Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään hysteerisesti miehen pettämistä - kiitos AV-keskusteluiden

Vierailija
20.09.2014 |

Meillä siis ihan normaali, tasapainoinen ja pitkä suhde takana, pari lastakin siunaantunut. Ollaan molemmat ihan tavallisia ihmisiä eikä pettämishistoriaa tai muutakaan epämääräistä kummallakaan taustalla. Siis ei mitään syytä odottaa mitään pahaa, mutta...

...kun täällä on jatkuvasti näitä "mies petti ja jätti, tuli ihan puskista"-juttuja niin musta on tullut ihan vainoharhainen asian suhteen! Täältä saa sellaisen kuvan kuin jokainen mies pettäisi tilaisuuden tullen. Oma itsetunto on muista syistä nollissa, joten pelko varmaan kumpuaa sieltä.

Kohtalotovereita? Pitäis varmaan lopettaa palstailu?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla ei oo mitään tekemistä todellisuuden kanssa, pelkkää viihdettä sitä haluaville. Siis sulla ei oo mitään hätää, luota omiin vaistoihisi. Kaikki hyvin!

Vierailija
22/46 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:14"]Mä olen aikapäiviä sitten opetellut ajattelemaan, että mitä sitten? Maapallo ei suistu radaltaa, mä en kuole ja työt ja lapset on hoidettava vaikka mies kävisi missä. Tästä varmaan johtuu se, että en stressaa moisilla asioilla, jos mies pettää, niin se on tasantarkkaan miehen ongelma ja häpeä, ei minun. Mies se siinä menettää enemmän kuin minä.
[/quote]
Kiitos, tämäpä tervehenkinen ja maanläheinen vastaus :) -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:16"]

Tällä palstalla ei oo mitään tekemistä todellisuuden kanssa, pelkkää viihdettä sitä haluaville. Siis sulla ei oo mitään hätää, luota omiin vaistoihisi. Kaikki hyvin!

[/quote]

Tällä palstalla nimenomaan on se koko todellisuus. Raadollinen todellisuus. Valitettavasti.

Vierailija
24/46 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:14"]Mä olen aikapäiviä sitten opetellut ajattelemaan, että mitä sitten? Maapallo ei suistu radaltaa, mä en kuole ja työt ja lapset on hoidettava vaikka mies kävisi missä. Tästä varmaan johtuu se, että en stressaa moisilla asioilla, jos mies pettää, niin se on tasantarkkaan miehen ongelma ja häpeä, ei minun. Mies se siinä menettää enemmän kuin minä. [/quote] Kiitos, tämäpä tervehenkinen ja maanläheinen vastaus :) -ap

[/quote]

Kyllä, se vaati jonkun vuoden itsetunnon kasvattamista ja muutenkin kasvua henkisesti, olin nuorempana tosi mustasukkainen. Nyt tiedän kuka olen ja minkä arvoinen olen ja meillä menee paremmin kuin koskana. Ja parasta on se, että tiedän pärjääväni vaikka tapahtuisi mitä tahansa.

Vierailija
25/46 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:14"]Mä olen aikapäiviä sitten opetellut ajattelemaan, että mitä sitten? Maapallo ei suistu radaltaa, mä en kuole ja työt ja lapset on hoidettava vaikka mies kävisi missä. Tästä varmaan johtuu se, että en stressaa moisilla asioilla, jos mies pettää, niin se on tasantarkkaan miehen ongelma ja häpeä, ei minun. Mies se siinä menettää enemmän kuin minä. [/quote] Kiitos, tämäpä tervehenkinen ja maanläheinen vastaus :) -ap

[/quote]

Paitsi että sitten kun se oikeasti tapahtuu, niin kyllä siinä henkilökohtainen maapallo suistuu radaltaan. On helppo sanoa niin kauan kun ei ole itse kokenut sitä tuskaa.

Vierailija
26/46 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:21"]

[/quote]

Paitsi että sitten kun se oikeasti tapahtuu, niin kyllä siinä henkilökohtainen maapallo suistuu radaltaan. On helppo sanoa niin kauan kun ei ole itse kokenut sitä tuskaa.

[/quote]

Mistä tiedät etten ole sitä joskus kokenut?

Vierailija
27/46 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tämän palstan pettämisketjut eivät ole jostain syystä vaikuttaneet tällä tavalla. Meillä vain ei kumpikaan ole kiinnostunut sellaisesta pelleilystä. Pettämisketjuista tulee se vaikutelma, että kyseiset parit eivät ole oikeasti läheisiä toisilleen. Tiedän, että tämä on monille punainen vaate; vaimonpettäjä-exänikin kohkaa suu vaahdossa, että vielä se sunkin miehes pettää. Varmasti repivää olla niin kateellinen. No, jos meillä joskus jotain tuollaista problematiikkaa ilmenisi, selviäisimme luultavasti siitä; meillä on jo niin hieno, pitkä ja ehjä yhteinen historia.

Vierailija
28/46 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista pihdata ja nalkuttaa, ja vaatia mieheltäsi lompakkoa. Toimii.

Vierailija
29/46 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:31"]Muista pihdata ja nalkuttaa, ja vaatia mieheltäsi lompakkoa. Toimii.
[/quote]
Höpsis. Jos jotain olen täältä oppinut, niin puoliso ei voi käytöksellään estää/aiheuttaa pettämistä. Siis esim. seksin määrällä ei ole merkitystä. - ap

Vierailija
30/46 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:08"]

Eikö kukaan muu kehtaa myöntää AV:n vaikuttaneen maailmankuvaan tälläkin tavalla?

[/quote]

Minä. Mieheni on todella suoraselkäinen kaveri, joka arvostaa reiluutta ja muiden hyvin kohtelemista kovasti. Olen kaunis, erittäin älykäs, mutta todella hankala kumppani. Mies on menestynyt, komea, aivan ihana ja kohtelee minua rakasvasti kuin kukkaa kämmenellä. Hän ei ole väkivaltainen, alkoholisti, eikä mitään sellaista. 

Meillä on kaksi lasta, molempien halusta. Mies hoitaa lapsia yhtä paljon kun minäkin ja on aivan uskomaton isä. Monetkin naiset olisivat hänestä kiinnostuneita ja olen joskus hänelle sanonut, että minua pelotattaa että joku päivä hän tajuaa, että jonkun toisen kanssa olisi helpompaa. Siihen hän totesi, että meni kanssani naimisiin (kohta 10v sitten) tietäen millainen olen ja että edelleen rakastaa samaa naista. 

Seksi toimii, hellyys toimii (lapsemme ovat 2- ja 1-vuotiaat), kotitöiden jako toimii, lomat toimivat, kaikki toimii erinomaisesti.

Av:n myötä olen ruennut välillä ajattelemaan, en niinkään pettämistä mieheni kohdalla (no tosin, miksei vaikken sitä uskoisikaan, ei ne muutkaan ole), mutta sitä, että hän löytäisi toisen. Hän sanoo, että olen hänen elämänsä suurin rakkaus, osoittaa sen ja siltä tämä palsta saa minut joskus harvoin epäilemään. En tiedä olisiko oikeasti aika lopettaa palstailu?

Vierailija
31/46 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin helpottaa se tieto et kaikki pettämisjutut mitä tiedän niin niissä osapuolet on myöhemmin kertonut et avioliitossa oli jo merkkejä hajoomisesta. En oikeasti ole koskaan kuullut et onnelliset ihmiset pettää.

Vierailija
32/46 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:37"]

Mua ainakin helpottaa se tieto et kaikki pettämisjutut mitä tiedän niin niissä osapuolet on myöhemmin kertonut et avioliitossa oli jo merkkejä hajoomisesta. En oikeasti ole koskaan kuullut et onnelliset ihmiset pettää.

[/quote]

Meillä ei ollut mitään merkkejä mistään hajoamisesta. Yhdessä oli oltu 20 vuotta, kaikki mielestäni hyvin eikä mieskään koskaan valittanut, silti se petti. Mutta ei meidän avioliitto siihen hajonnutkaan.

Vierailija
33/46 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on se, että pelkäsi pettämistä tai ei, niin ns. oma tausta kannattaa pitää kunnossa ja turvassa, niin pelot ei saa valtaa. En tarkoita sitä, että talous ja kaikki pitäisi pitää erillään pitkässä suhteessa, mutta kun hoitaa asiansa niin, että esim. on säästössä rahaa sen verran, että hätätilanteessa on saatavilla parin kuukauden puskuri, mieli on vakaampi. Lisäksi kaverisuhteita ja harrastuksia on hyvä ylläpitää ja hoitaa.

Pelot voimistuvat entistä enemmän, jos tuntuu että koko elämä ja sen onni/vakaus on miehestä kiinni. Silloin syntyy vääränlainen riippuvuussuhde ja ahdistaa ihan senkin takia. Aina voi pettämisen sijaan tapahtua muutakin (esim. onnettomuus) ja näissä kriisitilanteissa on tärkeää, että oma henkinen ja taloudellinen turvaverkko on kunnossa.

Vierailija
34/46 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan muu kehtaa myöntää AV:n vaikuttaneen maailmankuvaan tälläkin tavalla?

[/quote]

Palstalla roikkuessa iskee kyllä kaikki maailman paniikit päälle. Vähän kun ottaa etäisyyttä eikä käy täällä mässäilemässä näillä jutuilla, niin pää rauhoittuu.

Täällä mä tunnen itteni ihan luuseri-wt-yh:ksi enkä oikeasti ole kuin se yh.

Vierailija
35/46 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi ällöttää, kun tuttu mies, jonka kanssa on joskus ollut suhde, alkoi vongata keväällä oikein kunnolla FB:ssa. Kun en oikein lämmennyt, niin sitten vasta paljasti, että hänelle ja avovaimolle on tulossa vauva. Sittemminkin tuli jotain vihjailevia viestejä, en vastannut. Jotenkin olen tyrmistynyt, että tuollaisia miehiä oikeasti on, eivätkä ole vain av:n legendaa. 

Vierailija
36/46 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa mun käsittääkseni petetään paljon vähemmän kuin esim. Italiassa jos tää nyt yhtään helpottaa. Koska petetään vähemmän, niin se on isompi asia ja siitä kohkataan enemmän jne. 

Vierailija
37/46 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kirjoittelee näitä pettämisjuttuja  joita on petetty tai ovat itse pettäneet. Moni pettää, se on fakta, mutta turha yleistää että KAIKKI pettää. 

Normaalissa hyvässä ja onnellisessa parisuhteessa ei petetä jos molemmat ovat sitä mieltä, että turha riskeerata ja menettää kaikki yhden syrjähypyn takia. Kaikki voivat pettää halutessaan. Mutta kaikki ei halua. Suurinosa pystyy ajattelemaan näissäkin asioissa järjellä ja laittamaan arvonsa järjestykseen eikä mieti alapällään kuten eläimet.

Vierailija
38/46 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:47"]

Miksi joku mies ei pettäisi tilaisuuden tullen? Kas siinäpä kysymys.

[/quote]

Ehkä kaikki miehet eivät ajatele pelkästään alapäällään. Miksi kaikki naiset eivät pettäisi jos tilaisuus tulisi? Minä en ainakaan riskeeraisi omaa, hyvää ja onnellista suhdettani jonkun syrjähypyn takia. Eikä miehenikään.

Vierailija
39/46 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:56"]

Suomessa mun käsittääkseni petetään paljon vähemmän kuin esim. Italiassa jos tää nyt yhtään helpottaa. Koska petetään vähemmän, niin se on isompi asia ja siitä kohkataan enemmän jne. 

[/quote]

No se ON iso asia

1) puolison, sen oman rakkaan luottamuksen pettäminen ja selän takana vehkeily

2) mahdollisuus tartuttaa siihen omaan rakkaaseen joku tauti (kaikki sukupuolit kun eivät välty kondomillakaan)

3) lehtolasten mahdollisuus

4) ajankäyttö, esim. oikeista ylitöistä tulee rahaa, salillakäynnistä paremminvointia jne.

Pettäminen on nimenomaan sen oman rakkaan satuttamista ja kusettamista. Kuinka moni voi pitää itseään hyvänä ihmisen ja puolisona ja pettää sitä omaa rakastaan, sen sijaan, että työskentelisi jopa sen oman rakkaansa kanssa löytääkseen sen syyn tehdä jotain noin kamalaa jo ennen kuin se tapahtuu. 

Vierailija
40/46 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:34"]

[/quote]

Minä. Mieheni on todella suoraselkäinen kaveri, joka arvostaa reiluutta ja muiden hyvin kohtelemista kovasti. Olen kaunis, erittäin älykäs, mutta todella hankala kumppani. Mies on menestynyt, komea, aivan ihana ja kohtelee minua rakasvasti kuin kukkaa kämmenellä. Hän ei ole väkivaltainen, alkoholisti, eikä mitään sellaista. 

Meillä on kaksi lasta, molempien halusta. Mies hoitaa lapsia yhtä paljon kun minäkin ja on aivan uskomaton isä. Monetkin naiset olisivat hänestä kiinnostuneita ja olen joskus hänelle sanonut, että minua pelotattaa että joku päivä hän tajuaa, että jonkun toisen kanssa olisi helpompaa. Siihen hän totesi, että meni kanssani naimisiin (kohta 10v sitten) tietäen millainen olen ja että edelleen rakastaa samaa naista. 

Seksi toimii, hellyys toimii (lapsemme ovat 2- ja 1-vuotiaat), kotitöiden jako toimii, lomat toimivat, kaikki toimii erinomaisesti.

Av:n myötä olen ruennut välillä ajattelemaan, en niinkään pettämistä mieheni kohdalla (no tosin, miksei vaikken sitä uskoisikaan, ei ne muutkaan ole), mutta sitä, että hän löytäisi toisen. Hän sanoo, että olen hänen elämänsä suurin rakkaus, osoittaa sen ja siltä tämä palsta saa minut joskus harvoin epäilemään. En tiedä olisiko oikeasti aika lopettaa palstailu?

[/quote]

No jopa ipadin näpppiksellä tuleekin virheitää :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi