Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ne, jotka lutraavat hajuvesien kanssa ja tulevat sitten terveyskeskusten ja sairaaloiden odotushuoneisiin: mitä heidän päissään oikein liikkuu?

Vierailija
22.08.2021 |

Me allergikot ja astmaatikotkin haluaisimme hengittää, kiitos!

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ennen vanhaan. Kun ei tälläistä herkkyyttä ollut.

Vai onko joku alemman yhteiskuntaluokan ongelma? Jos heillä ei ole ollut piireissä hajuveden käyttäjiä, niin ovat tottuneet vain ulkoilmaan (työnkuva).

Ylemmissä luokissa on kotiinkin -pukeuduttu- hajuveteen. Äitikin on lapsuudesta asti tuoksunut hyvältä.

Vai ylemmissä luokissa. Huutonaurua!

Keuhkolääkärini mukaan hyvin moni homeelle altistunut saa siinä sivussa hajusteyliherkkyyden. Niin kävi minullekin.

Etkä ajatellut, että tuo huonokuntoisen talon ostaminen voisi liittyä yhteiskuntaluokkaan?

Ei aukea tuo kommentti. Norjan pm alinta yhteiskuntaluokkaa tai Tony Blair?

Naiset kayttaa enemman hajusteita kuin miehet ja siksi altistuu niille ja naisilla on siksi hajusteallergiaa enemman kuin miehilla.Kalliimmissa hajuvesissa saattaisi olla vahemman terveytta vahingoittavat raaka-aineet, mene tieda.

Vierailija
82/131 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittavat peittää kuoleman ja desinfiointiaineen ominaishajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin käyttää hajusteettomia tuotteita, jos se minusta mahdollisesti valittava hajusteyliherkkä maksaa ne mulle. Ei ole varaa ostaa kaikkia pesuaineita myös hajusteettomana. Minäkin olen allerginen ihmisten rumille naamoille ja jatkuvalle tuijottamiselle ja en minä silti vaadi niitä katselemaan seiniä tai peittämään silmänsä tms.

Hajusteeton Omo maksaa tismalleen saman verran mitä hajustettu Omo.

Vierailija
84/131 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vähän eri asia tuoksua "hyvälle" kuin että sinä kaadat sitä hajuvettä päällesi.  Monen nenä ei pienen suihkauksen jälkeen itse haista sitä tuoksua.. sitten ruiskautetaan lisää. Ja taas pienen ajan päästä tuntuu, että ei tuoksu yhtään.  

Lopputulos on se, että sinä luulet tuoksuvasi hyvälle, mutta sinut haistetaan kymmenien metrien päähän ja se ei ole se vaikutelma minkä haluat itsestäsi tehdä.  Sitä hajua on yksinkertaisesti LIIKAA.

Itsellä oli joskus työkaveri, joka JOKA vessakäynnin jälkeen ruiskutti hajuvettä, kun tunsi, että ei tuoksu enää.

Lopputulos oli, että koko kerros haisi järkyttävälle, ja me lähimmät työkaverit yritettiin tehdä töitä vedet silmistä valuen (avokonttori). 

Tämä. Kukaan ei ole kieltämässä niitä hajuvesiä. Mutta ei sitä tarvitse puolta pulloa päivässä laittaa. Ihmiset ei ollenkaan tajua, että muut haistaa vaikka oma nenä tottuu.

Vierailija
85/131 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan jälkeen jäi sellainen että keuhkoon ottaa kun joku vahva haju on lähellä. Hajuvesi, tupakka, pakokaasu jne.. se on hirveää mutta mikäs teet.. välttelen noita asioita sitten.

Työpaikan hississä täytyy pidättää hengitystä jos mennyt aiemmin joku jolla liikaa tuoksuja. Onneksi ei ole korkea rakennus.

Ne jotka käyttää vahvasti tuoksuja, eivät haista sitä itse koska ovat tottuneet. Tuoksua olisi hyvä tästä syystä välillä vaihtaa. Haistaa itsekin sitten sen jos tulee käytettyä liikaa.

Vierailija
86/131 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vähän eri asia tuoksua "hyvälle" kuin että sinä kaadat sitä hajuvettä päällesi.  Monen nenä ei pienen suihkauksen jälkeen itse haista sitä tuoksua.. sitten ruiskautetaan lisää. Ja taas pienen ajan päästä tuntuu, että ei tuoksu yhtään.  

Lopputulos on se, että sinä luulet tuoksuvasi hyvälle, mutta sinut haistetaan kymmenien metrien päähän ja se ei ole se vaikutelma minkä haluat itsestäsi tehdä.  Sitä hajua on yksinkertaisesti LIIKAA.

Itsellä oli joskus työkaveri, joka JOKA vessakäynnin jälkeen ruiskutti hajuvettä, kun tunsi, että ei tuoksu enää.

Lopputulos oli, että koko kerros haisi järkyttävälle, ja me lähimmät työkaverit yritettiin tehdä töitä vedet silmistä valuen (avokonttori). 

Turtumiseen voisi auttaa kun olisi kahta eri hajuvetta. Me jätin väliin taksin, kun kuski oli holvannut partavetta niin etta koko taksi haisi voimakkaasti takapenkille asti.

Vierailija
87/131 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimistolla on aivan naapurihuoneessa muuten kiva ihminen, mutta hän käyttää useita eri hajuaineita ja pukeutuu muutenkin kuin yökerhoon. Pukeutuminen on OK, kiva että ihmisellä on silmää. Mutta se tuoksu....aamulla on laitettu kotona vähän reippaammin, töissää ensi töikseen hiuskiinnepilvi hiuksiin ja sen jälkeen uusi hajuvesipilvi. Ruokatunnille mennessä hajuvesipilvi, sieltä palatessa hajuvesipilvi, kotiin lähtiessä hajuvesipilvi.

Kukaan ei ole hennonut sanoa kun ihminen on muuten kiva ja huomaavainen. Nyt kun muutamme maisemakonttoriin ja pohdimme yhteisiä sääntöjä, niin yllättäen tosi monta mainintaa hajusteiden maltillisesta käytöstä. Voi tosin olla että tämän ihmisen "maltillinen" poikkeaa meidän muiden maltillisesta. Lisäksi kun tällä ihmisellä on usein hienoja vaatteita, niin eihän niitä voi edes pestä. Parfyymin tuoksu takertuu villakankaaseen ja härskiytyy vuosien saatossa, ja aina tulee lisää.

En ole yliherkkä tietääkseni millekään, mutta minulla on tarkka hajuaisti. Pieni aavistus hyvää tuoksua on kiva asia, mutta parfyymin liikakäyttö on ällöttävää. Hieno nainen laittaa vain pisaran korvan taakse aamulla ja se riittää

Vierailija
88/131 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon tujaus pitää ihmiset turvavälin päässä. Hiuskiinne taitaisi kuitenkin toimia paremmin.

Vierailija
89/131 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma napa.

Vierailija
90/131 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en saa käyttää hajuvettä niin paskon sitten housuuni. saatte haistella sitä prkele.

Vierailija
91/131 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronan jälkeen jäi sellainen että keuhkoon ottaa kun joku vahva haju on lähellä. Hajuvesi, tupakka, pakokaasu jne.. se on hirveää mutta mikäs teet.. välttelen noita asioita sitten.

Työpaikan hississä täytyy pidättää hengitystä jos mennyt aiemmin joku jolla liikaa tuoksuja. Onneksi ei ole korkea rakennus.

Ne jotka käyttää vahvasti tuoksuja, eivät haista sitä itse koska ovat tottuneet. Tuoksua olisi hyvä tästä syystä välillä vaihtaa. Haistaa itsekin sitten sen jos tulee käytettyä liikaa.

Ei hätää! Omistan yli sata hajuvettä.

Vaihtelua kyllä löytyy.🙂🙂

Vierailija
92/131 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää! Omistan yli sata hajuvettä.

Vaihtelua kyllä löytyy.🙂🙂

Eli omistat vanhentuneita hajuja. 😂 Hajuvesi säilyy vain kaksi vuotta ja sen jälkeen sen tuoksu laimenee ja muuttuu.

Vierailija
93/131 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin käyttää hajusteettomia tuotteita, jos se minusta mahdollisesti valittava hajusteyliherkkä maksaa ne mulle. Ei ole varaa ostaa kaikkia pesuaineita myös hajusteettomana. Minäkin olen allerginen ihmisten rumille naamoille ja jatkuvalle tuijottamiselle ja en minä silti vaadi niitä katselemaan seiniä tai peittämään silmänsä tms.

Etkö ymmärrä lukemaasi? Kirjoitin että MYÖS hajusteettomana. Ai että sinun mielestä kaikkien pitäisi käyttää hajusteettomia tuotteita ihan aina vain varmuuden vuoksi, että jos nyt sattuisi tulemaan vastaan jossain joku herkkänokka joka pökrää eilisen päivän dödön sipaisusta. Älä unta näe. Ei suurimman osan ihmisistä tarvi mukautua yhden tarpeiden mukaan vaan toisinpäin, se yksi saa mukautua muiden mukaan ja keksiä selviytymiskeinonsa. Laittakoon sitten varmuuden vuoksi vaikka happinaamarin sinne lääkärin vastaanotolle.

Et kai sinä samalla pesukerralla käytä molempia pesuaineita, vai miten se tulisi kalliimmaksi ostaa molemmat?

Vierailija
94/131 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärrä lukemaasi? Kirjoitin että MYÖS hajusteettomana. Ai että sinun mielestä kaikkien pitäisi käyttää hajusteettomia tuotteita ihan aina vain varmuuden vuoksi, että jos nyt sattuisi tulemaan vastaan jossain joku herkkänokka joka pökrää eilisen päivän dödön sipaisusta. Älä unta näe. Ei suurimman osan ihmisistä tarvi mukautua yhden tarpeiden mukaan vaan toisinpäin, se yksi saa mukautua muiden mukaan ja keksiä selviytymiskeinonsa. Laittakoon sitten varmuuden vuoksi vaikka happinaamarin sinne lääkärin vastaanotolle.

