Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

&hearts MAALISmasut keskiviikkoa & hearts

30.08.2006 |

Huomenta vaan kaikille, meillä ainut aika päivästä kun kukaan ei ole koneella, on aamulla ennenkuin muut herää, onneksi itse olen aamunvirkku, sillä täällä taas heti ensimmäisenä pinoa aloittelemassa.

Pahoittelut marrgelle ja äitiiiille, ja kovasti voimia surun keskellä.

Tervetuloa mukaan joukkoon mimmi ja kata-72, ja muutkin uudet maalismasut.

Inhokki kotityö on ehdottomasti IKKUNANPESU YÖK, tänäkin keväänä jäi sitten yläkerrasta ikkunat pesemättä, mutta täytyy nyt syksyllä ottaa itseä niskasta kiinni, ettei taas luista moisesta puuhasta.

Oma napa: Parin tunnin päästä on alkuraskauden lääkärineuvola, ja pitäisi eka kerran kuunnella sydänääniä, jännittää, toivottavasti se meidänkin pikkuinen siellä puksuttaa.

Mukavaa päivää kaikille maalismasuille...

petriina rv 12+2

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on la samana päivänä. kiva on nyt seurata sunkin kuulumisia ja vertailla olotiloja. jos -72 on sun syntymävuotesi, niin ollaan melkein saman ikäisiäkin, mä olen -71. mulle raskaus on tosin vasta ensimmäinen.

mulla putosi pahoinvoinnin aikana 9 kiloa. niistä on tullut takaisin 1-2 kg. mutta lähtöpainoa oli kyllä sen verran, että tästä en ole huolissani.

Vierailija
22/39 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman kertomukseni x6=)

Ekasta rv 10 oli noussut +1 kg ja rv 38 kiloja oli mittarissa +13

Toisesta rv 9 mentiin -2kg,mutta jo rv 25 yht´äkiä tullut +11kg!Yhteensä rv 39 mennessä 18.4 kg

Kolmannesta rv 10 nousua +1,5kg ja rv 22 jo7,2 kg lisää.Rv 40+2 mennessä lisää tullut 20kg

Neljännestä ei kiloakaan rv 10.Kokonaisuudessan vain 11kg

Viidennestä ei kiloakaan rv 10 mennessä mutta siitä rv 25 kiloja tuli +9,5kg ja lopputulos +15,5 kg

kuudennesta ei ole noussut eikä laskenut,vielä.(rv 10+5)Mutta keskivaiheilla mulla on näyttänyt sitten tulevan ne suurimmat nousut painossa.

Toivon kovin että pääsisin pienellä nousulla tällä kertaa mutta jää nähtäväksi.Aina se ei syömisiä katso,verimäärä,turvotukset ja vauva+lapsivesi tuo aika paljon ilman luonnollista lihoamista=)

Viime raskaudessakin valittelin miten paino vaan nousee ja nousee vaikka hyvä jos syön!

Tämmöisen historiikin nyt aikani kuluksi rustasin=)

Leanna jonka kaikki kotityöt taas seisoo paikoillaan kun ei sitten millään löydä energiaa niiden tekemiseen....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neet: Ohhoh mikä muutos, käsittämätöntä, 5 viikkoa eteenpäin, huih! Siellähän kohta tunnet liikkeetkin jo siis :-)

Olo on ihan ok, ja vatsa on kertakaikkisen iso. Kävin ruokiksella ostamassa uudet äitiyshousut kun en mahdu yksiinkään housuihin enää. farkut jo ostin, mutta pakko oli saada suorat housut töihin...eilenkin vedin asiakaskäynnin kesähame päällä vatsa pullollaan, hah. Ei tässä ihmeitä. Töissä on niin paljon ikäviä uutisia etten jaksa nyt edes tänne keskittyä kirjoittelemaan mitään. Pari läheisintä työkaveria lähtee pian, toinen sai loparit ja toinen irtisanoutui. Täysin yllättävää ja todella surullista. onneksi (!!!) on itse raskaana ja pääsee äitiyslomalle :-) en tiedä enää haluanko palata tänne kun läheisimmät työkaverit poistuvat pian. Niisk.

Sen verran vielä omaa napaa, että pahin väsymys on ohi ja alkaa olal jotenkin taas " oma itsensä" eli jaksaa jopa tehdä ruuan töiden jälkeen ja olen jopa leiponut marjapiirakkaa, siivosin viikonloppuna, eikä pyykin pesukaan tunnu enää ylivoimaiselta. kaikki tämä tuntui aivan mahdottoman raskaalta vielä muutama viikko sitten :-)

12+3

Vierailija
24/39 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kun kuopus heräsi ni sillä oli silmät aivan umpeen muurautuneet rähmästä, niin että kotiin jäätiin sitten täksi päiväksi. No neuvolalääkäri sitten onneksi samalla kirjoitti reseptin, eikä tarvinnut erikseen lähteä terveysasemalle. Se vaan harmittaa kun ei millään haluaisi olla töistä pois, kun on vasta siellä aloittanut, eikä kauaa aio edes olla.

Masussa oli kaikki hyvin=) toukkajunan tasainen jumpsutuskin löytyi, ihanaa. Ja kohdun koko vastasi viikkoja, eli ehkei siellä kuitenkaan ole " pelkäämiäni" kaksosia. Ja kaikki muukin oli kunnossa, paino oli tippunut edellisestä kerrasta 0,5 kg, mikä ei haittaa, kun lähtöpainoa on niin paljon, ettei sitä tarvitsisi yhtään lisää tullakkaan. Ja kysymykseen painosta, tähän mennessä sitä on tullut 0,5 kg.

Sydämensykkestä innostuneena, uskaltauduin jumbosta ostamaan vauvalle Nasu-bodyn, ihana.

Ja sydämistä vielä, omassa otsikossa ei näy kumpikaan, mutta Leannan iso punainen, ja Sohvin ja Rimman sydämet näkyy kyllä... Mutta taidan siis jättää sydänten tehtailemiset muille;)

Nyt kahvinkeittoon, kuka haluaisi kupillisen seuraksi?

Petriina edelleen 12+2

Vierailija
25/39 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellista odotusta siellä helmikuisissa, vaikka olisihan se ollut mukava kun olisit täälläkin keikkunut. Kylläpä tosiaan reilusti heitti sun viikot mutta onneksi aiemmaksi:)

Ja en minäkään osaa sitä päivitystä tehdä, toivottavasti löytyy joku joka osaa...

petriina

Vierailija
26/39 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämistä jälleen, petriinan sydän ei näkynyt, mutta seka Leannan \o/ että rimman sydämet näkyivät.. Pistättekö muuten aina ; -merkin sen sydäntekstin perään?

neet: Kovasti onnea sinne helmikuisiin! Oli varmasti omituista kun yhtäkkiä olikin monta viikkoa mennyt ohitse.. Mutta maali häämöttää lähempänä.. =)

Töihin taas pian lähdössä.. Ja harmittaa kun olin kovasti suunnitellut tekeväni tänään ruuaksi nyt ennen töitä jauhelihapihvejä, ostanut jo kaikki aineetkin valmiiksi, ja sitten huomasin että mulla ei ole kananmunia, enkä sitten viitsinyt lähteä kaupasta hakemaan, joten ruisleivän voimalla mennään.. Ja huomenna sitten herkutellaan jauhelihapihveillä ja perunamuusilla, nami maiskis.

Painosta: Itsellä tota ylipainoa on reilusti, joten olen ajatellut että sen ei tarvitsisi muutamaa kiloa enempää nousta, ja olen nyt alkanut syömäänkin terveellisemmin, ja paino on tippunut sen vuoksi noin 2 kiloa, mutta se ei huolestuta, kun tosiaan tuota vararavintoa on vaikka muille jakaa.

Miehen kanssa eilen keskusteltiin siitä dopplerista, ja kuulosti kyllä aika innostuneelta, mutta sanoi että ootellaan nyt siihen np-ultraan asti ensin että onko kaikki kunnossa ennen kun aletaan tilailemaan mitään.. Ja se ultra on vasta 8.9. eli siis kamalan pitkä odotus edessä!

(.) Masussa varmaankin kaikki hyvin, kovin on oireetonta.. Ja hirvittää se kun nyt on ollut niitä muutama, joilla on se vaavi edelleen ollut jo masussa, vaikka onkin kuollut, että mitä jos täällä on samoin.. Noh sitähän ei vielä tiedä, eikä paranisi kaiketi murehtiakaan.. Jos sais miehen ylipuhuttua että hankittaisiin se dopplerkin nyt jo niin ei tarvitsisi niin kovin mietiskellä tätä kaikkea..

sohvi84 + vaavi 10+4

Vierailija
27/39 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo nyt näkyy sydän! ennen ei ole näkynyt.

Vierailija
28/39 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täällä, neuvolassa aamulla lääkäri sanoi että kohdun koko vastaa hyvin viikkoja, no äsken sitten rupesin tarkemmin katsomaan että mitähän se tohtori korttiin raapusti, ni huomasin, ett se oli kirjoittanut sinne ett; Crj vast. h 14. Jaiks, no maanantaina on ultra, ja sittenhän sen näkee mitä masusta löytyy, mutta kyllä nyt rupes jänskättää.

Petriina taas...

