Syyskuun salaisuudet loppua kohden!
Huomenta vaan kaikki syyskuulaisten tulevat mammat!
Taas vaan lähti uusi viikko käyntiin (ja jälleen sateisissa ja koleissa merkeissä ainakin täällä savossa )ja eipä tässä olisikaan enää montaa viikkoa jäljellä ( meillä Pertsan kanssa enää 6 !) ja jännittää jo tooosi paljon!
Kirpparille taas eksyin ja löysin paljon hyviä käyttökelpoisia vaatteita pienokaiselle. Nyt meillä alkaakin olla kaiki valmiina pojua varten, uusi pinnasänkykin on koottuna meidän makkarissa, nyt sänky on vielä tyhjillään, jännittävää että kohta meidän oma muru kellii siellä. Olo on ollut selkäkipua lukuunottamatta ihan mukava. Yöt menee tosin ihan harakoille kun joudun ravaamaan vessassa 2-3h välein ja mikään asento ei meinaa tuntua hyvältä
( vaikka olenkin haalinut sänkyymme kaiki mahdolliset tyynyt ja peitot ;) )
Tällä viikolla olisi taas neukkukäynti ja jänskittää miten päin tämä jamppa täällä on ( tuntuu että poikittain kun potkut tuntuu kyljissä..). Minkä verran muuten uskaltaa saunoa tässä vaiheessa? Meidän perhe on kova saunomaan mutta itse en pysty enää 5min kauempaa olemaan kun tulee jo huono olo....? Jostain luinkin että pitäisi vaan ihan miedoissa löylyissä saunoa lyhyesti ettei vaavin verenpaine nouse liian korkeaksi??
Massu tuntuu isolta ja jäbä potkii ja nyrkkeilee välillä turhankin ahkerasti mutta yritän kuitenkin nauttia tästä tilasta loppuun asti, yritän öisten " harjoitusten " ollessa vaan ajatella että onneksi aamulla ei ole mihinkään kiire ja saa nukkua niin pitkään kun haluaa;)
Ihanaa alkavaa odotusviikkoa syyskuun mammoille!
Luluzu ja "pertti" 34+1 :x
Kommentit (64)
mulle ainakin terkkari sanoi että sen kun saunot vaikka vielä samana päivänä kun synnytät, se lämpö ei kuulemma tuonne masuun samalla lailla mene... uiminen oli ainoa josta sanottiin ettei enää saisi, ilmeisesti meressä eikä järvessä... tiedä sitten uimahallista...? mut enpä oo kyllä näillä ilmoilla uinut muutenkaan...
mulla kanssa yöt on tukalia, vessassa hyppäämiseen oon jo tottunu ku sitä on joutunu jo varmaan puolet koko raskauden ajasta tekemään, mut hyvän asennon löytäminen, voih kuinka vaikeaa!
on tyynyjä ja peittoja ja ties mitä apukeinoja mut ei meinaa silti löytyä...
eilen ekaa kertaa oli jalat ja sormet tosi turvoksissa, oli niin hassun näköiset että ihan nauratti vaikka inhottavaltahan ne tuntuikin... yritin siinä sitten juoda paljon vettä ja illalla olikin jo parempi...
meillä vauva istuu ku pieni buddha edelleen hyvinkin napakasti, ens viikolla on lääkäri ja aion pitää pääni ja sanoa että eipäs muuten käännetä jollei ite käänny! sanokoon mitä hyvänsä siellä... meidän vauvahan se on eikä sairaalahenkilökunnan...
onpa kamala kapina päällä, taidan keräillä "raivoa" sitä tilannetta varten jos joutuu kovastikin taistelemaan... :)
supisteleeko teillä muilla kuinka paljon? mulla nimittäin mielestäni tosi paljon, ei kivuliaasti mutta kuitenkin... vähän hämmentävää... ja vauva istuu TOSI alhaalla, on masu laskeutunu aika kepeästi... itelläni on sellainen olo että meillä tullaan ulos jo ennen laskettua aikaa...
meillä alkaa tarvikkeet olla kasassa, itkuhälytin pitäis jostain keksiä, samoin edessä olis vielä ikean reissu hoitopöytää hakemaan... ja jotenkin, itseni tuntien, luulen että jotain muutakin kivaa sieltä vauvan huoneeseen tarttuu mukaan :D
mukavaa alkanutta viikkoa! :D
Nasu_ 34+5 (hui!)
Kuopus aloitti tänään koulun! Kyllä äitiä ja poikaa taisi hieman jännittää aamulla.. Hyvin oli kuitenkin eka päivä sujunut ! Mies aloitti tänään 4 viikon kesäloman ja on sitä mieltä, että siitä jatkaa suoraan isyyslomaa.. saas nähdä miten käy? Itse olen kyllä sitä mieltä, että ei taida vauva vielä neljän viikon kuluttua syntyä.
Saunonut minäkin olen joka ilta, oman voinnin mukaan olen istuskellut välillä kauankin löylyissä! Viime viikon lopulla vuokrattiin mökki pariksi päiväksi, ihan yhtäkkinen idea. Ja siellä tuli sitten saunottua oikein olan takaa. Siellä kun oli sellainen kunnon vanhanajan sauna, happea riitti ja ihanan pehmeät löylyt. Lähtöpäivänä taidettiin miehen kanssa saunoa 4 tuntia! =)
Nyt on tullut sellainen kertakaikkinen väsymys... mielettömästi olisi intoa ja enengiaa tehdä kaikkea, mutta kaikki jää vaan ajatuksen tasolle :( En kyllä tiedä mistä moinen johtuu?
Vauva kovasti "muljahtelee" vatsassa. Luulin jo, että on kääntynyt rt:stä toisinpäin, mutta oli vaan varmaankin jotenkin vinottain.. peppu tuntuu kylkikaarien alla ja jotain uloketta tunkee ulos oikeasta kyljestä! Vasemmalla puolella tuntuu vauvan selkä. Välillä liikkuu niin kovasti, että tulee ihan huono olo.
Mukavaa alkavaa viikkoa!
M@MIx2 rv 33+3
Hyvänä päivänä voi vaikka retkeillä pojan kanssa pusikossa ja riehua puutarhassa oksaleikkurin ja pensassaksien kanssa, huonona päivänä meinaa kuukahtaa junaa odotellessa =( Unet on katkonaisia, pari herätystä yöllä ja aamuyö koiranunta => väsyttäääääääääää.
7 työpäivää jäljellä! Siinä oikeastaan se ensimmäinen etappi, jos sitten osaisi jo alkaa odotella sitä seuraavaa ;D
Vaunut on tilattu, tulevat joskus syyskuun lopulla. Katsotaan kumpi ehtii ensin, vauva vai vaunut. Sänky on hankkimatta edelleenkin.
Saunomisesta: suunnilleen kerran viikkoon saunon edelleen, oman voinnin mukaan. Ei mun pää kestä yli 70 asteen löylyjä, joten sinänsä varmaan ihan ok.
Perjantaina neuvola, saa nähdä laittaako ne mulle edes loppuraskauteen lääkärineuvolaa, kun keskiraskaudesta se oli "säästetty" pois lääkäripulan vuoksi. Jos sitten saisi jotain kokoarviotakin.
Hyviä vointeja syyskuulaisille!
Donna 33+4
Niin... on se jännää kun millon vaan joku meistä voi jo synnyttää ja varmasti kohta alkaa ekoja syyskuunvauvoja putkahtelemaankin :)
Vastahan me oltiin ihan alussa ja nyt jo tässä!
Nythän ne jännät paikat meillä vasta onkin käsillä :)
Nukkuminen ei oikein enää onnistu täällä, ei vaan löydy hyvää asentoa ja kahden tunnin välein käyn koko yön vessassa.
Käveleminne on tosi hankalaa, kun lonkkia on alkanut särkemään ja alapäätä vihloo ihan kauheasti.
Ja minä, joka AINA meikkaan, en jaksakaan nyt enää, eikä edes huvita :)
Viikonloppuna mies ja 3v kokosivat pinnasängyn ja petasin sen vaaleanpunaisilla :) Kääk, toivottavasti nyt sitten vaan on tyttö!!
Olen muuten miettinyt tuota, että jos käykin niin, ettei olekaan tyttö, niin myönnän kyllä pettyväni. Tottakai rakastan sitten pikkuista poikaakin, mutta kun ensimmäistä kertaa elämässäni mulle on tyttöä sanottu syntyväksi niin olisihan se mieletöntä.
No, kohtahan se tietää ja jos mulle se lapsivesipunktiokin tehdään niin siitäkin sitten selviää.
Viimeisiä viikkoja jännitetään yhdessä :)
Mustaverho ja kaneli 35+3