Et kai sinä samalla pesukerralla käytä molempia pesuaineita, vai miten se tulisi kalliimmaksi ostaa molemmat?

Tulee kalliimmaksi jos ei muulloin halua käyttää niitä hajusteettomia tuotteita. Ne lojuu sitten käyttämättöminä kaapissa ja lopulta pilaantuu. Minä en ainakaan osta hajusteetonta pyykinpesuainetta, shampoota, hoitoainetta, suihkusaippuaa, vartalovoidetta, käsivoidetta, kasvovoidetta yms. vain siltä varalta, että käyn ehkä kerran vuodessa tk:ssa.

eri

Vierailija
95/131 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee kalliimmaksi jos ei muulloin halua käyttää niitä hajusteettomia tuotteita. Ne lojuu sitten käyttämättöminä kaapissa ja lopulta pilaantuu. Minä en ainakaan osta hajusteetonta pyykinpesuainetta, shampoota, hoitoainetta, suihkusaippuaa, vartalovoidetta, käsivoidetta, kasvovoidetta yms. vain siltä varalta, että käyn ehkä kerran vuodessa tk:ssa.

eri

Toivottavasti pelkkä hajusteeton pyykinpesuaine riittää, se tuskin ehtii pilaantua jos käyttää edes silloin tällöin.

Käytätkö noita muita kaikkia sekaisin? Mahtaa olla aikamoinen tuoksujen kakofonia, jos kaikki haisevat erilaiselle ja ovat yhtaikaa päällä. Ja sitten vielä ihmetellään, miten jotkut eivät siedä hajusteita...

Vierailija
96/131 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Toivottavasti pelkkä hajusteeton pyykinpesuaine riittää, se tuskin ehtii pilaantua jos käyttää edes silloin tällöin.

Käytätkö noita muita kaikkia sekaisin? Mahtaa olla aikamoinen tuoksujen kakofonia, jos kaikki haisevat erilaiselle ja ovat yhtaikaa päällä. Ja sitten vielä ihmetellään, miten jotkut eivät siedä hajusteita...

Tuotteita voi ostaa samasta sarjasta, jolloin tuoksu on kaikissa sama. Tai yhdistellä yhteensopivia tuoksuja. Ei hajuvedetkään koostu vain yhdestä tuoksusta.

Vierailija
97/131 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hajusteita shampoot, hoitoaineet, vartalovoiteet ja dödöt ole ongelma.

Nämä eivät lemua metrien päähän kuten liikaa laitettu parfyymi.

Eihän jumalaton hajupilvi ympärilläsi ole edes tyylikästä tai puoleensavetävää

Hajuveden tulee tuoksua vain kun on ihan lähellä tätä ihmistä. Ei niin että hänet haistaa jo kaukaa.

Vierailija
98/131 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laitan ihan veetuillakseen reilulla kädellä hajuvettä juurikin näitä herkkänekkuja varten. Kjäh kjäh. Kiva laukoa jotain ilkeää takaisin jos joku alkaa aukoon päätä hajusteiden käytöstä.

Onhan sulla suunnitelma sen varalle, että joku astmaatikko alkaakin tulehtua vieressäsi?

Vierailija
99/131 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä niin suomalainen ongelma kuin olla ja voi.

Asuin ulkomailla vuosikymmeniä, enkä koskaan edes kuullut mistään hajusteyliherkkyydestä.

Paluu Suomeen on ollut monessa mielessä ankeaa, perhetilanteen vuoksi tulin, mutta Suomessa on kyllä opittu tekemään ongelma asiasta kuin asiasta.

Suomessa ei kukaan, eikä mikään, saa näkyä, kuulua, haista/tuoksua, eikä maistua miltään.

Hyvin tavallinen ongelma myös muissa maissa tämä hajusteiden yletön käyttö.

Vierailija
100/131 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota pari hönkäisyå sitä astmalääkettä, se auttaa enemmän kuin valitus.

Samaa mieltä. Jos on niin herkkä, että tulee ongelmia jopa tuollaisilla harvoilla lääkärikäynneillä, tulisi niitä varten varata sitä helpotusta.

Jos minä menen astman vaikeutumisen vuoksi lääkäriin, niin sehän tarkoittaa jo sitä, että lääkkeet eivät tepsi. Minä voin ihan oikeasti kuolla sen hajusteen takia.

Ja siis astman hoitotasapainoa tarkkaillaan koko ajan, eli sinne lääkäriin täytyy mennä hakemaan sitä reseptiä.

Lisäksi olisi ihan kiva, ettei sitä koko kiekkoa tarvitsisi kiskoa siellä lääkärin vastaanotolla tyhjäksi, kun sille olisi muuallakin käyttöä.

Käydäänköhän joka kunnassa näin vaikean astman kanssa terveyskeskuslääkärillä? Kauhee tilanne.

On myös hyvä muistaa, että itse voi siirtyä pois hajustetun läheltä. Jopa ihan odotusalueelta pois. Voi myös mainita tästä asiasta luukulla, ehkä saat kutsun kauemmaskin, kun ilmoitat siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi