Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiraihmiset! Vieras koira kävi koirani kimppuun:(

Vierailija
13.09.2014 |

Ekaa kertaa 5kk vanhan chihuahauapentuni kanssa olin koirapuistossa. Odotettiin tunti että isot koirat lähtivät pois ja pentuni innoissaan kun vuoro koitti ja sai kaverikseen kiltin kultaisennoutajan. No yhtäkkiä tulee nainen suomenlapinkoiran kanssa.

Sanoi että on kiltti. No kuinkas kävikään :( Syöksyi pentuni kimppuun ajoi penkin alle josta jo rauhallisesi haistelevat toisiaan pentuni rauhoittavasti häntää heilutellen. Naps yhtäkkiä lapinkoira riepottel pentuani suussaan ja koirani huutaa kuin syötävä. Luulin että nyt se kuolee :(

Pomppasin ylös ja revin vieraan koiran niskavilloista irti ja koirani oli onneksi kunnossa. Vieras koira oli vain turkista repinyt.

Otin pentuni syliin ja valjaisiin ja käveltiin ulos koska vieras koira oli kaukana. Mutta syöksyi taas pentuni kimppuun repimään turkista ja jouduin sen taas irrottamaan niskavilloista nostaen.

Kauhea kokemus pennulleni ekasta koirapuistokäynnistä :( Nyt pelkää kaikkia koiria. Isoja ja pieniä.

Se koirapuistokoira ei antanut mitään varotusignaaleja. Mutta en tiedä kävikö tosissaan päälle kun pentuni turkki oli vain märkä vaikka huusikin kuin syötävä siinä koirapallossa :/ Että oliko toinen koira vain riehakas ja jostain siitä syystä kävi päälle?

Miten saan chihuahuastani enää ikinä itsevarmaa :( Nyt tärisee kun näkee koiran. Ennen meni innoissaan tervehtimään

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirasi varmasti vielä eheytyy mutta Se vaatii varmasti todella paljon töitä, varsinkin jos on pehmeämpi luonne.

nyt tarvitsisit todella luotettavia koiria ,tuttuja, joista saisi omasi hyviä kokemuksia, jotta pääsisi peloistaan yli.

paha mennä sanomaan että mikä tilanteen aiheutti, kun ei olla oltu itse paikalla.
meillä on kotona todella iso sekä todella pieni koira, leikkivät hienosti yhdessä.
mutta isommatkin voivat olla huomaamattaan turhan rajuja jos eivät ole tottuneet pieniin koiriin.

Vierailija
2/52 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ei ole reiluja. Ainahan koirat ovat kilttejä, eivätkä koskaan, ikinä purreet ketään, jokainen kerta on ensimmäinen. Todella surullista chihulle :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli isokokonen rotikan dopperin ja sakemannin risteytys. Kun se leikki pienen koiran kanssa, niin se pikkukoira sai repiä tätä mun koiraa huulestakin, eikä tää tehny mitää.
Siis leikki kyllä, mutta ei kovilla otteilla että sitä pikkukoiraa ois sattunu.

Vierailija
4/52 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 21:16"]

Pahoittelen aluksi tuota mitä teille kävi. Onneksi ei käynyt koirallenne pahemmin. Suosittelisin puistoa jossa on kunnollinen puoli isoille koirille ja toinen puoli pienille. Paras olisi jos pääsisit metsään tms missä koira voisi juosta vapaana.

Mutta sitten asiaan miksi kommentoin. Kirjoitat että "ennen tervehti innoissaan". Ethän päästänyt lenkillä koiraasi tervehtimään vieraita koiria? Näin nimittäin luodaan remmirähjäkoiria. Sen pitää oppia että toiset koirat ohitetaan nätisti, niitä ei mennä moikkaamaan ellet sinä tahdo mennä sinne. Me nimittäin tehtiin noin että moikattiin kaikki koirat "että koira tottuis toisiin koiriin". Joopa joo, nyt sitten opetetaan remmirähjää kulkemaan koirien ohi ilman järjetöntä vetoa ja vinkunaa kun kaikki koirat pitäis päästä moikkaan..

Itse ongelmaan. Voisko toimia sama siedätys kun meillä koiran kanssa. Ollaan saatu todella hyviä tuloksia ihan kahdessa viikossa. Eli joka kerta kun koira tulee näkyviin alatte antaa sille herkkuja jatkuvalla syötöllä, ensin etsitte jonkin todella ihanan herkun minkä eteen koira tekee mitä vain. Meillä se herkku oli muumikeksit. Koira oppii että toiset koirat on positiivinen asia ja kun koira ohitetaan niin huomio on teissä... En tiedä voiko auttaa tollaseen pelkoon, kai se ainakin helpottaa pelkoa kun koira rauhottuu syödessään ja yhdistää koirat herkkujen saamiseen... Meillä remmirähjäys on jäänyt pois melkein kokonaan. Koira on alkanut jopa katsoa meihin kun toinen koira tulee. Käytöstä vahvistaakseni olen alkanut palkata koiraa satunnaisesti kontaktin otosta, seuraa nykyään nätimmin vierellä minun liikkeiden mukana.

[/quote]

Muumikeksit? Annatte jatkuvalla syötöllä koirallanne muumikeksejä?

[/quote]

Hohhoi, tietenkin ja ruoaksikin saa vain muumikeksejä.

a) muumikeksejä käytettiin ihan alussa kun koiran huomio piti saada kiinnittymään taluttajaan nopeasti.

b) kerralla annettiin ehkä 1/4 osa yhdestä muumikeksistä joten yhden ohitus kerran aikana tuli käytettyä noin 2 muumikeksiä, oletko nähnyt miten pieniä ne ovat?

c) koira ei saa herkkuja oikeastaan muulloin, sillä sen ei tarvi tällä hetkellä oppia muuta. Palkinnoksi esim. luokse tulosta riittävän kehut/rapsutus/leikkiminen.

d) tuota herkkua käytettiin tosiaan KUN TOINEN KOIRA TULI VASTAAN. Jos päivän aikana käydään lenkillä kolmisen kertaa plus pissatukset ja lenkit tehdään lähinnä metsästä, niin mitä lottoat, montako koiraa tulee vastaan? Kuinka monta keksiä koira siis saa päivässä?

e) Koulutuksen edistyessä herkku vaihdettiin "ei niin houkuttavaksi", tavalliseksi herkuksi koiran alkaessa itse kiinnittää huomiota taluttajaan.

f) Kun koira on yli 20 kiloinen isohko ja syö terveellistä ruokaa suositusten mukaan + liikkuu, niin montako kiloa veikkaat koiran keränneen ylipainoa tämän mittavan keksimäärän seurauksena?

Vierailija
5/52 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani tapahtuneesta, ap. Vaikea sanoa, miksi kultainen noutaja kävi päälle. Ison koiran omistajana olen kuitenkin samaa mieltä siitä monien tavoin, että pienten olisi paras leikkiä oman kokoisten kanssa. Minun koirani on myös kiltti mutta ei se tajua chihuista mitään, lähtee jahtaamaan, luulee joksikin leluksi.

Meillä tulee tosi moni pikkukoira isojen puolelle, vaikka pienten puoli on erikseen. Ihmettelen joskus, kun eivät kysy mitään, tulevat vain, vaikka kaikki isot eivät osaa suhtautua pieniin. Kerran yksi pikkukoira peloissaan räksytti ja räksytti minun koiralleni ja pomppi sen kaulaan kiinni niin monta kertaa, että oma koirani puri sitä. Olin niin tuore koiranomistaja, etten älynnyt puuttua provosointiin ajoissa, joka kuitenkin pikkukoiran puolelta oli vain pelon peittelyä. Luotin oman koirani loputtomaan malttiin. Pikkukoiran omistaja otti ensin syyn itselleen mutta levittelikin sen jälkeen huhua, että minun koirani hyökkii syyttä toisten päälle.

Näissä tilanteissa pitää olla tosi tarkka. Pikkukoirat eivät yleensä yhtään nauti olla samassa tilassa valtavien koirien kanssa. Sama kuin itse joutuisi tanssimaan 5-metrisen jättiläisen kanssa jenkkaa. Moni omistaja ei osaa lukea oman pikkukoiransa pelon merkkejä, olen huomannut. En tarkoita sinua mutta yleensä "se on tottunut isoihin koiriin" ei pidä yhtään paikkaansa (eikä koskaan kysytä, onko tuo iso tottunut ihan pieniin..)

Vierailija
6/52 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
7/52 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan. Omistaja oli läski White trash tyyppinen eukko ja aktiivinen lapinkoira kävi ylikierroksilla :/

Vierailija
8/52 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistoon ei saisi tuoda agressiivisia koiria :/
Onneksi chihusi on kunnossa

Vierailija
9/52 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta syystä olen aina karttanut koirapuistoja. :( Ja treffannut vain tuttuja koiria. Muutenkin pienen koiran vieminen isojen sekaan on silkkaa hölmöyttä, koirat ovat eläimiä ja isoilla saattaa syttyä saalistusvietti. Yritä nyt rauhallisesti lähteä treffaamaan kilttejä koiria koirasi kanssa, aikaa se vie, mutta joskos auttaisi traumoihin mitä koira aiheutti.

Vierailija
10/52 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka idiootti edes vie koiransa koirapuistoon?? Kertokaahan mitä hyötyä siitä on koirallenne? ;)

Vierailija
11/52 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 20:45"]En ole epäluotettavan asemassa. Tilanne kävi niin nopeasti kun vieras koira syöksyi ajamaan pentuni penkin alle ja luulin että tilanne loppui siihen.

Ap
[/quote]

Huomaa ettet ymmärrä koirista kauheasti. Koirat eivät ajattele samalla tavalla kuin ihmiset. Sinä olet koiran silmissä epäluotettava. Sinun tulisi olla laumanjohtaja, joka huolehtii laumastaan. Epäonnistuit tehtävässä, nyt koira pelkää koska ei enää voi luottaa että suojelet sitä. Tähän asti asiat ovat olleet ihan yhtä vieraita ja pelottavia, mutta koira on luottanut että sinä pidät huolen että asiat pysyvät järjestyksessä ja mitään pahaa ei tapahdu.

Ikävä palauttaa sut maanpinnalle, mutta sinä olet nyt koiran silmissä epäluotettava koska epäonnistuit tärkeimmässä tehtävässäsi. Ja nyt koira joutuu pelkäämään, koska kokee olonsa turvattomaksi ilman luotettavaa laumanjohtajaa ja tyyppiä joka pitäisi siitä pienestä huolen täällä pelottavien asioiden keskellä.

Vierailija
12/52 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivu2

Vierailija
13/52 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiili.

Vierailija
14/52 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 09:30"]

Kuka idiootti edes vie koiransa koirapuistoon?? Kertokaahan mitä hyötyä siitä on koirallenne? ;)

[/quote]

Koirapuisto on täällä kaupungissa ainut paikka, jossa koira saa laillisesti juosta vapaana. Omani tykkää käydä säntäilemässä siellä tuttujen vinttareiden kanssa. Ei sitä pelkillä remmilenkeillä väsytetäkään.

Vierailija
15/52 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee aina näistä "koirapuisto on ainut paikka missä voi pitää vapaana" taikka "koiran on saatava ulkoilla vapaana joten onhan sitä pidettävä irti" jutuista mieleen, että jos mulla olisi lemmikkinä hevonen, niin mulla olisi luultavasti omalla maalla kunnollinen hevosen pitävä aitaus. Ja jos se ei riitä hevosen liikutukseksi, niin en päästä sitä lähimetsään vapaana käveleksimään, vaan vähintään pidän narun päästä kiinni ja kävelytän sitä itse. Pitäisin vastuuttomana hevosen pitona sitä, että joku rivitalopihalla seisottaisi hevosta ja kävisi muutaman kävelylenkin päivässä hevonen valtoimenaan. Kyllä se hevoselle varmasti ihan sopisi eikä monikaan hevonen juuri sen enempää liikuntaa päivässä saa, mutta niin ei vain tehdä, vaan kun hevonen hankitaan niin järjestetään sille itse lajityypilliset olosuhteet. Koirien kanssa näin ei tehdä.

Ap:lle, hirveä tilanne, mutta ota nyt opiksesi ihan tosissaan. Et mene enää koirapuistoon. Ei varsinkaan kääpiöpennun kanssa koirapuistoon. Et usko enää ketään joka sanoo, että oma koira on ihan kiltti, voi se olla kiltti mutta sinulla on kääpiökoira! Joudut noin pientä koiraa pitämään eri tavalla kuin isompaa. Jos tulee vastaava tilanne joskus, niin ensisijassa keskityt siihen hyökkäävään koiraan ja sen pysäyttämiseen. Et mieti mitään oman pennun kaivamista penkin alta ennen kuin hyökkäävä koira on varmassa tallessa. Tuskin tuokaan koira oli aggressiivinen, saaliskäyttäytyminen vaan kohdistui sinun pieneen koiraasi. Niin voi käydä! Surullista että niin kävi sinun pennullesi! Vastaehdollistaminen voi auttaa ja se että noin ei pääse enää käymään.

Vierailija
16/52 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto miten raskaalla tavalla kirjoitat, ap. Tulee ahdas olo kun lukee tekstiäsi

Vierailija
17/52 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, noin siinä käy kun menee chihuahuan kanssa koirapuistoon.

Vierailija
18/52 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annoit sen koiran käydä toisen kerrankin vielä koirasi kimppuun, vaikka tiesit ekasta kerrasta? Ihan hölmöä. 

Mä hankkisin ammattilaiselta apua, koska sä olet nyt erittäin epäluotettavan laumajohtajan asemassa, koska päästit toisen koiran koirasi kimppuun jopa kahdesti. EI koira voi luottaa sun suojelevan sitä.

Jatkossa: 

Älä mene koirapuistoon koirasi kanssa, se ei todellakaan kannata, erityisesti jos omistaa jonkun pienen koiran kuten chihun. Koira ei tarvitse koirapuistoja.

Älä ikinä usko sokeasti, jos joku sanoo koiransa olevan kiltti.

Vierailija
19/52 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti :/ tosi ikävä juttu. Itse olisin varmaan syönyt sen koiran ja ämmän. Onko sulla jotain kaveria jolla joku ystävällinen pikkukoira? Pikkuhiljaavaan totuttamaan uudestaan. Ei oikeen muu auta. Ps. Älä päästä noin pientä puistoon vavapaaksi. Isommat koirat näkee sen usein pienenä karvaisena leikkikaluna.

Vierailija
20/52 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lähellä oli tuttu nainen kävelyttänyt pientä koiraansa, kun eräältä pihalta oli syöksynyt iso koira ja lopulta pikkukoira oli kahdessa palasessa. Kauheaa. Kuoli nopeasti. Se oli todella rakastettu pikkukoira.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi