Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävin tietämäsi yleistys?

Vierailija
21.09.2014 |

Itseäni surettaa ja suututtaa, kun usein ihmiset kuvittelevat että varakkaasta perheestä oleva lapsi on automaattisesti kultalusikka suussa syntynyt, jonka perhe-elämä on kuin ruusuilla tanssimista ja saa kaiken mitä tahtoo niin sormia napsauttamalla. Eikä elämässä murheen häivää.

Toki esimerkkiänikin vastaavia tapauksia varmasti löytyy, mutta ei se raha loppujenlopuksi kyllä onnea tuo.

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vegaani, kyllä kasvit, sienet ja mikrobit ovat elollisia. Ilmeisesti niitä kuitenkin syöt, kun olet(te) pysynyt(neet) hengissä. En oikein käsitä, mihin raja vedetään. Ei ihminen voi elää pelkillä mineraaleilla kun tuo fotosynteesikään ei toimi.

Vierailija
42/124 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 01:44"]

Hei vegaani, kyllä kasvit, sienet ja mikrobit ovat elollisia. Ilmeisesti niitä kuitenkin syöt, kun olet(te) pysynyt(neet) hengissä. En oikein käsitä, mihin raja vedetään. Ei ihminen voi elää pelkillä mineraaleilla kun tuo fotosynteesikään ei toimi.

[/quote]

Niinkun juuri näin. Tälläinen saivartelu on hyvin tuttua + "syöt pupulta porkkanat" sekä "kasveillakin on tunteet"-läppä. Jokainen jos hetkeksi pysähtyy oikeasti pohtimaan aihetta ilman että aihe itsessään provosoi saivartelemaan, niin ymmärtää kyllä eron.

Toki eri ihmiset vetää rajan eri kohtaan, itse kyllä tapan minua tai lastani syövän hyttysen ilman omantunnontuskia. Ja söisin lihaa ennemin kuin kuolisin nälkään. Mutta niin kauan kun minulla on valta ja vara valita, niin tämä sopii omaan etiikaani.

Myös lapset ovat vegaaneja, ja heidän ruokavalionsa on koostettu huolella. Itse saavat isompina päättää vapaasti oman linjansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
44/124 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama miten ihminen pukeutuu, miltä muutoin näyttää, mitä tekee, missä asuu, miten matkustaa, minne matkustaa, miten puhuu....etc = AINA (palstan logiikan mukaan!!!!) WT.

Vierailija
45/124 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitähän riittää, mutta tässä kaikista ärsyttävimmät ja eniten arjessa kohtaamani yleistykset.

Ammattikoululaiset: Olen käynyt kouluni ammattikoulussa neljä vuotta sitten ja se pännii suunnattomasti, että monet ihmiset ikäluokkaan katsomasta ajattelevat amiksen olevan helppoa pelleilyä, jonka läpäisee kuka tahansa. Se ei todellakaan ollut sellaista, vaan hyvin tiukkaa, yksityiskohtaista ja intensiivistä opiskelua, johon liittyi paljon yritysoppia, erikoismatematiikkaa ja kokeita. Kaikki eivät koulua läpäisseet. En myöskään arvostele lukiolaisia, enkä ole työtön juntti joka haaveilee yliopistosta tai ammattikorkeakoulusta mutta ei pääse mihinkään. 

Lapsettomuus: Tämä nyt on näitä yleisimpiä. Koska olen nuori, tulen varmasti pyörtämään päätökseni lapsettomuudessani ja voi voi, kun tästä kasvan niin huomaan pian olevani onnellisesti raskaana ja sitten vasta olen oikea nainen. Nyt olen vain katkera lapsivihaaja joka sylkee vauvoja päin ja salaa haaveilee kotiäitiydestä nähdessään Tokmannilla lasten sukkia alennuksessa. 

Uskovaisuus: Koska vaihdoin takkia tässä asiassa, sain kuulla toisinaan jopa ateistikavereiltani ja tietysti tuiki tuntemattomilta varsinkin netissä että olen aivopesty hihhuli joka lyö raamatulla päähän ja menetin mielenterveyteni. Olen vähälahjainen, hidasälyinen lammas joka ei osaa ajatella omilla aivoillaan. Tämä kaikki minussa muuttui kun tulin uskoon. On se jännää.

Naiseuteen liittyviä yleistyksiä on niin lukemattomia, että niistä en edes ala tehdä omaa listaansa. Erityisesti saan tällä miesvaltaisella alalla kuulla asiakkailta, että ottaisivat mieluummin miespuolisen työntekijän tai he ihmettelevät että miten nainen on tälle alalle päätynyt ja osaankohan nyt varmasti asiani. Kyllä minä osaan. Jotkut ovat sitä pahoitelleetkin myöhemmin kun ovat tilanneet minulta ja olleet tyytyväisiä tilauksiinsa, jotkut eivät inahdakaan vaikka kaikki olisi mennyt kuin vettä vain.

Vierailija
46/124 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:58"]

Palstasuosikkini:

1. Kaikki ihmiset pettävät puolisoitaan.

2. Jokainen heittelee joskus roskia maahan.

[/quote]

Tämä on niin totta! En käsitä mitä ihmisten päässä liikkuu, jos itse ovat itsekkäitä ja tyhmiä, niin olettavat kaikkien muidenkin olevan.

Mun vastaus aloitukseen:

Lihavat on tyhmiä ja laiskoja.

Työttömät ovat tyhmiä, laiskoja ja työtävieroksuvia.

Vierailija
47/124 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 01:51"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 01:44"]

[/quote]

Niinkun juuri näin. Tälläinen saivartelu on hyvin tuttua + "syöt pupulta porkkanat" sekä "kasveillakin on tunteet"-läppä. Jokainen jos hetkeksi pysähtyy oikeasti pohtimaan aihetta ilman että aihe itsessään provosoi saivartelemaan, niin ymmärtää kyllä eron.

Toki eri ihmiset vetää rajan eri kohtaan, itse kyllä tapan minua tai lastani syövän hyttysen ilman omantunnontuskia. Ja söisin lihaa ennemin kuin kuolisin nälkään. Mutta niin kauan kun minulla on valta ja vara valita, niin tämä sopii omaan etiikaani.

Myös lapset ovat vegaaneja, ja heidän ruokavalionsa on koostettu huolella. Itse saavat isompina päättää vapaasti oman linjansa.

[/quote]

Jos lihan mausta ei pidä, niin voi toki olla syömättä ja hankkia proteiinin muualta, mutta Suomessa eläimen kohtelulla tuota lihan syömättä jättämistä ei voi perustella eikä sillä, että kasvatetaan teurastettavaksi. Varmasti elävät stressittömämmän elämän, kun petoja karkuun juokseva villieläin. Luonto ei kuitenkaan ole mikään disneyn piirretty paratiiseineen.

Itseäni ärsyttää yleistys duunari=ahkera ja yrittäjä = riistäjä. 

Vierailija
48/124 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarit on keskimäärin ahkeria, se on tutkittu juttu. Yrittäjistä taas isommat on riistäjiä ja veropakolaisia. Tutkittu myös.

Vierailija
49/124 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 02:57"]

Duunarit on keskimäärin ahkeria, se on tutkittu juttu. Yrittäjistä taas isommat on riistäjiä ja veropakolaisia. Tutkittu myös.

[/quote]

Laittaisitko linkit niihin tutkimuksiin, kun kuulostaa niin kovin duunarin mielipiteeltä.

Vierailija
50/124 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä???? Täällä pitäis puhua ärsyttävimmistä kliseistä, eikä kukaan ole vielä maininnut koko universumin ärsyttävintä ja eniten väärässä olevaa kliseetä "asiakas on aina oikeassa" 

Jokainen, joka on ollut sekunninkaan verran missään asiakaspalvelussa milloinkaan, tietää, että tämä klisee on maailmakaikkeuden syvimmältä oleva väittämä ja myös eniten väärikäytetty, jota kaikki mottipäisimmät ja vittumaisimmat asiakkaat käyttävät härskisti hyväkseen kyykyttäessään ja nöyryyttäessään asiakaspalvelijoita.

Vierailija
51/124 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ärsyttävimmät yleistykset:

1. Asiakas on aina oikeassa.

2. Metsästäjät haluavat vain tappaa eläimiä.

3. Koiranomistajat ovat aina koirankarvaisissa vaatteissa kulkevia "meidän Musti saa tulla minne vain" -ihmisiä.

4. Lapsettomuus olisi aina oma valinta.

Vierailija
52/124 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kaikki mikä liittyy Italiaan. 15 vuotta siellä asuneen ja sanoisin että suurin osa yleistyksistä ei pidä paikkaansa enää.

Esimerkiksi kadulla saa kävellä rauhassa, kyllä ne ovat jotain muita kun alkuperäisiä italialaisia kun huutelevat perään jos huutelevat. Itse en ole koskaan nähnyt sellaista tapahtuvan koskaan, vaikka Milanossa.
Äidit eivät kyllä nykyisin ole mitään ihme ruuanlaittajia, kokkaavat melkein jopa vähemmän kuin miehet.
Kyllä ravintolasta saa lasten annoksia. Pastaa tomaattikastikkeella.
Junat voivat olla aikataulussa. Eivätkä kaikki tosiaan huuda tai heiluta käsiään. Ruoka voi myös joskus olla pahan makuista. Eivätkä kaikki italialaiset todellakaan ole ulospäin suuntautuneita.
Pasta ei lihota. Monet syövät joka päivä pasta annoksen lounaaksi ja painavat silti tyyliin 45kg ja ovat 165 cm pitkiä. Omin silmin todistettu työpaikka ruokalassa ja yliopiston ruokalassa. He ovat ruskeita koska ruskettavat itseään, ei siksi että heillä olisi mitenkään erikoisen tumma iho.

Vierailija
53/124 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret tykkäävät bilettää. En ole lukenut koko ketjua, joten en tiedä onko tämä jo sanottu.

Vierailija
54/124 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kaikkia näitä "se on akkojen hommia"-juttuja joita miehellä on joskus tapana viljellä. Nykyään tosin vähän kiusallaankin, ennen ärsyynnyin noista kovasti.

Vierailija
55/124 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD on seurausta huonosta kasvatustavasta

Vierailija
56/124 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Svenskatalande bättre folket > loppuunkulunut lause ja kyllästynyt kuulemaan sen joka kerta kun jollekulle selviää että olen ruotsinkielinen.

Ärsyttää kun kuvitellaan että kaikki maahanmuuttajat menee naimisiin suomalaisen kanssa vain oleskeluluvan toivossa.

Vierailija
57/124 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että korvatulehdus tulee jos ei ole pipoa. Joo voi olla et vastustuskyky saa just kylmettyessä sen aikaseksi silloin mutta ei ilman pipoa heti tule korvatulehdus.

Vierailija
58/124 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pedofiilit hyväksikäyttävät lapsia.

Vierailija
59/124 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki AV:lla esitetyt ihmisten jaot ryhmiin WT vs. hyvät ihmiset, millä nostetaan omaa häntää.

Vierailija
60/124 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat lapset ovat itsekkäämpiä kuin sisaruksia omaavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi