Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oletko koskaan ajatellut, että kun syöt junassa tai bussissa

Vierailija
22.09.2014 |

Vahvasti aromisia omia eväitä kuten apelsiini, omena, kala tms., voit aiheuttaa allergiselle todella pahan allergiareaktion?

Tulipahan mieleeni

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon mä kyl joskus

Vierailija
62/95 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:36"]

Allergiset järjestäköön itse hommansa niin ,että pystyyvät elämään. Eli peskööt omassa koneessaan pyykit, välttäköön julkista liikennettä, tehköön omat ruokansa jne... Ei muiden ihmisten tarvii tehä erityisjärjestelyjä miljoonien mahdollisten eri allergioiden takia

[/quote]

No ei nyt sentään. Kyllä minusta allergisia pitää huomioida mutta joku raja silläkin. Esim. nyt juurikin bussi. Ei voi vaatia, että allerginen saisi kieltä kaikilta muilta bussin käytön.

Minusta taloyhtiöiden pesukoneissa ei saisi käyttää huuhteluaineita. Se pitäisi kieltää. Omissaan jokainen voisi sitten hölvätä vaikka kuinka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 08:56"]

Vahvasti aromisia omia eväitä kuten apelsiini, omena, kala tms., voit aiheuttaa allergiselle todella pahan allergiareaktion? Tulipahan mieleeni

[/quote]

En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää syödä kulkiessaan... oli sit kyseessä julkinen kulkuneuvo tai vaikka jalkaisin olisit liikenteessä.

Vierailija
64/95 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:02"]

Vahvasti aromisia omia eväitä kuten apelsiini, omena, kala tms., voit aiheuttaa allergiselle todella pahan allergiareaktion? Tulipahan mieleeni

[/quote]

En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää syödä kulkiessaan... oli sit kyseessä julkinen kulkuneuvo tai vaikka jalkaisin olisit liikenteessä.

[/quote]

Kiireinen aikataulu, pitkä päivä. Aamulla jos lähtee niin kyllä nälkä tulee moneen kertaan päivän aikana. Aina ei ole varaa tai aikaa kahviloihin, joten näppärää on ottaa mukaan joku appelsiini, omena tai leivänpala.

Vierailija
65/95 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella astmaatikon perhe vaati, että ne perheet joilla on koira tai kissa tuulettavat vaatteensa ennen kouluun menoa. Toisen luokkakaverini perhe halusi, että luokassa ei saisi syödä sitrushedelmiä. Totteliko ketään? No ei.

Vierailija
66/95 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on itsestäänselvää etten syö julkisissa kulkuneuvoissa, varsinkaan mitään mikä tuoksuu.
Tarvitseeko ihmisiä todella ohjeistaa elämän perusasioissa???

Vierailija
67/95 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:15"]

Minulle on itsestäänselvää etten syö julkisissa kulkuneuvoissa, varsinkaan mitään mikä tuoksuu. Tarvitseeko ihmisiä todella ohjeistaa elämän perusasioissa???

[/quote]

Junissa ja lentokoneissa tarjoillaan ruokaa käytävillä kulkevista kärryistä, ja muistelisin lukeneeni vastaavasta kokeilusta pitkän matkan busseistakin. Näin ollen minusta on itsestään selvää, että julkisissa kulkuneuvoissa voi hyvin syödä.

Vierailija
68/95 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:04"]

[/quote]

[/quote]

Kiireinen aikataulu, pitkä päivä. Aamulla jos lähtee niin kyllä nälkä tulee moneen kertaan päivän aikana. Aina ei ole varaa tai aikaa kahviloihin, joten näppärää on ottaa mukaan joku appelsiini, omena tai leivänpala.

[/quote]

Höpö höpö, tämä on tätä teko kiirettä, ja vaikka omenan tmv ottaa mukaansa niin miksi se pitää matkalla nauttia? eikö sen ehdi syödä sit kun pääsee perille, esim töissä. Kellään ei ole niin kiire että ei koskaan ehdi syömään, ja noilla matkaomenoilla ei kuitenkaan pärjää edes työpäivää

Vierailija
69/95 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole allerginen appelsiinille, mutta ärsyttää, kun joku rupeaa sellaista jossain liikennevälineessä syömään. Voimakas haju kiertää pitkään. Sama juttu, jos joku piereskelisi estotta monta kertaa. Kenelläkään ei olikeutta täyttää ilmaa hajuillaan.

Vierailija
70/95 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 10:33"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 10:16"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 09:10"]

En ole ajatellut. Kuitenkin olen sitä mieltä, että jos jollakulla on erikoisruokavalio niin kaikkien ei sitä "varmuuden vuoksi" tarvitse noudattaa. Junan ja bussin tapaisissa paikoissa on ihan ok syödä eväitä, ja just sitä mitä haluaa. Jos on niin voimakas allergia että saa oireita hajusta, niin voi itse vaihtaa paikkaa tai olla kulkematta julkisilla, olla käymättä ravintoloissa, kahviloissa, taukohuoneissa jne.

[/quote]

Anteeksi, mutta miksi bussissa pitää ylipäätään syödä? Monessa bussissa on kieltomerkki ruoalle, sekä moni kuski myös kieltää syömisen jos näkee matkustajan pupeltavan jotain.

Julkisissa paikoissa olisi muutenkin ihan hyvä unohtaa se minäminä -asenne. Allergikon on tätä vaikea tehdä, koska allergiastaan ei pääse eroon vain päätöksellä. Sinä taas, joka syöt jotain joka selkeästi aiheuttaa kanssamatkustajalle oireita, voit päättää ottaa tuon kanssaihmisen huomioon ja laittaa allergisoivan ruoan pois käsistäsi.

[/quote]

Mitäspäs luulet, syökö esim. diabeetikko ihan kiusallaan sen allergiaa aiheuttavan appelsiin vai ihan siksi, että verensokerit eivät laske insuliinishokkitasolle? 

[/quote]

Jos toinen matkustaja ilmoittaa, että anteeksi, olen vakavasti allerginen sitrushedelmille, niin jatkatko olkia kohauttaen sen appelsiinisi syömistä?

[/quote]

No mitäs luulet idiootti? 

Jos insuliinishokki ( tiedätkö arvon allergikko mikä se muuten on?) uhkaa on aivan välttämätöntä syödä jotain hiilihydraattipitoista, esimerkiksi juuri se appelsiini. Toki voin poistua junassa syömään toiseen vaunuun, jos allergiastasi ystävällisesti ilmoitata ja jos et itse voi poistua lähistöltäni. Bussissa vähän huonompi juttu. Mutta ymmärrätkö pointin? Kaikki eivät kiusallaan syö niitä allergisoivia ruokia lähelläsi, vaan muillakin voi olla erityistarpeita kuin sinulla. 

[/quote]

Ohhoh, oletpas sinä hurja kaveri. Että ihan idiootti.

Miksi kenenkään tulisi ajatella pätkääkään sinun diabetestäsi, jos sinun ei tarvitse hetkeäkään ajatella muiden allergioita? Miksi luulet ketään kiinnostavan, saatko kohtauksen vai et?

Vierailija
71/95 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on syödä jotain eväitä bussissa tai junassa. Syökööt ruuat kotonaan tai varatkoon hajuttomia ruokia. Vaikka rypälesokeritablwtteja, jos on diabeetikko. Harva matkasyöjäterroristi kylläkään on mikään diabeetikko.

Vierailija
72/95 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

On kyllä elämänhallinnasta kiinni, jos ei tosiaan "ehdi" syödä muualla kuin julkisissa kulkuvälineissä.

Vierailija
73/95 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 13:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Höpö höpö, tämä on tätä teko kiirettä, ja vaikka omenan tmv ottaa mukaansa niin miksi se pitää matkalla nauttia? eikö sen ehdi syödä sit kun pääsee perille, esim töissä. Kellään ei ole niin kiire että ei koskaan ehdi syömään, ja noilla matkaomenoilla ei kuitenkaan pärjää edes työpäivää

[/quote]

Joku hedelmä pelkästään lisää vaan nälkää, ei siitä jää kuin se syömisen ilo.

Vierailija
74/95 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 10:33"]

En ole ajatellut. Kuitenkin olen sitä mieltä, että jos jollakulla on erikoisruokavalio niin kaikkien ei sitä "varmuuden vuoksi" tarvitse noudattaa. Junan ja bussin tapaisissa paikoissa on ihan ok syödä eväitä, ja just sitä mitä haluaa. Jos on niin voimakas allergia että saa oireita hajusta, niin voi itse vaihtaa paikkaa tai olla kulkematta julkisilla, olla käymättä ravintoloissa, kahviloissa, taukohuoneissa jne.

[/quote]

Anteeksi, mutta miksi bussissa pitää ylipäätään syödä? Monessa bussissa on kieltomerkki ruoalle, sekä moni kuski myös kieltää syömisen jos näkee matkustajan pupeltavan jotain.

Julkisissa paikoissa olisi muutenkin ihan hyvä unohtaa se minäminä -asenne. Allergikon on tätä vaikea tehdä, koska allergiastaan ei pääse eroon vain päätöksellä. Sinä taas, joka syöt jotain joka selkeästi aiheuttaa kanssamatkustajalle oireita, voit päättää ottaa tuon kanssaihmisen huomioon ja laittaa allergisoivan ruoan pois käsistäsi.

[/quote]

Mitäspäs luulet, syökö esim. diabeetikko ihan kiusallaan sen allergiaa aiheuttavan appelsiin vai ihan siksi, että verensokerit eivät laske insuliinishokkitasolle? 

[/quote]

Jos toinen matkustaja ilmoittaa, että anteeksi, olen vakavasti allerginen sitrushedelmille, niin jatkatko olkia kohauttaen sen appelsiinisi syömistä?

[/quote]

Itseasiassa kyllä. Mä söisin sen nopeasti pois. Se on mun evääni ja mukanani siksi, etten MINÄ saisi heikotuskohtausta verensokerin äkkiä laskiessa. Kukas mua sitten auttaisi? Se allerginen saisi etsiä toisen paikan jos mun vieressä ei voi istua.

Ei muutkaan ihmiset minun allergioitani huomioi. Taloyhtiön koneeseen laittavat haisevaa huuhteluainetta niin etten minä voi käyttää sitä konetta ollenkaan vaan joudun pesemään omat vaatteeni kotikoneessa.

[/quote]

Näin lapsellista perustelua ei luulisi tulevan vastaan pääsääntöisesti aikuisille tarkoitetulla foorumilla.

Vierailija
75/95 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja maailmassa ei ole yhtään mitään muuta verensokerin tasaajaa, kuin sitrushedelmtä? Ei ainuttakaan?

Vierailija
76/95 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan samahan se on joillekin, kun toiset läträävät puoli pulloa jotain Diorin Poisonia päällensä, ennenkuin lähtevät ulos. Siinä sitten jo rappukäytävässä saa  arpoa, että jäiskö sittenkin kotiin.

Vierailija
77/95 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Diabeetikot harvoin ottavat appelsiinin nostamaan verensokeria. On paljon kätevämpiä ja tehokkaampia vaihtoehtojakin olemassa!

Vierailija
78/95 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole allerginen, mutta mua etoo ihmiset jotka ottavat evääksi jotain voimakkaasti tuoksuvaa kuten appelsiini tai kala. Miettisitte vähän muitakin.

Vierailija
79/95 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes ymmärrä, miksi kukaan on niin juntti, että syö kulkuvälineissä jotain voimakkaan hajuista ruokaa. Oli allergiaa tai ei, todella itsekästä ja moukkamaista se on. Ei muita huvita haistella suljetussa tilassa eineslihapulliesi katkua. 

Vierailija
80/95 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 09:52"]Viimeksi tänään aamulla junassa kun avasin eväslaatikkoni, appelsiinimehua ja korvapuusteja. Ihmiset poukkoilivat ulos ikkunoista ja ovista ja kiljuivat "SITRUSHEDELMÄÄ!!!!" ja toiset rääkyivät "VEHNÄÄ!!!!".
Seurakseni vaunuun jäi vain yksi omenaa imeskelevä hampaaton vanha nainen.
[/quote]

Hahaha xD meinasin tippua tuolilta xD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän