Olen eroamassa nykyisestä kumppanistani, mutta kannattaako kertoa syytä?
Syy on pitkälti hänen edellisen liiton lapsensa, joka määrittää käytännössä paljon meidänkin ja ennen kaikkea minunkin elämääni suhteessa. Kaikki asiat tehdään lapsi etusijalla ja aina pitää hänet ottaa ensimmäisenä huomioon tehdään tai suunnitellaan mitä tahansa.
Ehkä kylmästi sanottu, mutta koska lapsi ei ole oma, niin en ole tähän valmis. Teen vuorotyötä ja yleiset energiatasoni ovat tämän karusellin takia laskeneet. Tulen ottamaan eron, koska en nauti enää tässä tilanteessa elämästäni ja olen väsynyt. Kannattaako silti todellista syytä sanoa toiselle osapuolelle?
Kommentit (50)
Sanot, ettei kemianne kohtaa astraalitasolla.
Kannattaa mieluummin vain ottaa hatkat
Sano että hän on liian hyvä sinulle
Miksei voisi kertoa. Syy on kuitenkin sinun, koska mitäs lähdit suhteeseen lapsellisen kanssa. Tietty se lapsi vaikuttaa vähän kaikkeen, ja sen tietää jo etukäteen.
Itsekkyys on tämän ajan hallitseva tunnetila.
Kerrot niin kuin asia on. Se on kaikinpuolin reilua.
Minusta kannattaa kertoa, kunhan sanoo asiat ystävällisesti. Ero on todennäköisesti jätetyllekin helpompi kun tietää että erossa on joku oikeaa syy.
Vierailija kirjoitti:
Kokenut jättäjä kirjoitti:
Sanot, ettei kemianne kohtaa astraalitasolla.
Eikä anaalitasolla.
Etenkään anaalitasolla. 😂
Sano, että hän on liian kiltti ja rauhallinen.
Hyvä se on sanoa. Itse olen juuri tuosta syystä saanut pakit ja ymmärrän hyvin, sillä itsekin laitan aina lapset etusijalle ja nainen jää usein toiseksi.
No eiköhän se mies ole itsekin huomannut minkälainen lapsensa on ja miten se yhteiseloon vaikuttaa.
Oikea syy kannattaa kaunistella. Esim. et ole valmis perhe-elämään, eikä suoraan sanoa, että lapsi on kauhukakara.
Vierailija kirjoitti:
Estävätkö nämä ”ulkopuoliset” jatkuvan ryyppäämisen, vai mikä on ongelma?
No, jos et lukemaasi ymmärrä, niin kerrotaan vielä. Vuorotyöni ei pääsääntöjään sovi rytmeiltään naisen ja tämän lapsen elämään. Kuitenkin nainen haluaa, että osallistun aktiivisesti heidän touhuihinsa.
Ap
Tähän monet suhteet kaatuu. Se ei haittaa. Kannattaa mahdollisimman ajoissa päättää suhde, koska ei se muutu. Pahenee vaan.
Ei sun sitä tarvitse sanoa. Sanot vaan että haluat jatkaa yksin. Ei koskaan tiedä että kun räkänokka siitä kasvaa ja tarvitsee vähemmän paapomista niin teidän välit saattaa uudelleen lämmetä ja palaatte yhteen. Tuo kumppanisi ei näe nyt metsää puilta. Ymmärrän oikein hyvin.
Toisen on helpompi käsitellä ero, kun olet syistä rehellinen. Esitä asiasi silti ystävällisesti. Ei niin että en voi olla yhdessä lapsesi takia, koska lapsessa ei oikeasti ole eronne syy. Vaan sanot, ettet ole sittenkään valmis äitipuoleksi ja kaipaat vapaampaa elämää mitä lapsiperheen arki on.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kannattaa kertoa, kunhan sanoo asiat ystävällisesti. Ero on todennäköisesti jätetyllekin helpompi kun tietää että erossa on joku oikeaa syy.
Tämä. Tällä tavalla vältät aiheuttamasta toiselle rakoa itsetuntoon, kun kerrot hänelle että vika ei ole hänessä ihmisenä vaan elämäntilanteet ja tarpeet eivät kohtaa. Jos vain jätät antamatta mitään syytä, jää toinen miettimään mikä meni vikaan, mitä vikaa hänessä on. Annoit ymmärtää, että vikaa ei ole itse ihmisessä, vaan et vain ole valmis elämään lapsellisen kanssa. Kerro se hänelle, se on reilua.
Ei tietenkään kannata. Pysy vaan hiljaa niin kuin olet tähänkin asti tehnyt. Huoh...