Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yksinäisen joulupöytä?

Vierailija
21.09.2014 |

mitä te muut yksinäiiset laitatte omaan joulupöytäänne? Ja miten muuten vietätte joulua? 

Itse laitan jouluvalot, kynttilöitä, katson lumiukko-animaation telkkarista ja muita leffoja, syön ainakin kaupan valmiita laatikoita ja lohta ja tietty glögiä ja punkkua! :) Radiosta kuuntelen joululauluja.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eroa arjesta. Käyn kirkossa kuten muutenkin teen, mutta en harrasta turhia koristeita ja erityistä ruokaa. Ärsyttää pitkät pyhät.

Vierailija
2/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikoita syön ja pienen palan kinkkuakin ostan. Kuuntelen joululauluja ja katson tv ohjelmia. Ja voipi olla että tulen av:lle, jos täällä sattuisi olemaan joku muukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:44"]

:( kuulostaa kurjalta. Eikö teillä ole läheisiä keiden luokse mennä joulua viettämään?

[/quote]

Itse viihdyn omissa oloissni. Miksi pitäisi mennä mihinkään jos ei halua?

[/quote]

Mä viihdyn myös. :) Kävelymatkan päässä tosin olisi vanhempi, joka pahoinpiteli mua 18 ensimmäistä elinvuottani, mutta enpä taida hänen kanssaan joulua viettää, mieluummin onnellisesti yksin. :)

Vierailija
4/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse leivon itselleni kaikkea hyvää, kuivakakkuja, täytekakkua, joulutorttuja, piirakkaa yms ja teen erilaisia ruokia salaatteja ja luomulihaa ja juon hyvää viiniä. :) Ihanaa kun saa päättää koko menuun yksin.

Vierailija
5/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia, yrittäkää ymmärtää edes se. Toivon kaikille jonkun pienen valonsäteen jouluna tai arkena.

Vierailija
6/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän asian vierestä, mutta ap taisi mainita Lumiukko-animaation. Monelle se kai kuuluu joulutraditioon, mutta onko muita (kuin minä) jotka eivät siitä pidä?

Minusta se on jotenkin ahdistava ja kammottava.

N 43

Vierailija
7/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuin sulla paitsi punaviintä en juo. =)

Vierailija
8/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:44"]:( kuulostaa kurjalta. Eikö teillä ole läheisiä keiden luokse mennä joulua viettämään?
[/quote]

Ei se ole kurjaa. kurjempaa olisi tavan vuoksi mennä jonnekin" läheisen" tykö kun koko kyläreissun muut viestittää sanattomasti että olet ns. Liikaa. Mulle riitti muutama joulu äidilläni. Viime joulu jäänee viimeiseksi. Olen yksin tästä edes.

Vierailija
9/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkua siivutettuna. Siian mätiä ja smetanaa! Voi kun joulu tulisi pian!  Enää kolme kuukautta, lahjat on jo ostettu ja leipominen aloitettu.

Vierailija
10/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:31"]Itse leivon itselleni kaikkea hyvää, kuivakakkuja, täytekakkua, joulutorttuja, piirakkaa yms ja teen erilaisia ruokia salaatteja ja luomulihaa ja juon hyvää viiniä. :) Ihanaa kun saa päättää koko menuun yksin.
[/quote]

Jo

Mulle mutakakku manteleilla kermavaahdolla ja kirsikoilla on ihan must edellisten lisäksi.

Vierailija
11/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä menee joulun pyhät ihan leppoisasti. Ei kauheasti eroa muista päivistä. Tai no, ehkä hieman rauhallisempaa. (Meitä yksinäisiä vapaaehtoisia on paljon töissä joulun pyhinä meillä. Annetaan perheellisille vapaat jouluna.)

Vierailija
12/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:06"]

Minä varmaan viettäisin jouluaaton vapaaehtoisena vvanhainkodissa tai hoitolaitoksessa jos mahdollista.

[/quote]

Minä myös! Olisikohan tuo mahdollista? Yksinäisiä jouluja jo monta takana. Kummasti sitä tottuu.

Vierailija
13/53 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihme että AP viettää joulunsa yksin.

Vierailija
14/53 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks nyt jo joulu?

Vierailija
15/53 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:44"]:( kuulostaa kurjalta. Eikö teillä ole läheisiä keiden luokse mennä joulua viettämään? [/quote] Mikä tässäkin nyt on vikana? Pitäisikö sanoa että mahtavalta kuulostaa. Anteeksi empatiani. -3

[/quote]

Koska sä oot idiootti. Se, että joulun viettäminen yksin on sun mielestä kurjaa, ei tee siitä totuutta. Säästä siis alentuva empatiasi kärsiville ihmisille, ei ihmisille, jotka haluaa jo eutkäteen fiilistellä joulua ja jopa nauttii siitä! Tän piti olla positiivinen ketju! -ap
[/quote]

Sori nyt ap, mutta nro.2 ei tuntunut olevan yhtä innoissaan yksinäisestä joulusta kuin sinä. Hän totesi kirjoituksessaan: " surullista". Kaikki ketjuun vastaajat eivät ap välttämättä kohdista sanojaan JUURI sinun viestiisi. Kyllä ketjussa näytti olevan monia jotka OVAT pahoillaan ja surullisia yksinäisestä joulusta toisin kuin sinä. Tämä ei ole yksin sinun ketjusi.

Vierailija
16/53 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se joulu ole kovin pitkä, pääsiäispyhät tuntuvat joskus pidemmille ja raskaammille. Kaikkeen tottuu, kuten joku tuolla jo sanoi :) Lähtisin ulkomaille talvilomalle jos olisi rahaa, mutta kotimaassa vietän joulua kuuntelemalla joululauluja, telkkua töllöttäen, kasvisruokaa syöden (laatikot, tofu"kinkku", joulutortut, vähän olutta ja jotain viiniä). Jouluahan ei ole missään laissa määrätty juhlimaan, ettei kannata stressata moisesta. Perheelliset ne vasta ovatkin usein kovilla, kun sitä tekemistä riittää vaikka muille jakaa.

Vierailija
17/53 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohditteko ihan oikeasti joulunviettoa syyskuussa? En ymmärrä.

Vierailija
18/53 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kyllä olen pohtinut. Tulossa on ensimmäinen joulu yksin ja vain Luoja tietää montako sen jälkeen. Jos joku ystävän perhe sattuisi kutsumaan kylään, en menisi. Ehkä sitten myöhempinä vuosina. Nyt haluan sekä surra yksin että katsoa pääsenkö

yhtään joulutunnelmaan yksin. Ruuat vähän mietityttää, mitä pitää repertuaarissa ja mitä tiputtaa pois. Varmaan saan ystäviltä pari lahjaa avattavaksi. 

Olen aina ollut jouluihminen ja siihen liittyy perhe ja  koti. Ei ole ollenkaan sama olla jossain vapaaehtoisena tai vieraiden kanssa juhlimassa. Toki tuota vapaaehtoisasiaa olen pohtinut, mutta sen aika ei ole ainakaan nyt.

Vierailija
19/53 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:44"]:( kuulostaa kurjalta. Eikö teillä ole läheisiä keiden luokse mennä joulua viettämään? [/quote] Mikä tässäkin nyt on vikana? Pitäisikö sanoa että mahtavalta kuulostaa. Anteeksi empatiani. -3

[/quote]

Koska sä oot idiootti. Se, että joulun viettäminen yksin on sun mielestä kurjaa, ei tee siitä totuutta. Säästä siis alentuva empatiasi kärsiville ihmisille, ei ihmisille, jotka haluaa jo eutkäteen fiilistellä joulua ja jopa nauttii siitä! Tän piti olla positiivinen ketju! -ap
[/quote]

Hui. Ensin ajattelin sinun olevan herttainen ihminen ja jos joku kysyy "miten te yksinäiset vietätte joulua?" Ei siitä tule positiivinen kuva. Olisit pistänyt vaikka miten vietätte itsekseen. Yksinäisyys sanasta tuli mieleen että olet yksin ja haluat seuraa. Turha sun on siinä kiukutella meille. sinusta saan sellaisen käsityksen että parempi kun olet vaan yksin :) en ihmettele miksi. Hauskaa joulua sinulle.
T. Idiootti

Vierailija
20/53 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 06:53"]

No minä kyllä olen pohtinut. Tulossa on ensimmäinen joulu yksin ja vain Luoja tietää montako sen jälkeen. Jos joku ystävän perhe sattuisi kutsumaan kylään, en menisi. Ehkä sitten myöhempinä vuosina. Nyt haluan sekä surra yksin että katsoa pääsenkö

yhtään joulutunnelmaan yksin. Ruuat vähän mietityttää, mitä pitää repertuaarissa ja mitä tiputtaa pois. Varmaan saan ystäviltä pari lahjaa avattavaksi. 

Olen aina ollut jouluihminen ja siihen liittyy perhe ja  koti. Ei ole ollenkaan sama olla jossain vapaaehtoisena tai vieraiden kanssa juhlimassa. Toki tuota vapaaehtoisasiaa olen pohtinut, mutta sen aika ei ole ainakaan nyt.

[/quote]

No jos sä yksin joulua vietät, niin ruokien suhteenhan se on äärimmäisen helppoa: ostat/teet juuri sellaisia ruokia mistä itse pidät, tottakai!

Itse olen yksinäinen ja jo useampi joulu yksin vietettynä. Tai siis enhän mä niitä sen kummemmin vietä, vaan elän ne läpi niin kuin muutkin päivät. Saatan syödä jouluruokaa, tai sitten ihan vaan hernesoppaa, tai mitä vaan, ihan fiilareista riippuen. Yksinäisyydessä on juuri parasta se, että saat tehdä kaiken täysin oman pillin mukaan, eikä tarvi pätkääkään piitata muiden mieltymyksistä, tai erikoisruokavalioista, tai yhtään mistään.

Kun ja jos joutuu pakosta elämään yksin, niin kannattaa ajatella asian positiivisia puolia, niin ei yksinäisyys tunnu niin kamalalta. Itse elän yksin omasta halustani ja täytyy sanoa, että melkomoinen rinsessa saa oveani koputella, että suostuisin luopumaan yksinelämisen autuudesta ja vapaudesta.