&hearts MAALISmasut keskiviikkoa & hearts
Huomenta vaan kaikille, meillä ainut aika päivästä kun kukaan ei ole koneella, on aamulla ennenkuin muut herää, onneksi itse olen aamunvirkku, sillä täällä taas heti ensimmäisenä pinoa aloittelemassa.
Pahoittelut marrgelle ja äitiiiille, ja kovasti voimia surun keskellä.
Tervetuloa mukaan joukkoon mimmi ja kata-72, ja muutkin uudet maalismasut.
Inhokki kotityö on ehdottomasti IKKUNANPESU YÖK, tänäkin keväänä jäi sitten yläkerrasta ikkunat pesemättä, mutta täytyy nyt syksyllä ottaa itseä niskasta kiinni, ettei taas luista moisesta puuhasta.
Oma napa: Parin tunnin päästä on alkuraskauden lääkärineuvola, ja pitäisi eka kerran kuunnella sydänääniä, jännittää, toivottavasti se meidänkin pikkuinen siellä puksuttaa.
Mukavaa päivää kaikille maalismasuille...
petriina rv 12+2
Kommentit (39)
heräsin tänään itkuisena ja surullisella mielellä. kaikki maalismasuista pudonneet olivat tulleet uniini ja yhdessä surtiin suurta menetystä.
voimia teille kaikille!
tänään oli sitten toinen aamu peräkkäin kun hampaiden pesu aiheutti oksennusreaktion. saa nähdä miten jatkossa harjaus onnistuu.
tuo doppler kuullostaa houkuttelevalta. itse kun en vielä vauvan sydänääniä ole kertaakaan kuullut. nähnyt onneksi sykkeen olen kolmessa ultrassa nähnyt.
mun tekisi mieli tehdä vauvalle jotain, etenkin täällä eilen olleet linkit sisälsivät kivoja peittoja. värin valinta vaan on niin vaikeaa kun ei tiedä kumpi on tulossa. millaisia värejä te muut tässä vaiheessa olette valinneet?
ruusunpiikki 13+1
Mutta sulla tais olla vikana se ,että olit vahingossa lyönyt välilyönnin ja-merkin ja heartsin väliin=)Koska toinen sydän näkyi.
Tekevälle sattuu!!!!
Onnea myös neuvola lääkäriin!!!Tulehan sitten kuulumiset kertomaan!!!
Tämä ahkera äiti nousi jo klo 06 ja keitti koko perheelle riisipuuron.
Olisihan sitä voinut nukkuakkin mutta kun ei uni tullut simmuun.Nyt tytöt on jo koulussa ja kohta viemme pojat puistoon.Mies on yhä saikulla ja menemme keskustaan ostoksille.
Haaveilen uusista verhoista pöytäliinasta,Kynttilätkin alkaa olla poltetut,niitä ehdottomasti lisää=)
Huomenna viihdoin se neuvola,jännittää niin kovin että varmasti osasyynä unettomuuteen.Miten sitä ihminen saakin kytkettyä pelot ja kauhukuvat näin tiukasti omaan pieneen päänuppiinsa eikä osaa päästää niistä irti...
Yhä kysyn uudelleen saman kuin eilisessä pinossa.
Mistä olette ostaneet/tilanneet niitä kotidopplereita ja mikä hinta???
Alkoipa hirmuisesti kiinnostaa,miksiköhän=)
Sänkyjä petaamaan,tiskit koneeseen,yksi koneellinen pyykkiä pyörimään.Siinä ohjelmaa seuraavaksi!
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
Leanna ja ipanat sekä sissi rv 10+
Titi olikin eiliseen pinoon vastannut dopplerista!Kiitos,menekin katsomaan kys sivut!!!!
Sohvin sydän näkyi hienosti eilisessä pinossa!!Se on joo jännä miten mulla kyllä näkyy " omat" sydämet aina(ellen sitten ole tehnyt kirjoitusvirhettä)Ja toisille näkyy,toisille ei!
Ilahduttakaa te muut niillä sydämillä!!!!
L
Aluksi, Petriina, ensimmäinen sydän näkyi, toinen ei :)
Ja Sohvin eilinen punainen sydän oli erilainen kuin muut aiemmat sydämet :)
Sitten asiaan...
Minä heräilen joka aamu klo 7, kun tuo mies nousee ja lähtee töihin. Melkein samaan aikaan sitten poikakin pitää hoputtaa kouluun, joten aamusta ei tule nukuttua pitempään. Nyt kun olen löytänyt syömisrytmin, on aamuisinkin hieman parempi olo. Jaksaa katsoa aamutv:tä ja kutoa/virkata, ennen raksalle lähtöä.
Virkkasin vauvan peiton ( tai siis jonku sen kaltaisen ;)) joka on pääväriltään valkoinen, mutta kun minulla oli sinisiä lankoja jäljellä niin tein siihen sinisiä raitoja. Täytyy tosin myöntää, että mietin jo miten siihen saisi tyttömäisyyttä enemmän tarvittaessa, mutta en viel äkeksinyt ihmeempiä. Sininen on kuitenkin lempivärini, joten tytön täyyy tottua siihenkin :D
Nyt teen vaalenvihreää, keltaista ja valkoista sisältävän kudotun peiton, jossa on lähdetty kulmasta liikkeelle. (Kirjoitinkin siitä tuonne toisaalle) Ihan hauskalta näyttää tuo tekele. Taidan jossain välissä ostaa paremmat langat ja tehdä kunnollisen peitteen tuolla mallilla. Nyt olen käyttänyt vain langanjämiä, mitä kaapeista löytyy.
Näin muuten erään vauvan raittaissa sellaisen peiton joka oli tehty vaaleansinisestä ja vaaleanpunaisesta ruuduista ja väleissä oli valkoista, ihan hyvä väri kun menee sitten molemmille :)
Nyt kutomaan hetkeksi ja sitten maalaamaan....
t.punkeli rv 12+1(+1)
[color=red][size=6]♥[/size][/color]
Nyt kaikki kädet pystyyn keille tämä näkyy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jos tulee monta vastausta ettei näy,luovutan ja vannon,ei yhtään sydämiä=koodeja enää!!!!!!!!!!!!!!!=)
Ihan siis leikkimielellä,en ota vakavasti epäonnistumistani=)
Kaikki mukaan,Leanna
Täällä voidaan huonosti. Kun en ajoissa ehtinyt aamiaiselle, piti oksentaa sapet pihalle. Kurkku on kipeä ja vielä yskänkin pakkasi. Kurja olo. Ja esikoinen ei ymmärrä miksi en jaksa nyt hyppiä ja riehua... Reppana.
rimma 12
Ihana tämä sydän keskustelu :) Kenen sydämet näkyy kenen ei ;)
Mulla migreeni meinaa vissiin hiipiä tuonne vasemmalle pään puoliskalle.. tarttis ottaa panadolia nyt heti niin voisi päästä siitä eroonkin eikä jäis roikkumaan, pelottaa ne monen päivän migreenit :(
Tänään olo vielä kohtalaisen hyvä, minäkin keittelin aamulla riisipuurot joten varmasti se hyvä aamiainen on saanut olon pysymään hyvänä. Eilinen oli tosi kuvottava koko päivä ja ilta, meninkin taas ajoissa nukkumaan kun en muuta keksinyt siihen oksettavaan oloon! Koskakohan tämä helpottaa?
Sinna 12+4 (+1)
Täällä on valvottu meilkein koko yö. Työasiat pyöri niin päässä, että sain unenpäästä kiinni ehkä klo 3 yöllä... Ja nyt jo hereillä " virkeänä" ....
Mulla on pe ultra ja kun luin eilisiä viestejä, ei voinut olla ajattelematta: Mitäs jos meillä sama tilanne/sisällä ei enää elämää tai jotain muuta sellaista ikävää.... Kyllä kyyneleet vierivät jo pelkästä ajatuksesta.
Eipä täällä muuta. Aika masentunut olo, mutta toivottavasti kohenee iltaa kohden....
rv 11+5
Kävin maanantaina np-ultrassa, jossa todettiin että vauva n. viitisen viikkoa oletettua edellä kehityksestä. Np jäi näin ollen mittaamatta, ja LA siirtyi 8.2.2007, joten hyppään tuonne helmikuisten puolelle jatkamaan turinointia, sikäli kun aikaa jää... nyt on ollut todella vähäistä tämä keskusteluihin osallistuminen viime aikoina. Olen yrittänyt kuitenkin aina lukea kuulumisia - ja luen varmasti jatkossakin.
Jos joku ottaisi tuon LA~listan hoitoonsa... päivitin sen juuri.
-Oikein hyvää jatkoa ja kevään odotusta kaikille!!
*vilkuttaa*
-neet rv 16+6 (OHO!!! :))
Kun nyt on meillä tai teillä onnellisilla joille np-ultra tarjotaan niin tämä hetki ajankohtainen ja lähestytään kovasti jo rakenneultraakin niin kysäisenpä erittäinkin vakavaa asiaa.. Mitä olette tai oletteko miettineet mitä jos on jotain esim. kromosomi juttuja taikka muuta kehityksessä poikkeavaa havaittavissa? Tietysti on tosi tosi vaikeeta miettiä asiaa ihan tosissaan, kun tilanne tulisi niin siihen ei millään olisi varmasti osannut varautua kuitenkaan vaikka se meillä kummitteleekin varmasti mielissä niin kauan kunnes kaikki todetaan olevan hyvin..
itse olen tähän asti kahdessa edellisessä raskaudessa kieltäytynyt kaikista näistä tutkimuksista, nyt otettiin se verikoe..enkä tiedä miksi sen otatin kun en oikein tiedä miten suhtaudun jos jotain löytyy.. voinko minä päättää siitä kuka syntyy ja kuka ei jos luonto antaisi kuitenkin raskauden jatkua normaalisti?
..vakavissa mietteissä, Sinna
Ohhoh :) Hei mutta tosi hienoa! Onnea vaan ja heippa helmikuisiin :)
Minä en ainakaan osaa päivitellä sitä listaa.. :/
sinna
No ohhoh!!! Kylläpä sulle tupsahti viikkoja lisää monta. Onko sulla ollut kovin epäsäännöllinen kierto kun noin paljon tuo oma olettamus raskauden alkamisesta on heittänyt. 5vkoa on nimittäin jo aikas iso harppaus lisää. Olen täällä ihan äimänä, että miten noi monta viikkoa voi tulla lisää. Vai onko sulla ollut välissä valemenkat tms. että et ole huomannut olevasi raskaana? Hassua. =) Tää nt-ultra oli ilmeisesti sun ihan eka ultra koska olishan tuo heitto jo aiemmin vissiin nähtykkin.
Ei muuta kun onnea kovasti...tuo on aina mukavampi noin päin, että viikkoja tuleekin lisää kun että niitä otetaan pois. Mutta 5vkoa...vieläkin ihmettelen täällä moista. =D Tuolla menollahan sä olet ihan pian puolessa välissä raskautta. =)
Hyviä vointeja jatkoonkin. =)
titi ja kirmeli 11+5
...näkyy, Leannalla iso punainen ja rimmalla pieni musta :)
Ja neet, tiedän miltä tuntuu kun viedään odotusajasta monta viikkoa pois :) Ensimmäisen kanssa siirryin jo eka lääkärikäynnillä huimasti eteenpäin. Saa nähdä mitä ne sanoo ensi maanantain ultrassa :)
Nyt jos sais ittestään sen verran irti, että lähtis raksalle maalaileen seiniä.
hauskaa päivänjatkoa kaikille
t.punkeli... jos vielä hetken kutois... ;)
SOHVIN sydän näkyy, samoin LEANNAN iiiso sydän.. :)
Tietääkö joku mitä tuo kaikututkimusmerkinnöissä oleva B-mitta tarkottaa? Kätilö merkkaili mitat paperiin ja kerto kyllä miehelle mitä ne on, mutta arvatkaapa muistaako tuo enää kun kysyn!! MUR!
Yritin ottaa kopiota ultrakuvasta, mutta ei se onnaa, tarttis löytää skanneri ja kokeilla sillä, vai saakohan nuo otettua kopion ja suurennettua jossain kopioliikkeessä? Haluaisin kehystää sen kuvan.
Njäh, olo on ollu ihan jees, tänää enempi nipistelly alamasua, mutta ehkä se nyt alkaa kasvaa?! Kuvotusta ei ole kun iltasin, jos sillonkaan..ja muutenkin olo on ihan jees, ainoostaan väsyttää ihan sikana kun ei ehtiny pariin päivään kunnolla levätä päivällä..joten, nyt päikkäreille!
Tappert ja Puksu 12+3 palaileepi myöhemmin taas
Noniin Lennan ja rimman sydän näkyy!!!!
Tappert se b-mitta on reisiluumitta!
Aamulenkiltä juuri tulin koiran ja tytön kanssa...Ihana viileä ilma!!
Kauhea pahoinvointi vaan jatkuu....yök....
Laskin eilen väärin rv:N eli tänään tuo 13+1 eikä eilen =) Tässä on niin innoissaan että laskee vähän liikoja (hih) Jollain oli varmasti sama laskettuaika 06.03.
Gallub: Haluaisin tietää paljonko kiloja on tullut kullekkin...Vai olenko ainoa (sumopainia)??? Itselleni eilen katsottuna 4.5 kg!!!! Minusta ihaaaan liikaa.
Mammapöksyt käyttöönotin jo tänään,onneksi on tuota vanhaa varastoa jäljellä.
Tuli mieleen että munkin pitäis sinne listalle päästä jos vaan löytyy sitten joku joka osaisi päivitellä niitä.
Terv kata-72 ja 13+1 asukki
Ne mittaa yleensä pään läpimitan, reisiluun pituuden ja vartalon ympärysmitan eli varmaan se joku niistä on..mut mikä.. muistaiskohan se mies noista vaihtoehdoista. Mulla vanhassa neuvola kortissa on mitat näin: B-mitta 4,1 ja F-mitta 2,7 ja sitä aiemmassa on taas ihan erit lyhenteet noiden mittojen edellä..
sinna
Nyt siis menossa 11+5 (vaikka edellisen ultran mukaan oliskin jo 12+1) ja tähän mennessä ei ole vielä kiloja tullut yhtään. 53kg on ja pysyy. Tjaa...olinkohan havaitsevinanin tänä aamuna painoksi 53,1. =)
No joo, mutta ei siis vielä ainakaan paino juuri muuttunut. Ihan hyvä niin.
titi ja kirmeli 11+5
Pahoittelut teille kaikille joiden raskaus ei sitten jatkunutkaan toivotulla tavalla :-(
Olin äsken ultrassa: Kaikki hyvin, liikkuvainen sikiö jolla kaikki kohdallaan, mutta puolentoista viikon päästä uusi käynti kun vastasi viikkoja 10+4 eikä 12+1 niin kuin menkkojen mukaan. Se oli ihan odotettavissa kun oli niin epäsäännöllinen kierto. Ei l.a:n siirtyminen haittaa mitenkään mutta se harmittaa että ei sitten vielä ihan justiinsa voi odottaa loppuvan.
Painogalluppiin: Mulla paino on noussut ehkä jotain 1,5 kg, on tullut liikuttua vähemmän ja syötyä epäterveellisemmin kun syön pahoinvoinnin takia usein ja sitä mitä tekee mieli.
Ääh, nyt pitää alkaa valmistautua töihin lähtöön.
Kirjoittelemisiin!
Kaisu rv 10+4
Eipä näy tällä meidän koneella, omatkaan sydämet... en siis enää yritä niitä lisätä, mutta leanna laita vaan sinä kuitenkin niitä, näkyyhän se kuitenkin toisilla... Ihmeellisiä ovat nämä tietokonekiemurat...
petriina