Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko krooninen myöhästelijä?

Vierailija
11.08.2008 |

Jos olet, miksi myöhästelet?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen usein ajankulkua liian optimistisesti.

Miksi kysyt?

Vierailija
2/15 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsen isä taas on niitä, joita myöhästyminen loukkaa suuresti.

Tästä seuraa konflikteja koko ajan, sillä miehen mielestä myöhästyminen johtuu vain ja ainoastaan siitä, ettei kunnioita toista tarpeeksi tullakseen ajoissa.

Lapsella taas on ihan oikeasti vaikeuksia hahmottaa ajan kulumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttavaa, enkä ole 20 vuodessa saanut muutettua.

Vierailija
4/15 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä minäkin, että (etenkin aikuisen kyseessä ollessa) myöhästely on todella loukkaava tapa. Ja se ei ole mikään ominaisuus, jolle ei voi mitään.

Vierailija
5/15 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään. Ajantaju on nolla, vaikka siitä on tehty herjoituksia päivittäina vuosikausia. Keskittymishäiriökin aiheuttaa myöhästelyä, eikä sillekään voi itse mitään. Joittenkin ihmisten aivot ei vaan toimi samalla lailla kuin meidän muiden.

t kolmonen

Vierailija
6/15 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole tärkeää olla - varsinkaan kyläillessä tms - ajoissa. Töihin ja muihin "virallisiin" tilaisuuksiin kyllä tulen ajoissa.

Minusta on kamalaa, jos vieraat tulevat tasan silloin kun on kutsuttu (tai hui kauhistus, jopa vaikka 5 min ennen), se on epäkohteliasta. Itse menen aina väh. 5-15 min myöhässä.

Vierailija
7/15 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissäni näitä myöhästelijöitä riittää, ja se on niin rasittava piirre. Mikä siinä on niin vaikeaa alkaa valmistautua sen verran ajoissa, että ehtii sovitussa ajassa? Ymmärrän, jos joskus myöhästyy, jos vaikka käy jotain odottamatonta, mutta kun AINA.

Vierailija
8/15 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole tärkeää olla - varsinkaan kyläillessä tms - ajoissa. Töihin ja muihin "virallisiin" tilaisuuksiin kyllä tulen ajoissa.

Minusta on kamalaa, jos vieraat tulevat tasan silloin kun on kutsuttu (tai hui kauhistus, jopa vaikka 5 min ennen), se on epäkohteliasta. Itse menen aina väh. 5-15 min myöhässä.

Vierailija
9/15 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä joustamattomat ihmiset, joille heidän oma aikansa on niin kamalan tärkeää, että kaikki pitää tapahtua sekunnin tarkkuudella. Voiko suurempaa itsekkyyttää enää ollakaan, kuin vaatia vieläpä muiltakin tuota samaa nipotusta.

Vierailija
10/15 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen jonkun. Rasittava tapa. Meidän jokaisen aika on yhtä arvokasta, siksi sovituista ajoista tulee huolehtia.

Vierailija
11/15 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen sitä mieltä, että kyse on kroonisesta sairaudesta, ei ole parannettavissa. Aivoista ilmiselvästi puuttuu joku ajantajua käsittelevä osa.

Vierailija
12/15 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka on vielä yleensä tyyliin 15 minuuttia voisi tehdä jotakin muutakin mukavaa kuin seistä kärkyssä Stokkan kellon alla.

Vierailija
13/15 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aina jaksaa ihmetyttää nämä joustamattomat ihmiset, joille heidän oma aikansa on niin kamalan tärkeää, että kaikki pitää tapahtua sekunnin tarkkuudella. Voiko suurempaa itsekkyyttää enää ollakaan, kuin vaatia vieläpä muiltakin tuota samaa nipotusta.

Jos on sovittu joku aika, niin täsmällinen ihminen on siellä silloin. Ja kun toinen on myöhässä, toisen aikaa menee hukkaan ja on tylsä odotella. Nipotusta tai ei, eipä se myöhästelijäkään varmaan nauttisi siitä odottelusta.

Ja pahimmillaan tapaamisen myöhästyminen lykkää seuraavaa sovittua hommaa tai sitä, mitä piti tehdä sen myöhästelijän kanssa ei ehdikään tekemään.

Miksei niitä tapaamisia voi suoraan sopia 15 min myöhemmäksi, niin voi tulla ajoissa? Tai jos ei tiedä miten pääsee lähtemään, sopii ajan joustavasti tai soittaa vaikka heti, kun tietää tarkemmin?

Jos taas joku on vaikka tulossa käymään, mitään tarkkaa aikaa ei tarvitse antaa. Silloin odotellessaan voi touhuta jotain järkevää tai vaikka lukea tai laiskotella.

Vierailija
14/15 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku jaksaa olla noin kireä ja mielikuvitukseton.

Minua aina jaksaa ihmetyttää nämä joustamattomat ihmiset, joille heidän oma aikansa on niin kamalan tärkeää, että kaikki pitää tapahtua sekunnin tarkkuudella. Voiko suurempaa itsekkyyttää enää ollakaan, kuin vaatia vieläpä muiltakin tuota samaa nipotusta.

Jos on sovittu joku aika, niin täsmällinen ihminen on siellä silloin. Ja kun toinen on myöhässä, toisen aikaa menee hukkaan ja on tylsä odotella. Nipotusta tai ei, eipä se myöhästelijäkään varmaan nauttisi siitä odottelusta.

Ja pahimmillaan tapaamisen myöhästyminen lykkää seuraavaa sovittua hommaa tai sitä, mitä piti tehdä sen myöhästelijän kanssa ei ehdikään tekemään.

Miksei niitä tapaamisia voi suoraan sopia 15 min myöhemmäksi, niin voi tulla ajoissa? Tai jos ei tiedä miten pääsee lähtemään, sopii ajan joustavasti tai soittaa vaikka heti, kun tietää tarkemmin?

Jos taas joku on vaikka tulossa käymään, mitään tarkkaa aikaa ei tarvitse antaa. Silloin odotellessaan voi touhuta jotain järkevää tai vaikka lukea tai laiskotella.

Vierailija
15/15 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin en minä kyllä ajattele, että se odottaja siellä jotenkin kärvistelisi. Oletan, että toinen osaa käyttää sen odotusajan hyödyksi rentoutumalla, ottamalla aurinkoa, lukemalla, soittamalla puhelun, jne. Enkä ainakaan pidä myöhässä olemista riittävänä syynä kaahata paikalle kolmeasataa vaarantaen samalla kaikkien tielläliikkujien hengen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi