Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luomet häiritsee kasvoissa

Vierailija
28.08.2014 |

Minulla on kasvoissa muutama esteettisesti häiritsevä luomi. Yksi niistä on punainen ns. hämähäkkiluomi ja kolme muuta ihon värisiä luomia.  Mietinkin tässä että varaisin ajan luomen poistoon Mehiläiseen. Kannattaako aika varata ihotautilääkärille, joka tekee laser- ja kryohoitoja? Vai pitisikö mennä plastiikkakirurgille, joka taas leikkaisi luomen? Onko teillä kokemuksia kumpi poistotapa jättäisi siistimmän jäljen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen miettinyt luomen poistoa... onkohan niissä millaiset hintaerot?

Vierailija
2/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan yleiselle mene poistaa kasvoista mitään jos ei ole pakko!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin plastiikkakirurgille, poistatin kaksi luomea kasvoista. Todella tyytyväinen olen ollut! 

Vierailija
4/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt lasta toukokuussa sitkeiden syylien laserpoistossa ihotautilääkärillä, ja kysyin samalla luomien poistosta naamassani. Syylän poistosta tuli melkoiset kipeät montut, jotka ovat nyt vasta parantuneet. Suositteli kasvoille plastiikkakirurgia, koska luomeni ovat isoja. Poistoaikana on loppusyksy paras, koska arpi ei saa altistua auringonvalolle.

Kolmen syylän poisto maksoi noin 225 euroa, että siitä saat vähän hintahaarukkaa. Riippuu lääkäristä ja lääkäriasemasta. Hinnastoja on netissä. Työkaveri taas poistatti luomen kaulastaan 100 eurolla.

Vierailija
5/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, eli taitaa se plastiikkakirurgi olla sitten parempi... mitenhän kauan kauan tikit joutuu pitämään? Kasvoissa vähän ikävää kun näkyy toimenpiteet kaikille =/

Vierailija
6/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poistatin yhden ruskean karvaisen luomen poskelta, ihan plastiikkakirurgilla Terveystalossa, mutta valitettavaasti arpi on vähintään yhtä ruma kuin luomi. Semmoinen ryhmyinen inhottava "kukkakaali". Onneksi en lähtenyt poistattamaan pienempiä luomia joita mulla on naamassa useita, minun arvenmuodostustaipumuksella olisi naama täynnä ryhmyisiä arpia sitten.

Vierailija
7/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota minäkin pelkään...ja sen takia mietin laser- tai kryohoitoa vaihtoehtona :/ Mutta niistähän voi ilmeisesti jäädä ihan yhtä pahat arvet

Vierailija
8/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomi leikattiin otsasta, ei kukaan huomaa mitään. Arpi oli punertava alkuun ekan vuoden. Mutta meikillä peittyi. Suosittelen

Vierailija
9/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikit oli viikon. Laser ei sopinut mulle, laserilla poistetiin selästä luomi. Näkyy 29 vuoden jälkeenkin arpi

Vierailija
10/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obko esim mehiläisessä sekä ihotautilääkäreitä että plastiikkakirurgeja? Vai miten nuo menevät?

Vierailija
11/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläisessä on kumpiakin ja nyt tässä pähkäilen että kummalle sen ajan varaisi.Taidanpa kuitenkin plastiikkakirurgin puoleen kääntyä

Vierailija
12/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta leikattiin luomi kasvoista, koska se oli melanoomamielessä epäilyttävä. Mitään arpea ei jäänyt. En itsekään tajua, miksei. Ehkä tikkaus onnistui erityisen hyvin? Luomi ei ollut melanooma. Ihan veitsellä leikattiin. 

Vierailija
13/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko se sitten kiinni siitä miten helposti muodostuu arpikudosta. Joillekin varmaan helpommin ku toisille sen takia vaikuttaa lopputulokseen

Vierailija
14/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihonvärisiä pieniä "luomia" (fibroomia) kasvoissa. Minulle plastiikkakirurgi ei suositellut niiden poistoa koska kuulema iso riski että se arvet olisi jopa näkyvämpiä kuin nuo fibroomat :(

Vierailija
15/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta otettiin laserilla viisi luomea kasvoista, ei kovin isoja. Niistä ei jäänyt mitään arpea. Aiemmin otettiin yksi isompi veitsellä. Siinä on ollut pieni arpi mutta onneksi ei häiritsevä.

Vierailija
16/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi höh... mulla on varmaan just noita fibroomia :(

Vierailija
17/17 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on kolmeen otteeseen poistettu luomia vartalolta ns. kryotekniikalla.  Siinä nestemäistä typpeä suihkutetaan terässäiliöstä tarkoin luomen päälle. Tuntuu vähäistä kirvelyä, ja myöhemmin saattaa nousta nesterakkula.  Suihkuun ja uimaan saa mennä seuraavana päivänä, eikä hoidettuja alueita tarvitse millään lailla varoa.  Alue rupeutuu ja paranee muutamassa viikossa jälkiä jättämättä.  Viimeksi viiden luomen käsittely maksoi yksityisellä terveysasemalla kaikkineen 171 euroa, eli hinta on varmasti edullisempi kuin esimerkiksi leikkaustekniikkaa käyttämällä.  Sopinee kasvojenkin alueelle, varaa aika lääkärille ja kysy.  Saattaa olla, että homma hoituu ainakin osittain jo heti ensimmäisellä käynnillä.