Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua jännittää niin paljon! Pitäisi ottaa pojan kanssa murrosikä ja ehkä ehkäisy tms puheeksi. Tää on vaan niin jännittävää ja pelottaa että en osaa tehdä sitä tarpeeksi hienotunteisesti...

Vierailija
23.08.2021 |

Oletteko ottaneet poikienne kanssa puheeksi murrosikää, seksiä ja ehkäisyä? Mulla on pian 15-vuotias poika, jonka kanssa näiden asioiden läpikäyminen alkaa varmaan olemaan ajankohtaista, sillä huomaan pojalla murrosiän puskevan päälle. Meillä on todella surullinen tilanne, pojan isä kuoli pari vuotta sitten ja pojalla ei mun lisäksi ole ketään todella läheistä ja turvallista aikuista. Isovanhemmat ja kaverin vanhemmat ovat kyllä suhteellisen läheisiä, mutta en mä heille tätä keskustelua halua lykätä. Sen verran herkkä aihe on kyseessä. Mä olen jo monta viikkoa miettinyt että tämä asia pitäis varmaan ottaa jotenkin puheeksi pojan kanssa, mutta en tiedä yhtään mitä asioita kannattaa nostaa esille ja miten niistä kertoisin. Meillä on yllättävänkin läheinen ja luottamuksellinen suhde ja esimerkiksi kesällä huomasin että on alkanut hiki haisemaan niin otin hygienian pojan kanssa ihan hyvässä hengessä puheeksi. Mutta tämä murrosikäkeskustelu mua ahdistaa. Vaikka miten koitan tähän suhtautua, niin tämä jännittää ihan kamalasti. Haluaisin että voisin puhua tästä pojan kanssa ja poika uskaltaisi mulle tulla tästäkin asiasta puhumaan jos joku ahdistaa tai ihmetyttää, ettei tästä tulis tabu. Vaikka tiedostan että pojankin olisi varmasti niin paljon helpompaa puhua näistä isälleen :(

Mutta niin, en vaan yhtään tiedä mitä asioita pojalle kertoisin tai miten. Pojalla varmasti on jo jotain tietoa enkä halua mitään noloa palopuhetta alkaa pitämään asioista. Mutta hyksi havaittuja, konkreettisia vinkkejä kaipailen. Erityisesti äideiltä, jotka ovat samassa tilanteessa olleet, mutta kaikilta muiltakin! Uuden edessä täällä ollaan..

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläköön kiveshiki!

Vierailija
2/36 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pahasti myöhässä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös jos sulla on veli niin se vois ottaa man to man talkin poikas kanssa kukista ja mehiläisistä. Äidin kanssa se voi olla vähän kiusallista.

Vierailija
4/36 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se käy koulussa?

Vierailija
5/36 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se käy koulussa?

Käy toki, mutta mun mielestä tää on niin iso ja herkkä asia, ettei sitä voi sysätä suoraan koulun vastuulle. Tai ainakin itse haluan pojalleni osoittaa että myös näistä asioista saa ja pitää tulla puhumaan jos joku alkaa ahdistamaan tai mitä vaan. Ap

Vierailija
6/36 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue muuta kuin otsikon, mutta siitäpä tulee upea keskustelu, kun äiti on paniikissa. Todella kypsää toimintaa.

Vierailija
7/36 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös jos sulla on veli niin se vois ottaa man to man talkin poikas kanssa kukista ja mehiläisistä. Äidin kanssa se voi olla vähän kiusallista.

Niin varmasti joku mies ois tätä asiaa niin paljon parempi käsittelemään nuoren pojan kanssa. Mutta kuten sanoin, meillä ei oikein oo elämässä sellaisia aikuisia joiden kanssa tätä keskustelua vois käydä. Kiusallista se varmasti voi olla. Sitä en kiistä. Ap

Vierailija
8/36 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa 😅

Vierailija
9/36 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hankkii dildon ja kondomin ja näyttää. Kondomit pojalle, dildo omaan käyttöön.

Vierailija
10/36 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet pahasti myöhässä...

En usko. Pojalla nyt vasta näyttää murrosikä puskevan päälle, joten asia tuntuu ainakin minun mielestä just nyt ajankohtaiselta. Ap

Vierailija
11/36 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää jonnekin esim kävelylle tai noin, ettet vaan tunge sen huoneeseen saarnaamaan. Neutraali tilanne. Kysy onko koulussa puhuttu ehkäisystä ja sukupuoliasioista ja kysy olisko jotain mistä haluis puhua seksi ja seurusteluasioihin liittyen ja onko miettinyt ehkäisyasioita. Sano että kondomia on sit aina käytettävä. Ei siitä enempää välttämättä tarvi puhua jos ei nuori halua ja ei koe tarpeelliseksi.

Vierailija
12/36 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet pahasti myöhässä...

En usko. Pojalla nyt vasta näyttää murrosikä puskevan päälle, joten asia tuntuu ainakin minun mielestä just nyt ajankohtaiselta. Ap

Vinkkaat RFSU:n sivustolle sekä välillä Suomessa pyörivästä Asiaa seksistä-sarjaan, jonka pitäisi jokaisen 12-vuotiasta vanhemman katsoa.

Vierailija
13/36 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei tarvitse kertoa.

Vierailija
14/36 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki niitä kondomeita useampi paketti kodin lääkekaappiin ja sanot, että tarpeeseen saa ottaa. Täytyyhän hänen opetella sen laittaminenkin rauhassa eli älä nillitä kun kumeja alkaa kadota.

Vierailija
15/36 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mä olen ollut samassa tilanteessa! Ratkaisin asian niin, että menin eräänä iltana pojan huoneeseen, seurasin kun poika pelasi, kyselin pelistä ja poika vastaili. Kysyin ohi mennen tytöistä. Ei kuulema ollut vielä ketään (oli 15 tai 16v). Ohi mennen vaan sanoin, että jos tulee joskus tytön kanssa sellainen tilanne muistaa käyttää kondomia ja saa aina tulla kysymään jos joku mietityttää. Poika mutisi jotain joo joo. Sitten kyselin vielä koulusta ja poika vastaili ja jutteli. Hyvin meni. Mäkin oon yksinhuoltaja.

Vierailija
16/36 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se käy koulussa?

Koulun murrosikä-, seksi-, ja ehkäisyvalistus on täysin olematonta! Sen varaan ei voi laskea yhtään mitään!

Vierailija
17/36 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkaa tasaseks.fi

Siellä on aiheeseen liittyvää materiaalia. Katso vaikka ne videot niin saat ehkä niistä ajatusta miten voi asioita käsitellä :) Normaaleja ja luonnollisia asioitahan nämä on. Yritä olla näyttämättä sinun ahdistusta pojalle. Tsemppiä!

Vierailija
18/36 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta kädestä pitäen. Näytät omalla vaginallasi mitä sille pitää tehdä, että tyttö nauttii.

Vierailija
19/36 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.gummerus.fi/fi/kirja/9789512413256/respektia-seksikirja-poj…

Tämä kirja pojalle ihan ikiomaksi. Jos itse on vaikea puhua, niin tämä auttaa. Ja voi sanoa, että aina voi kysyä.

Vierailija
20/36 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luonto tikanpojan puuhun vetää. Siinä ei tarvita hyväätarkoittavia tätejä neuvomassa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi