Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä noloja kommelluksia sinulle on käynyt likinäköisenä?

Vierailija
22.09.2014 |

Ilman silmälaseja? Mulla oli kerran uimahallissa käyny niin, että likinäköisenä olin menny miesten saunaan. Tajusin sen vasta, kun kuulin möreän äänen "krhm". Tajusin missä olin ja nolona vaan äkkiä luikin pois. :-/ Silloin olisin toivonut maan nielleen minut. :-(

Kertokaa pliis muutkin, että teillekin on käynyt yhtä noloja kokemuksia sen takia, että olette nähneet huonosti...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

survasin yhtä mimmiä tuhkaluukkuun kiimoissani.

nykyään, ja muutenkin pidän AINA laseja päässä..

Vierailija
2/27 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vaikka mitä, mutten muista parhaimpia (eli pahimpia) enää,kun silmäni on laseroitu 10v sitten. Sitä ennen silmälasivastaisena elämä oli yhtä sokkoilua, ja niin monta kertaa ainakin menin juttelemaan jollekin muka-tutulle, jonka olemus plus ehkä vaatetus vaan sattu olemaan sattumalta samanlainen kuin mun jollain kaverilla.
Kertoo hauskoja tai vähemmän hauskoja kokemuksia likinäköiselämästä! Minäkin palaan kertomaan heti kun muistan niitä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kertokaa! T.nro 3

Vierailija
4/27 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Yläasteella en nähnyt enää taululle ja sain lähes aina penkkipaikan takaa tai keskirivistä. Niinpä sen takia piirtelin vihkoon vaan jotain epämääräistä, enkä kirjoittanut kaikkea ylös mitä taululla luki vaikka olisi pitänyt. Matematiikka oli muutenkin yhtä vaikeaa kuin heprea

- En nähnyt kuka moikkasi kaupassa, siispä en koskaan saanut tietää oliko se tuttu vai sukulainen, olen tämän takia varmaan jonkun mielestä "ylimielinen"

- En tunnista "tuttuja" ihmisiä vaikkapa kaupassa, yksi kaveri tunnisti kaikki samassa koulussa olleet, minä en 

- Kuvittelen nähneeni jotain vaikkapa tyhjän rannan ja sitten kuvasta näen että rannalla olikin esim. yksi ihminen sivussa eikä ollutkaan tyhjä ranta

Vierailija
5/27 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kauempaa katsottuna en näe onko ihminen naamastaan ruma vai kaunis ja se on minulle ihan sama, siispä on tässä hyviäkin puolia!

Vierailija
6/27 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tunnista tuttuja ikinä :D ja enkä näe ihmisiä paikoissa minkä luulen olevan tyhjiä.Välillä noloa tajuta hups,siellähän oli joku.Auton ratissa monesti ajanut tienkyltin ohi kun enää mitä viitassa lukee kuin vasta 5m läheltä.Tosin saan ajaa ilman laseja,käytän kun on hämärää/pimeää.Olen saanut monesti kuullut tutulta "et sitten huomannut kun heilutin sulle kovastikkin melkeinpä naamas edessä ja huusin oikein perääs" joo en,en huomannut :D

Vierailija
7/27 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako vastata, jos ongelma on päinvastainen, ei näe lähelle hyvin tai tuskin lainkaan? Koko ajan sattuu ja tapahtuu. Viimeksi levitin käsivoidetta naamaani, koska tuubi oli samanvärinen ja -kokoinen kuin kasvojen kuorintavoide.

Vierailija
8/27 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän silmälaseja tai piilareita, ei pääse käymään mitään tuollaista =O

Vierailija
9/27 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysäyttelen vääriä busseja kun en näe numeroita, jos tulevat jostain nurkan takaa niin etten kerkeä siristelemään. :(

Vierailija
10/27 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritin mennä uimahallissa vauva kainalosssa miesten pukuhuoneeseen, onneksi oma mies joka oli jäänyt vielä uimaan karjaisi perään & ehti katastofia tapahtumasta

olen myös uimahallissa seikkaillut "väärällä radalla", siinä siis olivat köydellä erotettuna kuntouimarit & vesijuoksijat

ja kun sain uudet lasit, minua huimasi nin että joku nainen ilmoitti poliisille "humalaisesta naisesta rattaiden kanssa". poliisit nauroivat ihan älyttömästi, eivät edes puhalluttaneet ja kehottivat ensi kerralla ottamaan saattajan mukaan tai vaihtamaan uudet prillit vasta kotona!

Vierailija
11/27 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista kasvoja ennen kuin tyyppi tulee about 5 metrin päähän.. Useasti tutut moikannut vaikka kaupassa ja mulla varmaan joku peura ajovaloissa-ilme, kun häkellyn siitä, että joku "tuntematon" moikkaa :D

Vierailija
12/27 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:26"]

Siis miksi te toikkaroitte sokeana jossain? Etenkin te liikenteessä sekoilijat joutaisitte putkaan jokainen.

[/quote]

Ajokortissa ei välttämättä vaadita laseja vaikka olisi reilusti likinäköinen jos näkö on ollut kortinsaantihetkellä vaatimukset täyttävä. Yleensähän korttia ei päivitetä ennen kuin joskus yli 40-vuotiaana. En tiedä sitten saisiko siitä sakot jos narahtaisi ilman laseja ajamisesta jos kävisi ilmi että likinäköisen näkökyky ei riitäkään ajokorttiin.
[/quote]

Minusta on ihan hullua ajatella että kun kortissa ei vaadita niin en kyllä käytä laseja. Jos ei näe niin silloin ei lähdetä ajamaan! Vanha sukulainen ajeli kaihi silmissä miten sattuu mutta"eihän ne sitä tiedä". Hullu!!!

Vierailija
13/27 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös -8, ja ajattelin hankkia uimalasit vahvuuksilla, että kykenee uimahalliin. Kesäisin uin kyllä luonnonvesissä lasit päässä. Näin sokeana ei kyllä oikeasti selviä edes kotona ilman laseja, mitä nyt yöllä pimeässä vessaan siinä ja siinä.

Vierailija
14/27 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:26"] Siis miksi te toikkaroitte sokeana jossain? Etenkin te liikenteessä sekoilijat joutaisitte putkaan jokainen. [/quote] Ajokortissa ei välttämättä vaadita laseja vaikka olisi reilusti likinäköinen jos näkö on ollut kortinsaantihetkellä vaatimukset täyttävä. Yleensähän korttia ei päivitetä ennen kuin joskus yli 40-vuotiaana. En tiedä sitten saisiko siitä sakot jos narahtaisi ilman laseja ajamisesta jos kävisi ilmi että likinäköisen näkökyky ei riitäkään ajokorttiin. [/quote] Minusta on ihan hullua ajatella että kun kortissa ei vaadita niin en kyllä käytä laseja. Jos ei näe niin silloin ei lähdetä ajamaan! Vanha sukulainen ajeli kaihi silmissä miten sattuu mutta"eihän ne sitä tiedä". Hullu!!!

[/quote]

Pitäisi varmaan olla jotkut määräaikaistarkastukset jolla nämä saataisiin poimittua pois liikenteestä tai ainakin määräys laseista korttiin. Jos kortin on saanut 18-vuotiaana näkökyvyn puolesta rimaa hipoen niin 25-vuotiaana saattaa olla jo todella likinäköinen eikä ole toivoakaan päästä näkötestistä läpi ilman laseja.

Vierailija
15/27 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt lapsena/teininä laseja, näkö oli luokkaa -3 ja -5. Jotenkin en kyllä tajua aikuisia, jotka mieluummin toikkaroivat sokeana kuin pitävät laseja. Luulisi nyt aikuisena jo kehtaavan.

Vierailija
16/27 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä uimahallissa olen silmälasit nenällä. Ja aina kaikkialla muuallakin. Ei tulis mieleenkään toikkaroida puolsokeana.

Vierailija
17/27 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli silmälasit vielä hiotuttavina, kun edelliset hajosivat. Kuvittelin, että mulla olis jossain vielä piilareita, mutta vaan tyhjä paketti oli aamulla. Jouduin siis sokkoilemaan koko päivän.

Aamulla nousin bussiin, oli talviaamu ja pimeää. En yhtään tiennyt missä kuljin ja olinkin kulkenut ihan väärällä bussilla minnelie. Myöhästyin tunnin koulusta. Eturivissäkään istuessani en saanut mitään selvää taululta ja kavereita pyysin taluttamaan portaikot yms.

Koko loppupäivän pyysin tuttuja ja tuntemattomia toimimaan mun silminä. Kaupassa olin varmaan aika hupaisa näky, kun tarkistin alahyllyjen hintalistoja nenä kiinni listassa ja kaikki tuotteet piti tarkastaa ainakin kolmeen otteeseen, että ostan oikeasti shampoota enkä hoitoainetta jne.

Vierailija
18/27 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ajokortin 18-vuotiaana likinäköisenä juuri ja juuri ilman lasipakkoa. Ja päätin että en todellakaan ala laseja pitämään vaikka likinäköisyys pilasi näkökykyni ajokortin vaatimusten alapuolelle jo autokoulun aikana. Sitten kun näitä noloja tilanteita liikenteessä sattui tarpeeksi paljon niin oli pakko tunnustaa että on nolompaa ajaa ilman laseja likinäköisenä kuin niiden kanssa. Hankin lasit joissa oli jo reilusti miinusta jotain -3 ja siitä asti lasit on olleet ajaessa päässä vaikkei kortissa mitään niistä puhutakaan. Kieltämättä aikuisenakin keljuttaa kun ei pysty ajamaan ilman laseja mutta ei enää tulis mieleenkään ajaa ilman.

Vierailija
19/27 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran rannalla katselin yhtä miestä vähän liian pitkään. Ajattelin kun en näe sitä kunnolla, niin ei sekään varmaan näe mua... No joo, treffeillehän siitä mentiin ja kävi ilmi, että ikäeroa oli roimasti. Se siitä sitten (näin lyhenneltynä) :(

Vierailija
20/27 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ilman laseja kylpylän suihkussa ja lähdin siinä puolisokeana pukuhuoneeseen. Tai niin luulin, tosiasiassa tupsahdin jonkun mamman ja lastensa sekaan muutenkin ahtaaseen suihkukoppiin. Suihkutila oli kylläkin sokkeloinen ja sekava, mutta luulisi sitä silti näkevän edes vähän eteensä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan