteho alkaa heti, kun pillerit aloittaa oikein. Jos ne aloittaa ihan miten sattuu, kuten aloittaja on tehnyt, ei valmistaja lupaa niille ehkäisytehoa ensimmäisen liuskan aikana.
Et olisi missään nimessä saanut aloittaa pillereitä tauon jälkeen noin. Sille on syynsä miksi ne menkat saattavat jäädä pois pitkäksikin aikaa! Nauti kohtutulehduksestasi.. :/
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 18:47"]
riippuu pillereistä. Mulla noita yazeja tarvitsi syödä vaan 7 ennen kuin ehkäisyteho oli kunnollinen.
[/quote]
Eikös yazit olleet niitä normaalia vaarallisempia e-pillereitä? Mutta mikäs siinä, jos sulle sopivat, eikä ole ongelmia ollut. Tuo nimi vaan jotenkin soitti kelloa.
http://yle.fi/uutiset/ehkaisypillerit_yasmin_ja_yaz_on_yhdistetty_kuolemiin_kanadassa/6684254
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 19:56"]Et olisi missään nimessä saanut aloittaa pillereitä tauon jälkeen noin. Sille on syynsä miksi ne menkat saattavat jäädä pois pitkäksikin aikaa! Nauti kohtutulehduksestasi.. :/
[/quote]
Häh? Miten tuosta saa kohtutulehduksen? :O ei ap utelee.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 20:02"]
[/quote]
Eikös yazit olleet niitä normaalia vaarallisempia e-pillereitä? Mutta mikäs siinä, jos sulle sopivat, eikä ole ongelmia ollut. Tuo nimi vaan jotenkin soitti kelloa.
http://yle.fi/uutiset/ehkaisypillerit_yasmin_ja_yaz_on_yhdistetty_kuolemiin_kanadassa/6684254
[/quote]
Raskaus in vielä suurempi veritulppariski. Mutta sitähän te av-vauhkoilijat ette ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 20:13"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 20:02"]
[/quote]
[/quote]
Raskaus in vielä suurempi veritulppariski. Mutta sitähän te av-vauhkoilijat ette ymmärrä.
[/quote]
Pointtini oli ennemmin, että miksi valita kahdesta saman asian ajavasta e-pilleristä se suuremmat riskit aiheuttava. Mutta jos tosiaan ongelmia ei ole ollut, niin ihan samahan se on mitä pillereitä käyttää, tietenkin.