Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkaajaministeri Grahn-Laasonen sosiaaliturvaa uudistamaan. Mitä luulette, että tapahtuu?

Vierailija
24.06.2023 |

Grahn-Laasonen toteutti suuret leikkaukset ollessaan opetusministerinä ja suoraan sanottuna kusi koko ammattikouluopetuksen. MItä luulette, että hän saa aikaan sosiaaliturvaministerinä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni tekee niinkuin Petteri sanoo

Vierailija
2/28 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että sosiaaliturva uudistuu toivottuun suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandy Graham-Lapsonen.

Vierailija
4/28 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää.

Vierailija
5/28 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei enää vaan voi jäädä sairaseläkkeelle ku on kipeä selkä parikymppisenä ja saada 1200€/kk + asunto

Vierailija
6/28 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika näyttää miten meni. Harpilla ja kulmamitalla ei voida mitenkään suunnitella kaikkea varmaksi. Nykyään 2020-luvulla  kun tarttee rakentaa muutakin kuin epäjumalien kunniaksi pystytettyjä katedraaleja ja niin edelleen.

Vierailija
7/28 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä strategia laittaa herttainen nuori nainen hymyillen  kertomaan koulutus ja sosiaalisektorin leikkauksista. Muutenkin paljon ministereinä naisia, koska osan mielestä kaikki kritiikki on naisvihaa. Mun mielestä Sanni on ihan vastenmielen porvari, Lulu on tyhjäpää ja niin edelleen. Kusipäitä toki on politiikassa muitakin. 

Vierailija
8/28 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petterin käsinukke kirjoitti:

Sanni tekee niinkuin Petteri sanoo

Molemmat tekee niin kuin WEF tahtoo

https://www.weforum.org/people/petteri-orpo

https://www.weforum.org/people/sanni-grahn-laasonen

Vierailija
9/28 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tapahtuu niin, että valtaosa ehdotuksista törmää perustuslakiin tai ei mene eduskunnassa läpi, koska osa omankin puolueen edustajista vastustaa kaikkein äärimmäisimpiä toimia. Koulutuksen suhteen ei perustuslaki estänyt koulutussektorin romuttamista, joten Sanni Grahn-Laasonen pääsi tekemään tuhoa.

Vierailija
10/28 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että tapahtuu niin, että valtaosa ehdotuksista törmää perustuslakiin tai ei mene eduskunnassa läpi, koska osa omankin puolueen edustajista vastustaa kaikkein äärimmäisimpiä toimia. Koulutuksen suhteen ei perustuslaki estänyt koulutussektorin romuttamista, joten Sanni Grahn-Laasonen pääsi tekemään tuhoa.

Mikään ei voi tyssätä perustuslakiin, koska perustuslakivaliokunta on hallituksen hallussa. Ne valvoo perustuslain toteutumista.

Vierailija
11/28 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei voi tyssätä perustuslakiin, koska perustuslakivaliokunta on hallituksen hallussa. Ne valvoo perustuslain toteutumista.

Ovelasti toki yrittivät päästä romuttamaan koko perustuslainkin. Heillä on kuitenkin vain neljä vuotta aikaa - räikeimmät ja äärioikeistolaisimmat ideat vaativat niin valtavan selvitystyön ja valmistelun, että eivät ehdi saada niitä valmiiksi. Veikkaan myös, että persuista osa on pettynyt tai pettyy hallitukseen eikä äänestä persuja seuraavissa vaaleissa - näin sama hallituskokoonpano ei tule jatkumaan enää silloin. Seuraava hallitus kumoaa kaikki äärioikeistolaiset ja epäinhimilliset muutokset.

Vierailija
12/28 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustuslaissa ei sanota, että työttömälle pitää taata keskituloisen elintaso.

Vierailija
13/28 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sieltä jotain sosiaaliturvan sitomista pakolliseen digipassiin tule

Vierailija
14/28 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovelasti toki yrittivät päästä romuttamaan koko perustuslainkin. Heillä on kuitenkin vain neljä vuotta aikaa - räikeimmät ja äärioikeistolaisimmat ideat vaativat niin valtavan selvitystyön ja valmistelun, että eivät ehdi saada niitä valmiiksi. Veikkaan myös, että persuista osa on pettynyt tai pettyy hallitukseen eikä äänestä persuja seuraavissa vaaleissa - näin sama hallituskokoonpano ei tule jatkumaan enää silloin. Seuraava hallitus kumoaa kaikki äärioikeistolaiset ja epäinhimilliset muutokset.

Tämä on todennäköisin skenaario.

Vierailija
15/28 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim työttömillä jotka eivät alatekemään vastikkeellista aputyötä ei saisi olla omaa vuokra asuntoa vaan nämä henkilöt majotettaisiin johonkin valtion ryhmä parakkeihin muiden samasta asemassa olevien kanssa. Helsinkiin ei saisi muuttaa jos ei ole vakinaista työtä ja riittävää tuloa asumiseen.

Vierailija
16/28 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti toimintaa olisi tehostettavissa järkevällä resurssien käytöllä. Lopputuloksena myös työilmapiiri voisi parantua. Tämä vaatisi kuitenkin esihenkilöiden vaihtoa ja organisaatiomuutoksia joten tuskin tulee tapahtumaan. Leikataan lopputyötä tekeviä käsipareja, ja kas - säästöt ovat tehty.

Vierailija
17/28 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todennäköisin skenaario.

Ellei hallitus kaadu ennen sitä.

Vierailija
18/28 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eduskunta on se elin, joka säätää lait. Perustuslakia voidaan muuttaa yhden eduskuntakauden aikana ainoastaan, jos muutos julistetaan kiireelliseksi ja sitä kannattaa 5/6 enemmistö eduskunnassa.

Vierailija
19/28 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä strategia laittaa herttainen nuori nainen hymyillen  kertomaan koulutus ja sosiaalisektorin leikkauksista. Muutenkin paljon ministereinä naisia, koska osan mielestä kaikki kritiikki on naisvihaa. Mun mielestä Sanni on ihan vastenmielen porvari, Lulu on tyhjäpää ja niin edelleen. Kusipäitä toki on politiikassa muitakin. 

Nuori? 40- v

Vierailija
20/28 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuslaissa ei sanota, että työttömälle pitää taata keskituloisen elintaso.

Olenko minä 950 €/kk nettotuloilla mielestäsi keskituloinen?