Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaako joku oikeasti enemmän vain tukeakseen suomalaista yrittäjyyttä?

Vierailija
19.09.2014 |

Kansantaloudellisesti varmasti järkevää tukea suomaisia liikeitä ja yrittäjyyttä, mutta yksilönä haluan käyttää rahani järkevästi enkä ymmärrä miksi maksaisin jostain ostoksestani kymmejä enemmän vain tukeakseni yrittäjyyttä.

Esimerkki: Alexan äidin liikkeessä Zarrossa Tolemeo-klipsivalaisin 165 € http://www.zarro.nettihotelli.org/tolomeo-pinza-p-203.html

Ulkomailta tilattessa sama valaisin postikuluineen 128,50 €

http://www.light11.eu/Artemide/Tolomeo-Pinza.html

Säästöä 36,60

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 06:53"]

Kyllä. Osa suomalaisista tuotteista, jos on oikeasti Suomessa tehty, on edelleenkin laadukkaampaa. Laadussa paremmaksi pääsee yleensä Länsi-Euroopassa tehty, mutta ne ovatkin sitten vähintään yhtä kalliita. Eikä esim.  suomalaiset huonekalut kovin paljon kalliimpia ole kuin Ikean huonekalut. 

[/quote]

Ai ei vai? Kaikki suomalaiset tuotteet on aivan naurettavan hintaisia

Vierailija
42/53 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan nettikauppaa, sen valikoimia ja aukioloaikoja. Ostan ensisijaisesti suomessa tehdyn ja mieluiten suoraan valmistajalta. En koe mitenkään tarpeelliseksi ruokkia kauppiasta ja tukkukauppiasta. Menköön raha mieluiten suoraan valmistajalle tai jos jälleenmyyjällä on reilusti parempi (kymppejä) tarjous, niin sitten harkitsen sitä.

Nythän noilla valmistajilla alkaa olla omat nettikaupat (sievi, kivat, jellona-vessapaperi, riihikosken mylly, kotitila (no joo tässä nettisaitti vetää välistä), travalle, kaino,  tepsut.....)

Ulkomailla tehdyt tilaan sieltä mistä halvimmalla saa, elektroniikan suoraan kiinasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ni ei tää vitsi ole. Jos ostattw mun kauoan sijaan ulkomailta niin työntekijä saa potkut ja yksi työtön lisää. Jos ostat multa niin palkkaan pian toisen työntekijän - ehkä sinut.

Vierailija
44/53 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

44, ei vaan "palkkaat" ilmaisen työharjoittelijan/kokeilijan.

Onhan tämä nähty.

Vierailija
45/53 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ostan suomalaisesta kaupasta/verkkokaupasta ihan vaan jotta täällä olisi työtä ihmisille ja että saadaan verotulot suomeen. Kyllä on turha valittaa mistään jos ulkomailta ostelee tavaroita.

Vierailija
46/53 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:50"]44, ei vaan "palkkaat" ilmaisen työharjoittelijan/kokeilijan.

Onhan tämä nähty.
[/quote]mulla on kyllä ihan oikea työntekijä ja palkkaan toisen jos kauppa käy.

Vierailija
47/53 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:51"]

Mä kyllä ostan suomalaisesta kaupasta/verkkokaupasta ihan vaan jotta täällä olisi työtä ihmisille ja että saadaan verotulot suomeen. Kyllä on turha valittaa mistään jos ulkomailta ostelee tavaroita.

[/quote]

Aika isosta osaa maailmaa tilatusta tavarasta pitää myös maksaa verot Suomeen. En mä ainakaan ostele mitään alle 20€ tilauksia.

Vierailija
48/53 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
49/53 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:51"]

[/quote]

Aika isosta osaa maailmaa tilatusta tavarasta pitää myös maksaa verot Suomeen. En mä ainakaan ostele mitään alle 20€ tilauksia.
[/quote]lähinnä tarkoitan työntekijöiden veroja, tilavuikrien veroja jne jne. Suomalaisesta kun ostaa niin tukee suomen taloutta todella mobella eri tavalla.

Vierailija
50/53 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:51"] Mä kyllä ostan suomalaisesta kaupasta/verkkokaupasta ihan vaan jotta täällä olisi työtä ihmisille ja että saadaan verotulot suomeen. Kyllä on turha valittaa mistään jos ulkomailta ostelee tavaroita. [/quote]   Aika isosta osaa maailmaa tilatusta tavarasta pitää myös maksaa verot Suomeen. En mä ainakaan ostele mitään alle 20€ tilauksia. [/quote]lähinnä tarkoitan työntekijöiden veroja, tilavuikrien veroja jne jne. Suomalaisesta kun ostaa niin tukee suomen taloutta todella mobella eri tavalla.

[/quote]

Tullihenkilö, postin tai kuriirin auton holto + bensat ja palkat, postitoimisto.... tuleehan niitä näinkin.

Vierailija
51/53 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija ja myös köyhä, mutta siitä huolimatta ostan suomalaista ruokaa. Pyrin muutenkin ostamaan suomalaisia tuotteita ja tukemaan Suomea omalta osaltani, mutta suoraan sanoen suututtaa, että tuotteet ovat ryöstöhintaisia ja valmistettu Taiwanissa/Bangladeshissa/Kiinassa kuten kaikki muukin nykyään. Ja merkki ei ole laadun tae. Ostin Haltin takin ja vetoketju kesti peräti kaksi viikkoa. Ai niin, sehän oli vain "designed in Finland"...

Vierailija
52/53 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 06:48"]

Todellakin, sehän on kuin laittaisi rahaa ommaan taksuun. Mietin asian niin, että maksanko kotimaisesta tuotteesta vähän enemmän, jotta työpikat säilyy. vai masanko mielummin enemmän veroja, että saadaan työttömille ruokaa? Suurin piirtein sama raha menee kuitenkin. Kaikki se raha minkä lähetätä ulkomaille menee pois Suomen kierrosta ja tällähetkellä sitä on vaikea saada takaisin. Vienti vetää huonosti. Mutta jokainenhan tekee niinkuin itse parhaaksi näkee...

[/quote]

Sano yksikin tuote, joka on KOTIMAINEN ( täällä tehty eikä Kiinassa)

Vierailija
53/53 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 06:48"]

Todellakin, sehän on kuin laittaisi rahaa ommaan taksuun. Mietin asian niin, että maksanko kotimaisesta tuotteesta vähän enemmän, jotta työpikat säilyy. vai masanko mielummin enemmän veroja, että saadaan työttömille ruokaa? Suurin piirtein sama raha menee kuitenkin. Kaikki se raha minkä lähetätä ulkomaille menee pois Suomen kierrosta ja tällähetkellä sitä on vaikea saada takaisin. Vienti vetää huonosti. Mutta jokainenhan tekee niinkuin itse parhaaksi näkee...

[/quote]

Sano yksikin tuote, joka on KOTIMAINEN ( täällä tehty eikä Kiinassa)

[/quote]

Sievin ja Tepsut kengät.

Kaino-neule vaatteet.

Elsa Pitkäsen kintaat.

Ruuasta lähes kaikesta löytyy kotimainen vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi