Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis, hunajaa ei saa syödä raskaana?

Vierailija
23.08.2021 |

Tiedän ettei alle yksivuotiaille saa antaa, mutta kysymykseni koskee hunajan pastöroimattomuutta. Nopeasti Googlella löytyy, ettei EU-alueella pastöroida hunajaa, koska se tappaa kaiken hunajan "hyvän". No, jättänee sitten sinne kaiken pahan myös?

Jenkeissä ei saa syödä raskaana pastoröimatonta hunajaa, ja koska EU:n alueella ei muuta myydä = hunajaa ei saa syödä. https://www.thebump.com/a/honey-pregnant

Ja en kaipaa mitään "älä syö mitään ja et voi syödä mitään ja minä söin kaikkea ja poltin ja dokasin ja vedin huumeita ja silti lapseni on terve kuin pukki" -vastauksia, koska haluan vain tietää tämän asian faktan ja suhteutan sitten toimintani sen mukaisesti.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jatkan nyt tästä vielä... Mun on vaikea ymmärtää niitä, jotka kiukuttelevat siitä, ettei sitä tai tätä "saa" syödä. Mulle suositukset on sitä, että kerrotaan, että hei, näissä ruoka-aineissa on riski sille, että jotain voi mennä vikaan. On olemassa aika paljon muitakin asioita, joita ihmiset tekevät ja joissa on riski. Eli niidenkin kohdalla jokainen päättää omalla kohdallaan, ottaako sen riskin vai ei. Kukaan ei tule riistämään sushipalaa tai hunajalusikkaa kenenkään kädestä. 

nro 15

Suositukset on joskus osittain suosituksia, sen takia, että niitä ei voi valvoa. Ei voi tietää mitä ihmiset kotonaan suuhunsa pistävät. Lakien noudattamistakaan ei ehditä valoa, joten siksi monia "suosituksia". Laeissa se ero, että jos jää kiinni niin siitä voidaan rangaistus langettaa, kuten jos esim. ajaa kännissä autoa ilman turvavyötä, ylinopeutta (raskaana). Tässä siis on muiden henki vaarassa, kuin ajajan, myös sikiön.

"Suositukset" siis monesti tarkoittavat asioita, joita pitäisi ehdottomasti noudattaa, jos halutaan taata vielä syntymättömän lapsen oikeudet syntyä terveenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän