Suosittele kosketusnäyttöpuhelinta + perustele vähän
Olen jäänyt kehityksen kelkasta ja vanhan Nokian kapulapuhelin hajosi eilen. Minun pitää huomenna mennä ostamaan itselleni uusi puhelin ja ajattelin ostaa viimein kosketusnäyttöpuhelimen. En ole yhtään seurannut mitä malleja ja ominaisuuksia on saatavilla, joten tarvitsisin pikaisesti vähän käytännön kokemuksista tietoa.
Tällä hetkellä käytän puhelinta vain soittamiseen ja tekstaamiseen ja joskus myös taskulaskimena. En tarvitse kalleinta ja prameinta mallia, eikä siihen olisi nyt varaakaan, mutta en ehkä halua ostaa myöskään ihan halvinta karvalakkimallia.
Toivoisin, että puhelin olisi helppokäyttöinen ja sillä voisi myös tarkastaa sähköpostit suht helposti. Haluaisin myös, että kamera olisi hyvä, koska tässä vanhassa puhelimessani se on ollut niin huono etten ole ottanut sillä kuvia juuri ollenkaan.
Auttakee!
Kommentit (13)
Lumia 620. Halpa ja hyvä peruspuhelin. Ei ole ollut ongelmia, näyttö on kestänyt hyvin lukuisia tippumisia. Helppokäyttöinen. Tässä on myös hyvä kamera! Vaihdettavat kuoret, paikka muistikortille, irroitettava akku. Suosittelen ehdottomasti!
Itse olen aikonut ostaa Sony Xperia Z1. Listaan tähän nopsaan..:
-Akunkesto
-Vedenpitävyys (ehdoton, ettei mene kosteutta sisään), pölynsieto
-Mahdollisuus ladata telakalla
-Hyvä kamera 20mpix, mulle riittävä :)
-Hyvä suorituskyky
-Sopiva koko, 5", isompaa en halua
-Haluan ehdottomasti Android-puhelimen, en windowsia tai iphonea.
-Hinta, en maksaisi yli 400e puhelimesta enkä tarvitse uusinta mallia (345e/Gigantti)
-Näyttö! Haluan katsoa elokuvia myös puhelimella.
Veikkaan että kaikissa nykyisissä puhelimissa on yhtä helppoa tarkistaa sähköpostit ja kameratkin ovat laadukkaita. Lopullinen vertailu kannattaa tehdä liikkeessä, kokeilla puhelimia.
Samsung galaxy s3 4g, ei ihan uusin malli mutta iso näyttö, hyvä kamera (tosin etukamera on aika heikko, kelpaa jos ei ota selfieitä paljoa) on todella hyvä puhelin. Hintakin on mennyt alemmas hyvin
Kiitos kaikista kommenteista! Toitte esiin hyviä perusteluja. Kivä tietää jotain ihan käytännöstä ennen kuin menee kuuntelemaan myyjien myyntipuheita.
Otan mielelläni vastaan lisääkin kommentteja joko joko samoista tai eri malleista.
Kysymys sinulle (tai sellaiselle joka osaa vastata) joka "mainostit" Sony Xperia Z1-puhelinta. Mitä eroa on android, windows ja iphone puhelimilla käytännössä? Olen kuullut kaikista puhuttavan, mutta en tiedä niiden eroa tai ominaisuuksia.
No tässä on yksi artikkeli aiheesta http://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2013/05/01/alypuhelimen_osto-opas_nain_valitset_puhelimesi
Tosin Android ei ole yhtään sen monimutkaisempi kuin muutkaan, sille on tällä hetkellä eniten ilmaisia sovelluksia. Esim. itse ostin juuri sienikirjan :D Tässä on niin monta koulukuntaa kuin on käyttäjiäkin, luulen..
Aloitteijalle suosittelen Windows Phonea, se on kaikkein yksinkertaisin opetella. Jos oma isäni (70 v.) sitä oppi käyttämään, niin kuka tahansa oppii. Kartat ja navigaattori ovat mielestäni markkinoiden parhaat, kamerat myös hyviä. Myös itselläni on ollut Lumia jo kolmatta vuotta ja tyytyväinen olen ollut.
Miksi sun pitäis ostaa kosketusnäyttöpuhelin? Ei niillä tee mitään järkevää. Katsele vähän ymärillesi niitä säälittäviä ihmisiä joiden on pakko kokoajan lääppiä puhelintaa kun ovat koukussa siihen. Haluatko olla kohta yksi heistä?
Mulla on ollut kaksi kosketusnäytöllistä älypuhelinta; Nokian eka Lumia 800 ja sen akun loputtua (tosin käytin lisäakun kanssa puolisen vuotta) ja nyt Lumia 520 eli halvin Lumia-puhelin joka sarjassa on, maksoi Ruotsista tilattuna alle 80€. Valitsin tämän koska:
-Käytän puhelinta eniten nettiselailuun työmatkalla, Whats Uppailuun, soittamiseen sekä kuvaamiseen (ei mitään taidekuvia vaan dokumentointia töissä). Näissä toimii todella hyvin. Kuvissa on itseasiassa tosi tarkat kirkkaat ja selkeät värit. Ei salamaa, mikä ei haittaa.
-Luuriin voi vaihtaa akun, takakuoren ja kuoret ysärimalliin. Akun saa helposti irti eli jos puhelin jumittaa sen voi heti korjata eikä tarvitse odottaa akun tyhjentymistä kuten iPhonessa
-Edullinen hinta. 70-luvulla syntyneelle on edelleen ihme että tällaisen laitteen saa alle satasella :)
-Pienin mahdollinen älypuhelimen koko jonka löysin ja on aika kevyt myös. Mulla on läppäri erikseen, puhelimen ei tarvitse olla sen korvike.
-Nostalgia-arvo. Viimeisiä Nokian nimellä myytäviä luureja.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 18:15"]
Itse olen aikonut ostaa Sony Xperia Z1. Listaan tähän nopsaan..:
-Akunkesto
-Vedenpitävyys (ehdoton, ettei mene kosteutta sisään), pölynsieto
-Mahdollisuus ladata telakalla
-Hyvä kamera 20mpix, mulle riittävä :)
-Hyvä suorituskyky
-Sopiva koko, 5", isompaa en halua
-Haluan ehdottomasti Android-puhelimen, en windowsia tai iphonea.
-Hinta, en maksaisi yli 400e puhelimesta enkä tarvitse uusinta mallia (345e/Gigantti)
-Näyttö! Haluan katsoa elokuvia myös puhelimella.
Veikkaan että kaikissa nykyisissä puhelimissa on yhtä helppoa tarkistaa sähköpostit ja kameratkin ovat laadukkaita. Lopullinen vertailu kannattaa tehdä liikkeessä, kokeilla puhelimia.
[/quote]
Ja kriteerinä vielä että se on Windows-puhelin. Olen PC-ihminen ja luuri toimii hyvin yhteen koneeni kanssa. PC-Mac välillä esim. kuvien siirto ei ole yhtä sujuvaa
Samsung galaxy s5. Paras samsung tähän mennessä. Akku kestään todella hyvin. Hyvä näyttö 5,1" ja kamera :) tykkään enemmän, kun galaxy s3:sta joka oli ennen käytössä.
iPhone 4s toimi kuin ajatus, erittäin hyvä. Nyt mulla on Samsung galaxy S4 mini, eikä sekään pöllömpi ole.
Samsung trend plus. Hyvä toimii kauan. Hyvä kamera. Saa katottuu sähkö postit ja ei oo kallil saa jostain alle 80e mut silti hyvä ja kosketusnäyttö puhelin kannattaa
Tästä:
http://popular.ebay.com/cell-phones/nokia/nokia-n900.htm