Miksi ihmisiin joutuu aina pettymään?
Miksi lopulta aina paljastuu, että se ihanakin ihminen on lopulta vain itsekeskeinen paskiainen. Samaa paskaa mutta eri paketissa.
Turhauttaa. Mutta ehkä opin olemaan luottamatta ja turhaan ihailematta. Mulkku mikä mulkku.
Kommentit (42)
Niinpä. Pitää itse varmaan myös niin ei pety eikä muut mulkut voi enää hyötyä.
Juuri näin. Niin moneen kertaan on luottamus petetty ja puukotettu selkään. Enää en luota keneenkään paitsi itseeni. Suosittelen sulle samaa, ap!
Ja itse olette täydellisiä? No offense, mutta kaikki tuntemani ihmiset jotka valittaa selkäänpuukottamisesta yms. harrastaa ihan sitä samaa itse.. mut sitä ei kai lasketa?
Sellasta se on. Eronneena, karanneena ja työpaikkakiusattuna allekirjoitan joka sanan. Mutta nyt päälle nelikymppisenä en oikeasti enää luotakaan keneenkään paitsi vanhaan äitiini. Moni kakku päältä kaunis, vaan on silkkoa sisältä.
Älä turhaan luota ihmisiin. Ei se kannata.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 15:58"]
Ja itse olette täydellisiä? No offense, mutta kaikki tuntemani ihmiset jotka valittaa selkäänpuukottamisesta yms. harrastaa ihan sitä samaa itse.. mut sitä ei kai lasketa?
[/quote]
Taidat olla selkäänpuukottaja itse. Mun tuntemat selkäänpuukotetut on hyväuskoisia hölmöjä, jotka kuvitteli voivansa luottaa johonkin kusipäähän. Ne mulkut osaa kyllä turvata selustansa.
Ihminen on ihmiselle susi. Nämä on ikiaikaisia viisauksia. Ihmiset pettää luottamuksen aina.
Minulla ei ole mitään tuollaisia kokemuksia ihmisistä.. Tulee mieleen, oletteko hirveän sinisilmäisiä, tai liian suuret odotukset muista ihmisistä. Ei kukaan toineen voi teitä kannatella tai olla jatkuvasti terapeuttina.. Jos alatte liikaa takertua muihin, niin ei sellaista kukaan jaksa.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 15:56"]
Juuri näin. Niin moneen kertaan on luottamus petetty ja puukotettu selkään. Enää en luota keneenkään paitsi itseeni. Suosittelen sulle samaa, ap!
[/quote]
Sama täällä. Olen oman itseni paras ystävä. Muihin suhtaudun suurella varauksella. Nuorempana olin aina avoin ja luottavainen, mutta elämä opettaa...
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 16:01"]
Minulla ei ole mitään tuollaisia kokemuksia ihmisistä.. Tulee mieleen, oletteko hirveän sinisilmäisiä, tai liian suuret odotukset muista ihmisistä. Ei kukaan toineen voi teitä kannatella tai olla jatkuvasti terapeuttina.. Jos alatte liikaa takertua muihin, niin ei sellaista kukaan jaksa.
[/quote]
En yhtään tajua mistä puhut.
ap
[/quote]
Mä ainakin voin rehellisesti sanoa, etten ole koskaan tahallisesti esim. hyväksikäyttänyt, ollut ilkeä tai ajanut vain omaa etuani ihmissuhteissa. Se on harmi vaan johtanut siihen, että kilttinä ja luotettavana muut ihmiset ottaa kaiken ilon irti. Mutta maailma ja kokemus opettaa pikkuhiljaa pois tästäkin naiiviudesta hitaasti, mutta varmasti :D
[/quote]
Oon huomannut samaa omassa kaveripiirissä. Samoin kuin kateelliset ovat näkevinään kateutta kaikkialla.
Jotenkin tuntuu, että juuri ne selkäänpuukottajat tuntee omantunnon kolkutuksen ja tulee tähän ketjuun vähättelemään ja ilkeilemään...
nro 4
No älä luota. Minä opin sen jo nuorella iällä, karujen kokemuksien myötä. Ihmiset on pohjimmiltaan itsekeskeisiä paskoja. Muu on teeskentelyä.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 16:04"]
[/quote]
Mä ainakin voin rehellisesti sanoa, etten ole koskaan tahallisesti esim. hyväksikäyttänyt, ollut ilkeä tai ajanut vain omaa etuani ihmissuhteissa. Se on harmi vaan johtanut siihen, että kilttinä ja luotettavana muut ihmiset ottaa kaiken ilon irti. Mutta maailma ja kokemus opettaa pikkuhiljaa pois tästäkin naiiviudesta hitaasti, mutta varmasti :D
[/quote]
Sulla tulee tuo kehitys aika jälkijunassa verrattuna muihin. Muut oppivat tuon jo ala-asteella. Annoitko aina karkkisi jollekin muulle kun joku pyysi? Saa olla kiltti, mutta ei kynnysmatto.
Sellasta se on. Eronneena, karanneena ja työpaikkakiusattuna allekirjoitan joka sanan. Mutta nyt päälle nelikymppisenä en oikeasti enää luotakaan keneenkään paitsi vanhaan äitiini. Moni kakku päältä kaunis, vaan on silkkoa sisältä.
Älä turhaan luota ihmisiin. Ei se kannata.
[/quote]
Hah. Loppupeleissä paljastui, ettei edes omaan äitiin voinut luottaa. Oli tehnyt salassa testamentin toiselle lapselle... Mut ei se mitään. En ole riippuvainen kenestäkään ja osaan olla onnellinen vaikka ilman yhtään ystävää. :)
Koska elämä on. Siksi olenkin onnellinen sinkku. Ei tarvitse pettyä keneenkään. Työelämässä olen viileä, enkä edes ystäville kerro kaikkea. Liian monta kertaa on luottamukseni petetty, ja vielä julmalla tavalla.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 16:04"]
[/quote]
[/quote]
Sulla tulee tuo kehitys aika jälkijunassa verrattuna muihin. Muut oppivat tuon jo ala-asteella. Annoitko aina karkkisi jollekin muulle kun joku pyysi? Saa olla kiltti, mutta ei kynnysmatto.
[/quote]
Sulla itselläsi ei näytä olevan kauheasti elämänkokemusta inhottavista ihmisistä tai tilanteista, jos kuvittelet pystyväsi typistämään normaalin kiltin käyttäymisen ja luottamisen negatiiviset seuraukset ala-astetasolle.
Aikuisten elämässä on hieman eri tasoilla olevia juttuja, kuten varmasti esim. vuosien kusetuksen kohteeksi joutuneet aikuiset ihmiset ymmärtävät.
Koska ihmisen perusluonto on paha ja ilkeä. Ihmiset nyt vaan on perseestä.
Siksi on parempia pysytellä yksinään. Hymyilen kassalla, kerron bussipysäkillä menikö bussi jo jos joku kysyy, kahvitauolla kerron pinnallisesti kuulumiseni, mutta se siitä sitten. Ikinä en enää tee sitä virhettä, että luottaisin toiseen ihmiseen.
Samaa tässä mietin. Mutta noudatankin yleensä aina neuvoa: älä luota tai toivo, niin et pety. Menetettyä luottamusta ei onneksi saa takaisin.