Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos miehelläsi olisi lapsi viikonloppuna usein yötöitä

Vierailija
22.08.2021 |

Ja sinut pyydettäisiin viettämään usein viikonloppuiltoja/öitä lapsenvahtina kouluikäiselle miehen mennessä jälleen yövuoroon illalla ja aamulla töistä tullessaan nukkuisi iltapäivään sinun ollessa lapsen kanssa sillä aikaa keksien välillä tylsistyneelle lapselle tekemistä. Sinulla itselläsi olisi se tilanne ettei sinulla joko olisi omia lapsia tai ne olisivat jo kotoa poismuuttaneita joten miehen lapsi ei mene siinä samalla vaan joudut tinkimään omista menoistasi miehen lapsen vuoksi. Toisaalta joskus vaan haluat olla kotona raskaan työviikon jälkeen rentoutuen ilman mitään lapsenhoito velvollisuuksia. Lapsihan tulee isäänsä katsomaan, ei minua. Jos isä on töissä niin onko minulla velvollisuus hoitaa silloin lasta??

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, enkä hoitaisi. Mies sopikoon työnsä niin että voi hoitaa oman lapsensa.

Vierailija
2/53 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se sinun velvollisuus ole. Joko lapsen äiti hoitaa tai mies vaihtaa työpaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies olisi maksanut mulle ja lapselleen leffaliput poppareineen valmiiksi, käynyt kaupassa ja laittanut ruokaa meille lämmitettäväksi (myös kotiin tilattu ruoka sopisi) ja sunnuntaiaamulle olisi mietittynä lapselle mieluinen leffa ja meille molemmille kunnon aamupala jota ei tarvitsisi itse valmistaa, voisin toisiaan tuollaisen vajaan vuorokauden lapsensa kanssa viettää. Toisen viikonlopun illan saisin sitten joko olla rauhassa kotona ilman vastuuta tai miehen maksamalla hotellivapaalla.

Vierailija
4/53 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkutkin on keksitty....

Vierailija
5/53 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta sinä pääsisit viilaamaan?

Vierailija
6/53 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole velvollisuutta.

Minä sanoin miehelle, että jos haluat lastasi nähdä, niin itse myös hoidat ja viihdytät. Jos et pysty, et lastasi ota.

Näinhän se tilanne on silloinkin, kun mies asuisi yksin. Ja näillä on menty.

Toki hädässä autan, mutta näiden kymmenen vuoden aikana on tullut yksi hätä. Miehen oli pakko kriisitilanteessa lähteä töihin.

Minulla itselläni oli tuolloin jo isommat lapset. Samoin mies auttoi hädässä, kuten silloin kun isäni kuoli, mutta muutoin sovitin menoni lasteni mukaan.

Vierailija
7/53 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niillä ihan oma paikkansa ja tarkoituksensa on, vaikka ne sinulle ihan vieraita olisivatkin.

Vierailija
8/53 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vetoaa siihen, ettei hänen 10 vuotiaasta pojassa ole enää 'mitään hoitamista', sen kun komentaa iltapalalle ja nukkumaan (aina ei nukkumaan kiltisti mene). Tätä on jatkunut kauan. Olen vaan alkanut miettimään että tämä rajoittaa mua silti. Tuntuu ilkeältä kieltäytyäkään, mutta jotenkin alkanut tuntumaan ettei tämä vaan jotenkaan ole oikein. Ap

Vierailija
9/53 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ottaa lapsen luokseen vain jos on itse sitä hoitamassa. Jonkun tunnin pari voin joustaa joskus, mutten enempää. Ja toki yhdessä koko porukalla voidaan tehdä jotain kivaa. Mitä hiton isäaikaa se on jos aika menee kaksin iskän naisystävän kanssa?

Vierailija
10/53 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies olisi maksanut mulle ja lapselleen leffaliput poppareineen valmiiksi, käynyt kaupassa ja laittanut ruokaa meille lämmitettäväksi (myös kotiin tilattu ruoka sopisi) ja sunnuntaiaamulle olisi mietittynä lapselle mieluinen leffa ja meille molemmille kunnon aamupala jota ei tarvitsisi itse valmistaa, voisin toisiaan tuollaisen vajaan vuorokauden lapsensa kanssa viettää. Toisen viikonlopun illan saisin sitten joko olla rauhassa kotona ilman vastuuta tai miehen maksamalla hotellivapaalla.

Sunnuntain aamupäiväleffan jälkeen voisin lisäksi viedä lapsen vielä ulkoilemaan ja vaikka uimahalliin jos hän osaa uida jo hyvin ja tykkää sellaisesta. Sittenhän mies olisikin jo hereillä kun palaamme iltapäivällä, voisin myös käydä uimisen jälkeen lounaalla lapsen kanssa miehen maksaessa jos häntä vielä päivällä nukuttaa. Mulla on sekä Pivo että Mobilepay, ja maksaa voisi myös jälkikäteen jos menemmekin eri paikkaan kuin oli alunperin aie, ettei tule maksettua liikaa tai liian vähän ruuistamme. Iltapäivällä mies onkin jo hereillä ja olisi mun vuoro laittaa ruokaa kaikille, aineksista jotka mies on ostanut ja katsonut lapselleen sopiviksi. Mulla olisi loppupäivä vapaata, jos on jo sunnuntai niin lähtisin lenkille ja palaisin kotiin jossa tiskit on tiskattu ja pyykit pyörimässä, lapsi lähdössä äidilleen isän huolehtimana. Jos olis vasta lauantai, mies ja lapsi olisivat lähdössä yöksi hotelliin tai sitten minä olisin lähdössä sinne, ja kaikilla olisi seuraava aamupäivä rauhallista aikaa levätä ja kerätä voimia. Ei kuulostaisi ollenkaan hassummalta.

Vierailija
11/53 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsi saa tehdä yötöitä 😒

Vierailija
12/53 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuuko useinkin?Tuleeko yövuorot lyhyellä varoituksella? Jos ei tule niin mies sopimaan lapsen hoitovuoroja sen mukaan miten työt menee. Eihän se ole lapsellekaan kivaa. Olin isällä. Mitä teitte?No ei mitään kun isä oli töissä... 

Vierailija
13/53 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vetoaa siihen, ettei hänen 10 vuotiaasta pojassa ole enää 'mitään hoitamista', sen kun komentaa iltapalalle ja nukkumaan (aina ei nukkumaan kiltisti mene). Tätä on jatkunut kauan. Olen vaan alkanut miettimään että tämä rajoittaa mua silti. Tuntuu ilkeältä kieltäytyäkään, mutta jotenkin alkanut tuntumaan ettei tämä vaan jotenkaan ole oikein. Ap

Ymmärrän kyllä. Ei sitä halusisi nipottaakaan. Eli sinun pitää kouluttaa mies toisella tavalla.

Ehdotan, että alat sopimaan omia menoja lapsiviikonlopuiksi. Näet kavereita ja menet omille vanhemmillesi, tai vaikka et näkisikään niin ainakin sanot miehellesi niin. ”En sitten ole ensi viikonloppuna kotona”.

Vierailija
14/53 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan jatkunut ja nyt huomasit, että sua käytetään ilmasena lapsenvahtina. Parempi myöhään kun ei milloinkaan.

Vierailija
15/53 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tee testi. Varaa hotelliviikonloppu, viikonlopun kestävä kurssi majoituksella tms pariksi lapsiviikonlopuksi ja katso mitä tapahtuu.

Vierailija
16/53 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta ohitin tuon aiheen esittelyn, kun vaikuttaa niin sekavalta.

Jäin ihmettelemään, mitä kukaan vastaa, kannattaakio yrittää tulkita aloitusta ja ilmeisesti, joku muukin reagoi. Itse ragoin poistumalla ja aiheeseen enempää aikaa käyttämättä.

Vierailija
17/53 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hoitanut. Paitsi silloin jos se hyödytti minua jotenkin, esim. miehen lapset tuli miehen työpäiväksi meille, eikä vapaapäiväksi, ja käytimme sitten yhdessä sen säästyneen vapaapäivän jotenkin mukavasti ilman lapsia. 

Vierailija
18/53 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kieli taas huipussaan. Otsikossa ei mitään järkeä.

Vierailija
19/53 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei usein 10vee lasta joudukaan enää ns. viihdyttämään. Jos lapsi vinkuu ”mullei oo mitään tekemistä” se tarkoittaa mitä suurimmalla todennäköisyydellä tällaisessa tapauksessa”mä haluaisin tehdä jotain mun isän kanssa, ihan tylsää että se on poissa/se nukkuu”. Toki myös sitä voi olla että 10vee normaalisti on paljon kavereiden kanssa ja niitä kavereita ei voi nähdä isäviikonloppuna kun olette liian kaukana kotoa/muusta syystä. Jos vaan muusta syystä niin miksi? Jos asutte lähellä kavereita lapsi voisi yhä touhuta niiden kavereittensa kanssa.

Nukkumaan menosta. Kyllä 10vee tyypillisesti jo menee itse nukkumaan. Ei haitanne jos nyt jonain viikonloppuina yhtenä yönä nukahtaakin vasta puoliltaöin. Lähetä omaan huoneeseen (onko lapsella?) ja anna kännyköidä kunnes nöksähtää.

Vierailija
20/53 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei usein 10vee lasta joudukaan enää ns. viihdyttämään. Jos lapsi vinkuu ”mullei oo mitään tekemistä” se tarkoittaa mitä suurimmalla todennäköisyydellä tällaisessa tapauksessa”mä haluaisin tehdä jotain mun isän kanssa, ihan tylsää että se on poissa/se nukkuu”. Toki myös sitä voi olla että 10vee normaalisti on paljon kavereiden kanssa ja niitä kavereita ei voi nähdä isäviikonloppuna kun olette liian kaukana kotoa/muusta syystä. Jos vaan muusta syystä niin miksi? Jos asutte lähellä kavereita lapsi voisi yhä touhuta niiden kavereittensa kanssa.

Nukkumaan menosta. Kyllä 10vee tyypillisesti jo menee itse nukkumaan. Ei haitanne jos nyt jonain viikonloppuina yhtenä yönä nukahtaakin vasta puoliltaöin. Lähetä omaan huoneeseen (onko lapsella?) ja anna kännyköidä kunnes nöksähtää.

Meillä lapsen äiti soitti lapsen kavereiden vanhemmat läpi ja sanoi että pojan kanssa ei sitten leikitä kun on iskäviikonloppu, koska isän kuuluu viettää se 24/7 kahdestaan pojan kanssa. Muu on vääränlaista ja huonoa isyyttä.