Ne, jotka lutraavat hajuvesien kanssa ja tulevat sitten terveyskeskusten ja sairaaloiden odotushuoneisiin: mitä heidän päissään oikein liikkuu?
Me allergikot ja astmaatikotkin haluaisimme hengittää, kiitos!
Kommentit (131)
Hajuvesi ja huuhteluaine tarttuu kankaisiin eikä meinaa sitten lähteä millään pois etikkakylvyissä tms. Harmittavan moni myy kirppiksillä huuhteluaineille tuoksuvia vaatteita, joista hajua on vaikea tai mahdoton saada pois.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan tuoksua lempihajuvedelleni, se on signeeraustuoksuni ja kun sinun hikesi ja hammasmätäsi haisevat vieressäni, voin nuuhkia itseäni.
Mutta minä tulen ja pieraisen niin, että odotushuonetta joudutaan tuulettamaan puoli tuntia.
Minä en pysty käyttämään juuri mitään hajusteellisia aineita: ei pesuaineita, ei partavesiä. Jos joudun samaan tilaan ihmisten kanssa, jotka käyttävät niitä, on päästävä äkkiä pois, tai muuten käy huonosti. Markettien kemikaliosastot on kierrettävä kaukaa. Tällaista tämä on, eikä parannusta ole tilanteeseen tiedossa. Onneksi olen kuitenkin oppinut väistämään keskeisimmät 'vaarapaikat'.
Eihän niiden aivottomissa päissä mitään tapahdukaan, koska niissä on korkeintaan 25 watin himmeät lamput, jotka nekin on rikki. Egoistisella MINÄ, MINÄ, MINÄ -mentaliteetilla mennään joka paikkaan, että kuuluu, näkyy ja haisee.
Hyvä, että olet tuonut esille aiheellisen kysymyksen. Hajuvesiä ei todellakaan kannattaisi lotrata itseensä yltäpäältä ja mennä ollenkaan julkisiin paikkoihin.
Minä en tosin niin koskaan enää teekään. Enkä mene koskaan edes tk: seen. En edes vuosittaisiin verikokeisiin, tai vuosikontrolleihin. En ota edes koronarokotuksia. En nimittäin halua kuormittaa millään tavalla terveydenhuoltoa, sen henkilöstöä, enkä resursseja.
Enkö olekin todella ajattelevainen ja huomaavainen ihminen?
Enhän minä ainakaan omalta osaltani kuormita millään tavalla, ja koskaan enää terveydenhuoltoa?
"Tämä oli niin suosittu tuoksu 2003, kun ostin pullon."
Samalla tavalla voisi ihmetellä, miksi vaikka terassilla tai bussipysäkillä joku alkaa tupakoida, vaikka vieressä on muita ihmisiä ja eiköhän kaikki tupakoitsijat ole tietoisia siitä, miten paljon tupakansavu oksettaa ei-tupakoivia ihmisiä.
Minulla on allergia ja varmaan alkava keuhkoahtauma eikä häiritse, hetki sinne tai tänne. Kaikesta saa ongelman jos siitä tekee.
Mitä tarkoittaa lutrata, vai onko se äärimmilleen viety luonnehdinta?
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan tuoksua lempihajuvedelleni, se on signeeraustuoksuni ja kun sinun hikesi ja hammasmätäsi haisevat vieressäni, voin nuuhkia itseäni.
"signeeraustuoksuni" Aargh! Repesin ihan täysin :D :D
Minun signeeraustuoksu on paska!
Onko niiden joidenkin hajuste-allergiggojen aivan pakko itse haista pascalta.
Pyykkituvassa haistaa ihan oikeasti rasvalta ja hieltä tuoksuvat vaatteet jo kaukaa, kun ei ole pesty kunnolla. Samat tyypit valittaa sitten muiden hajuvesistä pokkana.
Vierailija kirjoitti:
Onko niiden joidenkin hajuste-allergiggojen aivan pakko itse haista pascalta.
Pyykkituvassa haistaa ihan oikeasti rasvalta ja hieltä tuoksuvat vaatteet jo kaukaa, kun ei ole pesty kunnolla. Samat tyypit valittaa sitten muiden hajuvesistä pokkana.
Meinaatko, että se sama pyykkikone, joka kuudessa kympissä pyörittää sen sensitive-koneellisen ja sen omo "kukkaniitty"-koneellisen, tekee sen eri tavalla ja teholla, riippuen hajusteen määrästä. En usko. Luulen sitä vastoin, että olet pilannut hajuaistisi lopullisesti ja luulet, että kaiken pitää tuoksua joltain kemikaalilta (joka todennäköisesti aiheuttaa dna-mutaatioita ja tekee käyttäjästään vähän yksinkertaisen)
Sitten on niitäkin juntteja, jotka kuvittelevat, että hajusteettomat pesuaineet ja huuhteluaineet eivät puhdista pyykkiä: ikään kuin ne tuoksut olisivat se puhdistava tekijä.
Vielä kammottavampaa on, kun se hajuvesi missä on kylvetty on vanhaa ja eltaantunutta. Se käy henkeen ja ahdistaa.
Ota pari hönkäisyå sitä astmalääkettä, se auttaa enemmän kuin valitus.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kammottavampaa on, kun se hajuvesi missä on kylvetty on vanhaa ja eltaantunutta. Se käy henkeen ja ahdistaa.
Ja yhtään en liioittele...
Vierailija kirjoitti:
Sitten on niitäkin juntteja, jotka kuvittelevat, että hajusteettomat pesuaineet ja huuhteluaineet eivät puhdista pyykkiä: ikään kuin ne tuoksut olisivat se puhdistava tekijä.
Entäs ne juntit, jotka kuvittelevat hajusteettomina olevansa hirveän raikkaita :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"signeeraustuoksuni" Aargh! Repesin ihan täysin :D :D
Minullakin on erikseen signeeraustuoksu allekirjoitustilanteissa.
Tupakka haisee eniten, monet astmaatikot tupakoi.