Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä köyhänä on rankkaa

Vierailija
22.08.2021 |

Kateellisena saa katsella muiden elämää. Taas 120€ pariksi viikoksi rahaa.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko aika hankkia töitä? Esim kannattaa selata lehtien työpaikka ilmoitukset ja käydä tarkistamassa työkkärin seinältä vapaat työpaikat.

Vierailija
2/102 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko aika hankkia töitä? Esim kannattaa selata lehtien työpaikka ilmoitukset ja käydä tarkistamassa työkkärin seinältä vapaat työpaikat.

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten haluat? Itse elän tyytyväisenä työttömyysrahoilla.

"I have to consuum"

Vierailija
4/102 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kymppi päivässä..oletko ihan tosissasi?

Häpäiset ne jotka joutuu ihan tosissaan vetämään makaroonia ketsupilla viikkotolkulla.

Vierailija
5/102 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein kymppi päivässä..oletko ihan tosissasi?

Häpäiset ne jotka joutuu ihan tosissaan vetämään makaroonia ketsupilla viikkotolkulla.

Mulla on toisen viikon teini luonani.

Vierailija
6/102 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko sairasta jos ajatelleen että kuinka moni joutuu ostamaan roinaa jatkuvasti ollakseen tyytyväisiä elämäänsä.

120€ saa kahden viikon ruuat ilman mitään ongelmia. Ylikin jää reippaasti.

Vierailija
7/102 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos kulutan niin elän"

Maapallon tuhoavan kulutusyhteiskunnan motto.

Vierailija
8/102 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin riittää köyhälläkin rahat kun ei kuluta turhuuksiin. 

Vierailija
9/102 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syystä että? Minkä ikäinen olet?

Vierailija
10/102 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mäkin olen tk-eläkkeellä. Koska aikaa on, olen tehnyt halpojen tarjousten perässä juoksemisesta harrastuksen. Heh, toisilla harrastukset vievät rahaa, minulla vain säästyy! Bonuksena tulee hyvä kunto, kun patikoin tai pyöräilen kauppamatkat. Kuntoilunikin on ilmaista! 💪

En koe tätä harrastustani mitenkään nöyryyttävänä, päin vastoin. Tyhmä on se, joka maksaa samasta tavarasta enemmän.

Vierailija
11/102 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syystä että? Minkä ikäinen olet?

Sairauksieni takia. Keski-ikäinen.

Vierailija
12/102 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko sairasta jos ajatelleen että kuinka moni joutuu ostamaan roinaa jatkuvasti ollakseen tyytyväisiä elämäänsä.

No kyllähän sillä on aika paljon eroa jos tilanteena on "120 eurolla saa helposti kahden viikon ruoat (kun omakotitalon lyhennys on maksettu, kaapit täynnä ruokaa, auto tankattu, ja viikon päästä tulee viiden tonnin nettopalkat)" vs. "120 eurolla saa helposti kahden viikon ruoat (ja viikon päästä tulee seuraava 500 euron toimeentulotuki)".

Ei se jatkuva roinan ja romppeen ostelu, vaan kun aina jää jumittamaan lähtökuoppiin kun pikkusummilla nyhvätessä ei ikinä saa omistusasuntoa, autoa, kunnon elintasoa jne. Jos on jo siellä kunnon elintasossa, niin eihän se tietysti tunnukaan miltään jos vaikka pari kertaa vudessa joutuu pari viikkoa tiristämään.

Vierailija
13/102 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mäkin olen tk-eläkkeellä. Koska aikaa on, olen tehnyt halpojen tarjousten perässä juoksemisesta harrastuksen. Heh, toisilla harrastukset vievät rahaa, minulla vain säästyy! Bonuksena tulee hyvä kunto, kun patikoin tai pyöräilen kauppamatkat. Kuntoilunikin on ilmaista! 💪

En koe tätä harrastustani mitenkään nöyryyttävänä, päin vastoin. Tyhmä on se, joka maksaa samasta tavarasta enemmän.

Miten voit olla tk-eläkkeellä ja hyväkuntoinen liikkuja?! Nupistako viiraa?

Vierailija
14/102 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit sun ap pitää hommata töitä ja opetella se rahan käyttö tarkemmin. Ei siihen muuta ratkaisua ole.

Sairaanakin pystyy jotain duunia kyllä tekemään.

Vierailija
15/102 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivalittajan tunnistaa jopa ilman nimimerkkiä.

Vierailija
16/102 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voit olla tk-eläkkeellä ja hyväkuntoinen liikkuja?! Nupistako viiraa?

Oletpa inhottava ihminen. Korjaa asenteesi!

Vierailija
17/102 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit sun ap pitää hommata töitä ja opetella se rahan käyttö tarkemmin. Ei siihen muuta ratkaisua ole.

Sairaanakin pystyy jotain duunia kyllä tekemään.

Papereissa lukee: työkyvyttömyysaste 100%

Työkyvytön ei yleensä ole täysin toimintakyvytön. Ne ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
18/102 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivalittajan tunnistaa aina.

Vierailija
19/102 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän sillä on aika paljon eroa jos tilanteena on "120 eurolla saa helposti kahden viikon ruoat (kun omakotitalon lyhennys on maksettu, kaapit täynnä ruokaa, auto tankattu, ja viikon päästä tulee viiden tonnin nettopalkat)" vs. "120 eurolla saa helposti kahden viikon ruoat (ja viikon päästä tulee seuraava 500 euron toimeentulotuki)".

Ei se jatkuva roinan ja romppeen ostelu, vaan kun aina jää jumittamaan lähtökuoppiin kun pikkusummilla nyhvätessä ei ikinä saa omistusasuntoa, autoa, kunnon elintasoa jne. Jos on jo siellä kunnon elintasossa, niin eihän se tietysti tunnukaan miltään jos vaikka pari kertaa vudessa joutuu pari viikkoa tiristämään.

Olen 35v sinkkumies joka asuu kaupun vuokrakämpässä Kuukaudessa minulla menee ruokaan noin 120€ mikäli ostelen ilman mitään säästämisiä. Autoa ei ole, eikä ole muitakaan turhuuksia, jos ei osaa rahaa käyttää niin silloin ei riitä edes 5000€/kk palkka sillä senkin saa sulatettua nopeasti.

Oletko miettynyt että miksi haluat auton ja miksi tarvitsen oman omakotitalon? En itse keksi mitään syytä auton ostamiselle. Miksi tunnet olevasi lähtökuopassa jos et omista taloa?

Vierailija
20/102 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidin kirjaa päivittäistavarahankinnoistani parin vuoden ajan. Minulla viikon ostoksiin meni jokseenkin tasan 50€, mihin sisältyi myös eläinten ruoat. (Hoidin kahta koiraa ja useampia kissoja tuohon aikaan).

Ostin mitä halusin ja koin tarpeelliseksi, en varsinaisesti venyttänyt penniä, kun ei ollut rahasta tiukkaa. Olen lapsuuden kodista asti oppinut säästäväiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme