Voisko joku rauhoitella mua? :(
Onko sormessani jokin rasituskipu tms?
Muutama viikko sitten kannoin tavaraa kirpputorille ja otin yhden korin käsiini puolihuolimattomaan otteeseen niin, että oikean käden nimetön sai oikeastaan sen koko korin painon kannettavaksi. Kantaessa siis sormi vääntyi ihan suoraksi ja kun laskin korin lopulta alas niin se oikeasti sattui sormeen, kun siinä oli ollut se paino jonkun aikaa ja vielä vääntänyt sormea vähän "yli".
Sittemmin olen väännellyt, käännellyt, puristellut ja koukistellut tuota sormea ihan jatkuvasti ja kuvitellut siihen nivelreumaa ja nivelrikkoa ja ties mitä.
Sormi ei ole sillä tavalla kipeä, että se haittaisi tms mutta jos alan miettiä ja puristella sitä niin siinä tuntuu pieni kipu. Samoin jos samalla tavalla varaan sille painoa ja se taas vääntyy "yli" niin se vähän tuntuu. Jos taas en päivällä ehdi asiaa miettiä niin se ei myöskään itsestään ilmoittele.
Eli oonko vaan aiheuttanut nyt tuommoisen nivelkivun tuohon itse? :(
Mulla on tapana aika ajoin vähemmän ja välillä enemmän pelätä ja kuvitella itselleni sairauksia. Nytkin olen etsinyt lisää vikoja ja huomasin, että yksi varvaskin olisi vähän kipeä, kun sitä vääntää. Olin kyllä juuri muutama päivä sitten tanssimassa parituntia ja siinä oltiin paljon varpaillaan. :(
Kommentit (23)
Ootko sä oikeesti tosissas? ei luoja
toisilla menee käsi poikki ja toiset jää auton alle.
Sormessasi ei ole vikaa, mutta suosittelen noihin pelkotiloihin avun hakemista.
Niin se on helppo nauraa, jos tälläiset asiat naurattaa. Silloin, kun se hallitsee elämää niin ei naurata. :(
Sinuna en olisi huolissani, tuossa ei ole mitään joka viittaisi mihinkään vakavampaan.
ps. olen itse tällä hetkellä tutkimuksia, koska toisesta rinnastani löytyi patti, olen silti päättänyt olla stressaamatta koska en voita sillä yhtään mitään.
Vika on korvien välissä, ei sormessa. Keskity johonkin muuhun. Lue vaikka kirjaa.
Ei oo todellista. Elätkö pumpulissa? Sulla ei taida olla aavistustakaan, mitä elämä esim. reumaa sairastavana on???
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 15:57"]
Niin se on helppo nauraa, jos tälläiset asiat naurattaa. Silloin, kun se hallitsee elämää niin ei naurata. :(
[/quote]
Mitäs jos sairastut syöpään? tai jäät auton alle? et sä voi kuvitella että venähtänyt nivel olisi kamalin sulle tapahtunut juttu, oikeasti tuo on todella itsekästä!
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 15:57"]
[/quote]
Sun on haettava tohon apua. Venähtänyt sormi ei vaan voi hallita elämää.
Hmm.. älä huutele kun et tiedä. Mulla on mies sairastanut kaksi kertaa syövän ja isäni juuri kuoli syöpään. Kun on tarpeeksi rankkoja juttuja taustalla niin sitä voi pienetkin asiat kasvaa melko suureksi päässä.
No tietysti on rasituskipua ja tietysti olet aiheuttanut itse. Mullakin oli yhden sormen nivel varmaan kuukausia kipeä kun kaaduin sen päälle. Enää ei ole. Mutta jos se ei ala helpottaa niin tietysti on järkevää käydä näyttämässä sitä jossain, täältä av:ltä käsin ei terveydenhoitoa saa.
Ensinnäkin halaus. Ja sitten toisekseen: yritä olla tarkkailematta itseäsi ja oireitasi, jooko?
Oletan, että olet nuorehko ihminen ja fyysisesti aika hyvässä kunnossa, siis terve? Tee minulle palvelus. Nauti siitä. Nauti siitä, että pystyt tekemään kaikkea. Nauti kyvystäsi kiivetä tunturiin, juosta sateessa ja tuulessa, katsella ja aistia maailmaa.
Ne asiat eivät ole enää minulle itsestäänselvyyksiä. Kärsin kovia kipuja.
Tunnistin kuitenkin sinussa paljon samaa kuin itsessäni nuorempana. Olen toisinaan harmitellut sitä, etten aikanaan tiennyt miten hyvin minulla oli asiat terveyteni kanssa. Jäi maailma valloittamatta. Tee sinä se nyt. Jätä turhat huolet. Jos sormessa on jokin vakavasti vialla, se kyllä ilmoittaa siitä sinulle ja kipeytyy niin paljon, että hakeudut lääkäriin etkä enää kysele täällä. Siltä varalta, että se ei koskaan ilmoitakaan mitään, elä intohimolla jokainen hetki.
Vielä kerran halaus sinulle. Näetkö, miten maailma hymyilee? :)
Ja ei venähtänyt sormi hallitse elämää vaan jatkuva sairauden pelko. Ja tiedän läheltä katsottuani mitä on elämä reuman kanssa,mutta kun jollain oireilla se alkaakin. Ja ymmärrän tietyllä tasolla pelon naurettavuuden,mutta se ei silti auta täysin pelkoa poistamaan.
siis ihme asioista jotkut kehtaavatkin valittaa....meillä sukulaismies 48v sai pari viikkoa sitten tietää sairastavansa joka paikkaan levinnyttä haimasyöpää.
Tällä hetkellä makaa keuhkokuumeessa sairaalassa ja luultavasti jää hänen viimeiseksi reissukseen :( . Heillä neljä lasta, joista nuorin vajaa 8v.
Kiitos paljon teille rauhoittavasti vastanneet! Tuo järjen ääni on juuri se mitä on hyvä kuulla,kun joku asia kasvaa omassa päässä suhteettoman suureksi. :)
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 16:10"]
Ja ei venähtänyt sormi hallitse elämää vaan jatkuva sairauden pelko. Ja tiedän läheltä katsottuani mitä on elämä reuman kanssa,mutta kun jollain oireilla se alkaakin. Ja ymmärrän tietyllä tasolla pelon naurettavuuden,mutta se ei silti auta täysin pelkoa poistamaan.
[/quote]
No mikset hae apua? Tiedät itsekin että tuo ei ole elämää.
Luetko mitä kirjoitin tuohon aiemmin?
Se onkin helppoa. Kuten huomaat mikä on asenne tälläiseen... "että kehtaatkin valittaa"
No se on varmaan venähtänyt. Mene lääkäriin jos sattuu liikaa, typerää jossain vauva-palstalla tämmöistä pikkujuttua vatvoa.