Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten käytte suihkussa vauvan kanssa?

Vierailija
21.09.2014 |

En vain ymmärrä. Itse käyn yleensä illalla, kun hän nukkuu ja jos päivällä tarvii käydä, otan hänet sitteriin ihmettelemään suihkuni ajaksi. Miten voitte pitää vauvaa sylissä ja pestä esim. shamppoot yhdellä kädellä niin, että vauvaan ei mene pesuainetta? Ja miten ihmeessä pesette ittenne muutenkin vauva sylissä, eikö pesuaineet mene häneenkin? Vai tarkoittvatko kaikki, että käyvät vauvan kanssa suihkussa, että hän on sitterissä/bumbossa? Vai pesettekö pelkän vauvan ja itsekkin kastutte vain vedestä? Sunnuntai aamun pohdintoja :D

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 10:25"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 10:10"]En vain ymmärrä. Itse käyn yleensä illalla, kun hän nukkuu ja jos päivällä tarvii käydä, otan hänet sitteriin ihmettelemään suihkuni ajaksi. Miten voitte pitää vauvaa sylissä ja pestä esim. shamppoot yhdellä kädellä niin, että vauvaan ei mene pesuainetta? Ja miten ihmeessä pesette ittenne muutenkin vauva sylissä, eikö pesuaineet mene häneenkin? Vai tarkoittvatko kaikki, että käyvät vauvan kanssa suihkussa, että hän on sitterissä/bumbossa? Vai pesettekö pelkän vauvan ja itsekkin kastutte vain vedestä? Sunnuntai aamun pohdintoja :D [/quote]Laitan viltille ja telkan päälle. Odottelee tyytyväisenä. Mul on helppo vauva, kun leivonkin se seurailee vierestä.

[/quote]Siis onko vauva toisessa huoneessa suihkusi ajan??
[/quote]On. Ei sitä ennenkään ehitty jatkuvasti vieressä olemaan ja työt tehtiin. Nykyään ollaa niin uusavuttomia et ei pystytä mitään tekemään. Jos olen vauvan kanssa kotona kahdestaan ja näen et vauvalla kaikki hyvin. Kipasen suihkussa. Vauva ei viel liiku on niin pieni. Laitan hänet turvalliseen paikkaan. Viehän moni vauvan illalla nukkumaankin omaan sänkyyn, eikä nukuta/ kuten en itsekkään. Vauva jos jää hyvin mielin. Eri huoneessa on silloinkin. Käytän maalaisjärkeä, en ole niitä äitejä jotka eivät pysty käymään kakalla kun vauva on. Sitte kun vauva alkaa ryömimään, voi laittaa pinnasänkyn suihkun ajaksi.

Vierailija
22/34 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuopukseni oli vauva, minulla oli hermorataongelmia. Siksi suihkussakäynti oli aina oma operaationsa. Kun vauva oli mukanani, istui hän ensin sitterissä pelkässä vaipassa + pyyhe peitteenä odottamassa että pesen itseni. Sitten vauva tuli kanssani suihkuun ja keskityin pitämään tiukasti hänen toisesta reidestään kiinni siten että muu vartalo lepäsi minun vartaloa tai kättäni vasten. Minulla oli suihkussa myös muovinen penkki, jolla istuin aina vauvan kanssa. Toinen käsi oli aina kiinni vauvassa ja toinen vapaana pesemään.

Sitten kuivattiin ensin lapsi, takaisin sitteriin ja kuivasin itseni.

Ei se loppujen lopuksi ollut kovinkaan hankalaa, mutta itseä jännitti että tiputan pienen, kun käsissä ei aina ollut paljon voimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä opettaa. Kun maailmalla näkee kuinka huonosti lapset voivat ja orpoja on. Kotona yksi suihkussakäynti kyl onnistuu. Vauva pärjää kyl hetken, kun varmistaa turvallisuuden.

Vierailija
24/34 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanon että käyn vauvan kanssa suihkussa, on vauva sitterissä. 

Vierailija
25/34 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma tämäkin on? Kävin suihkussa, kun vauva nukkui. Kylppärin ovi auki, niin että kuulin jos heräsi itkemään tai sitten tosiaan möllötti sitterissä näköyhteyden  päässä. Hyvin meni. Ei kai kukaan nyt ole koko ajan kiinni siinä vauvassa, vaikka se pieni ja avuton onkin. Ja tosiaan lapsen voi laittaa vaikka vilttille laittialle kylppärin oven viereen tai mitä nyt ikinä.  

Vierailija
26/34 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen ei varmaan kukaan tee omaa pesuaan kokonaisuudessaan siten, että lapsi olisi koko ajan sylissä. Sitähän ap varmaan mietti.

Vierailija
27/34 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 10:25"]

Miksi vauvan kanssa täytyisi käydä suihkussa? Eikö kylpy riitä? Ja jos se "vauva" osaa jo seistä, niin silloin ei ole mitään suihkuongelmaa

[/quote]Meillä vauva inhosi kylpemistä. Siksi suihkuteltiin. Sittemmin kyllä hänestä kehkeytyi vesipeto.

Vierailija
28/34 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää isoäideiltä tai vanhoilta täteiltä. Miten pärjäsivät vauvojen kanssa. Pääsette uusavuttomuudesta.

Vierailija
29/34 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vauvan kylvettäminen oli paljon hankalampaa kuin suihkussa käyminen yhdessä, joten vastasyntyneestä asti lapsemme ovat käyneet suihkussa meidän vanhempien kanssa. Itsensä saa pestyä myös yhdellä kädellä, enkä ajatellut että shampooveden osuminen vauvaan oli kovin kamalaa.

Vierailija
30/34 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh

Vierailija
31/34 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä

Vierailija
32/34 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysyny miten se onnistuu, pääsen kyllä suihkuun ja otan vauvan sinne sitterissä tai käyn kun hän nukkuu, ei ongelmaa. Ihmettelin miten jotkut tekevät sen vauvan kanssa yhdessä, niin että vauvakin on suihkussa yhtäaikaa. Sellaista, kun olin lukenut.

ap

Vierailija
33/34 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 12:25"]

En kysyny miten se onnistuu, pääsen kyllä suihkuun ja otan vauvan sinne sitterissä tai käyn kun hän nukkuu, ei ongelmaa. Ihmettelin miten jotkut tekevät sen vauvan kanssa yhdessä, niin että vauvakin on suihkussa yhtäaikaa. Sellaista, kun olin lukenut.

ap

Tekemällä tehty "ongelma", jonka olet lukenut jostain. Just niin. Ota ne omat aivot narikasta ja käytä niitä.

[/quote]

Vierailija
34/34 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En peseydy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän