Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko jotenkin estää äitini pääsyn synnärille katsomaan vauvaa?

Vierailija
18.09.2014 |

En halua äitiäni sinne, mutta todennäköisesti äitini ei kunnioita päätöstäni. Voinko sanoa esim henkilökunnalle etteivät kerro äidilleni mitään tietoja?

Ja turha tulla sanomaan mistään hormoneista mitään. Olen ollut tätä mieltä jo vuosia ennen kun lastenteko oli edes ajankohtaista.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet, ap? Kuulostat ihan murrosikäiseltä, joka kiukkuaan kaikesta, mikä ei ole ihan mielenmukaista.

Vierailija
22/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten äitisi saisi edes tietää, että olet synnyttämässä? Ja että missä synnytät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vaan tyksin työntekijä, mutta vaihde ei saa kyllä kertoa yhtään kenellekään onko joku ihminen osastolla vai ei. Jos ap:n mamma marssii paikalle ja kysyy, että missähän huoneessa se hänen tyttönsä on, niin todennäköisesti sanovat jos ei ole kielletty, koska pyynnöstä tavallaan selviää mamman tietävän tytön olevan siellä. Tämä kannattaa erikseen kieltää jos haluaa olla rauhassa. Ja kiitos kaunis kysille, missä vain isällä ja sisaruksilla on asiaa osastolle. Jos sinne isovanhemmat yritti niin ystävällisesti ohjasivat osaston ulkopuolelle aulaan ja sanoivat ilmoittavansa asianomaiselle, että vieraita olisi odottamassa. Vauvaa ei suositeltu vietäväksi osaston ulkopuolelle.

Vierailija
24/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä murrosiän ohittanut, kiitos kysymästä. Ja äitini oli onkinut tiedon lasketusta ajasta siskoltani, hän voi hyvin olla kuikuilemassa ikkunoidemme takana niihin aikoihin jos epäilee minun olevan synnyttämässä. Myös siskoni saattaa kertoa.

-ap

Vierailija
25/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:48"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:04"]

Oletusarvoisesti eivät anna kellekään mitään tietoja. Pitää erikseen sanoa, jos haluaa, että synnäriltä annetaan jollekulle jotain tietoja! 

Missä synnytät? Eri sairaaloissa on eri käytännöt vieraiden suhteen. Jos esim. isovanhemmat saavat vierailla vain päiväsalissa, sun on helpompi vältellä äitiäsi, jos vaikka kielloista huolimatta poukkais sinne. Ja voit todellakin kertoa hoitajille, että et halua häntä sinne!

[/quote]

Ei muuten pidä paikkansa tuo, että ei ainnettaisi tietoja!!!

Mun äiti soitti kesken synnytyksen sinne niiden kätilöiden päivystysnumeroon ja kyseli tilannetta. Olivat sitten kertoneet missä mennään, mikä tilanne ja silleen...

Ihme vaan, että ei ollut puhelimessa ruvennut kätilöitä neuvomaan, kuinka heidän tulisi työnsä tehdä (tai mistä minä sitä tiedän)!

[/quote]

Mun äidille ei annettu, kun soitti ja kysyi, ei edes sitä, olenko siellä.

Vierailija
26/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro siskollekaan

Vierailija
27/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala huokailla siskolle, että epäilevät laskettua aikaa ja että se on muutettu 2 viikkoa eteenpäin

Vierailija
28/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:58"]

Anteeksi nyt vaan tyksin työntekijä, mutta vaihde ei saa kyllä kertoa yhtään kenellekään onko joku ihminen osastolla vai ei. Jos ap:n mamma marssii paikalle ja kysyy, että missähän huoneessa se hänen tyttönsä on, niin todennäköisesti sanovat jos ei ole kielletty, koska pyynnöstä tavallaan selviää mamman tietävän tytön olevan siellä. Tämä kannattaa erikseen kieltää jos haluaa olla rauhassa. Ja kiitos kaunis kysille, missä vain isällä ja sisaruksilla on asiaa osastolle. Jos sinne isovanhemmat yritti niin ystävällisesti ohjasivat osaston ulkopuolelle aulaan ja sanoivat ilmoittavansa asianomaiselle, että vieraita olisi odottamassa. Vauvaa ei suositeltu vietäväksi osaston ulkopuolelle.

[/quote]

Kokeilepa vaikka seuraavalla kerralla, kun joku tuttusi on Tyksissä. Soita vaihteeseen ja kysy potilasta nimellä. Kyllä kertovat tiedon siitä, onko potilas sairaalassa ja jopa osaston, jolla potilas on. Muita tietoja ei anneta, mutta sairaalassa olo kyllä vahvistetaan vaihteestakin. Jos potilas on merkitty salaiseksi, niin tietoa ei anneta puhelimessa edes poliisiksi esittäytyvälle.

Vierailija
29/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:58"]

[/quote]

Mäkin ihmettelen, että miten muka VAIHDE saa mitään tietoja potilaasta. Mä oon ollut terveyspalvelufirman (myös sairaalaosastoja) puhelinvaihteessa töissä, ja ainoat tiedot, mitä vaihde voi potilaasta katsoa, ovat nimi- ja osoitetiedot, ja jos näitä piti tarkistaa, potilaan piti sanoa hetu. Lääkärien ajanvarauslistoilta näki potilaiden nimiä, mutta ei mitään terveystietoja. 

Vierailija
30/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivu2

Vierailija
31/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorvissa 4 tuntia sektion jälkeen huoneeseen tunki puoli sukua lankomiehestä ja anopin miesystävistä ja mihen täteihin asti. Ja ihan pyytämättä ja yllätyksenä! Olin itse vielä aivan sekaisin ja pöllyssä leikkauksen jälkeen. Puolialasti ja lakanat verisenä. Kiitos Jorvi! Ensi kerralla sitten salaisena potilaana. Vituttaa kun henkilökuntakaan ei voinut niitä ulos heittää vaikka potilas tärisi ja oli sekava! Mutta kun vauva piti nähdä heti. Huh huh.

Vierailija
32/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun käsittääkseni TYKS:iin pääse kuin isä ja sisarukset huoneeseen.

Vierailija
33/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse esitin tällaisen toiveen Kättärillä ja kaverilleni sanottiin suoraan, että meillä ei ole tämän nimistä potilasta kun yritti soittaa. Ihan tosi pieni pyyntö, joka kannatta esittää.

Vierailija
34/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
35/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä lukiessani toivon todellakin, että kaupunkini sairaalan synnärille ei päästetä muita kuin mieheni...

Vielä kun keksisi miten pitää miehen sukulaiset poissa kotoa pari ekaa päivää, kun saavutaan kotiin (omista sukulaisista ei huolta, kun ovat niin pitkän matkan päässä). Haluaisin kaksi-kolme päivää olla kotona ihan rauhassa uuteen perheenjäseneen tutustuen ilman että tarvitsee kestitä miehen sukulaisia.

Vierailija
36/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. En halua olla törkeä, mutta sanon nyt 1,5v äitinä oltuani pari asiaa.

Kun lapsesi on syntynyt, alat todennäköisesti hiljalleen kasvamaan aikuiseksi. Minäkin kasvoin. Vasta 28 vuotiaana. Opin ymmärtämään, kuinka tärkeitä ne omat vanhemmat on. Nyt vanhempana osaan kunnioittaa omia vanhempiani paljon paremmin kuin ennen. Osaan myös antaa anteeksi heille heidän tekemänsä virheet lasten kasvatuksessa, nyt kun alan tajuta, kuinka rankkaa se pikkulapsiarki voi olla. Aina asiat eivät mene niinkuin on suunnitellut, mikä vaikuttaa kaikkeen. Monet, etenkin lapsettomat syyttävät silmittömästi vanhempiaan kaikesta, mitä on ikinä tapahtunut, lainkaan miettimättä, mistä kaikesta vanhemmat ovat luopuneet lastensa vuoksi!

Jokaisella on äiti joka joskus on varmasti todella ärsyttävä, mutta pikkulapsiaikaan se oma, ärsyttävä äiti voikin osoittautua elämäsi tärkeimmäksi ihmiseksi, hän voi hoitaa vauvaa, jotta pääset välillä hengittämään.

Ole siis kiitollinen siitä, että sinulla on äiti, joka ilmeisesti on elämästäsi kiinnostunut. Mieti miltä sinusta tuntuisi äitisi asemassa? Entä jos oma lapsesi 20-30v päästä ajattelisi sinusta niin, miten sinä nyt ajattelet äidistäsi? Et ehkä tee samoja virheitä kuin äitisi, mutta tulet tekemään virheitä, koska kukaan ei ole täydellinen.

Vierailija
37/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, ettet kerro äidillesi, kun lähdet synnyttämään. Siskolta kysyt jo etukäteen, voiko hän olla kertomatta äidille. Jos ei vii, et kerro hänellekään. Lapsen synnyttyä ette heti kerro kaikille perhetapahtumasta. Sairaalassa ilmoitat heti alkuun, että kenellekään ei saa antaa tietojasi tai osaston/huoneen numeroa.

Vierailija
38/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppini soitteli synnärille ja vaati tietoja minusta, niitä ei tietenkään annettu. Anoppi marssi synnärille ja alkoi kyselemään, missä huoneessa olen. Kättärillä synnytin, huoneeseen ei saanut tulla muita kuin mieheni, koska pyysin niin. Kuulin oven takaa, kuinka anoppia käskettiin rauhoittumaan ja antamaan synnyttäjille rauha. Anoppi huutaa ja raivoaa isoäidin oikeuksista ja huutaa nimeäni. Kumma kyllä, että naistenklinikka oli ilmoittanut etten ole siellä. Siitä anoppi keksi tulla kättärille. Supistuksia ei tullut tämän episodin aikana, kiitos ihana esikoinen ettei minun tarvinnut huutaa kivusta. Olisin jäänyt kiinni.

Vierailija
39/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysissä osastolle ei päässyt muita kuon isä ja sisarukset, sama käytäntö voi olla muissakin sairaaloissa. En itse kaivannutkaan vieraita kun olin niin poikki. Itsekin sain äidilleni selittää moneen kertaan että osastolle ei vaan pääse ja ehtii kyllä nähdä vauvan kotona eikä siltikään meinannut mennä jakeluun. Ei meinannut myöskään millään ymmärtää että nykyisin vauvat on äitien kanssa osastolla eikä missään vauvalassa ja äidit hoitavat vauvan pääasiassa itse eikä sairaalassa olla enää viikkoa niinkuin 30 vuotta sitten.

Vierailija
40/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan