Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskuun salaisuudet loppua kohden!

11.08.2008 |

Huomenta vaan kaikki syyskuulaisten tulevat mammat!

Taas vaan lähti uusi viikko käyntiin (ja jälleen sateisissa ja koleissa merkeissä ainakin täällä savossa )ja eipä tässä olisikaan enää montaa viikkoa jäljellä ( meillä Pertsan kanssa enää 6 !) ja jännittää jo tooosi paljon!

Kirpparille taas eksyin ja löysin paljon hyviä käyttökelpoisia vaatteita pienokaiselle. Nyt meillä alkaakin olla kaiki valmiina pojua varten, uusi pinnasänkykin on koottuna meidän makkarissa, nyt sänky on vielä tyhjillään, jännittävää että kohta meidän oma muru kellii siellä. Olo on ollut selkäkipua lukuunottamatta ihan mukava. Yöt menee tosin ihan harakoille kun joudun ravaamaan vessassa 2-3h välein ja mikään asento ei meinaa tuntua hyvältä

( vaikka olenkin haalinut sänkyymme kaiki mahdolliset tyynyt ja peitot ;) )

Tällä viikolla olisi taas neukkukäynti ja jänskittää miten päin tämä jamppa täällä on ( tuntuu että poikittain kun potkut tuntuu kyljissä..). Minkä verran muuten uskaltaa saunoa tässä vaiheessa? Meidän perhe on kova saunomaan mutta itse en pysty enää 5min kauempaa olemaan kun tulee jo huono olo....? Jostain luinkin että pitäisi vaan ihan miedoissa löylyissä saunoa lyhyesti ettei vaavin verenpaine nouse liian korkeaksi??

Massu tuntuu isolta ja jäbä potkii ja nyrkkeilee välillä turhankin ahkerasti mutta yritän kuitenkin nauttia tästä tilasta loppuun asti, yritän öisten " harjoitusten " ollessa vaan ajatella että onneksi aamulla ei ole mihinkään kiire ja saa nukkua niin pitkään kun haluaa;)

Ihanaa alkavaa odotusviikkoa syyskuun mammoille!

Luluzu ja "pertti" 34+1 :x

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin eilen koko perheen voimin Ikeassa ja voin kertoa, että matka oli melkoista hammasten kiristelyä. Kattokaas, kun tällaiset maalaistollot lähtee isoon kaupuinkiin niin ei ole kivaa kellään. Empäs sitten huomannut ottaa osoitetta saati karttaa mukaan, ajattelin vaan, että eiköhän se Ikea sieltä sitten löydy, no löyty, mutta tunnin kieppumisen jälkeen! No pääasia, että saatiin ostettua se hoitopöytä:)

Mulla ollut jo useana päivänä myös menkkamaista jomottelua ja supistelee kyllä päivittäin ja välillä ihan kunnollakin. Mulla ollut jo pidempään paikat pehmennyt ja kohdunulkosuu reilusti sormelle auki, mutta kerta tässä jo kolmatta odotellaan niin ihan normaalia, enkä usko, että tämäkään tapaus etuajassa tulee.

Miaea81, sulla on kova vauhti vielä päällä, itse en voi kuin haaveilla lenkkeilystä saatika sitten jumppaamisesta!

Arkamammalle jaksamisia viimeisiin viikkoihin!!

Kimaro ja Helmi 35+1

Vierailija
42/64 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että olen ihan koukussa tähän palstaan ja roikun täällä varmaan tunnin päivässä lukemassa kaikenlaisia juttuja. No, ehkä se minulle sallitaan...

RasiNa: Kysyit vinkkejä isyyspakkaukseen. Minullakin oli mielessä tehdä miehelle sellainen pakkaus, mutta se on tässä kaikessa tohinassa unohtunut..muutama idea olisi kuitenkin tarjolla!

Käy katsomassa www.mentalwear.fi , siellä on aivan mahtava t-paita miehelle! Edessä painatus "Isä on TODELLA väsynyt".

Kirjat on hauskoja lahjoja, vauvoista on tehty ohjekirjoja mm. Vauva: omistajan opas: käyttöohjeet, vianmääritys ja ensimmäisen vuoden huolto (kirjoittajat: Borgenicht, Joe ja Borgenicht, Louis) ja Uusi vauva (kirjoittaja: Baxendale, Martin)

Kimaro: Pallojumppa on tosi rentoa liikuntaa ja soveltuu erinomaisesti odottavalle äipälle. En minä enää missään aerobicissa tai tavallisissa jumpissa pysty käymään :D viikon päästä maanantaina alkaa varsinainen äitiysjumppa kesätauon jälkeen (ehdin keväällä käydä pari kertaa), jossa liikkeet on suunniteltu mammoille. Lähinnä ne kohdistuu yläkropan lihaksiin ja olo on jumpan jälkeen mahtava! Mulla on ollut tukaluutta varsinkin nyt kesällä ja jumppa on auttanut siihen. Raskaudet ja ihmiset on kuitenkin niin erilaisia, ettei kaikille jumppa sovi, eikä pidäkään mennä, jos olo ei salli. Nlalääkäri oli toisaalta tyytyväinen mun liikkumiseen (nopeuttaa synnytyksen jälkeistä toipumista), mutta kauhisteli kyykkyjä, joita tein vielä viikoilla 30+, nyttemmin olen lopettanut reisi-vatsa-peppu-jumpan. Kävin tavallisissa ohjatuissa jumpissa johonkin rv:lle 20 asti, eli sekin varmaan vaikutti tähän fyysiseen aktiivisuuteen.

Jaahans, sitte ruoanlaittopuuhiin! Huomenna alkaa taas uusi viikko, jaiks!

Ensimmäisiä syyskuisia vauveleita odottaen, Miaea ja masukki 34+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama oli kyselly tuosta mainitsemastani isyyspakkauksesta... ihan oman pään mukaan kaikenlaista laitoin, mulla oli enemmänkin huumorilinjalla meininki... eli ei niinkään samalla lailla kuin äitiyspakkauksessa vaatteita yms.

tässä listaa mitä olen tähän mennessä laittanut:

-minipullo konjakkia (rentoutumiseen iltaa varten)

-kumihanskat (kakkavaipanvaihtoon...)

-suklaalevy (herkutteluun ja toiveissa saada pala ehkä itsekin)

-battery (energiajuomaa valvotun yön jälkeen)

-hyvää päivää-juoma (vitamiinia ja virkistystä)

-paketti kaurahiutaleita (terveelliseen ja voimia antavaan ruokaan...)

-korvatulpat (haaveilen ottavani ne itselleni :D )

-tutti (jossa teksti papa is the best)

-nenäliinoja (liikutuksen kyyneliin ja hien pyyhkimiseen otsalta vauva-arjen alettua... )

-aski sisua (tarvinneeko perustella...)

ja tietysti käyttöohjeet kaikelle ja sitten jonkinnäköinen runonpätkä tai muu ajatus iskää ajatellen. otin myös kaupasta tyhjän pahvilaatikon jonka päällystin turkoosilla kartongilla...

tässä ainakin jotain mitä tuli mieleen, en jaksa könytä tuonne piilopaikkaan jossa ne on... ja jos jotain keksin niin lisää laitan, aikaa (toivottavasti) vielä on nelisen viikkoa...

hitusen omaa napaa:

perjantaina huolestuin kun oli vauva niin kumman hiljainen ja käytiinkin sitten kattomas KOKS:ssa sydänkäyrää joka onneksi oli hyvä.

vähän melkein hävetti kun vauva sitten aloitti kunnon rumban heti kun sairaalalle päästiin ja hikkasikin varmaan 15minuuttia kun oltiin kiinni sydänkäyrälaitteessa. mutta tulipa tarkastettua ewttä kaikki oli hyvin!

kyllähän nuo muksut jo tässä vaiheessa jonkun verran rauhoittuvatkin mutta kun hän oli yhtäkkiä niin rauhallinen vaikka on tähän asti melskannut tosi kovasti joka päivä niin vähän oli huoli...

samalla ottivat verikokeet multa kun on kovin kutissut jalkapohjat ja kämmenet tämän viikon ja olen aika turvoksissakin, epäilevät raskaushepatoosin mahdollisuutta. huomeena saan tietää tulokset, jännittää vähän...

jos ne hepatoosin toteavat, vauvaa tarkkaillaan oikein ekstra paljon ja synnytys kuulemma käynnistetään yleensä viim. viikolla 38. hui...

no mutta huomenna tässä ollaan viisaampia! nyt keittämään kuutamokiisseliä ja ratkomaan ristikkoa!

kohti uutta viikkoa äiskät!

Nasu_ 35+4

Vierailija
44/64 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juuri eilen laskeskelin, että raskautta on jäljellä 44 päivää. Eihän se oo juuri mitään, kun vaatteet on kaikki pesemättä/silittämättä ja perintökehtokin on vielä mun mummulla. Äitini (eka lapsenlapsi) lupautui pesemään ja silittämään vaatteet ja kehdon lupasi tuoda meille, kun olen laitoksella. Tämä hiukan helpotti ja päätinkin sitten äippälomalla pestä pikkuhiljaa ikkunat ja vaihtaa talvea varten verhot. Ei tarvi sit vauvan kanssa etsiä aikaa ikkunoiden pesulle.

Marjojen kanssa oon peuhannut ja nyt on pakasteessa mansikat ja vadelmat. Viinimarjat odottavat pakastamista mehuina ja kokonaisina marjoina. Mä jo odotan talven paukkupakkasia (onko niitä vielä täällä länsi-Suomessa??), kun saan hakea pakasteesta marjoja ja viettää laatuaikaa niiden ja vaniljakastikkeen kera, kirja kädessä. Pikkusen taas laukkaa ajatus... ;-)

Mä en siitä saunomisesta tiedä muuta kuin, että lämpötilan pitäisi olla alle 70 astetta. Luin sen juuri aamulla jostain. Meillä käydään saunassa harvakseltaan, kun sisäsauna on sellanen "kahden väkisin istuttava"- malli ja ulkosauna on vielä hiukan remontin alla. Lämpö kyllä tekee hyvää ja meinasinkin, että pienennetään lämpötila-asetusta (sähkökiuas), että voin sit rentoutua hyvällä omalla tunnolla.

Tänään ylimääräinen ultra, jonka syystä mulla ei oo tietoa. Ehkä se iltapäivällä selviää. Terkkari jostain syystä mut sinne laittoi... Lienkö kuunnellu taas huonosti, mitä se siitä sanoi. Lauantaina kaverin polttarit :-)

Mirrel ja Pähkinä 33+5

Vierailija
45/64 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tai siis muu porukka palasi arkeen tänään, kouluun ja töihin. Minä jäin kotiin pyykkäämään ja värkkäämään omiani. Olen ehtinyt tämän päivän aikana käydä marketeilla pyörimässä KÄVELLEN (kumma että se onnistuu nyt, kun koko raskauden ajan kävely on ollut niin tuskaista)ja kampaajalla. Nyt odottelen ensimmäisiä koululaisia kotiin.

Yöt ovat yhtä kukkumista. Poju potkii kovasti ja vatsa on kireällä muutenkin koko ajan. Mieli on tänään kuitenkin virkeä, liekö syynä uusi lyhyempi hiusmalli.

Hyvää alkanutta viikkoa t. massumamma ja poju 35+5.

Vierailija
46/64 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensi viikolla olen sitten virallisesti äippälomalainen :D

Haimme mieheni vanhan pinniksen säilöstä, ei ollut edes pahasti pölyinen, vaikka on laitettu säilöön 1984. Kokosin sängyn omin voimin ja olipa ihmetystä liikkuvan laidan ja säädettävän pohjan kanssa. Nyt sängyssä on patja ja reunapehmuste, jonka ostin taannoin heräteostoksena alennusmyynnistä. Alkuun laitamme ä-pakkauksen pahvilaatikon sänkyyn, joten vielä ei sitä ole tarvetta pedata.

Olen tässä tutustunut netin ihmeelliseen maailmaan ja tilannut muutamat imetysliivit, rengasliinan ja sitterin sekä muotoonommellun kosteussuojan pinnikseen ja kokeeksi matkasängyn ötökkäverkon (ajattelin kokeilla sitä pinnikseen kissasuojaksi, kun on samat mitat molemmissa). Aika paljon voi säästää näissä vauvatarvikkeissa, kun vähän katselee ympärilleen ja tekee vertailua.

Huomenna on perhevalmennus ja aiheena parisuhde. Keskiviikkona neuvolaan, painoa on varmaan kertynyt ruhtinaallisesti..olen sairastellut alkavaa flunssaa tässä jo muutamia päiviä, eli liikuntaa ei ole kertynyt yhtään :(

Nyt miehen mukaan asioille! Mukavaa viikonalkua (ja aurinkoa!)

Miaea ja masukki 34+0

Vierailija
47/64 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi saunoa ihan oman voinnin mukaan :) minä ainakin olen löylytellyt ihan kunnolla ja jos tulee huono-olo, lähden pois. esikoisesta muistan, kuinka edellisenä iltana ennen vesien menoa otin hurjia löylyjä ja samalla sheivailin kaksinkerroin säärikarvat pois :D minä olen kova saunomaan ja tykkään lämmöstä. en ole kuullutkaan, että se vauvan rr vaikuttaisi, vaan pikemminkin äidin ja silloinkin laskevasti.

täällä nukutaan yöt hyvin, mutta tuo esikoistyttö on majoittunut nyt taas ihan täysin äidin kainaloon öiksi :S ei suostu nukkumaan mennessäkään menemään omaan sänkyyn, vaan viittoo minun sänkyyni.. päikkärit nukkuu kyllä omassa sängyssä. mitenköhän sitten käy öiden, kun vauvakin on toisella puolella ja toisella 1,5v taapero.

tytön potkut (lue työnnöt) tuntuvat navan korkeuksissa, eli todella alhaalla ollaan :) peppu tuntuu hyvin isona myhkynä sitten jommalla kummalla navan yläpuolella.

äitiyspolille olisi keskusteluaika edellisestä synnytyksestä johtuen keskiviikkona. ultraavat samalla myös vauvan kuulemma :)

aikas isoja vauvoja moni kasvattelee. jollainkin jo 3,3kg? huhuh.. siis miten te sellaisia pötkylöitä saatte kasvateltua?? :) minä arvioisin tämän nyt 2,7kg. tosin vauvojen kasvuhan hidastuu rv39 jälkeen ja on enää hyvin vähäistä viimeisinä viikkoina.

sairaalakassin sisältöä rustailin ylös, mitä otettava mukaan. nämä sain listalleni; imetysliivit + liivinsuojia

ensi pehmo vauvalle

neuvolakortti

kamera + pattereita

namuja

oma aamutakki (tai sitten ei..)

hygienia tuotteita (shampoot, kasvovoide jne)

puh.laturi

mies tuo sitten vauvan ja minun kotiintulo vaatteet, kun tulee hakemaan meitä kotiin :) niitä on ihan turha minusta pakata jo tuohon sairaalan menokassiin ja raahata sitten mukana.. vähällä tavaralla meinaan pärjätä. mies voi sitten tuoda, jos jotain ollaan vailla :)

nyt ulkoilemaan kun ei sada! hyvää viikkoa kaikille ja koitetaan vielä kasvatella massussa näitä syyskuun vauvoja ;)

cec 36+2 (elikkäs 4pv ja vauva on täysiaikainen!)

Vierailija
48/64 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin viimeisessä ultrassa ja synnytystapa-arviossa. ihan hyvä mieli jäi. Kohdunsuu kiinni ja vauva edelleen korkealla. Tosin esikoinen ei laskeutunut edes synnytyksessä. Painoarvio oli nyt 2760g, mutta lääkäri epäili sen olevan hiukan alakanttiin päänmuodon perusteella. Tämän mukaan arvio syntymäpainosta olisi noin 3.5kg, mutta todennäköisemmin hiukan enemmän n. 3.7kg. Esikoinen painoi 3960g, lääkäri epäili että tämä tapaus ei ehkä ihan niin paljoa.

Spontaania synnytystä nyt odotellaan ja toivotaan, että tällä kertaa päästään alatiesynnytyksellä. Jos nyt jouduttaisiin sektioon niin sitten jatkossa (mikäli lapsia tulee vielä lisää) olisi edessä aina sektio. Lisäksi kun mieheltä on juuri selkä leikattu, toivoisi, että itse säästyisi leikkaukselta. Lantiosta ei pitäisi olla kiinni, eli lääkäri oli sitä mieltä, että mahtuu tulemaan. Viime kertainen avautumisvaiheen pysähtyminen johtui vauvan pään epätäydellisestä kiertymisestä. Eli nyt sitten odotellaan ja toivotaan, ettei rajusti yli la:n menisi.

Vauvaa varten muuten alkaa olla kaikki kunnossa, mutta pinnis pitää hakea vielä säilytyksestä ja raivata sille tilaa makkarista. Tosin mies ei vielä 4 viikkoon saa kantaa mitään, eikä kauheasti kumarrellakaan joten apua vissiin täytyy pyytää kavereilta. Kohta saa kuitenkin jo autoon istua, joten pikkuhiljaa päästään koko perheen voimin jo vähän pitemmällekin kun kilometrin päähän kodista.

Seuraava neuvola onkin sitten viikon päästä ja silloin ollaankin jo mukavilla viikoilla.

Elohelmi ja "Pirkko" rv 36 +1

p.s. Edelleen pidettiin tuo sukupuoli salaisuutena, mutta mies oli näkevinään selkeästi, että poika tulee. Jalkoväli ohitettiin kyllä vauhdilla joten itse en ehtinyt näkemään mitään, mutta muuten olen kyllä alusta asti ollut poika mielellä. toivottavasti jo kuukauden päästä tiedetään sitten todellisuus.

Vierailija
49/64 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei paljon mitään uutta...maitoa tihkuu vähän väliä rinnoista.Tai siis sellaista kirkasta nestettä tälläkin hetkellä itse asiassa...anteeksi tarkka analyysi.Ja eilen supisteli pari tuntia vähän kipeästi ja pyyhittäessä tuli ihan muutama veri tippa.Eli paikat varmaan pehmenee.Saa nähä kauan vielä menee voi olla että lähtö tulee ensi yönä tai sitten kolmen viikon päästä.Sitä kun ei kukaan pysty ennalta tietämään.

Olo alkaa olla jo tosi iso.Pelkään isoa vauvaa vaikka lääkäri ei viikko sitten painoarviossa ollut mitenkään huolissaan.Vaikka siis ultralla sai 3.3kg ja käsikopelolla sanoi pienemmäksi ja neuvola korttin oli kirjoittanut että 3,2kg.Saa nyt nähdä sitten...ainahan nuo ovat vaan arvioita ja heitot voivat olla suuria.Omassa ystävä piirissä on näin käynyt monelle.

Kaikki kyselee koko ajan että koska se syntyy..mistäs minä sen tietäisin!Ärsyttävää!

Eilen laitettiin vauvalle kaikki valmiiksi ja äsken pakkasin sairaala kassia ettei tule sitten kauhea hoppu kun lähtö tulee.

No täytyy tästä varmaan lähteä suihkuun ja sänkyyn päin jos yrittäisi vielä nukkua kun voi.Esikoinen kun harvemin öisin herää ja itse pystyn vielä hyvin nukkumaan.Tosin vessa kutsuu pari kertaa yössä.No joo palataan taas asiaan.Seuraava neuvola perjantaina ja oma täti tullut lomilta takaisin.Sijainen oli paljon mukavampi ja ymmärtäväisempi.

Terv:Sweety rv 37+1

Vierailija
50/64 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttäisi ilman tuota auringonpaistetta varmasti tuplasti enemmän, kun olen kahtena viimeisenä yönä joutunut käymään vessassa 6 x yön aikana :S

Parin tunnin päästä ois neuvola, tästä eteenpäin kerran viikossa.

Tänään tilaavat sieltä neuvolasta koko- ja synnytystapa-arvioon sen ajan,

vkolle 36/37.

Mahan kanssa oleskelu alkaa olemaan aika hankalaa, jotenkin tuntuisi että on mennyt alemmas, tai ainakin painontunne alhaalla on huomattavasti lisääntynyt.

Viikonloppuna pitäis vielä jaksaa muutto, ja sitten ois kaikki ihan valmista "Onnia" varten, jää muutama viikko lepoaikaakin.

Esikoisen koulu alkoi eilen ja mua jännitti varmasti enemmän kuin häntä :D

Toinen oli niin reipas, niin äidinkin oli pakko olla =))

Mulla viimeksi merkit lähenevästä synnytyksestä olivat irronnut limatulppa, joka tuli päivällä ja seuraavana yönä meni vedet.

Pojat on syntyneet 39+5 ja 39+2, saapi nähdä miten pitkään "Onni" pötkyilee massussa :)

Hauskaa viikkoa kaikille ja hyviä vointeja!

Marili ja "Onni" 35+0

Vierailija
51/64 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkuneiti on ruvennut huutelemaan öisin oikein kunnolla, kun siirrettiin omaan huoneeseen nukkumaan. Viime yönä heräsi 5x huutamaan äitiä ja sitten kun ei heti reagoitu, tulla tepsutti meidän makkariin. Jossain vaiheessa yötä mies kaivoi tulpat korviin ja painui sohvalle nukkumaan. MInä sitten kävin tyttöä viemässä omaan sänkyyn takaisin, mutta kun aamulla heräsin 7 aikaan oli neiti taas vieressä..... :| ... Taitaa ottaa tiukoille tuo omaan huoneeseen meno,vaikka illalla hyvin jääkin sinne nukkumaan. Noh ehkä se tästä muutaman viikon jälkeen helpottaa. Miehellä ei vaan yhtään riitä pinnaa,vaan sanoi jo että vie patjan lastenhuoneen lattialle ja nukkuu siellä. Minä sanoin,että EI! Että nyt se on pakko opettaa siihen, alku aina hankalaa....

Toissayönä supisteli oikein kipeästi. Heräsin aamuyöllä neljältä tosi napakkaan supistukseen, jota tuntui vaan kestävän ja kestävän. Puolitoista tuntia supisteli niin,että vedet silmissä sai kävellä ja herätin jo miehenkin kun sanoin että taitaa tulla lähtö. Muistin sitten,että joku oli ottanut panadolia suppareihin. Kokeilin samaa ja se auttoikin. Sain nukuttua hyvin loppuyön. Eilen oli sitten tosi kipeä maha ja vähän väliä tuikki tuonne kohdunsuulle ja vatsa meni kovaksi. Mutta eilen illalla otin taas panadolin ja neidin herätyksiä lukuunottamatta sain nukuttua mainiosti.

Huomenna neuvolalääkäri, joka tarkistaa tilanteen. Mutta luulen,että tuskin mitään tapahtunut alakerrassa. Valmistelee vaan....ensi tiistaina sitten kokoarvio ultrassa, jolloin vkot 36+2. Saa nähdä, vieläkö jatkanut samaa kasvuvauhtia, eli kun viimeeksi ultrattiin oli 10 pv isompi...eli periaatteessa voisikin jo syntyä milloin tahansa...mutta tuskin...

Mami 35+3

.

Vierailija
52/64 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoikin sitten koulut täällä Vaasassakin. Meidän kuopus meni ekalle. Ihmeellistä, että pärjäsin ilman isompaa kyynelehtimistä! Esikoisen kouluun saattaminen oli 3 v sitten niin paljon vaikeampaa. Mutta kyllä jännitti-niin lasta kuin äitiäkin:)

Mulla onkin tänään 36 vkoa täynnä. Ihan outoa, että ollaan jo näin lähellä synnytystä. Mä alan olla kyllä jo aika kypsä tähän raskauteen. Harmittaa, kun ei pääse enää supistusten ja vihlonnan takia lenkille ja on niin kömpelö olo. Potkujen vastaanottaminenkin on aika raskasta, kun maha "elää" melkeen koko ajan... Pikkuhiljaa siis riittäisi tämä odotus!

Torstaina olis neuvola. Vähän jännittää, että onko massu kasvanu, vai pysyykö mitta edelleen pienenä.

Mukaavaa viikon jatkoa ja tsemppiä kaikille syysmammoille!

-Wilhelmiina ja vauva, tasan 36 rv-

Vierailija
53/64 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkais olla valmista meilläkin vauvaa varten... ei kyllä enää jaksaisi odottaa vaikka vielä olis viisi viikkoa edessä...!

illat ja aamuyöt on kyllä sellaista pelaamista meikäläisellä että en tiedä miten päin sitä poitäis yrittää nukkua, masu tuppaa olemaan joka suunnassa tiellä vaikka kohtalaisen pieni vielä onkin.

tänään kamala tarmonpuuska päällä, aloin vihdoin pesemään vauvan vaatteita yms valmiiksi, ja tulinpa todenneeksi että kylläpäs niitä onkin jo kertynyt! onneksi eri koko luokkia löytyy joten se vähän hajauttaa tuota määrää...

autoa pitäisi ilmeisesti lähteä imuroimaan, katsastus torstaina edessä ja mies koko aika töissä eikä ehdi sitä imuroimaan... katotaan nyt alkaako tulla supistuksia vai miten se menee, nyt on muutama päivä ollut rauhallisempi supistusten suhteen... turvotus sen kun jatkuu, mikä on hassua kun ei ainakaan täälläpäin mitään helteitä ole... järkyttävät nakkisormat ja jalkapohjat kipeinä...

edelleen olen sitä mieltä että vauva tulee etuajassa, mikä lienee aavistus... siksi varmaan on koko ajan sellainen olo että haluan jo nyt kaiken mahdollisimman valmiiksi...

tiistaina jatkoja kaikille, illalla ensimmäiseen perhevalmennukseen!

Nasu_ 34+6

Vierailija
54/64 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki oli ok, ja tilasivat ajan sinne st ja paino-arvioon, 1.9. (37+6 silloin)

Hemppakin oli noussut 133, normaalisti mulla n.150 luokkaa, viimeks oli 120 et kai se litku on sitten vähän jeesannut ;)

Ensviikolla taas uusi käynti, loppuajan on kerran viikossa nla.

^ myöskin otetaan viimeinen verikoe kun mun veriryhmä on ab rh-.

Ei ole onneksi vasta-aineita noussut tähän mennessä.

Nyt pakkaamaan!

Voikaahan paksusti ;)

Marili ja "Onni" 35+0

Vierailija
55/64 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli se ylimääräinen ultra ja kovin määrätietoisesti siellä istuskeltiin. Lääkäri laittaa Taysin äippäpolille kyselyn seuraavan ajan myöhäisestä ajankohdasta ja ilmoittaa perätilasta sinne kääntöä varten. Mä en haluaisi keisarinleikkausta. Toipuminen saattaa kestää sen jälkeen ja muutoinkin alatiesynnytys on toiveissa. Kokoarvioo ei terveyskeskuksesta saa, koska koneelta puuttuu laskukaavat ja henkilökunnalta ammattitaito...

Luitteko muuten lehdestä juttua siitä nuoresta naisesta, joka kuoli keisarinleikkaukseen? Lapsi selvisi, sikäli kun oikein ymmärsin. Syytä siihen menehtymiseen ei sen paremmin kerrottu, mutta mua alkoi kyllä kiinnostaa... Eikä tää lisännyt mun halujani keisarinleikkaukseen...

Meille ei siis oikeastaan mitään uutta. Eilen sain pakkaseen viinimarjamehua 10 litraa ja tänään pitäis kerätä seuraavaa mehusatsia varten marjat. Lankomieskin oli marjamehua vailla ja mä lupasin tarjota marjat meidän puskista ja keittämisen, mutta itsepoimintana. Niin paljon en välitä siitä poimimisesta, että aikani kuluksi keräisin muille ;-).

Viisi täyttä päivää töitä. Jippii :-)

Mirrel ja Pähkinä 33+6

Vierailija
56/64 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasu kyseli eilen supistuksista. Joo, kyllä supistelee täälläkin ja välillä tosi napakasti. Asumme kahdessa kerroksessa. Yläkertaan vievät raput tuntuvat olevan oikein tehokkaat supistusten käynnistäjät :) Itse yritän pärjäillä ilman särkylääkettä. Pysähdyn supistusaallon tullessa hengittelemään ja kuuntelemaan tuntemuksia. Kipeääkin välillä tekee, kieltämättä. Rupeaa pikkuhiljaa muistumaan mieleen oikea hengitystekniikka...

Paistoin juuri litran pullataikinan, muka lapsille välipalaksi pakastimeen siksi ajaksi, kun olen synnytysreissulla. Ihan kuin eivät ilman näitä pulliani pärjäisi, isot koululaiset. Voi äidin huolia...

Tiistaita kaikille! t. massumamma ja poju 35+6.

Vierailija
57/64 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateiset tervehdykset täältä Keski-suomesta. On tämä vaan outo kesä, mutta ei minua ainakaan helteiden puute haittaa.

Täällä voidaan suht` hyvin. Vauva kasvaa ja potkii kovasti. Vaivat on sellaisia joita tähän aikaan kuuluukin; närästystä, suonenvetoa, ummetusta ja unien katkonaisuutta. Herkkyyttäkin on ilmassa jo ihan liikaa. Satuin tv:n ääreen kun tämä suomalainen kultaa voittanut ampujanainen lähetti kyynelsilmin terveisiä miehelleen ja lapsilleen. Itkuhan siinä tuli minulle myös, uskomatonta!

Täällä alkaa olla kaikki vauvaa varten valmista. Appiukko lupasi näinä päivinä kunnostaa vanhan pinnasängyn. Patja käydään miehen kanssa ostamassa huomenna äitipoli keikan jälkeen. Vauvalle on kaikki muut tarpeet jo kasassa ja sairaalakassi pakattuna. Oma laukku on vielä pakkaamatta. Ajatukset sen sisällöstä on olleet saman suuntaisia kun CECILIAHilla, herkkäunisena pakkaan matkaan vielä korvatulpat. Onhan tässä vielä aikaa. Tulevana sunnuntaina 17.8 on sektioon aikaa tasan kuukausi. Jännittää jo jonkunverran..

En tiedä kyllä meneekö tässä niin kauan. Kävelyllä ollessa tulee jännä "tunne" tuonne kohdunsuulle, joka jatkuu aika kauan lenkin jälkeenkin. Vauveli on ollut jo tovin aikaa pää alaspain, "lähtökuopissa" ja rinnoista tulee maitoa saunoessa. Supistuksia ei ole ollut. Mutta eihän niitä viimeksikään ollut ennakkoon, sitten kun ne alkoivat oli tosi kyseessä.

Jaksamista meille kaikille toivottelee Waller ja "Elvis" rv jotain 34:n paikkeilla ;)

Vierailija
58/64 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirrelille lisätietoa siitä keisarinleikkaukseen menehtyneestä naisesta. Ilmeisesti nainen oli saanut synnytyksen aikana veritulpan eiköä mitään keretty tehdä. Nainen oli 27 v. Vauva oli arvioitu isoksi ja päätetty tehdä suunniteltu keisarinleikkaus. Mitään "hätätilannetta" ei siis alunperin ollut...

Poika oli 4,5 kg ja selvisi hyvin. Isä hoitaa poikaa nyt sitten sairaalassa (voi toki olla jo kotona). Naisella oli aiemmasta liitosta 6 v poika, joka jäi syt sitten myös ilman äitiä. Vanhempi poika on ollut mummonsa hoivissa.

Järkyttävä tapaus!! On varmaan erittäin harvinaista Suomessa, että äiti kuolee synnytykseen. En muista mitään lukuja kylläkään... Vähän tuo pisti miettimään riskejä. Mielummin synnytän kyllä alateitse, jos vaan mahdollista....

En tuntenut kyseistä naista, mutta hänen miehen kanssa ollaan oltu samassa koulussa ym.

-Wilhelmiina-

Vierailija
59/64 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille, kohta elokuu jo pulessa välissä!

Heti tässä omaa napaa avaudun. Mulla oli tänään toinen neuvolalääkäri, ja kyllä oli niin turha käynti, että. Meinas oikein tulla itku silmään, kun harmitti niin vietävästi. Se kattoi verenpaineen, sydänäänet ja teki sisätutkimuksen. Niillä kun ei ole terveyskeskuksen neuvolassa mitään laitteita, niin vauvan kokoarvio ja synnytystapa-arviota en sitten saanutkaan, vaikka sitä odotin. Vatsan päältä tunnusteli ja sanoi, että vauva on ehkä "keskikokoinen". Onneksi sentään selkeästi oli pää alaspäin. Paikat olivat vielä visusti kiinni, ei kyllä ole supistellutkaan. Ihmettelen, että miksi täälläkin ei voisi tätä loppuraskauden lääkärikäyntiä hoitaa äippäpolilla, niinkuin monilla teistä. Olisi ultraa, kätilöä yms ja voisi tehdä synnytystapa-arvion. Jotenkin olisin kaivannut jotain konkreettista. No, turha sitä nyt on teille itkeä =/ Pääasia, että kaikki näytti olevan kunnossa.

Puutunut käsi on mulla lääkärin mukaan rannekanavan oireyhtymä, canalis carpis, tyypillinen loppuraskaudessa. Johtunee nesteen kerääntymisestä sormiin ja turvotuksesta. Joku muukin täällä valitteli viime viikolla käsien puutumista. Sen pitäisi helpottaa itsekseen jonkin ajan kuluttua synnytyksestä.

Niin, ja saunomisesta, kyllä mäkin olen saunonut, ja lujasti =) Se kun sattuu olemaan mun lempipuuhaa. Viime viikonloppuna kävin uimassa myös meressä. Lääkärikin sanoi, että ei mitään vaaraa, kun on vielä paikat kiinni. Käsittääkseni uimahalleissa ei ainakaan kannattaisi uida sen jälkeen, kun on kohdunsuu jo avautunut. Siellä kun on kaikkia bakteereja ja siten tulehdusvaara. Olenko väärässä?

Nyt on ihanan aurinkoista, taidan mennä ulos kun kerrankin on tuollainen ilma.

Voikaa hyvin!

Miisu1 35+4

Vierailija
60/64 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minä myös oon saunonu ja tulen saunomaan ja niin kuin ceciliah sanoi että niin kauan kuin vaan nuppi kestää.

Niin sitä ollaan jo loppusuoralla.. ihan millon vaan meille kelle vaan voi tulla lähtö. Mies kiusaa minua ajtuksella että ei menis loppuun saakka, hänellä kuulema sellainen tunne. Minä taas oon henkisesti varautunut kahteen viikkoon yliaikaisuutta. Mutta toivossa on hyvä elää.

Tänään oli jännittävä päivä, esikoinen aloitti eskarin, tuntui hullulle viedä tyttö kouluun, vastahan sen ite alotti.. no ei ehkä ihan :) Hirmuisen reippaasti jäi ja tuumi että menkää siitä jo, minä kyllä pärjään, ihana <3

Vauvan vaatteita vihdoin aloin pesemään, eka koneellinen pyörii parasta aikaa. Mies yövuorossa, niin on illat hyvää aikaa puuhatella kaikkee valmiiks. Sillon kun se on kotona, en saa mitään aikaiseksi kun sitä haluaa sen ajan mitä se on kotona, pyhittää sille yhdessä ololle, eikä imuroimiseen jne.. Minä teen meillä melkein kaikki kotityöt sisällä, oishan se kiva kun se joskus tekis jotain täällä, mutta kun on se oma tyyli tehdä niin vähemmällä stressillä pääsen kun tulee kaikki tehtyä niin kuin on ite halunnut. Jotkut ei ymmärrä tätä ei sitten millään :)

Mutta nyt pitää mennä, hommat kutsuu. Hyviä vointeja massuille ja mammoille!!

kmk-83 ja vaavi 36+6 (hip hurraa!!) :)