Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kunnon tyynyn osto edessä, suosittele omaasi!

Vierailija
21.09.2014 |

Meillä on ollut vuosia erilaisia, kalliita untuvatyynyjä. Onhan ne hyviä omalla tavallaan (mies vannoo niiden nimeen), mutta nyt olen alkanut harkita uuden, erilaisen tyynyn hankkimista. Ainakin itselleni.

Millainen sinulla on? Mitä hyviä ja huonoja puolia? Mitä pitää ottaa huomioon hankittaessa? Puhtaanapito, helppoa vai mahdotonta kotikonstein?

Hinta ei ole ongelma, jos tuote on todella hyvä. Kunnon uni on minulle niin suuri asia, että olen valmis maksamaan siitä ja kenties sitten tingin muusta.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 18:25"]

AP jatkaa vielä, olen kiinnostunut noista Tempur-tyyppisistä tyynyistä eritoten, ovatko hintansa arvoisia?

[/quote]

Ehdottomasti on, itselläni jo toinen Tempur -tyyny Original, M-koko menossa. Olen 160 senttinen ja normaalipainoinen, eli oikeasti S-kokoa, mutta M-koko tuosta tyynystä on toiminut erittäin hyvin. Aluksi se tuntui oudolta, liian kovalta, mutta siihen tottui nopeasti. Tyynyn käyttöä alussa motivoi sekin kun huomasin, että nukun täysiä öitä sen kanssa ja herään niskat rentoina. Olen säästänyt tyynyjen hinnan jo varmaan sillä rahalla mikä on säästynyt Buranan ostossa. :) Huomasin että kahden-kolmen vuoden käytön jälkeen tyyny alkoi olla liian lötkö, mutta halusin ostaa uuden. Kokeilin siinä välissä Duqem-tyynyäkin, mutta se oli huono!

Hullujen päivien aikaan on monesti tuosta tyynystä tarjouksia Stockalla (myös nettikauppa) ja Sokoksen 3+1 päivillä, normaalihintaan verrattuna sen saa monen kympin alennuksella tuolloin (alessa noin 90e). Luulisin että saa jatkossakin, kun on saanut monena vuonna aiemminkin. Joku 50 euroa vuodessa siitä, ettei aina tarvitse kärsiä päänsärystä ja jäykistä niskoista on ihan pilkkahinta!

[/quote]

Kiitos tästä!

Kertoisiko joku tuosta vesityynystä tarkemmin? AP

Vierailija
22/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 18:35"]

En vaihtaisi Tempur-tyynyäni pois. Niska- ja hartiakivut vähenivät 99% kun hankin sen. Ainoastaan kuumepotilaille se on huono, kun pehmenee liikaa.

[/quote]

Siis kehon lämmön vaikutuksestako pehmenee? Lasketko leikkiä? PAri astetta sinne tänne, ei kai se voi tyynyä pilata?

[/quote]

Ei se sitä pilaakaan, tyyny palautuu kyllä, mutta parin asteen kuumeesta se tyyny kyllä pehmenee. Pakkaseen tyynyä ei saa viedä talvella tuulettumaan, siitä se kyllä menee pilalle. Tempureita ei voi myöskään pestä, sen vetoketjullisen suojatyynyliinan voi ja itse käytän siivousfanaatikkona sen päällä vielä kahta tavallista tyynyliinaa :o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 18:46"]

Taidat myydä itse niitä kun noin kehut

Niinpä niin, olenko kenties Stockalta, Sokokselta, muusta kaupasta, vai peräti Tempurilta itseltään? :D

Itse taidat olla Duqemilta tai jostakin akanatyynypuodista...

En todellakaan hyödy tästä mitenkään, mutta mun vuosien päänsäryt lähti pois tuolla nimenomaisella Tempurin mallilla, miksi ihmeessä en suosittelisi samaa muillekin? Mutta älä sinä vaan mene sitä ostamaan.

Vierailija
24/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoie merkkinen norjalainen Down Feel tyyny on yksinkertaisesti paras. Ainakin Kodin Anttilasta saa. Mukava kuin höyhentyyny, helppo pestä koneessa. Hinta jotain 40€ paikkeilla.

Vierailija
25/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikealta olen ostanut "Tempur"-tyynyn, eli lämmön mukaan muovautuvan tyynyn. Tykkään lukea illalla selälläni kirjaa ja sitten nukahtaa kyljelleen, joten tämä on ollut sopiva, kun voi ensi pitää matalaa reunaa ja sitten korkea reunaa niskan kohdalla: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50269835/

Tuota ei tosiaan kannata altistaa pakkaselle. Ostettiin mökille ja unohtui talveksi kylmään tilaan, lopputuloksena oli löysä tyyny, yäk. :P

Lisäksi minulla on vielä "ihan tavallinen" tyyny niitä öitä varten, jolloin tekee mieli nukkua vaihtelun vuoksi erilaisella tyynyllä.

Vierailija
26/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 18:35"]

En vaihtaisi Tempur-tyynyäni pois. Niska- ja hartiakivut vähenivät 99% kun hankin sen. Ainoastaan kuumepotilaille se on huono, kun pehmenee liikaa.

[/quote]

Siis kehon lämmön vaikutuksestako pehmenee? Lasketko leikkiä? PAri astetta sinne tänne, ei kai se voi tyynyä pilata?

[/quote]

Ei se sitä pilaakaan, tyyny palautuu kyllä, mutta parin asteen kuumeesta se tyyny kyllä pehmenee. Pakkaseen tyynyä ei saa viedä talvella tuulettumaan, siitä se kyllä menee pilalle. Tempureita ei voi myöskään pestä, sen vetoketjullisen suojatyynyliinan voi ja itse käytän siivousfanaatikkona sen päällä vielä kahta tavallista tyynyliinaa :o)

[/quote]

Hei kiitos tuosta kaksoistyynyliinavinkistä! Eipä ole tullut mieleen, mutta loistava idea.

Tempur taitaa olla hintansa väärtti, pitää katsella hintaeroja kauppojen kesken.

Onko tuosta Askon älyvaahtotyynystä enemmän kokemuksia? Näkyy olevan tarjouksessa.

AP

Vierailija
27/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Tempur ollut toista vuotta ja pois en vaihda!

Niska-hartiakivut vähentyneet oleellisesti.

Mulla tämä; http://fi.tempur.com/tyynyt/muotoillut-tyynyt/tempur-symphony-tyyny-TFI2003M.html?start=2&cgid=ergonomiset-tyynyt

Vierailija
28/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

upsis, muakin alkoi kiinnostamaan.

Vierailija
29/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 18:25"]

AP jatkaa vielä, olen kiinnostunut noista Tempur-tyyppisistä tyynyistä eritoten, ovatko hintansa arvoisia?

[/quote]

Ovat, ehdottomasti. Kun kerran kokeilet niin muu ei enää kelpaa.

Vierailija
30/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tempurille ääni täältäkin.

Vierailija
31/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyskin halpisveersio on ihan susi, litistyy viikossa pilalle.

Vierailija
32/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 19:48"]

Jyskin halpisveersio on ihan susi, litistyy viikossa pilalle.

[/quote]

Mikähän niistä, itse olen tykännyt tästä;

http://jysk.fi/makuuhuone/tyynyt/erikoistyynyt/gold/tyyny-wellpur-lake-michigan-40x60x11

Vierailija
33/76 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 20:01"]

Multa kanssa ääni tuolle ikean rölleka tyynylle, aivan mahtava tyyny. Mä oon tykänny siitä todella paljon, enkä luovu. Ikealla oli myös toinen hyvä tyyny mutta sitä ei enään myydä. Ja kestää sen saman ajan kuin tempurikin, ja halvempi.

[/quote]

Ei takuulla kestä! Tempurilla on vuosien takuu, Ikea latistuu puolessa vuodessa pilalle.

Vierailija
34/76 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan minun pääni liian kevyt, sillä tuo viskoelastinen (tempur-tyyppinen) tyyny on kuin koivuhalko pään alla, ei pehmene eikä muotoudu millään tavalla yritinpä sitten nukkua selälläni tai kyljelläni. Parhaimmat unet saan untuva- ja pallokuitutyynyillä. Molempia on helppo ja mukava muokata sopivaksi ja molemmat vain paranevat pesussa.

Vierailija
35/76 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 20:01"]

Multa kanssa ääni tuolle ikean rölleka tyynylle, aivan mahtava tyyny. Mä oon tykänny siitä todella paljon, enkä luovu. Ikealla oli myös toinen hyvä tyyny mutta sitä ei enään myydä. Ja kestää sen saman ajan kuin tempurikin, ja halvempi.

[/quote]

Ei takuulla kestä! Tempurilla on vuosien takuu, Ikea latistuu puolessa vuodessa pilalle.

[/quote]

No mulla on ollut tuo nyt puoli vuotta eikä toistaiseksi ole latistunut mitenkään. Kun nyt jokusen vuoden kestäisi, niin olisikin taas hyvä vaihtaa uuteen.

Vierailija
36/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hobbyhallin lammas villa tyyny. Iso ja pysyy muhkeana. En tykkää tempureista.

Vierailija
38/76 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan kallistua tuohon Tempuriin, vaikka tuo makuuhuoneen viileys/tyynyn kovuus vähän arveluttaakin.

Kiitos kaikista vastauksista ja mukavaa syksyä, tyynyllä tai ilman! :)

Vierailija
39/76 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curo plus- tyyny. Halvempi kuin tempur, mutta mielestäni riittävän jämäkkä. Suosittelen!

Vierailija
40/76 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 jatkaa. Täältä löytyy jälleenmyyjiä.

http://online.fysioline.fi/PublishedService?pageID=3&action=view&groupID=409&OpenGroups=409

Itse ostin ensimmäisen tutulta fysioterapeutilta. Joku jälleenmyyjistä antoi näitä myös kokeiltavaksi, en tiedä mikä käytäntö nykyään on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme