Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko jotenkin estää äitini pääsyn synnärille katsomaan vauvaa?

Vierailija
18.09.2014 |

En halua äitiäni sinne, mutta todennäköisesti äitini ei kunnioita päätöstäni. Voinko sanoa esim henkilökunnalle etteivät kerro äidilleni mitään tietoja?

Ja turha tulla sanomaan mistään hormoneista mitään. Olen ollut tätä mieltä jo vuosia ennen kun lastenteko oli edes ajankohtaista.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä vimma ihmisillä on päästä katsomaan vastasyntynyttä?! Miksei voi odottaa päivää tai paria tai viikkoa, häh? Anoppi ja äiti ovat jo omat lapsensa saadessaan saaneet nähdä vastasyntyneen vauvan, jos se kerran nyt niin kiinnostavaa on. Vauvan ensihetket ovat todella herkkiä ja kauniita ja minun mielestäni ne pitäisi varata vauvan ja vanhempiensa rauhalliseksi kohtaamiseksi. Nykyään on kuvia ja videoita niin helppo jakaa, että luulisi niiden riittävän. Olen oman äitini kanssa todella läheinen, mutta siltikään emme suostuneet ottamaan yhtään vierasta vastaan kuin vasta tokana päivänä synnytyksen jälkeen. Sen 18h puristuksen ja moukaroinnin jälkeen ei olisi vähempää voinut kiinnostaa vieraiden vastaanottaminen. Infektioriskistä puhumattakaan.

Vierailija
2/75 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:22"]Saanko kysyä mikset halua äitiäsi sinne? Itse kielsin anoppini tulon.
[/quote]

Äitini on todella ärsyttävä. Hänen seuransa aiheuttaa aina kohonnutta verenpainetta ja hamoaiden kiristelyä. Olemme aina olleet vähän sukset ristissä enkä kaipaa häntä pilaamaan lapsemme ensimmäisiä elinpäiviä.

Kiitos kaikille asiaa minulle selvittäneille :)

-ap
[/quote] Taidat olla aika itsekäs ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:22"]Saanko kysyä mikset halua äitiäsi sinne? Itse kielsin anoppini tulon.
[/quote]

Äitini on todella ärsyttävä. Hänen seuransa aiheuttaa aina kohonnutta verenpainetta ja hamoaiden kiristelyä. Olemme aina olleet vähän sukset ristissä enkä kaipaa häntä pilaamaan lapsemme ensimmäisiä elinpäiviä.

-ap
[/quote] Taidat olla aika itsekäs ihminen.
[/quote]

Ja sinä aika tyhmä.

Vierailija
4/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletusarvoisesti eivät anna kellekään mitään tietoja. Pitää erikseen sanoa, jos haluaa, että synnäriltä annetaan jollekulle jotain tietoja! 

Missä synnytät? Eri sairaaloissa on eri käytännöt vieraiden suhteen. Jos esim. isovanhemmat saavat vierailla vain päiväsalissa, sun on helpompi vältellä äitiäsi, jos vaikka kielloista huolimatta poukkais sinne. Ja voit todellakin kertoa hoitajille, että et halua häntä sinne!

Vierailija
5/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä kiitos! Odotan esikoistani, joten nämä käytännöt ovat vielä vieraita. Synnytän tyksissä.

-ap

Vierailija
6/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vain heti alkuun kätilöille ettet halua äitisi saavan tietää mitään sinusta, he kyllä kirjaavat ylös ja raportoivat muillekin tietosuojastasi. Mukavaa loppuraskautta!

Vierailija
7/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sairaalaan ei päästetä isovanhempia ollenkaan.

Vierailija
8/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin henkilökunta kuitenkaan on vartijoina ovella vahtimassa ettei huoneeseesi pääse kukaan. Eikös sairaalassa yleensä ole ovet auki?

Vierailija
9/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:14"]

Kerro vain heti alkuun kätilöille ettet halua äitisi saavan tietää mitään sinusta, he kyllä kirjaavat ylös ja raportoivat muillekin tietosuojastasi. Mukavaa loppuraskautta!

[/quote]

Totta kai kannattaa sanoa erikseen, jos on oletettavissa, että äitisi yrittää tulla paikalle kielloistasi huolimatta, mutta siis mun käsityksen mukaan synnäriltä ei saa edes kertoa, että olet siellä, jos joku kysyy. Kun mä olin synnyttämässä esikoistani, äiti hermoili ja soitti synnärille, vaikka tiesi, etteivät he sieltä saa mitään kertoa. Kätilöt kuitenkin tulivat sitten kertomaan mulle, että sieltä se tuore mumma nyt soittelee, soita sille takaisin. Mutta siis he eivät siis saa kertoa edes sitä, onko joku synnyttämässä vai ei.

2

Vierailija
10/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:16"]

Tuskin henkilökunta kuitenkaan on vartijoina ovella vahtimassa ettei huoneeseesi pääse kukaan. Eikös sairaalassa yleensä ole ovet auki?

[/quote]

Ei kukaan sitä varsinaisesti olekaan vahtimassa, mutta jos huoneeseen tulee kätilö, hän voi pyytää vierailijaa poistumaan, ja tarvittaessa voi sitten pyytää vartijan poistamaan ei-toivotun vieraan.

Vierailija
11/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:16"]

[/quote]

Juu, eivät ole vahteja, mutta soittavat vartijat paikalle tarvittaessa. Ne ei kerro tälle äidille yhtään mitään tyttärestä eikä siitä onko hän osastolla vai ei. Ja jos äiti alkaa kiertää osastoa ja kurkkia ovista huoneisiin niin eiköhän ne ensin kehoita häipymään ja lopulta pistä vartijat poistamaan kyylärin.

Vierailija
12/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä mikset halua äitiäsi sinne? Itse kielsin anoppini tulon.

Vierailija
13/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:22"]Saanko kysyä mikset halua äitiäsi sinne? Itse kielsin anoppini tulon.
[/quote]

-ap

Vierailija
14/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko OT:na kertoa, että ekan lapsen kohdalla mä en halunnut äitiäni sairaalaan, vaikka ollaan hyvissä väleissä ja läheisiä - onneksi sairaalan käytäntö oli silloin, että ei muita vierailijoita kuin lapsen isä ja sisarukset. Tokan lapsen kohdalla käytäntö oli muuttunut ja toivotin vanhempani tervetulleeksi jo samana päivänä!

Vierailija
15/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sairaalassa niihin huoneisiin sai äitien ja vauvojen lisäksi mennä vain isä. Sillä varjeltiin sitä että edes siellä huoneessa sai olla rauhassa vierailuaikaan. Eli vieraat saivat tulla vain päiväsaliin, joten sinne olisi voinut itse linnoittautua huoneeseen ja olla rauhassa vauvan kanssa :)

Vierailija
16/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajaanissa vuosia sitten oli periaatteessa kielletty kaikkien muiden paitsi vauvan isän ja sisarusten vierailut - mutta osalla kävi niitä muita vieraita silti. Olen aina luullut, että muualla on myös. En tiedä miten Kajaanissa nykyään, mutta mielestäni puolison veli ja vaimo ei päässyt lasten lastaan katsomaan pari vuotta sitten ennen kuin kotiin. 

Vierailija
17/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytää osastoa kirjaamaan sinut salaisena potilaana. Muuten kuka vaan voi soittaa esim. vaihteeseen ja saada selville, millä osastolla olet. Salaisena potilaana olo tietysti estää myös kaikkia muita saamasta tietoa siitä, millä osastolla olet, mutta toisaalta synnärillä ei edes saa vierailla kukaan muu kuin lapsen isä ja isovanhemmat. Kannattaa siis pistää mies kertomaan anopille, millä osastolla olet, koska sairaalan henkilökunnalle soittamalla anoppikaan ei saa tietää missä olet, jos olet salainen potilas. (Tiedän kaiken tämän, koska olen Tyksissä töissä.)

Vierailija
18/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kerro hänelle koska lähdet synnyttämään

Vierailija
19/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:04"]

Oletusarvoisesti eivät anna kellekään mitään tietoja. Pitää erikseen sanoa, jos haluaa, että synnäriltä annetaan jollekulle jotain tietoja! 

Missä synnytät? Eri sairaaloissa on eri käytännöt vieraiden suhteen. Jos esim. isovanhemmat saavat vierailla vain päiväsalissa, sun on helpompi vältellä äitiäsi, jos vaikka kielloista huolimatta poukkais sinne. Ja voit todellakin kertoa hoitajille, että et halua häntä sinne!

[/quote]

Ei muuten pidä paikkansa tuo, että ei ainnettaisi tietoja!!!

Mun äiti soitti kesken synnytyksen sinne niiden kätilöiden päivystysnumeroon ja kyseli tilannetta. Olivat sitten kertoneet missä mennään, mikä tilanne ja silleen...

Ihme vaan, että ei ollut puhelimessa ruvennut kätilöitä neuvomaan, kuinka heidän tulisi työnsä tehdä (tai mistä minä sitä tiedän)!

Vierailija
20/75 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Oulussa appivanhemmat marssivat kutsumattomina katsomaan vauvaa ennenkuin olin päässyt edes huoneeseen ja olisin halunnut itse tutustua esikoiseeni ensin. Eivät malttaneet odottaa. Vtuttaa vieläkin heidän röyhkeytensä, joka on kyllä tullut myöhemminkin tutuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi