Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta että ennen sai poltaa tupakkia junissa lentokoneissa ja linja-autoissa

Vierailija
23.08.2021 |

Näin vaari väittää.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa rehtori pössytteli huoneessaan punaista Marlboroa vuonna 1987. Muut opettajat kävivät kellarikerroksen väestönsuojassa.

Vierailija
62/70 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yliopistolla luentosalin takaosassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista tietää, vähentyvätkö passiivisesta tupakoinnista aiheutuneet keuhkosyövät.

Itse en siis ole koskaan polttanut, mutta ei minua ihan hirveästi häirinnyt muiden polttelu samassa tilassa.

Ja tietenkin olen tyytyväisempi nykytilaan, ennen vanhaan kun kävi kapakassa niin vaatteiden haju seuraavana aamuna oli melkoinen.

Mäkin muistan, kuinka vaatteita piti tuuletella koko seuraava päivä, kun ne haisi ihan kapakille!

Vierailija
64/70 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän on jo lähes rikollista sanoa, että "minua ei haittaa" jos joku polttaa:) Kuuluisi olla otsa rypyssä.

Minua ei oikeasti haittaa jonkun polttamiset vaikka en itse polta. Totuin siihen niin lapsuudessa että ihmiset polttivat.

Vierailija
65/70 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan ihmiset ennen niin laihoja, kun kaikki poltti, joko aktiivisesti tai passiivisesti? Jospa tämä onkin se salaisuus kansakunnan järkyttävään lihomiseen?

Kun olihan se ruoka ennenkin hyvää, kun se kotona tehtiin ja rakkaudella.

Olenkohan ratkaissut yhden nykyajan isoimmista mysteereistä?

Vierailija
66/70 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta on tarkoitus tehdä savuton jossakin vaiheessa, joten mielestäni tänne muista syistä, kuin avioliiton tai asiatuntijatyön vuoksi saapuvilta tulisi edellyttää ja vaatia sitoumus täydellisestä tupakoimattomuudesta.

Kai meillä on oikeus edellyttää, että tulija on valmis täyttämään edes meidän asettamamme minimiehdot ja tupakointi aiheuttaa seurauksineen lisäkuluja yhteiskunnalle ja hidastaa tuon tupakoimattoman yhteiskunnan edistymistä.

Tulemisellehan on vaihtoehto ja mikäli ehdot ei sovi, niin sitten se toinen vaihtoehto käyttöön.  Ei tupakoiminen ole ihmisoikeus. vai onko se kuitenkin tässä tapauksessa kun kyse ei suomalaisesta.

Vierailija
67/70 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan ihmiset ennen niin laihoja, kun kaikki poltti, joko aktiivisesti tai passiivisesti? Jospa tämä onkin se salaisuus kansakunnan järkyttävään lihomiseen?

Kun olihan se ruoka ennenkin hyvää, kun se kotona tehtiin ja rakkaudella.

Olenkohan ratkaissut yhden nykyajan isoimmista mysteereistä?

Kyllä tuossa varmaan jotain perää on, ihan oikeasti. Ruoka oli ennen parempaa kuin nykyään.

Samaan aikaan alkoholia kulutettiin neljäsosa absoluuttisena per nenä verrattuna nykyaikaan.

70-luvun alussa noin 2,5 litraa vuodessa, nyt kymmenen litraa.

Vierailija
68/70 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan että 2013 oli vielä tupakkakoppi IC junassa. Heräsin uuteen lakiin kun se oli yllättäen laitettu säppiin. 

Vierailija
69/70 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka oli niin suosittua kun sitä suosittelivat lääkärit ja media terveellisinä(!). Nykyään tupakointia ei suositella mutta rokotteita kyllä ja nehän vasta suosittuja ovatkin, vaikka tiedetään että niistä on ihmiset vammautuneet pysyvästi tai jopa kuolleet! Jos niitä ei ota niin siitä saattaa toisen otsa mennä ruttuun, mutta haitat toki vaan itelle. Ihmiskunta on pölvästi, ei ole mikään muuttunut vain aineet vaihtuu. Kaikki menee kunnes joku lopettaa tämän hulluuden.

Vierailija
70/70 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1984 vielä ainakin sai polttaa työpaikalla vaikka oman työpöydän ääressä, tuhkakuppi oli pöydällä ja viis muista työntekijöistä, tee sitten töitä kamalassa tupakansavussa. Onneksi ajat muuttuneet.5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi