Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen, että tuttavani lapsi on syrjäytynyt. Mitä teen?

Vierailija
21.09.2014 |

Tulee vaan kamasti mieleen että poikani 8-vuotias kaveri on syrjäytynyt. Soitanko hänen äidille vai suoraan ylemmille tahoille? Poikani toi hänet meille kylään ja sitten kyselin myöhemmin pojastani niin kuulemma hän on pojan paras kaveri eikä hänellä ole oikeen muita kavereita juuri ollenkaan. Onneksi omalla lapsella on sentään 20-30 kaveria mutta silti huolettaa tuo tutun lapsi. Miten toimin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-30 kaveria no huh huh mikä niistä on sitten oikee kaveri?
Entäs jos annat asian vaan olla jokainen tavallaan en kestäs jos meillä ravais 20-30 kaveria per lapsi.

Vierailija
2/5 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/5 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla pojalla on tarve vain yhteen hyvään ystävään. Sinun pojallasi taas ei näytä ystäviä olevan lainkaan (paitsi ehkä tuo poika, mutta tehän ette tajua siitä mitään).

Vierailija
5/5 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tee mitään. Ei se mikään syrjäytynyt ole, ei kukaan tuossa iässä vielä ole. 

Sitä paitsi hän saattaa olla tuollainen omasta tahdostaan. Monet introvertit luonteet ei kaipaa kuin yhden hyvän kaverin, eivätkä "jaksa" sosiaalisuutta enempää. Kaikki eivät kaipaa sitä yhtäkään, vaan se riittää mitä on pakko olla sosiaalinen perheessä ja koulussa, ja joillekin sekin on raskaan suuri määrä. 

Osassa tapauksista toki on niin, että lapsi haluaisi että on enemmän kavereita mutta ei ole. Ei nämäkään nyt niin valtavan surullisia tapauksia lopulta ole, että siihen ulkopuolisten pitäisi alkaa puuttumaan. Esim. itse olin tuossa iässä kiusattu, eikä minulla ollut ketään ystävää. Tekihän se vähän kipeää joo, mutta hengissä selvittiin eikä siitä pysyvää haittaa ole tullut. Aikuisten puuttumisesta ei edes olisi mitään apua, huonommaksihan se tilanne menisi jos yritettäisiin pakottaa tyyppejä jotka lähinnä nauraa yhdelle, olemaan muka kavereita hänen kanssaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä