Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä raskausviikolla raskauspahoinvointisi loppui?

Vierailija
22.08.2021 |

Milloin loppui ja kuinka huonosti voit?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti synnytykseen saakka. Olo oli kokoajan samanlainen kuin pahassa krapulapahoinvoinnissa. Oksentaminen ei tosiaan ollut pahinta vaan se jatkuva etova olo.

Aiemmin haaveilin useammasta lapsesta, mutta en tuon yhden raskauden jälkeen vaan kykene toiseen samanlaiseen 9 kuukauteen. 

Vierailija
22/37 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista hajuista tuli mieleen, että minun oli vaikeaa olla pienehkössä asunnossamme, koska haistoin palasaippuan hajun kylppäristä ihan mielettömän voimakkaana joka paikassa. Se oli pakko heittää pois ja ostaa tilalle pumppusaippua. Olen usein tuntenut sympatiaa koiria kohtaan sen jälkeen, niillä on varmaan aika rankkaa ihmisten hajustemaailmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut pahoinvointia ollenkaan missään vaiheessa.

Vierailija
24/37 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista hajuista tuli mieleen, että minun oli vaikeaa olla pienehkössä asunnossamme, koska haistoin palasaippuan hajun kylppäristä ihan mielettömän voimakkaana joka paikassa. Se oli pakko heittää pois ja ostaa tilalle pumppusaippua. Olen usein tuntenut sympatiaa koiria kohtaan sen jälkeen, niillä on varmaan aika rankkaa ihmisten hajustemaailmassa.

Minä sulkeuduin makuuhuoneeseen ja pidin kasvojen edessä tyynyä etten haistanut kun mies keitti makaronia keittiössä. Todellakin ymmärtää eläinten hajuaistia sen jälkeen. Haistoin jopa kuukausia ennen muuttoamme maalatun seinän maalista kemikaalin jota on homeenestoaineissa.

Vierailija
25/37 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolle 17. Pahoinvointia oli 247, oksentamista yleensä vain 1-10 kertaa päivässä. Kerran jouduin ottamaan jonkin matkapahoinvointilääkkeen, jota ei suositeltu raskaana, mutta hätätilanteessa lääkäri antoi luvan ottaa. Olin viettänyt 10 tuntia pöntön vieressä ja tärisin niin etten ollut päästä ylös. Mitään ei ollut pysynyt sisällä puoleentoista vuorokauteen, edes suullista vettä. Lääke auttoi, mutta toista kertaa en uskaltanut ottaa.

Vierailija
26/37 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle suositeltiin Primperania (matkapahoinvointilääke) ihan säännöllisesti otettavaksi, mutta se maistui siinä tilassa niin hirveälle, että lopulta oksensin jo pelkän lääkepaketin nähdessäni, siis ihan oikeasti. Mitään apua siitä ei ollut, päinvastoin siis.

Vierailija
27/37 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei loppunut ja on jatkunut raskaudenkin jälkeen.

Vierailija
28/37 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Mulla jatkui n rv 16 asti. Sitten söinkin kuin hevonen, kun sitä ennen syöminen oli ollut niin vaikeaa. Raskauspahoinvoinnin ainoa hyvä puoli on se että se loppuu varmasti joskus, ja ehkä se että alussa oireet voi auttaa luottamaan siihen että raskaus jatkuu.

Vierailija
29/37 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointi kesti molemmissa raskauksissa synnytykseen asti. Oksentelin silti vain harvoin. Kaksosraskaus oli pahin. Äidilläni myös oli rajua raskauspahoinvointia. Syöminen säännöllisesti auttoi.

Vierailija
30/37 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolle 24 asti.

Vierailija
31/37 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa pahoinvointia kesti viikot 6-13, jatkuva etova olo aamusta iltaan ja kyllä usein ihan oksensinkin. Kokeilin kaikkea pahoinvointirannekkeista lähtien eikä mitään apua. Toisessa raskaudessa söin vahvaa B6-vitamiinia, joka ihan oikeasti piti pahoinvoinnin poissa lähes kokonaan. Jos unohti ottaa vitamiinin niin heti se pahoinvointi tuli takaisin. Päiväannos eli se tabletti kannattaa jakaa useaan aika lailla yhtä suureen osaan, jotta vaikutus on mahdollisimman tasainen koko päivän ajan.

Vierailija
32/37 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mantelimaito tosiaan helpottaa ja vihreä tee sekä amaretto likööri . Rahka ja ruokagremet helpottaa. Jäätelö ja tuorejuusto rauhoittaa vatsaa. Tuliset kanansiivet.

Vierailija
33/37 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun istukka irtosi.

Vierailija
34/37 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki syntyy myös miehet aina naisesta . Kaikki syntyy naisen kautta tänne tyhmät miehet.

Vierailija
35/37 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki syntyy myös miehet aina naisesta . Kaikki syntyy naisen kautta tänne tyhmät miehet.

Vierailija
36/37 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitis ilma oli minulla tehokkain lääke raskauspahoinvointiin. Pelkkä ulkona oleilu riitti. Ei siellä tarvinnut mitään erityistä tehdä, kun olo helpottui. Tosin sitä helpottunutta oloa kesti vain sen aikaa, kun olin ulkona.

Vierailija
37/37 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointi loppui vasta kun vauva oli syntynyt. Seuraavana päivänä huokaisin sairaalassa onnesta kun tuntui normaalilta. Se oli ihana olo tila. Raskaus oli todella raskas, olin suurimman osan ajasta sairauslomalla koska oksensin keskimäärin 10krt päivässä. Nyt olen seitsemännellä viikolla raskaana ja aivan samanlainen pahoinvointi ja oksentelu kuin viime raskaudesta. Sairauslomalla taas…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä