Uskotko, että kenestä tahansa voisi tulla miljonääri jos alkupääoma annettaisiin hänelle?
Sanotaan vaikka satatonnia ja sillä pörssiin tai mihin mielii sijoittaa. Onko se vain alkupääomasta kiinni, kuten täällä moni sanoo, että helppohan se on miljonääriksi tulla kunhan on alkupääoma. Onko niin?
Kommentit (23)
EI, vaikka saisi monta alkupääomaa.
Valtaosalla ihmisistä ei ole osaamista rahan, sijoittamisen, rahoituksen, velkavipu, investoinnit, korkoa korolle, diskonttaus, talousmatematiikan, logistiikan,, yritystoiminnan tai sijoittamisen aloilta.
Näitä asioita ei opeteta kouluissa, eikä yliopistoissa.
Moni kyllä osaa törsätä. On ihmeellisiä harhaluuloja ja ovat helposti muiden aivopestävissä.
Ne jotka ovat itse varallisuuden hankkineet kyllä, 10% ehkä hyvällä tuurilla. 80% sori.
No ei:) Mun mutsi peri 350.000 (no joo markkaa, mutta kuitenkin). Kuoli viinaan 10v myöhemmin, tilillä oli muutama tonni (euroja tässä vaiheessa).
Paino on sanalla "sopiva". Totta kai joku voi olla huippu missä tahansa, kunhan hänellä on kaikki palikat kohdillaan. Se henkilö voi kuitenkin olla yksi miljoonista eikä normaali ihminen pääse samaan vaikka miten yrittäisi.
Usain Bolt on mahtava juoksija. Se, että mä sanon, että mä olen liian vanha eikä mulla ole samoja ominaisuuksia kuin Usain Boltilla ei ole turhaa negatiivisuutta vaan ihan realistista pohdintaa. Voinhan toki ajatella onnistumisiani juoksun saralla, mutta se ei tee minusta mitenkään Usain Boltiin verrattavaa juoksijaa.
Yksilön käsissä on paljon, mutta elämän realiteeteilla ja onnellakin on näppinsä pelissä onnistumisissa.