Vierailija
29/39 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään oli np-ultra ja kaikki oli onneksi hyvin eikä löytynyt kohdun ulkopuolelta toista sikiötä jota kovasti pari viikkoa sitten epäiltiin vatsakipujen aiheuttajaksi.Laskettuaika aikaistui viikolla ja on nyt 6.3.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille

jonttura rv13+1

Vierailija
30/39 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla olimme sitten kurkkimassa masuun kättärillä. Ihana pikkukenguru siellä loikki ja vilkutteli. Kaikki oli kunnossa ja la. pysyi samana alkuraskauden ultran kanssa, 050307.

Täällä on sitten ollut surullisia uutisia. Voimia kaikille keskenmenon kokeneille. Muistan itse kun mulla todettiin keskeytynyt km 050305. Se on niin hirveä tunne kun on tietämättään kantanut sisällään kuollutta sikiötä.

neet: jopas oli iso harppaus!! onnea sulle!!

Mulla on näkynyt kaikki muut sydämet paitsi otsikon viimeinen. Listan päivityksiä en osaa minäkään ikävä kyllä tehdä. Toivottavasti joukostamme löytyy tällainen nero! Kait se listan päivityskin loppuu jossain vaiheessa kun kaikki saavat tarkennetun lasketun ajan. Toivon sydämestäni ettei meidän joukkomme tästä enää yhtään vähenisi, vasta sitten joskus maaliskuussa...

t.raikku 13+2

Vierailija
31/39 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä perheessä ollaan ihan yhtä suurta hymyä, onneksi. =)

Np-ultra takana ja eka kertaa nähtiin meidän Papupoika. Kaikki oli erittäin hyvin, elimet ja jäsenet löytyivät kaikki ja nt oli 0,92mm, että ei ainakaan siitä hätiä ole. :) Laskettu aika ja päivät kohillaan ja siis seuraavan kerran rakenneultraan parin kk:n päästä. :) Saatiin rutkasti kuvia mukaan kotiin ja jo niitä on ehditty esitelläkin. :)

Tuli odotuksesta todellisempi ja nyt ajattelee kaikkea vähän toisella tavalla. Väsymykseen sain kyllä saikkua loppuviikon ja ens viikolla onkin sitten jo neuvolalääkäri.

Mutta nyt ei muuta tähän väliin ehdi. Palailen taas illemmalla. :)

Papu 11+5

Vierailija
32/39 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leannan iso sydän näkyi ja Rimman ja Sohvin pienemmät (mä en osaa edes tehdä niitä).

Neet: hauskaa matkaa helmikuisiin, huisia että noinkin voi joskus käydä.

Meillä ei ole vaakaa, joten en tiedä paljonko painoa on tullut lisää. Ostin tänään Hempasta uudet housut, sinne oli nähtävästi tullut uusia malleja. Nää on pikkasen pienemmät kuin ne farkut, joten taidan kokeilla jo huomenna töissä.

Flunssa jauhaa edes takas, nyt on taas sellanen olo että kuume nousee. Koskakohan tää menee ohi. Pahoinvointi ollut 3 päivää poissa, jippii (ja koputtaa varovasti puuta).

Voitaisko palata siihen, että edellisen päivän pino laitetaan tonne alkuun, se on tainnut jäädä vahingossa pois. On niin ikävä etsiä pinoa, kun alotuksia on paljon. Kiitos.

-m- rv 13+2

Vierailija
33/39 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekös näihin maalismasuihin vielä liittymään =)

Itsellä laskettu aika 11.3 eli nyt viikkoja 12+2 .

Pieni murheen kryyni tuli tuossa eilen ilmi. Olin siellä niska -poimu tutkassa ja saivat tulokseksi 3,3 mm. nyt on niinku matto vedetty jalkojen alta. Tarjosivat lapsivesitutkimusta. Mies meni sanattomaksi...enkä tiedä oikein itsekkään mitä sanoa. Meillä on tälläinen uusio perhe eli lapsia on kummallakin entuudestaan ja tämä on nyt meidän yhteinen.

Nyt kysynkin että onko kellään samoja kokemuksia ja kävittekö tutkimuksessa?

Vierailija
34/39 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistettiinko sitä vielä verikokeella? Mulle sanottiin että pelkkä mittaus on vain noin 30% luokkaa siinä pitääkö paikkansa. En nyt muista sitä ketjua missä oli samasta asiasta mutta ei se aina tarkota että olis jotain vialla. Näkyykös rakenneultrassa jos on häikkää? Voimia kumminkin, kävi miten kävi!

tanja-77

Vierailija
35/39 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tämä etominen loppuu.....???? Ensimmäisen tytön kanssa ei mitään...Nyt toinen kolmannes menossa ja vielä jatkuu...

Jess nythän meitä on sitten 3 Jolla laskettuaika 6.3!!! Kivaa seurata kuka kerkiää ensin!!!

Eve-71 Tervetuloa vaan joukkoon!! Kuule mielestäni sinun vauvalla vain hitusen yli tuo niskaturvotus Ja useinmitenhän aivan väärä hälyytys!! Mutta kannattaa kuitenkin ottaa vastaan tuo järjestetty tutkimus niin saat mielenrauhan...Itse mitä olen lukenut niin esm down syndrooman riski kun turvotus pyörii siellä 10 nurkilla ja silloinkaan ei ole sanottu että olisi mitään! Sydän vikoja lähinnä tutkii jos turvotusta vähemmän ja nekin yleensä helposti korjattavissa. Ystävälläni oli tuo nt 12.9 ja he saivat silver russer:n (jos oikein kirjoitin) eli semmoisen terveen mutta lyhytkasvuisen pojan.

Minulla ensimmäinen raskaus ja tytöllö oli tuo nt 2.9 mutta silloin oli rajaarvona 3 että pääsi jatkotutkimuksiin. Terve tyttö tuli!! nyt 1.3 vuotias.

Dopperista vielä ne jotka kovasti siitä haaveilevat jo ennen np ultraa

ennenkuin asiat varmistuvat,niin hankin itse kyllä semmoisen jo viikolla 4! Esim huutonetissä ne menee hyvin kaupaksi ja viläpä saavat n 60 euroa niistä vaikka ovh on 79 euroa!

LAITE ANTAA KYLLÄ MIELENRAUHAN!!

terv kata-72 ja13+1 asukki

Vierailija
36/39 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siinä seerumikokeessa viikko takaperin ja se tulos,ikäni +se poimu mittaus antoi tulokseksi 1:30, oli mahdollisuus että lapsella on kromosomihäiriö. Nyt hieman mietityttää mitä teen.....

Vierailija
37/39 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se semmonen seerum koe on???? Kun mullakin ikää jo 34 ja nt oli 1.6 ja ultra lääkäri sanoi että hyvät on lukemat turvotuksessa että ei mitään hätää,niin se kuuluu ollakkin....

eli mitä se 1:30 oikein sinulla tarkoitti??

Vierailija
38/39 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin lääkärineuvolassa ja viikkoja koossa siis se tasan 13. Hyvin kuului sydän äänet, tosin ne kuuluivat jo viime viikolla ekassa neuvolassa ja kaikki pitäisi olla ihan mallillaan muutenkin. Sokerin rasitukseen joudun taas... viikolla 14-16 pitäisi käydä kuulemma. Ja ultra meillä sitten vasta viikolla 18. Nyt alkaa tuntua tämä raskaus jo paljon todellisemmalta :)

Paha olo on hellittänyt. Hieman vielä kuvottaa ja varsinkin hajut saa aikaan tosi kovaa öklötystä. Pitää myös muistaa syödä säännöllisesti, sillä jos iskee kova nälkä niin heti alkaa oksettaa. Mutta nyt alkaa olo olla muutoin oikein hyvä ja jo hieman pirteämpikin :) IHANAA!

Nyt alkaa CSI joten äkkiä telkun ääreen :)

... Tää oli puhtaasti sitten tätä omaa napaa :)

t. K@tju rv 13

Vierailija
39/39 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se seerumi koe siis,siis pelkkä verikoe.....katsotaan raskaushormonin määrä. Täällä seinäjoella se on joku uudehko tutkimus(vuoden verran käytössä ollut).Sitä ei tehdä kuin kolmessa vai neljässä muussa sairaalassa koko suomessa. Siihen on joku laskukaava( hoitaja näpytteli ne koneelle ja se antoi tuloksen),mihin siis vaikuttaa äidin ikä ,se niskaturvotus . ja se verikoe....jäi epäselväksi että vaikuttiko painokin siihen kun piti siinä yhteydessä puntarissa piipahtaa. Joka tapauksessa se tulos antaa tiedon millanen prosenttuaalinen mahdollisuus on siihen että lapsi syntyisi kromosomivajaisena. toki tämä tutkimus kertoo ainoastaa Downin syndroomasta,ja onkin suunniteltu sen pois sulkemiseksi.Mitään muuta ns.kehitysvammaa tai esim.sydänvikoja se ei poista. Eli koe pois sulkee ainoastaan Downin syndrooman. Normaali niskaturvotuksen raja on kuulemma 3,0mm. Omani meni sen yli siis ,kun tulos 3,3mm. Ja tarjosivat sitä lapsivesitutkimusta. Vielä en ole päättänyt menenkö. Se joka tapauksessa voidaan tehdä vkolla 15,joten kituviikkoja on vielä jäljellä.Ja tuloksen saamiseen menee kaksi viikkoa.......joten viiden viikon piina joka tapauksessa.Vietiin kyllä matto ns.jalkojen alta ja raskaudesta kun pitäisi nauttia.......