Voiko unisieppari olla vaarallinen?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Voi. Se antaa järkyttävän kuvan sisustusmaustasi.
XD
Meillä on makkarin ikkunassa iso unisieppari ja hyvin nukutaan.
Ihan turhaa voodoota, miksi täytyy nukkumiseenkin sekoittaa jotain henkivaltoja.
Rukoile mieluummin iltarukous Jeesukselle.
Jos joku haluaa pitää buddha patsasta hänen omassa kotonaan.Niin se ei ole mikään synti tai pahe!Joten annettakoon heille siihen myös täysi oikeus!
Toiset maalaa piruja seinille tuon tuostakin.Eli jos johonkin pitäisi puuttua.Niin juuri sellaisiin asioihin!Eikä niinkään ”buddha”patsaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Voi. Se antaa järkyttävän kuvan sisustusmaustasi.
Itse en ole yhtään "sisustus" ihminen mutta tämän ymmärrän kyllä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 12:07"]
Meillä toiminut hyvin kun isommalla lapsella alkoi olla painajaisia eli uskon voima on vahva
Oisko kannattanut ennemmin opettaa iltarukous? Se toimii oikeasti.
Mitä eroa? Molemmat ihan satujuttuja.
Väärin. Rukous on totta, unisieppari hölynpölyä. Ja jos alat nyt kehua, miten te olette ateisteja, niin pohja menee ateismilta, jos lapselle voi kuitenkin opettaa uskomusjuttuja jostain unisieppareista.
Unisieppari on vanhempi kuin kristinusko.
Sitä voi käyttää koristeena. Ei ole pakko ajatella että se suodattaa painajaisia tai muuta sellaista. Alkoholi ne painajaiset luo yleensä ja silloin voi nähdä vaikka mitä unta siitä siepparista, alkoholin voi jättää. On paljon koristeita ja "taikakaluja", mutta eikös se ole ihmisestä kiinni mitä sillä tekee tai vaikka olisi tekemättä. Sulat sinänsä joskus symboloivat viestejä taivaan ja maan välillä, voimistavat joskus energioita vähän, energia virtaa tai sulalla ohjataan savua. Niissä sieppareissa on kyllä eri kuvioita ja symboleja, niiden vaikutus on toisen luennon aihe. Symboli voi olla valon symboli itselle, ei pimeyden, kuten pentagrammissa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä toiminut hyvin kun isommalla lapsella alkoi olla painajaisia eli uskon voima on vahva
Kumpikin on yhtä tehokas.
Usko on voimakas voima vakaumuksesta riippumatta. Iltarukous kuuluu osaksi uskontoa nimeltä kristinusko. Unisieppari on Ameriikan alkuperäiskansojen uskomuksiin pohjautuva iltarukousta muistuttava esine.
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Rukous on totta, unisieppari hölynpölyä. Ja jos alat nyt kehua, miten te olette ateisteja, niin pohja menee ateismilta, jos lapselle voi kuitenkin opettaa uskomusjuttuja jostain unisieppareista.
En ole ateisti. Minulla on usko. Mutta en ole kristitty.
Jumalanlapset ei ole jaettu "kristittyihin" ja "ateisteihin".
Ei ole mitään pahempaa kuin mitä ihmiset tekee toisilleen.
Unisieppari, empä ole typerämpää kuullu.
Jeesus on tie, totuus ja elämä kirjoitti:
Vähän sama juttu kuin budha-patsaat sisustuksessa, itse en pitäisi kodissa esillä unisiepparia edes sisutusesineenä enkä mitään mitään mikä edustaa vieraiden uskontojen jumalia tai henkivaltoja. Miehelläni oli puinen budha-patsas ja pari muuta jumalpatsasta ja naamioita, mutta hän sai hankkiutua niistä eroon kun menimme kihloihin ja muutimme yhteen. Hän on ns. nimikristitty eikä niillä ollut muuta arvoa kuin matkamuistona ja sisustuselementtinä. Ei itse esine pysty mitään aiheuttaman, mutten silti halua niitä omaan kotiini. Sen sijaan risti, pari ikonia ja joulukuvaelma löytyy. Kristinuskossa ikoneissa uskotaan olevan voimaa, mutta itselleni ne ovat vain kuvia Jeesuksesta, ne voivat auttaa rukoilussa, muttei itse esineissä mitään yliluonnollista ole. Iltarukouskin saattaa toimia kuten unisieppari, placebo-vaikutuksella, mutta kun on uskossa ja rukous tulee aidosti sydämestä, oli se sitten opeteltu tai vapaamutoinen, niin tottakai Isä sen kuulee. Yhteys Jeesukseen ei ole ihan helppo juttu, kyllä se mielestäni vaatii nöyrtymistä, vaivannäköä, Raamatun lukua, uskovien yhteyttä...
Asunnossani on Buddhan kasvot asetettuna korkeimmalle kohdalle kasvot kohti kodin sydäntä. Sen sijaan ristiä minun olisi vaikeampi kotona pitää.
Sisustukselliset patsaat jotka esittävät mitä tahansa pyhää ovat mielestäni halpamaisia. Tuliaiseksi pitäisi ostaa jotain muuta. Buddhilla tai risteillä ei mielestäni pidä sisustaa kotia, mikäli ne eivät ole oman elämänkatsomuksen mukaisia. Samaa mieltä olen unisieppareistakin, vaikka lasten kohdalla ymmärrän niiden funktion myös ateistien lapsille, sillä lapsenusko ei vaadi aikuisen lupaa.
Joulupukin palvojat on muuten yhtä kuin vanhan vihtakintun palvojat. Ottakaas selvää asiasta niin yllätytte.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa voodoota, miksi täytyy nukkumiseenkin sekoittaa jotain henkivaltoja.
Kiitos. Välitän viestisi tämän illan aikana aidolle alkuperäiselle intiaanille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä toiminut hyvin kun isommalla lapsella alkoi olla painajaisia eli uskon voima on vahvaOisko kannattanut ennemmin opettaa iltarukous? Se toimii oikeasti.
Unisieppari on vanhempi kuin kristinusko.
Minulla on amerikanintiaanien höyhenistä
tekemä kaunis vaaleansiniharmahtava unisieppari, roikkuu tuuletusikkunan kahvassa ilman ihmeempiä merkityksiä, on matkamuisto Atlantasta.
Vierailija kirjoitti:
Unisieppari, empä ole typerämpää kuullu.
Tuohan on reklamaation paikka. Sieppari vei hyvät unet ja jätti pahat tilalle. Mitähän ne sanoisi asiakaspalvelussa, kun menisi tekemään valitusta...