Voi että riepoo nämä iltavuoron ihmettelijät
Meillä on töissä sekä aamu -että iltavuorot. Minä olen itse toivonut saavani tehdä pelkkää iltavuoroa ja tämä myös on toteutunut.
Kaikki kanssaihmiset vaan aina äimistelee, että miksi ihmeessä haluat tehdä ainaista iltavuoroa? No miksi hemmetissä en haluaisi? Saa joka työtunnille iltalisän, eikä tarvitse herätä aamulla sianpieremän aikaan klo 4:40 silmät ristissä, vaan saa nukkua pitkään ja herätä pirteänä töihin. Vuorokaudessa on ihan yhtä paljon tunteja kuin aamuvuorolaisillakin. Erona vaan, että tienaa paremmin ja saa levätä kunnolla ilman herätyskellon kilkatuksia.
Huvittavaa, että tämä on joillekin vielä joku ihmetyksen asia.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Meillä päiväkodissa iltavuorot on klo 9.20- 17 tai 9-16:40, eikä kukaan halua niitä tehdä koska jos on kotona vasta 17-17-30 ei illalla jää aikaa mihinkään, etenkään jos seuraava työvuoro alkaa klo 6:00-8:00, kuten 99% varmuudella alkaa, ellei samaa vuoroa ole toista peräkkäin, mutta silloinkin ongelma vain siirtyy päivällä.
Tuossa olisi minulle täydellinen työaika. Teen omassa työpaikassani pelkkää iltavuoroa klo 14.00-22.00. Työaika sopii minulle hyvin, mutta on pahasti pois parisuhdeajasta, kun mies tekee päivätyötä. Klo 9.00 töihin ei tarvitse mennä puolikkailla yöunilla, kuten meidän aamuvuoroomme klo 6.15. Harmi, ettei minusta ole lastenhoitajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen iltavirkku, mutta menen mieluummin ajoissa töihin, on sitten illemmalla virkeänä aikaa tehdä mitä huvittaa. Muuten tuossa kävisi niin että olen pirteimmilläni öisin, nukun aamupäivät ja sitten ei elämässä muuta ehdikään kuin tehdä iltavuorot töitä :)
Edelleenkin iltavuorolaisella on aivan yhtä paljon tunteja vuorokaudessa kuin aamuvuorolaisella. Ei ole ainakaan minun tekemisiini vaikuttanut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa muutama on vain ohimennen maininnut miten jaksat-tyyliin, mutta ap yekeecadiadya numeron. Sama kun itse meen joskus kuuteen aamulla, jos on paljon töitä. Tykkään tehdä ylityöt asmupainotteisesti. Joku siitä joskus kysyy miten jaksat nousta, mutta ei siitä kukaan numeroa tee ja suurimmalle osalle muiden työajat on samantekevää. Enkä minä siitä nyt varsinkaan itse mitään numeroa tee, mutta joissain yhteyksissä tulee puheeksi.
” yekeecadiadya”. Mamma vaihtoi kielen apassiksi kesken kaiken.
XDDDDDD
Pahin työvuoro on ylivoimasesti joku 10-18. Ennen vuoron alkua ei kerkiä tehdä mitään vaan koko aamu on kellon kyttäämistä. Vuoron jälkeen (koton josku 19 aikaan) kun syö ja tekee jotain pientä pakollista niin eipä siitä enää tartte minnekään lähteä. Pelkkää seuraavan työpäivän odottelua. Ja omien asioitten hoitaminen on erittäin vaikeaa koska virastot ovat auki vain virka-aikaan. Pankitkaan ei aukea ennen klo 10. Ihan kaikkea ei pysty netissä hoitamaan, edelleenkään.
Itse inhoan aikaisia aamuherätyksiä näin iltaihmisenä mutta klo 13 tai 15 päättyvät päivät on ihania. Paaaljon vapaata valosaan aikaan, ehtii vaikka mitä. Jos on iltavuorossa niin sen pitäisi olla reilusti myähään ip alkava. Silloin ehtii päivällä käydä salilla, lenkillä, tallilla tms.
"Meillä päiväkodissa iltavuorot on klo 9.20- 17 tai 9-16:40, eikä kukaan halua niitä tehdä koska jos on kotona vasta 17-17-30 ei illalla jää aikaa mihinkään, etenkään jos seuraava työvuoro alkaa klo 6:00-8:00,"
Tätä en ymmärrä ollenkaan. Ihan normaaleja timistoaikoja noi on. Toimistotöissä olin tyytyväinen jos pääsin lähtetmään kotiin jo klo 17. Kotona sitten lähemmäs klo 18 ja kylä siinä ehti vaikka mitä. Myös opiskella yhden tutkinnon.
Minua taas huolestuttaa, kun omalla työpaikallani moni on alkanut toivoa iltapainotteisempia työaikoja. Vuosia työkaverit ihmettelevät, että eikö mulla valu elämä hukkaan kun olen kaikki illat töissä, ja siksipä sainkin rauhassa tehdä pelkkiä iltavuoroja. Mutta nyt onkin alkanut näyttää, että iltavuoroista tulee kohta tappelu...
Vierailija kirjoitti:
Vuosia työkaverit ihmettelevät, että eikö mulla valu elämä hukkaan kun olen kaikki illat töissä, ja siksipä sainkin rauhassa tehdä pelkkiä iltavuoroja.
Siinä se vasta elämä meneekin hukkaan, jos joutuu nousemaan aikaisin aamulla silmät ristissä. Väsyttää koko päivän ja missään vaiheessa ei ole kunnolla pirteä. Sitten iltaakaan ei kerkeä kunnolla viettämään, kun pitäisi mennä aikaisin nukkumaan, jotta ylipäätään saa aamulla kammettua itsensä ylös sängystä.
Minäkin tykkään ilta- ja yötyöstä, mutta ihan koko ajan niitä on vähän hankalaa käytännön juttujen takia tehdä. Yleensä pyydän että kolme neljäsosaa vuoroista olisi iltaa tai yötä, mutta sen yhden neljäsosan tarvitsen aamua tai päivää että ehdin hoitaa asioita jne.
Mä lähinnä ihmettelen miten tuo jossain työpaikassa onnistuu. Monelta olen kuullut, että työntekijät ovat pyytäneet että toinen saisi tehdä vain iltaa ja toinen aamua, mutta se ei ole pomolle sopinut.
Itse tykkään että pääsen ajoissa kotiin, mutta ymmärrän senkin että joku toinen mieluummin nukkuu aamut ja tekee töitä illalla. Ihanne tilannehan se olisi, että jokainen saisi tehdä itselleen sopivimpaan kellonlyömään töitä.
Lapset vieraantuu äidistään kun tekee pelkkää iltavuoroa. Jos on yh niin lasu. Sori oli pakko 😂
Iltavuoro olisi painajaista mulle, aamuvirkulle. Koko päivä menisi hukkaan, parasta on kun pääsee kolmelta iltapäivällä töistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen iltavirkku, mutta menen mieluummin ajoissa töihin, on sitten illemmalla virkeänä aikaa tehdä mitä huvittaa. Muuten tuossa kävisi niin että olen pirteimmilläni öisin, nukun aamupäivät ja sitten ei elämässä muuta ehdikään kuin tehdä iltavuorot töitä :)
Edelleenkin iltavuorolaisella on aivan yhtä paljon tunteja vuorokaudessa kuin aamuvuorolaisella. Ei ole ainakaan minun tekemisiini vaikuttanut.
Ap
kavereiden näkeminen
Iltavuoron lisät ovat ihan onnettomat, joten rahan takia niitä ei kyllä ole mitään järkeä tehdä.
Opetusalalla ei ole iltalisiä. Mun työt on jo vuosia ollut aikahaarukassa 15-21, päivittäin hieman vaihdellen. Aluksi päivätyön tottuneena väsytti iltaisin töissä, mutta sitten totuin. Ei ole aamulla ikinä kiire minnekään. Kuntokeskuksissa on myös aamutunteja. Koko päivä omaa aikaa. Olen kotona joskus 22 aikoihin. Kun lapset oli pieniä, oli hankalampaa, kun odottivat minua kotiin ennen kun suostuivat nukkumaan (mies päivätöissä). Isompina eivät minua iltaisin ole kaivanneet, kun eivät itsekään ole juuri kotona. Pe-su ei yleensä ole töitä, joten pitkät viikonloput kompensoivat. En ole itse valinnut iltatöitä, alalla enemmän tekijöitä, kun työpaikkoja. Mutta kaikessa on puolensa.
Ilta-ja yövuorot oli ihan parhaita. Useimmiten töissä oli vähiten porukkaa ja siten vähän vapaampaa. Iltavuorojen jälkeen sai nukkua kunnon yöunet ja aamut ja aamupäivät ehti tekemään kotitöitä ja harrastamaan. Aamuvuorojen jälkeen olin aina ihan sippi eikä meinannut jaksaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa muutama on vain ohimennen maininnut miten jaksat-tyyliin, mutta ap yekeecadiadya numeron. Sama kun itse meen joskus kuuteen aamulla, jos on paljon töitä. Tykkään tehdä ylityöt asmupainotteisesti. Joku siitä joskus kysyy miten jaksat nousta, mutta ei siitä kukaan numeroa tee ja suurimmalle osalle muiden työajat on samantekevää. Enkä minä siitä nyt varsinkaan itse mitään numeroa tee, mutta joissain yhteyksissä tulee puheeksi.
” yekeecadiadya”. Mamma vaihtoi kielen apassiksi kesken kaiken.
En saa happea.... :DDD
Iltalisä klo 18-22
Iltavuorolisä klo 14-22