Jos miehelläsi olisi lapsi viikonloppuna usein yötöitä
Ja sinut pyydettäisiin viettämään usein viikonloppuiltoja/öitä lapsenvahtina kouluikäiselle miehen mennessä jälleen yövuoroon illalla ja aamulla töistä tullessaan nukkuisi iltapäivään sinun ollessa lapsen kanssa sillä aikaa keksien välillä tylsistyneelle lapselle tekemistä. Sinulla itselläsi olisi se tilanne ettei sinulla joko olisi omia lapsia tai ne olisivat jo kotoa poismuuttaneita joten miehen lapsi ei mene siinä samalla vaan joudut tinkimään omista menoistasi miehen lapsen vuoksi. Toisaalta joskus vaan haluat olla kotona raskaan työviikon jälkeen rentoutuen ilman mitään lapsenhoito velvollisuuksia. Lapsihan tulee isäänsä katsomaan, ei minua. Jos isä on töissä niin onko minulla velvollisuus hoitaa silloin lasta??
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Sä joudut joka tapauksessa sietämään lasta!
Eli ei tule toimimaan. Oli se lapsi isänsä kanssa, sinun tai vaikka keskenään teillä. Ja se ISO kompromissi. Oletko halukas siihen?Sinun lapsesi se ei tule koskaan olemaan, eikä sulla tule muuta kuin nega tunteita sitä kohtaan.
Sinulla on sisälukutaito hukassa. Ap ei ole sanonut, ettei sietäisi lasta. Ketjun aihe on ihan toinen.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei usein 10vee lasta joudukaan enää ns. viihdyttämään. Jos lapsi vinkuu ”mullei oo mitään tekemistä” se tarkoittaa mitä suurimmalla todennäköisyydellä tällaisessa tapauksessa”mä haluaisin tehdä jotain mun isän kanssa, ihan tylsää että se on poissa/se nukkuu”. Toki myös sitä voi olla että 10vee normaalisti on paljon kavereiden kanssa ja niitä kavereita ei voi nähdä isäviikonloppuna kun olette liian kaukana kotoa/muusta syystä. Jos vaan muusta syystä niin miksi? Jos asutte lähellä kavereita lapsi voisi yhä touhuta niiden kavereittensa kanssa.
Nukkumaan menosta. Kyllä 10vee tyypillisesti jo menee itse nukkumaan. Ei haitanne jos nyt jonain viikonloppuina yhtenä yönä nukahtaakin vasta puoliltaöin. Lähetä omaan huoneeseen (onko lapsella?) ja anna kännyköidä kunnes nöksähtää.
Meillä lapsen äiti soitti lapsen kavereiden vanhemmat läpi ja sanoi että pojan kanssa ei sitten leikitä kun on iskäviikonloppu, koska isän kuuluu viettää se 24/7 kahdestaan pojan kanssa. Muu on vääränlaista ja huonoa isyyttä.
Entäs kun lapsi on äidillään, silloinko saivat nähdä ja leikkiä kavereiden kanssa?
Tosi reilu meininki olis jossain vko / vko systeemissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies vetoaa siihen, ettei hänen 10 vuotiaasta pojassa ole enää 'mitään hoitamista', sen kun komentaa iltapalalle ja nukkumaan (aina ei nukkumaan kiltisti mene). Tätä on jatkunut kauan. Olen vaan alkanut miettimään että tämä rajoittaa mua silti. Tuntuu ilkeältä kieltäytyäkään, mutta jotenkin alkanut tuntumaan ettei tämä vaan jotenkaan ole oikein. Ap
Ymmärrän kyllä. Ei sitä halusisi nipottaakaan. Eli sinun pitää kouluttaa mies toisella tavalla.
Ehdotan, että alat sopimaan omia menoja lapsiviikonlopuiksi. Näet kavereita ja menet omille vanhemmillesi, tai vaikka et näkisikään niin ainakin sanot miehellesi niin. ”En sitten ole ensi viikonloppuna kotona”.
Kuinkakohan kauan tuota pitäisi jatkaa, ennen kuin mies ymmärtäisi yskän? Aika vaivalloista varmaan aloittajallekin keksiä itselleen jotain yökyläpaikkaa aina miehen lapsiviikonloppuina. Ehkä helpointa olisi kuitenkin nostaa kissa pöydälle ja kertoa suoraan miehelle, että hänen tulee hoitaa oma lapsensa itse. Jos tuon sanominen on miehen mielestä kauheaa nipottamista, niin sitten kannattaa varmaan miettiä suhteen tulevaisuutta, tai ainakin yhdessä asumisen järkevyyttä muutenkin.
Ei kai sillä isällä nyt jokaisena lapsiviikonloppuna ole ilta / yötöitä?
Onko sinun nimi mainittu tapaamis- ja huoltajuussopimuksissa? Vai mistä pakosta tässä voisi olla kyse?
Nyt kaikki tuntuu vain puhuvan että kenen aikuisen velvollisuus on vahtia lasta.
Entä lasten oikeudet? Niitä tässä tapauksessa pitäisi miettiä. Jos lapsi tulee tapaamaan isäänsä niin se ei täyty, mikäli isä on töissä tai nukkuu.
Vierailija kirjoitti:
Mies myös kieltää poikaansa kertomasta äidilleen isän olleen taas töissä. Joskus on tehnyt mieli kertoa itse totuus tälle pojan äidille, mutta siitä syntyisi sellainen riita miehen ja tämän exän välille, että eniten siitäkin taas lapsi kärsisi. Ap
Eli mies siis haalii ilta ja viikonlopputöitä silloin kun hänen pitäisi olla pojan kanssa. Siinä tapauksessa kissa pöydälle ja äidille tieto myös asiasta. Noin se ei voi mennä, ei kenelläkään jatkuvasti voi olla noita ilta ja yötöitä joka ikinen vkl kun lapsi on isällään. Kyllä niihin väkisinkin osuu aamuvuoroja ja vapaapäiviä. Jos ei osu, syy on joku muu kuin työvuorolistat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ei tule toimimaan. Oli se lapsi isänsä kanssa, sinun tai vaikka keskenään teillä. Ja se ISO kompromissi. Oletko halukas siihen?Sinun lapsesi se ei tule koskaan olemaan, eikä sulla tule muuta kuin nega tunteita sitä kohtaan.
Sinulla on sisälukutaito hukassa. Ap ei ole sanonut, ettei sietäisi lasta. Ketjun aihe on ihan toinen.
Ohis
No sehän on selvää, ettei siedä. Omat on omia - toisen naisen lapset toisen naisen.
Lapset on kuin pieruja, jokainen tykkää vain omistaan.
Onhan tuo ihan pirun väärin lasta kohtaan.
Toisaalta itse olet lähtenyt uusperhettä leikkimään, joten olisit tehnyt kantasi selväksi ajat sitten. Pakkoko niiden miesten kanssa on samassa osoitteessa asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies myös kieltää poikaansa kertomasta äidilleen isän olleen taas töissä. Joskus on tehnyt mieli kertoa itse totuus tälle pojan äidille, mutta siitä syntyisi sellainen riita miehen ja tämän exän välille, että eniten siitäkin taas lapsi kärsisi. Ap
Eli mies siis haalii ilta ja viikonlopputöitä silloin kun hänen pitäisi olla pojan kanssa. Siinä tapauksessa kissa pöydälle ja äidille tieto myös asiasta. Noin se ei voi mennä, ei kenelläkään jatkuvasti voi olla noita ilta ja yötöitä joka ikinen vkl kun lapsi on isällään. Kyllä niihin väkisinkin osuu aamuvuoroja ja vapaapäiviä. Jos ei osu, syy on joku muu kuin työvuorolistat.
Onkohan se mies edes töissä viikonloppusin, vai jossain ihan muualla. Aika kierolta tyypiltä vaikuttaa. Ap:n kannattaa nyt selvittää toi tilanne, silläkin uhalla, että suhde päättyy.
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh. On isältä väärin lasta kohtaan paeta aina töihin silloin kun lapsella on oikeus tavata isäänsä, ja on väärin sanella, mitä kuulumisia lapsi saa kertoa äidilleen ja mitä ei. Enpä haluaisi olla suhteessa tuollaisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tilanne on tämä, niin olen myös samaa mieltä miehenä. Mikäli yötöitä on joka viikonloppu kun lapsen pitäisi olla isän luona, niin silloin kyse on välttelystä ja ap on ihan oikeutetusti turhautunut tilalle. Silloin on tosiaan kissa nostettava pöydälle ja käytävä asia läpi suhteen päättymisenkin uhalla. Mutta en pidättäisi hengitystä ap:lle positiivisesta lopputuloksesta jos asia on jatkunut jo pidempään, koska silloin mies on taatusti tietoinen tästä aikatauluongelmasta eikä ole tehnyt sille mitään. Ja jos lapsi on vielä nuori alakoululainen niin tuskin ap jaksaa vuosia odotella lapsen kasvamista.
Se tietysti kannattaa myös selvittää, että onko miehen työpaikalla joku tietty vuorokierto, esim. parillinen/pariton tai vastaava yötöille. Silloin voi olla mahdollista vaihtaa ryhmää tai vaihtoehtoisesti kysyä josko lapsen äidille sopisi viikonloppujen ajoituksen vaihtaminen paremmin sopimaan työvuoroihin. Tämä siis siinä tapauksessa, että mies ei ole uhrannut ajatuksia ongelmalle vaan on ollut tyytyväinen kun lastenhoito on järjestynyt ilman suurempia säätöjä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo ihan pirun väärin lasta kohtaan.
Toisaalta itse olet lähtenyt uusperhettä leikkimään, joten olisit tehnyt kantasi selväksi ajat sitten. Pakkoko niiden miesten kanssa on samassa osoitteessa asua.
Ei tuo uusperheen vika ole, että lasta kohdellaan väärin. Vaikka ap:ta ei olisi edes olemassa, niin isällä olisi pohtimista, miten järjestää työnsä ja lapsiviikonloppunsa.
Eli ei tule toimimaan. Oli se lapsi isänsä kanssa, sinun tai vaikka keskenään teillä. Ja se ISO kompromissi. Oletko halukas siihen?
Sinun lapsesi se ei tule koskaan olemaan, eikä sulla tule muuta kuin nega tunteita sitä kohtaan.