Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HSL:n matkakortista kysymys.

Vierailija
21.09.2014 |

Kun ostaa  HSL:n arvokortin ja siihen aikaa, nin onko hinta edullisempi, jos vakituinen osoite HKI:ssä?

Luin kyllä HSL:n sivuilta, mutta ihan ei tullut asia selväksi:).

Henkkari pitää olla mukana, kun kortin ostaa, mutta katsotaanko väestörekisteristä tms. asuinpaikka?

Itse muistan, että opiskeluaikana piti olla koulusta joku todistus ja sain opiskelijahinnalla tuon lipun...

Kiitos!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on halvempi ja tarkistetaan väestörekisteristä onko asuinpaikka hsl-alueella.

Vierailija
2/7 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on hieman termit sekaisin. Palvelupisteestä voit ostaa matkakortin, johon voit ladata arvoa (rahaa) tai aikaa (esim. 1kk).

Matkustaminen on edullisempaa pääkaupunkiseudulla asuville, ja asuinpaikka tarkastetaan väestörekisteristä. Opiskelupaikasta kun pyydät opiskelutodistuksen, niin saat kortille alennusryhmän, jolla matkustaminen on n. 50% halvempaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvokortti ei ole henkilökohtainen eikä ostettaessa kysytä henkkareita, mutta siihen ei siis voi ladata muutakuin rahaa. Matkustaminen on halvempaa esim Helsingin sisäinen käteisellä 3.00 ja arvokortilla 1.95€

Vierailija
4/7 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän liittyen toinen kysymys toiselta tietämättömältä, joka on yleensä käyttänyt autoja ja siksi joukkoliikennemaailma on vieras :)

Siis, alkaako HSL:n matkakortille ladattu aika/kausi/(tai mikä se nyt onkaan) lataushetkestä, vai voiko sen laittaa alkamaan vaikka viikon päästä, vai alkaako se ensimmäisetä käyttöhetkestä vai mistä? HSL:n sivuilla ei (tietenkään) tätä kerrota.

Vierailija
5/7 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 14:59"]Siis, alkaako HSL:n matkakortille ladattu aika/kausi/(tai mikä se nyt onkaan) lataushetkestä, vai voiko sen laittaa alkamaan vaikka viikon päästä, vai alkaako se ensimmäisetä käyttöhetkestä vai mistä? HSL:n sivuilla ei (tietenkään) tätä kerrota.

[/quote]
Sen voi valita alkamaan heti tai haluamanaan päivänä. Tuollainen ensimmäisestä käyttöhetkestä aktivoituminen taas ei ole mahdollista.

Vierailija
6/7 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö se kauden hinta ole sama kaikille riippumatta asuinkunnasta? (Siis esim. että mä vantaalaisena saan käsittääkseni saan Helsingin sisäistä aikaa samaan hintaan kuin helsinkiläiset.) Mulla on se käsitys, että ero hinnassa riippuu siitä onko kortti henkilökohtainen tai haltijakohtainen (= samaa korttia saa käyttää useampi henkilö) eikä kotikunnalla olisi väliä. Arvolla matkustaessa se on ihan sama, kummanlainen kortti on.

Vierailija
7/7 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 16:10"]

Siis eikö se kauden hinta ole sama kaikille riippumatta asuinkunnasta? (Siis esim. että mä vantaalaisena saan käsittääkseni saan Helsingin sisäistä aikaa samaan hintaan kuin helsinkiläiset.) Mulla on se käsitys, että ero hinnassa riippuu siitä onko kortti henkilökohtainen tai haltijakohtainen (= samaa korttia saa käyttää useampi henkilö) eikä kotikunnalla olisi väliä. Arvolla matkustaessa se on ihan sama, kummanlainen kortti on.

[/quote]

hsl-alueella asuville hinta on sama, mutta jos jostain syystä sulla kautta ja asut virallisesti esim. tampereella (väestörekisterin mukaan siis), se on kalliimpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan