Klexanea/hepariinia raskausaikana piikittävät!?
Osaako kukaan sanoa, mikä on maksimiannos mitä Klexanea voi raskaana ollessa piikittää? Minulla diagnoosina siis fosfolipidivasta-aineoireyhtymä. Itselläni ei tukoksia ole ollut, mutta keskenmenoja kyllä. Painoa löytyy huikeat 80kg.
Kommentit (13)
Mietin itse samaa,raskaus olisi toiveissa ja nyt pitäisi vaihtaa mareven tuohon klexaneen.Klesane on tosi kallis,10 piikkiä.n.70€,pistetäänkö niitä koko raskausaika.Mulla kolme syvää laskimoveritulppaa vuoden aikana.164/59 en tupakoi,vastatkaa joku kiitos:)
Kannattaisiko soittaa lääkärille ja kysyä sieltä? Et voi tosissasi kysyä täältä tällästä, vai uskotko sitten kaiken mitä ehdotetaan? En ymmärrä...
Riippuu täysin siitä mitä lääkäri määrää tilanteestasi riippuen.Eli onko ollut tuloksia,keskenmenoja vai geneettinen tukostaipumus.Minä pistän vklota12lähtien 100/4mg.Jatkuu6vko synnytyksen jälkeen.Toisille määrätään vasta loppuraskaudesta,toisille vasta synnytyksen jälkeen.
Hei 5,pistät ilmeisesti vatsaan onko sulle tullut pahat mustelmat?
On tullut,kiva oli olla uimarannalla bikiineissä,ihmiset varman kauhuissaan kun raskaana olevan vatsa ihan mustelmilla...
Mä pistin kaksi piikkiä päivässä, painoin raskausaikana 58-68 kg. Mulla oli suuri veritulppariski. Fosfolipidin kanssa on tosi tärkeää seurata vauvan liikkeitä ja kasvua.
Minulle tuli pohkeeseen tukos rv24. Klexane aloitettiin heti. 80mg aamuin illoin. Rv 38 annps pudotettiin 60mg x2. Ja piikit tietty vatsaan. Ja muistelmat aivan järkyttävät. 2vrk synnytyksestä vaihdettiin marevaniin jota söin sen 6vko. Klexane annoshan määräytyy painon ja tilanteen mukaan.
9 jatkaa...synnytya jouduttiin tapaturman vuoksi käynnistämään ja olin edellisenä iltana pistänyt. Wn saanut epiduraali wmkä spinaali puudutetta koska piston ja puudutteen välillä pitää olla vähintään 20h. Tästä oli anestesialääkäri hyvin ehdoton. Liian aikaisin annettu puudutus voi aiheuttaa halvaulsen! Joten synnytin lapsen ilokaasun avulla 19h51min edellisen piston jälkeen!
Iso kiitos muutamalle asiallisesti vastanneelle! Halusin siis vaan tietää konkreettisia määriä, mitä muut ovat käyttäneet raskauksissaan ilman, että mitään vakavampia komplikaatioita "yliannostuksesta" on tullut. Tämä "vaiva", toistuvat keskenmenot tuntuvat olevan aika vähän tutkittu juttu lopulta ja lääkemääräyksetkin vaihtelevat lääkäreillä.
Olen siis pistänyt itsekin jo viidessä aiemmassa raskaudessa, joten kokemusta löytyy. Varovasti vaan lisätty annostusta aina seuraavaan kertaan.. olen ymmärtänyt, että tämä 2x60mg/vrk olisi se maksimiannos. Siis minun kohdallani. Näköjään isompiakin voidaan määrätä.
T. Ap
Klexanea voidaan käyttää myös raskautta yritettäessä, jos on esimerkiksi aikaisemmin ollut keskenmenoja tai alkionsiirroissa. Ainakin Pas-siirrossa käyttö on mahdollista.
Nosto