Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ihan outo tapaus, koska minua ei huvita SYÖDÄ?

Vierailija
18.09.2014 |

Olen normaalipainoinen aikuinen, asun yksin ja usein kotona ollessani jätän ruokailut väliin. Ei huvita ruuanlaitto eikä einesruoka eikä sitten välttämättä kiinnosta joku voileipäkään. Nälän tunteeseen otan lasin vettä. Onko tämä ihan outoa? Onko muita samanlaisia?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kuolet hiljalleen pois keskuudestamme. Amen

Vierailija
2/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, olen 17-v tyttö, ja jos olen yksin kotonani, niin mielummin jätän syömisen välistä. Poikaystävä pitää huolta, että syön edes hänen luona ollessani, ja poikaystävän kämpillä sit onkin kiva tehdä ruokaa kaksin. Tulee syötyä välillä liikaakin, mutta yksin ollessa syön tuskin mitään. Välillä on pakko napata jotain, etten pökräisi kesken treenien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama..mutta yleensä stressin tai alakuloisuuden aikana tuo ruokahaluttomuus korostuu. Mittani ovat 172cm / 58 - 62kg..paino vaihtelee aina tilanteen mukaan ja esim. nyt kun on parisuhdekriisiä ja stressiä ties mistä niin töissä kuin kotonakin niin paino vajuu alaspäin :( pitää ihanpakottaa itsensä välillä syömään kun alkaa olla liian vähän painoa ja esim. verisuonet erottua käsistä liikaa..ikää on 33 ja aiemmin elämässäni (alle kolmikymppisenä) ongelmana oli enemmänkin painon kertyminen. Hohhoi..taaskaan ei ole yhtään nälkä.

Vierailija
4/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:07"]

Sinä kuolet hiljalleen pois keskuudestamme. Amen

[/quote]

Sinä taas et kuole koskaan?

Vierailija
5/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväni elää lähinnä kahvilla ja tupakalla. Voi mennä useita päiviä, ettei syö mitään tai syö vain jonkun suklaapatukan.

Vierailija
6/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin kaksi kuukautta sitten Voxran masennukseen. Ruokahalu on kadonnut kokonaan. Voi mennä päiviä, etten edes muista syödä, varsinkin jos töissä on kiire. Sinänsä ihan hyvä, koska aiemmin lohtusöin. Olen laihtunut paljon.

Miesystävä joskus laittaa ruokaa, mutta ei sekään maistu miltään ja närkin vain. 

Vierailija
7/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:11"]

Mun ystäväni elää lähinnä kahvilla ja tupakalla. Voi mennä useita päiviä, ettei syö mitään tai syö vain jonkun suklaapatukan.

[/quote]

Mikset hae ystävällesi apua?

Vierailija
8/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Opiskeluaikoina, kun olin persaukinen, en usein syönyt mitään parin viimeisen viikon aikana ennen opintotukea, tai korkeintaan vähän leipää. Nyt työttömänä ja velkaisena sama juttu. 

Vierailija
9/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalta kuulostaa. Syömishäiriö? Jokin muu sairaus, joka vähentää ruokahalua?

Vierailija
10/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:11"]

[/quote]

Mikset hae ystävällesi apua?

[/quote]

Mistä? Aikuinen työssäkäyvä ihminen kaiketi saa olla syömättä, jos haluaa. Olen mä ehdottanut tupakoinnin lopettamista, mutta ei hän halua/pysty.

Vierailija
11/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multakin on näläntunne kadonnut. Väliin sentään tekee mieli syödä jotain, esim. ruisleipää tai lakritsia. Olen hyvässä kunnossa, nukun hyvin, ei mitään erityistä stressiä. Mistähän tässäkin on kysymys? 

Nykyään syön vain tavan vuoksi, periaatteesta. Voisin yhtä hyvin olla syömättä. 

Vierailija
12/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tuttu juttu. T. 55v ota edes pari lusikallista hyvää öljyä, että aivot saavat ravintoa.

Vierailija
13/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:26"]

Sairaalta kuulostaa. Syömishäiriö? Jokin muu sairaus, joka vähentää ruokahalua?

[/quote]

Olen kyllä ihan terve ja kunnossa, äskettäin ei verikokeissakaan ollut mitään poikkeavaa. Nälkä tulee, mutta sitten se myös menee. En ole mitenkään näännyksissä koskaan, sillä en ole päiväkausia syömättä. Käyn pari kertaa kuukaudessa ulkona syömässä jonkun ystävän kanssa ja se on kivaa. Luultavasti söisin kotonakin enemmän ja useammin, jos olisi seuraa. Syöminen ei vain huvita, kun olen yksin.

ap

Vierailija
14/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriöiset täällä kuvittelee että on normaalia. No ei tasan ole! Menette heti lääkäriin.

Vierailija
15/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vahinkopeukkua 13: lle anteeksi

Vierailija
16/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavani on ikänsä ollut pieniruokainen. Tupakkaa veti ja päivä saattoi mennä yhdellä jäätelöllä. On hoikka muttei mikään luuranko. Pari vuotta sitten sairastui henkisesti ja on ollut sen jälkeen suurimman osan ajasta hoidossa osastolla. Luulen, että iso syy tähän on surkea ruokavalio, koska elämässä ei ole tapahtunut traumaattista. (Kai? Mistäpä kaikkea läheisetkään tietäisi).

Vierailija
17/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:31"]

Joo. Tuttu juttu. T. 55v ota edes pari lusikallista hyvää öljyä, että aivot saavat ravintoa.

[/quote]

Kuulostaa inhalta, mutta mitä öljyä suosittelisit? Minäkin olen jo 50 täyttänyt. Voihan olla, että tämä liittyy ikäänkin.

ap

Vierailija
18/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain masennusta kenties? :")

Vierailija
19/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti aika laiska aineenvaihdunta ja elimistö on tottunut paastoamaan. Jos söisit normaalisti, painoa kertyisi tämän takia nopeasti. Normaalilla/hyvällä aineenvaihdunnalla nälkä tulee niin kovaksi syömättömyydestä, että on syötävä. Eikä se todellakaan lähde vedellä vaan pahentaa asiaa.

Vierailija
20/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö sitten kun on nälkä, ei siinä sen kummempaa. Kyllä se kroppa ilmoittelee kun on nälkä, suurimmaksi osaksi, ja mitään pakkosyömistä ei kannata alkaa harjoittamaan. Ei kukaan kuole siihen ettei ole koko ajan puputtamassa jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme