Lapsettomuuden merkit?
Eli olen 2 vuotta ollut nykyiseni kanssa ja ainoa ehkäisymme on ollut kondomi silloin tällöin. Olemme ilman kondomia sextailleet kuukautisten viimeisinä päivinä ja pari päivää niiden loputtua. Muutaman kerran ilman menkkojaki. Eli voinko olla lapseton? Lasta ei siis olla yrittämällä vielä yritetty mutta ajatus ei ole poissuljettu missään nimessä.
Edellisten kumppanien kanssa ei edes ole ollut ehkäisyä, vaan keskeytettyä yhdyntää, mutta ei ole niistäkään tullut koskaan positiivisia testejä.
Olen huolestunut
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 08:22"]Ainakin sen verran tyhmältä vaikutat, ettei noita geenejä ehkä kannata siirtää eteen päin.
[/quote]sinä myös!
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 01:14"]Me käytettiin keskeytettyä yhdyntää, sitten siirryttiin loppuun asti menetelmällä ja melkein vuosi meni ennen kuin tärppäs. Ovulaatiotestejä ei kokeiltu koskaan. Kierto missä tärppäsi, niin en käynytkään seksin jälkeen pesulla vaan jätin pesun aamulle. Aikasemmin olin käynyt pesemässä seksin jälkeen, koska ei ole kuulemma vaikutusta asiaan. Jännästi meillä vaan tärppäs heti kun jätti aamulle pesut...
[/quote]täytyypä kokeilla :)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 01:14"]Me käytettiin keskeytettyä yhdyntää, sitten siirryttiin loppuun asti menetelmällä ja melkein vuosi meni ennen kuin tärppäs. Ovulaatiotestejä ei kokeiltu koskaan. Kierto missä tärppäsi, niin en käynytkään seksin jälkeen pesulla vaan jätin pesun aamulle. Aikasemmin olin käynyt pesemässä seksin jälkeen, koska ei ole kuulemma vaikutusta asiaan. Jännästi meillä vaan tärppäs heti kun jätti aamulle pesut...
[/quote]
Sama juttu mulla et jätin pesemättä seksin jälkeen ja vasta aamulla menin suihkuun. Tulin raskaaksi. Muuten Ilman ehkäsyä oltiin oltu 1 kk ja joka kerta seksin jälkeen heti pesulle paitsi tuo yksi kerta ja tärppäs heti. Kyllä tuolla näyttää olevan vaikutusta et ei käy seksin jälkeen suihkussa.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 01:14"]Me käytettiin keskeytettyä yhdyntää, sitten siirryttiin loppuun asti menetelmällä ja melkein vuosi meni ennen kuin tärppäs. Ovulaatiotestejä ei kokeiltu koskaan. Kierto missä tärppäsi, niin en käynytkään seksin jälkeen pesulla vaan jätin pesun aamulle. Aikasemmin olin käynyt pesemässä seksin jälkeen, koska ei ole kuulemma vaikutusta asiaan. Jännästi meillä vaan tärppäs heti kun jätti aamulle pesut...
[/quote]täytyypä kokeilla :)
[/quote]
Ilmoittele tännekkin sitten että miten kävi :) jos muutkin kokeilee niin ilmoitelkaa :) Kaverini tuli myös raskaaksi että ei käynyt seksin jälkeen pesulla vaan vasta aamulla.
Tai sitten se vaikuttaa ettei säntää heti ylös? Vaan makoilee aamuun asti niin siittiöt "ui" kohtuun?
Joopa joo. .. Olen ollut ilman ehkäisyä noin 16 vuotta ja kovan työn tuloksena on 3 lasta. .. että mieti sitä. ..
Ei tuon perusteella voi sanoa onko lapsettomuutta vai ei. Niin kauan kun et ole varma omasta ja miehen lapsitoiveista niin laita nyt ihmeessä ehkäisy kuntoon, ei tuollaista melkein ehkäisyä. Jos taas tiedätte haluavanne lapsia niin yleensä kannattaa jättää ehkäisy kokonaan pois, kun elämäntilanne sen sallii. Nuorena on helpompi tulla raskaaksi tai toisaalta mahdollisille hoidoille jää enemmän aikaa. Mutta selvitä ensin mitä haluat ja laita se ehkäisy kuntoon siksi aikaa.
Jos hankin e-pillerit, ja syön niitä jonkin aikaa niin kauanko niiden lopettamisesta menee että on taas "mahkuja" tulla raskaaksi vai lakkaako vaikutus heti lopettamisen jälkeen? Olen yli 20kymppinen ja en ole muuhun kuin kondoomiin perehtynyt :/
E-pillereitä ei kannata syödä! Tiedä mikä syöpä tai tukos siitäkin voi tulla ..
Jos et edes tiedä milloin on paras hetki kuukaudesta raskautua niin ei varmaan ole vielä sinun aikasi olla äiti.Voin kertoa ettei se ole menkkojen aikana.
Ei me menkkojen aikana olla yritetty mitään, eikä muulloinkaan ,mutta ei ole koskaan tärpännyt
-Ap
Olethan käynyt sp-tautitesteissä? Kiinnitin vain huomiota tuohon, että olet aikaisempien kanssa ollut ilman ehkäisyä...
Jos et jaksa perehtyä ehkäisymenetelmiin, ettekä halua lasta, niin ainoa mahdollisuus on selibaatti. Jos et jaksa perehtyä sanaan "selibaatti", niin voin kertoa, että se tarkoittaa sitä, että ETTE HARRASTA SEKSIÄ.
Lapseton selvästi olet mutta oletko hedelmätön. Hmmmm... Et sä raskaaksi tule kun ovulaation aikana. Kannattaa huolestua vasta kun yrittämällä yrittää eikä vuodessa tärppää.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 00:54"]Lapseton selvästi olet mutta oletko hedelmätön. Hmmmm... Et sä raskaaksi tule kun ovulaation aikana. Kannattaa huolestua vasta kun yrittämällä yrittää eikä vuodessa tärppää.
[/quote]kiitos tiedosta :)
Ap
Ja ei pitäs olla sp-tauteja 4 kertaa käyny viimeksi tän vuoden alussa, aina ollut negatiivinen
Me käytettiin keskeytettyä yhdyntää, sitten siirryttiin loppuun asti menetelmällä ja melkein vuosi meni ennen kuin tärppäs. Ovulaatiotestejä ei kokeiltu koskaan. Kierto missä tärppäsi, niin en käynytkään seksin jälkeen pesulla vaan jätin pesun aamulle. Aikasemmin olin käynyt pesemässä seksin jälkeen, koska ei ole kuulemma vaikutusta asiaan. Jännästi meillä vaan tärppäs heti kun jätti aamulle pesut...
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 01:01"]Ja ei pitäs olla sp-tauteja 4 kertaa käyny viimeksi tän vuoden alussa, aina ollut negatiivinen
[/quote]
Mitkä kaikki taudit testattiin?
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 01:33"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 01:01"]Ja ei pitäs olla sp-tauteja 4 kertaa käyny viimeksi tän vuoden alussa, aina ollut negatiivinen
[/quote]
Mitkä kaikki taudit testattiin?
[/quote]kaikki on testattu, klamydiasta hiviin asti