Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohteletko sinä kaikkia autisminkirjon lapsia vakavasti autisteina?

Vierailija
24.08.2021 |

Selkeästi ihmisillä on jäänyt joku levy päälle ja jotain ymmärtämättä, sillä vaikka olisi todettu lievä Asperger niin kohdellaan kuin olisi vakavasti autistinen. Esimerkiksi omalla lapsella on Asperger mutta se ei vaikuta mitenkään hänen elämäänsä tai näyt lapsesta ulospäin. Tämä kuitenkin joutuu jatkuvasti huomayttamaan sitä että hänelle puhutaan hitaasti ja selkosuomea vaikka ihan normaali puhetapa riittäisi ja valittaa usein asiasta. Minusta tämä on todella harmillista ja niitä haittoja jotka seurasi siitä että kaikki autismin kirjon oireeton niputettiin yhteen autismi nimikkeen alle.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, mutta kyllä ymmärrän että ihmiset kohtelee yhtenä ryhmänä, jos nää aiheet eivät liity omaan elämään, niin eipä sitä tietoa juuri aiheesta kerry kuin just sen mitä media antaa ymmärtää ja usein se on just sitä että ollaan ihan omissa maailmoissa eikä tiedetä maailman menosta yhtään mitään... Ei mua ainakaan haittaa jos joku ihmettelee miksi mun lapsi vaikka osaa puhua tuolla diagnoosilla, mä voin aina selittää miksi ja se on just se taito mitä lapsi itse saa myös oppia että ei tule väärinkäsityksiä tai että ne voi korjata.

Vierailija
2/3 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni jonka olen tuntenut jo 13 vuotta on Asperger. Hän kertoi siitä minulle vasta pari kuukautta sitten, en ollut koskaan huomannut mitään erilaista hänessä. Hän on hieman kömpelö sosiaalisesti, mutta ei mitenkään erityisesti. Hän on todella älykäs ja erittäin kiinnostunut tieteestä ja avaruudesta, jopa hieman pakkomielteisesti joskus. Hän mm. katsoo videoita rakettien laukaisuista ja jopa niiden siirtämisistä laukaisualustoille tuntikausia ja kertoo niistä innostuneesti vaikka minua ei kiinnosta. En tiedä liittyykö tuo mitenkään Aspergeriin, mutta sitäkään en olisi edes tullut ajatelleeksi jos en tietäisi hänen diagnoosistaan.

Kohtelen häntä ihan niin kuin ennenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä menit lörpöttelemään lapsesi diagnoosista sinne sun tänne. Ei kukaan tietäisi asiasta, ellet olisi niin tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi