Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun mies ei huomaa/tajua mitään sanomatta?

Vierailija
18.09.2014 |

Mä en jaksa enää sanoa asiasta kun asiasta, tuntuu että ihan liikaa on mun vastuulla. Mies käy töissä ja harrastaa omia asioitaan. Arjen pyörittäminen on täysin mun vastuulla (autosta ottaa vastuuta, ja muistaa aina riitatilanteista tuoda asian esille, mutta itse sillä enimmäkseen ajeleekin). Meillä kaksi pientä lasta ja käydään molemmat töissä. 

Ja kun ei se yksi sanominenkaan useimmiten riitä. Riippuu vähän siitä onko asia miehelle mieluinen vai ei... Siivoaminen on yksi mitä ei useasta sanomisesta huolimatta haluaisi tehdä. Saattaa vaan nostaa jalat sohvalle sillä aikaa kun itse imuroin ja pesen lattioita, siivoan koko asunnon yksin, ja aikaa siihen menee tunti pari. Apua saan vasta siinä vaiheessa kun tiuskasen oikein kunnolla ja sitten mies vihasena suostuu auttamaan. Tosi ikävää. Viime aikoina en ole edes jaksanut pyytää apua, vaan olen antanut vaan röhnöttää sohvalla ja miettinyt mielessäni että miten tämä voi olla tällaista...

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 18:05"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:38"] Mä en ymmärrä tuota asennetta, että perheenäiti tarvitsee perheenisän APUA esim. siivouksessa ja lastenhoidossa jne. Jos teillä on lähtökohtaisesti tuollainen asenne, niin miten se mies voisi ymmärtääkään olevansa tasa-arvoinen aikuinen perheessä? Eikö ne asiat ole yhteisiä juttuja, ei niin, että mies vähän auttaa naista. [/quote] Minä en miellä tuota avunpyyntöä niin, että se tarkoittaisi miehen tekevän jotenkin vähemmän. Vaimon auttaminen tarkoittaa sitä, että vaimo on kärryillä paremmin kaikesta siitä mitä pitää tehdä, hän on päävastuussa töiden suunnittelusta ja hän jakaa tehtävät apulaisille. Vähän niin kuin jos minä autan miestä ruuanlaitossa, ei se tarkoita että tekisin vähemmän. Mutta hän on puikoissa ja kertoo minulle, mitä pitää tehdä, ja on vastuussa siitä että ruuasta tulee hyvää. [/quote] mutta jos "isi" auttaa "äitiä" kotitöissä, niin siinä on jo lähtökohtainen oletus siitä kenelle kotityöt kuuluu. En ikinä pyydä auttamaan vaan tekemään yhteisiä hommia mun kans. Siinä on jo ihan eri sävy ku siinä, että pyydän auttamaan.. Apulainenhan on aina vähän alempana ja käskytettävä, mä oletan puolisoni olevan yhteisvastuussa kodista, enkä siksikään jaksa kerjätä apua.

[/quote]Joo, sama meillä, myös lapset tekee oman osansa kotitöistä, eikä vaan auta äitiä.

Vierailija
62/72 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole ajatusten lukija. Mitenköhän olet sit sanonut ja vihjaillut? Oletko huokaillut kovasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:57"]

Ap vielä jatkaa. Meillä siis mies oli se joka ehdottomasti halusi niitä lapsia. Mua ärsyttää kans nimenomaan se lähtökohta, että mies nyt vähän auttaa vaimoa kotitöissä. Mun pitää kerjätä ja vaatia, kuin joten lasta, miestä auttamaan minua ihan perus arkisiivouksissa. Ja en todellakaan ole itse mikään siivoushullu, tai ylisiisti, ja se siivous on itsellenikin välillä vaikeaa. En jaksa enää vaatia ja kerjätä miestä siivoamaan omia sotkujaan...

[/quote]

Aha, ja menikös se niin, että mies alkoi hoitaa vauvaa heti hänen synnyttyään? Vaihtoi _kaikki_ vaipat, hoiti yövalvomiset, niinkö?

Vierailija
64/72 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:05"]

Ei kukaan ole ajatusten lukija. Mitenköhän olet sit sanonut ja vihjaillut? Oletko huokaillut kovasti?

[/quote]

Ei kenenkään tarvitse lukea ajatuksia, mutta jokaisen pitää huolehtia kodin siisteydestä.

Vierailija
65/72 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:09"]

Aika perus... Sitten miehet ihmettelee miksi naisten ei tee mieli seksiä...

[/quote]

Aika jännää, kun täällä kuitenkin mammat harrastaa myös salasuhteita. Onko niissä aina osapuolena moppaava mies:)

Ps. täällä olisi siivoja vapaana tositoimiin 

[/quote]

Onko mopin varsi pitkä ja paksu?

[/quote]

Toki on, ota olut tölkki käteen, niin tiedät miltä tuntuu, kun käyn pissalla:)

Vierailija
66/72 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina sanoin miehelle, että voitko laittaa tiskit. Nyt astioita on jo lattialla...Onneksi on paljon astioita. Ja kun mies lopulta ne tiskit laittaa, pitäisi häntä kohdella kuin sankaria ainakin viikon.

Vierailija
67/72 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen useasti koittanut sitä etten tee yhtään mitään. No vauva on pakko hoitaa kun olen sen kanssa kotona. Lisäksi meillä on kaksi teiniä. Ei mitään vaikutusta!! Kotona olijalle tietysti kuuluu suurin osa kotitöistä, mutta jos vauva on koko yön valvottanut apu olisi ihan jees. Niin ja meillä siisteystasoa ei enää voi laskea tai pitää kutsua jotku tuhoholaistorjujat paikalle. Ei ap

Vierailija
68/72 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:08"]

Kai muistaa ainakin joskus muistuttaa, että kyllä hän silloin 2009 kerran joulukuussa imuroi? Että turha väittää ettei ikinä mitään tekisi.

[/quote]

Juurikin näin! :D Sitten se keskustelu ei johda mihinkään! Hänen mielestään hän tekee paljon (tai ainakin tarpeeksi), kun vaihtaa auton pissapoikaan nesteen, öljyt, vie katsastukseen... Aina ottaa esille nämä asiat, jos valitan että ei tee mitään, kun olen siivonnut yksin koko kämpän ties monetta viikkoa putkeen ja tietty hoitanut pyykit, miettinyt ruoat ja vielä kaikki lasten asiat. -ap-

-ap
[/quote]

onneks voisin tuossa tilanteessa tarjoutua hoitamaan autot, jos mies pyörittää kaiken muun :)

Vierailija
69/72 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:08"]

Kai muistaa ainakin joskus muistuttaa, että kyllä hän silloin 2009 kerran joulukuussa imuroi? Että turha väittää ettei ikinä mitään tekisi.

[/quote]

Juurikin näin! :D Sitten se keskustelu ei johda mihinkään! Hänen mielestään hän tekee paljon (tai ainakin tarpeeksi), kun vaihtaa auton pissapoikaan nesteen, öljyt, vie katsastukseen... Aina ottaa esille nämä asiat, jos valitan että ei tee mitään, kun olen siivonnut yksin koko kämpän ties monetta viikkoa putkeen ja tietty hoitanut pyykit, miettinyt ruoat ja vielä kaikki lasten asiat. -ap-

-ap

[/quote]

Ehdota vaihtoa kuukaudeksi.

Sinä hoidat kaikki hänen hommat, eli autoasiat ja hän hoitaa sinun hommasi. Ehkä hän sitten huomaa, kuinka paljon on sinun vastuullasi.

Tosin pakko ihmetellä, miten te jaksatte noita keskenkasvuisia miehiänne. Minä nostaisin kissan pöydälle jo ajat sitten ja sopisin aikataulut ja vastuut. Älkää heittäytykö martyyreiksi ja tehkö kaikkea.

Vierailija
70/72 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu naiset

Vierailija
71/72 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun vaimo puputtaa niitä juttujansa ja kauttarantain vihjeitänsä aamusta iltaan taukoamatta. Yritä siitä tulvasta sitten suodattaa oleelliset ja tärkeät asiat sen kaiken muun jutun seasta. Hulluksi tulis jos joutuis kaikki "maritädin villasukkaohjeiden" ja "mitäköhän sitä pukis päällensä" veistelyiden syvimmät viestit sisäistämään. V*ttu mulla on omatkin asiat ja suuremmat murheet mitä miettiä, vaikken niistä puhukaan taukoamatta. Vaimo narisee hiekasta lattialla, kun talosta on sokkeli halki. Tai putkivuotaa kohisten, niin vaimon mielestä just nyt pitää pestä lapsen hampaat.. Yms.

Vierailija
72/72 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:38"]

Mä en ymmärrä tuota asennetta, että perheenäiti tarvitsee perheenisän APUA esim. siivouksessa ja lastenhoidossa jne. Jos teillä on lähtökohtaisesti tuollainen asenne, niin miten se mies voisi ymmärtääkään olevansa tasa-arvoinen aikuinen perheessä? Eikö ne asiat ole yhteisiä juttuja, ei niin, että mies vähän auttaa naista.

[/quote]

Minä en miellä tuota avunpyyntöä niin, että se tarkoittaisi miehen tekevän jotenkin vähemmän. Vaimon auttaminen tarkoittaa sitä, että vaimo on kärryillä paremmin kaikesta siitä mitä pitää tehdä, hän on päävastuussa töiden suunnittelusta ja hän jakaa tehtävät apulaisille. Vähän niin kuin jos minä autan miestä ruuanlaitossa, ei se tarkoita että tekisin vähemmän. Mutta hän on puikoissa ja kertoo minulle, mitä pitää tehdä, ja on vastuussa siitä että ruuasta tulee hyvää.
[/quote]

mutta jos "isi" auttaa "äitiä" kotitöissä, niin siinä on jo lähtökohtainen oletus siitä kenelle kotityöt kuuluu. En ikinä pyydä auttamaan vaan tekemään yhteisiä hommia mun kans. Siinä on jo ihan eri sävy ku siinä, että pyydän auttamaan.. Apulainenhan on aina vähän alempana ja käskytettävä, mä oletan puolisoni olevan yhteisvastuussa kodista, enkä siksikään jaksa kerjätä apua.