Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fitness-kisat, Tampereen karsinnat

Vierailija
20.09.2014 |

Eli mielipiteitä voittajista ja kilpailijoista yleensä?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
42/67 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 19:06"]

On kyllä aivan totta, että fitness- ja bodylajit ovat ainoita, joissa voi päästä kutsumaan itseään kilpaurheilijaksi hyvin ohuella treenitaustalla. Monet lajit pitää aloittaa ihan junnuna, että pääsee huipulle, mutta bikinissä ja bodyssa on paljon esimerkiksi entisiä sairaalloisen lihavia ihmisiä, jotka ovat laihduttaneet ja alkaneet treenata kisalavoille. Kuitenkin myös fitnesslajeissa kuten myös muissa urheilulajeissa pitää olla myös synnynnäistä lahjakkuutta, jos maailman huipulle haluaa. Suurin osa fitnesskisaajista ei tosiaan pääse pro-tasolle kuten Virmajoki ja parhaimmat fitnesskisaajatkin ovat yleensä jo aikaisemmin liikkuneet ja harrastaneet aktiivisesti.

[/quote]

Totta, mutta jopa se maailman huippu on näissä lajeissa erittäin ohut. Sen lisäksi pitää vielä erottaa nämä nykyiset missikisa-sarjat aidosta fitness-sarjasta, jota voidaan edes teoriassa pitää urheilullisena. Todellinen urheilullisuus paljastuu sitten melko ohueksi, jos katsotte perinteisen rytmisen voimistelun suorituksia. Kuka tahansa kansallisen tason voimistelija voisi siirtää ohjelmansa fitness-puolelle ja olisi heti vapaaohjelman osalta palkintokorokkeella. Seisoskelulajeissa puhutaan sitten ihan puhtaasti missikisoista.

On tottakai silti hienoa, että monet nuoret siirtyvät terveempien elämäntapojen pariin lajin inspiroimana, mutta realiteetteja ei silti tule unohtaa. Yksi realiteeteista on, että kansallisesti koko body-skenen kilpailussa käy vähemmän katsoja kuin eukonkannon sm-kisoissa. Itse lajin harrastajilta tämä hämärtyy helposti kun ollaan kuplan sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 19:00"]

Mistä näkisi helpoiten kuvakoosteet ja tulokset näistä karsinnoista?

[/quote]
www.bodylehti.fi

Vierailija
44/67 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon naisten fitnesssarjoissa käytetään anabolisia steroideja tai muita aineita? Bikinissä tuskin, koska lihasmassan määrä on sen verran pieni, mutta entä body fitness tai physique? Naisten kehonrakennuksessa uskon anabolisten käytön olevan yleistä, koska sellaisen pihvimäärän uskon olevan mahdotonta naisille ihan natuna, mutta nuo bikinin ja bodybuildingin väliinjäävät fitness, body fitness ja physique on vähän epäselvää douppauksen suhteen. Onko jollain sisäpiiritietoa?

Vierailija
45/67 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Linda Manuella hehkutti jotain kiellettyä tehonlisääjää, mutta muuten en tiedä :D

Vierailija
46/67 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh... Ei oo nyt oikein mielipiteitä kun mulle ei oo ihan selvinnyt mitä tossa ajetaan takaa... Onko siis tarkoitus treenata niin että näyttää bikineissä mahdollisimman hyvältä?

Vierailija
47/67 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:02"]Öh... Ei oo nyt oikein mielipiteitä kun mulle ei oo ihan selvinnyt mitä tossa ajetaan takaa... Onko siis tarkoitus treenata niin että näyttää bikineissä mahdollisimman hyvältä?
[/quote]

Kvg ystäväni, kvg

Vierailija
48/67 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:02"]Öh... Ei oo nyt oikein mielipiteitä kun mulle ei oo ihan selvinnyt mitä tossa ajetaan takaa... Onko siis tarkoitus treenata niin että näyttää bikineissä mahdollisimman hyvältä? [/quote] Kvg ystäväni, kvg

[/quote]

Joo mä katoin mutta en oikein löytänyt vakuuttavia vastauksia. "Kehon pitää olla urheilullisen ja terveen näköinen". Ei noi mun mielestä kovin terveiltä näyttäneet...

Vierailija
49/67 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sarjassa on neljä tyyppiä ja neljäs hehkuttaa hyvää suoritustaan, kun tuli neljänneksi, on se musta vähän typerää.

Vierailija
50/67 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummissa karsinnoissa oli kovempi taso, Jyväskylässä vai Tampereella? Onko tulossa vielä muita karsintoja ennen fitness expoa?

Vierailija
51/67 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.bodylehti.fi/?p=6357

Menikö tuo 170cm-sarjan voitto teistä ihan oikeaan osoitteeseen?

Vierailija
52/67 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia te fitnesslajien seuraajat olette? Oletteko offilla olevia itsekin fitnesskisaajia, onko haave tulevaisuuessa lavoilla, oletteko peruspunttaajia vai ihan sohvaperunoita? :)

Vierailija
53/67 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 01:06"]

Millaisia te fitnesslajien seuraajat olette? Oletteko offilla olevia itsekin fitnesskisaajia, onko haave tulevaisuuessa lavoilla, oletteko peruspunttaajia vai ihan sohvaperunoita? :)

[/quote]

Aika tavallisia ainakin mun frendit on ja tottakai yritetään punttia nostella. Saa kai sitä aina haaveilla.

-ap

Vierailija
54/67 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 01:06"]Millaisia te fitnesslajien seuraajat olette? Oletteko offilla olevia itsekin fitnesskisaajia, onko haave tulevaisuuessa lavoilla, oletteko peruspunttaajia vai ihan sohvaperunoita? :)
[/quote]

Minä treenaan itsekin aika paljon (tosin tällä hetkellä muistutan lähinnä sohvaperunaa, koska motivaatio on aivan kateissa), mutta mitään kisakiinnostusta ei ole ikinä ollut. Tai oikeastaan kisailu voisikin olla mukavaa, mutta diettaamaan minusta ei olisi ikinä. Eli varmaan olen sitten välillä hurjasti treenaava peruspunttailija. Osaksi seuraan lajia, koska moni kaveri/tuttava kilpailee.

Vierailija
55/67 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 01:06"]

[/quote] Itsekin treenaan paljon. Vuosi sitten haaveilin että lähden kisaamaan itsekin, mutta se diettaaminen ei oikein nappaa ja kisakunto ei miellytä omaa silmää, joten omaksi ilokseni jatkoin treenaamista. Mutta kuka tietää olen vasta 22v.Nyt niin hyvä treeni draivi päällä, että taas innostuin ideasta lähteä kisaamaan jollain tasolla. Mutta tällä hetkellä tyydyn seuraamaan sivusta ja haen omiin treeneihin inspistä.

Mutta tosiaan se kisakunto on niiin pieni osa sitä miltä kroppa suurimman osan vuodesta näyttää. Oikeastaan kaikki fitness kilpailijat näyttävät paremmilta ja terveiltä offilla ennen diettaamista.

Vierailija
56/67 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mun mielstä Jyväskylässä oli paljon kovempi taso. Puhun nyt pelkästään naisten body/biksusarjoista. Varsinkin treen bodyn pitkä sarja oli ala-arvoinen. Ainoa joka mun mielstä oli todella kovassa kunnossa bodyssä, oli Hanna Autti, pituussarjaa en muista. Siinä likassa on vähän mallia muillekkin bodykisaajille. Biksusarjat oli vähän mitäänsanomattomia.. Noh, Henriikka Klemetti oli hyvä, voittikin oman sarjansa.

Vierailija
57/67 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kisaajan kuvaa eilen katselin facessa, niin tuli oikein sääli. Kaksi silikonipalloa kananrinnassa, mikä ajaa ihmisen tuohon pisteeseen?

Vierailija
58/67 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa yksi turkulainen bikinikisaaja, joka ei jyväskylässä sijoittunut lainkaan mutta tampereella nappasi sarjansa kakkossijan. Hän on kiertänyt kisoja maailmallakin eikä koskaan voittanut. Tänä vuonna asensi vielä silikonit jotta mahkut olisi paremmat. Tuskin tulee edes niiden avulla menestymään.

Vierailija
59/67 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 09:31"]

Huvittaa yksi turkulainen bikinikisaaja, joka ei jyväskylässä sijoittunut lainkaan mutta tampereella nappasi sarjansa kakkossijan. Hän on kiertänyt kisoja maailmallakin eikä koskaan voittanut. Tänä vuonna asensi vielä silikonit jotta mahkut olisi paremmat. Tuskin tulee edes niiden avulla menestymään.

[/quote]

Kuka tää biksukisaaja on? 

Niin ja ite oon innokas saliharrastaja, sen myötä alkanut kiinnostaa nää lajit. Hämmentää miten "huonossa" kunnossa olevia lavalle nousee. Erityisesti body fitnessin sarjoissa treellä oli todella heikkoja esityksia. Eikö valmentajillakaan ole mitään vastuuta? Sanoa että ei kannata mennä edes yrittään, varsinkin jos ei lihaksia ole ja kunto on aivan nesteinen. Mut ehkä se on joillekkin, vaan se juttu, voi sanoo että Mä olen body/biksukisaaja. 

20

Vierailija
60/67 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä puhut nyt b i k i n i fitneksestä älä sekoita sitä urheiluun eli bodyfitness

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme